Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Frustrert over manglende nedgang

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-07, 00:34   #26
SkinnyToBe
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 72
SkinnyToBe er ny på veien

Sv: Takk for meg... :-(

Første runde gikk jeg masse ned i starten. (en kilo i uka nesten).
Det føltes så utrolig herlig. Vil så inderlig gjerne dit igjen!

Etter hvert stagnerte det over lang tid.
Det kan være kroppen ikke vil en runde til ja. Godt mulig.
Men hva gjør jeg da? Jeg er jo laaangt fra målet.
Og hadde 6 mnd pause
Jeg vil helst ned ca 20 kilo til.

Uff. Jeg er bare lei meg. Sikkert litt derfor jeg uttalte meg så innmari klønete også.
Jeg kommer ikke i ketose selv om jeg etter råd fra torkil har minket karbomengden ned til 10 i et par dager nå. Det føles så nyttesløst. Snufs.

__________________

SkinnyToBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt ettet Lindberg. Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 00:40   #27
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Takk for meg... :-(

Opprinnelig lagt inn av SkinnyToBe, her.

Første runde gikk jeg masse ned i starten. (en kilo i uka nesten).
Det føltes så utrolig herlig. Vil så inderlig gjerne dit igjen!

Etter hvert stagnerte det over lang tid.
Det kan være kroppen ikke vil en runde til ja. Godt mulig.
Men hva gjør jeg da? Jeg er jo laaangt fra målet.
Og hadde 6 mnd pause
Jeg vil helst ned ca 20 kilo til.

Uff. Jeg er bare lei meg. Sikkert litt derfor jeg uttalte meg så innmari klønete også.
Jeg kommer ikke i ketose selv om jeg etter råd fra torkil har minket karbomengden ned til 10 i et par dager nå. Det føles så nyttesløst. Snufs.

Mitt råd:

Senk skuldrene, slapp av.. Ikke stress så mye med det ( stress gir stresshormoner, og stresshormoner kan stoppe vekta)

Lev larkarbo, få kroppen til å akseptere.. La kroppen få bruke den tiden den trenger...
For uansett hvor mye vi mentalt VIL, SKAL, ØNSKER og HÅPER, så er det kroppen tilslutt som bestemmer tempoet!

Og samarbeider ikke hodet og kroppen, streiker kroppen.

Tålmodighet...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 07:22   #28
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Takk for meg... :-(

Opprinnelig lagt inn av SkinnyToBe, her.

Uff. Jeg er bare lei meg. Sikkert litt derfor jeg uttalte meg så innmari klønete også.
Jeg kommer ikke i ketose selv om jeg etter råd fra torkil har minket karbomengden ned til 10 i et par dager nå. Det føles så nyttesløst. Snufs.

Kjære deg. Skjønner følelsen, det er fort gjort å skrive noe som kan misoppfattes og skape unødig støy. Men det er en voksen og tilgivende gjeng her inne, og vi ønsker deg bare det beste.

Og jeg forstår at det er lett å miste troa og fokus når du ikke føler at du kommer noen vei. Men en ting er helt klart, hvis du gir opp (og lar wienerbrødet vinne) så har du gjort akkurat det; gitt opp. Og da vil du aldri nå målet ditt.
Når jeg har lest igjennom mange innlegg her inne, så ser jeg at lavkarbo/ketolyse ikke er en vidunderkur, som virker likt for alle. Vi har alle forskjellige kropper som fungerer på forskjellig vis. Derfor tror jeg at kuren virker forskjellig fra person til person. Noen må vente lenge før de ser resultater, mens andre er heldigere og får kjapt resultat. Som du selv opplevde første gangen.
Min tanke er at lavkarbo ikke er en kur, men en livsstil. Det nytter ikke å kjøre en lavkarbo kur, for så å gå tilbake å spise masse karbohydrater igjen. Da vil jeg være like langt - og kiloene vil komme krypende tilbake. Og helsa vil lide. Det ønsker ikke jeg. Dette har et langt perspektiv; resten av livet. Og det er flere veier til Rom. Kanskje er ikke Ketolyse den beste måten for deg, kanskje du bør roe helt ned (som Gerd sier), og ikke fokusere så mye på om du er i Ketose eller ikke.

Det viktigste redskapet du har er hodet og kroppen din. DU må bestemme deg for hva du ønsker og hva som passer for deg. Og når du har bestemt deg, så hold på planen uansett. Ikke bruk vekta som verktøy for å finne ut om du når målet ditt eller ei - men føl på kroppen din hva som er riktig eller ei. Så kommer det slike dager som du har nå, der alt føles forgjeves og til ingen nytte. Sånne dager har jeg og. Da klarer jeg å vende det døve øret til. Jeg hører stemmen i hodet mitt som sier at dette aldri går bra, og at det ikke hjelper etc. Det er tøffe dager, men jeg bestemmer meg for å komme meg gjennom dagen og velger å håpe at neste dag blir bedre. Og ofte blir den det.

