Tråd: Mup
Vis enkelt innlegg
Gammel 23-07-04, 15:02   #2
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Min Ultimate Plan (MUP)



MUP er et intensivt program over en begrenset tidsperiode, som har til hensikt å få vekten NED NED NED. Jo da, jeg vil ha god helse, men også være slank. Jepp, det vil jeg. De som vil kan henge seg på. Men de fleste vil måtte tilpasse planene til sitt eget liv. Vi starter 2. august, og første måldato er 18. oktober. Andre måldato kan vi sette etter hvert, men i februar eller noe? Er det noen som kommer til etter 2. august, så sleng dere på. Det er så motiverende å ha en plan!

Alle som vil være med må rapportere i et 6-M rapporteringssystem hver mandag i sin egen journal. M-ene står for:


Måltider

Mosjon

Mikro

Mentalt

Motivasjon

Mål

Før 2. august kan alle fylle inn de 6 M-ene med sine personlige planer. Så kan man hver mandag bare si hvordan siste uka har gått for de ulike M-ene, uten å måtte gjenta planen.

You see?

Nå det gjelder mål, så har jeg tenkt å første gang skrive noe om mine målsetninger, mens hver mandag skriver jeg under punktet ”Mål” hvor langt jeg har kommet (antall kilo og centimeter minus).


MHM sin MUP:


Måltider:

Frokost: Eurodiet eller eggerett med grønnsaker
Lunsj: Shake (proteinshake + olje + bær) eller salat (grønnsaker + kjøtt + olje)
Middag: Kjøtt/fisk + grønnsaker + fett. Sammen med familien.
Kveldsmat: Rå nøtter + bær/frukt/grønnsaker + cottage cheese/kjøtt/egg/proteinpulver


Mosjon:

1-2 ganger styrketrening
2-3 ganger håndball
1-2 ganger utholdenhet (gåtur, stavgang, sykling, ski)
Totalt skal det være 6 økter i uka, men hver uke blir sikkert forskjellig (pga jobb og annet).


Mikro:

5 stk Pikasol 1000 mg (= 3 gram omega-3)
Bio-C 750 mg
Bio-E 350 mg
2 stk B-total
2 stk Magnesium asporotate fra Solaray (200 mg)
30 ml Multichi (energigivende, adaptogene urter)
3 stk Livex (kaplser med gurkemeie og artisjokk)


Mentalt:

Yoga 2-3 ganger i uka (enkeltøvelser eller program, enten alene eller etter trening)
Selvhypnose og/eller positiv visualisering hver kveld
Musikk, bad m.m. et par ganger i uka
Skrive regelmessig i psyketreningsdagboka mi


Motivasjon:

Skrive rapport på Karbojunkie hver uke
Veiing hver mandag morgen
Bruke målebånd hver mandag morgen (midje, bryst, rumpe, lår)
Jeg skal til syden 18. oktober
Jeg skal være forlover i bryllup 28. mai
Jeg skal ha brystreduksjons-operasjon
Jeg vil ha klær som passer


Mål:

Minus 10 kg til 18. oktober (11 uker)
+ Minus 10 kg til 28. mai (6 måneder)
= Minus 20 kg på 9 måneder, og jeg er 10 kg unna mitt endelige mål.


Er dere klare?
Vi vil og vi kan!

(Og så kan vi jo håpe på en sjuende M; mirakler….!)
Nå gleder jeg meg til å se deres MUP. Anne og Guro er med, er det flere?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla

Sist redigert av MHM : 23-07-04 kl 15:22.
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat