Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spise når en er sulten..?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-06-11, 11:57   #1
Frøkendings
Medlem

Frøkendings sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 43
Frøkendings er på en erverdig vei

Spise når en er sulten..?

Joda, det å spise når en er sulten høres veldig korrekt ut, men hva gjør en når en på dag 2 har mistet all matlyst?? Jeg blir jo ikke sulten etter at frokosten er inntatt. Ødelegger jeg forbrenningen, eller er det greit og kun spise når en er sulten (om så det bare er 1 måltid for dagen) ? Og en annen ting : En bør være forsiktig med å drikke for mye vann på en gang da nyrene får problemer (vannforgiftning) men er det noen som vet hvor mye vann en kan fordele trygt på en dag? Jeg tror jeg drikker alt for mye (fordi jeg er utrolig tørst av dette fettet) Jeg drikker vann HELE dagen, med gjerne 5min stopp mellom halvliter glassene..skal jeg ut, tar jeg med meg flaske .. Jeg tisser vann! Og har mye hodepine..

Frøken dings er i gang med nok en ting hun ikke helt kan ..hehe. Man lærer jo så lenge man lever

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 12:06   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spise når en er sulten..?

Bare kopierer svaret jeg ga deg i den andre tråden, jeg:

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Forresten; du skal spise deg passe mett hver gang du er sulten, og bare da!
Så lenge du føler deg fin og det ikke går mer enn 6 våkne timer mellom hver gang du får i deg litt næring!

Du skal drikke mer enn 8 liter vann på 2 timer før kroppen din sliter bigtime og det tror jeg ikke du klarer!
Kanskje du ikke er sulten fordi du drikker så mye? Jeg har ikke lyst på mat når jeg skvalper i hvert fall! Selv om mitt problem som regel er motsatt!
Hodepinen har ofte sammenheng med ketose, men kan også tyde på at du får i deg for lite SALT. En svært uønsket effekt av å drikke mye og da særlig på lavkarbo/ketolyse!
Pass på å få i deg litt salt mat eller bytt ut noe av vannet med Farris!

Prøv å spis feit, næringstett mat når du ikke har matlyst, eller prøv deg på nye spennende oppskrifter!
Lykke til!

Gammel 09-06-11, 14:49   #3
Nerthus
Seniormedlem

Nerthus sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Kitt gir igjen gode råd om ting hun virkelig kan

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-06-11, 15:18   #4
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Signerer Kitt her, pass på å få i deg nok salt om du drikker ekstremt mye vann.

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 15:24   #5
Frøkendings
Medlem

Frøkendings sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 43
Frøkendings er på en erverdig vei

Takk for svar
Nå syntes jeg at hodepinen er roet seg ned noen hakk, men jeg sliter litt med energien. Har forstått det sånn at det er en vanlig bivirkning i begynnelsen, så jeg får komme meg igjennom det jeg som andre Et annet tips til for lite salt i kroppen (bortsett fra Farris) er et glass med buljongvann for dagen (for de som liker det)..Jeg må ha misforstått dette med salt jeg, for jeg trodde jeg fikk i meg nok salt av baconet, biffen osv...men neiida! er litt engstelig for salt skjønner dere..jeg får så himla mye vann i kroppen! Gifteringen har jeg nesten ikke gått med siden bryllupet i fjor. Den må av på ettermiddagene, og så kan jeg ta den på igjen om morgenen..Nå derimot, ser denne "ring-problematikken" ut til å ha roet seg, så det er et håp!

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spise selv om man ikke er sulten.. Elizabeth Ketolysekuren 10 17-04-10 11:31
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Jeg er så sulten! aprikose Dr Lindbergs 11 01-10-09 19:04
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43
BØR jeg spise/eller la være å spise skinnet på den grillede kyllingen? Tette80 Ketolysekuren 2 27-04-07 09:13

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:56.