For deg og kroppen din sin del, så håper jeg ikke du gir opp. Fordi jeg ikke tror at du egentlig ønsker det, og fordi jeg har tro på at du kan nå målet ditt. Du har en tøff periode, og vi her inne vil gi deg all den støtte vi har muligheten til. Men du må gå veien.

Stor oppmuntringsklæm!

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 07:38   #29
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Takk for meg... :-(

Bare et lite tips. Det er en egen tråd som heter Støttegruppe for oss det går sakte med

- kanskje det kan være til hjelp for deg?

Krissi

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 11:48   #30
SkinnyToBe
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 72
SkinnyToBe er ny på veien

Sv: Takk for meg... :-(

Opprinnelig lagt inn av KrissiFontaine, her.

Kjære deg. Skjønner følelsen, det er fort gjort å skrive noe som kan misoppfattes og skape unødig støy. Men det er en voksen og tilgivende gjeng her inne, og vi ønsker deg bare det beste.

Og jeg forstår at det er lett å miste troa og fokus når du ikke føler at du kommer noen vei. Men en ting er helt klart, hvis du gir opp (og lar wienerbrødet vinne) så har du gjort akkurat det; gitt opp. Og da vil du aldri nå målet ditt.
Når jeg har lest igjennom mange innlegg her inne, så ser jeg at lavkarbo/ketolyse ikke er en vidunderkur, som virker likt for alle. Vi har alle forskjellige kropper som fungerer på forskjellig vis. Derfor tror jeg at kuren virker forskjellig fra person til person. Noen må vente lenge før de ser resultater, mens andre er heldigere og får kjapt resultat. Som du selv opplevde første gangen.
Min tanke er at lavkarbo ikke er en kur, men en livsstil. Det nytter ikke å kjøre en lavkarbo kur, for så å gå tilbake å spise masse karbohydrater igjen. Da vil jeg være like langt - og kiloene vil komme krypende tilbake. Og helsa vil lide. Det ønsker ikke jeg. Dette har et langt perspektiv; resten av livet. Og det er flere veier til Rom. Kanskje er ikke Ketolyse den beste måten for deg, kanskje du bør roe helt ned (som Gerd sier), og ikke fokusere så mye på om du er i Ketose eller ikke.

Det viktigste redskapet du har er hodet og kroppen din. DU må bestemme deg for hva du ønsker og hva som passer for deg. Og når du har bestemt deg, så hold på planen uansett. Ikke bruk vekta som verktøy for å finne ut om du når målet ditt eller ei - men føl på kroppen din hva som er riktig eller ei. Så kommer det slike dager som du har nå, der alt føles forgjeves og til ingen nytte. Sånne dager har jeg og. Da klarer jeg å vende det døve øret til. Jeg hører stemmen i hodet mitt som sier at dette aldri går bra, og at det ikke hjelper etc. Det er tøffe dager, men jeg bestemmer meg for å komme meg gjennom dagen og velger å håpe at neste dag blir bedre. Og ofte blir den det.

For deg og kroppen din sin del, så håper jeg ikke du gir opp. Fordi jeg ikke tror at du egentlig ønsker det, og fordi jeg har tro på at du kan nå målet ditt. Du har en tøff periode, og vi her inne vil gi deg all den støtte vi har muligheten til. Men du må gå veien.

Stor oppmuntringsklæm!

Krissi


Tusen takk. Dere er snillere med meg nå enn jeg fortjener.
Det er fryktelig når vekta nekter å høre etter.
Jeg er også i den troen at lavkarbo er en livsstil, og jeg har levd på generell lavkarbo mellom kurene mine.
Jeg får bare fokusere på at jeg har klart å ikke gå opp i pausene mine, og håpe at det snur snart.

__________________

SkinnyToBe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt ettet Lindberg. Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 15:56   #31
Fredrikke
Medlem
 
Fredrikke sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 48
Innlegg: 110
Fredrikke er på en erverdig vei

Sv: Takk for meg... :-(

du må måle cm ! viktig når du står stille vektmessig

__________________
Fra liten og tett til liten og nett....

Fredrikkes journal

Fredrikke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: akkurat nå:ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:40   #32
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Takk for meg... :-(

Opprinnelig lagt inn av SkinnyToBe, her.

Jeg får bare fokusere på at jeg har klart å ikke gå opp i pausene mine, og håpe at det snur snart.

Det er faktisk en ganske stor positiv greie!

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 16:58   #33
KrissiFontaine
Medlem
 
KrissiFontaine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 282
KrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snillKrissiFontaine er virkelig snill

Sv: Takk for meg... :-(

Opprinnelig lagt inn av nalana, her.

Det er faktisk en ganske stor positiv greie!

Absolutt!

__________________
Mine Tanita-tall


KrissiFontaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-07, 17:17   #34
*Mette*
Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 99
*Mette* er på en erverdig vei

Sv: Takk for meg... :-(

Jeg er en av dem sogså har hoppet av hele ketolysekuren... Jeg gikk ned 3kg på 5 dager og så stod det stilt... Jeg gikk på kuren i 12 dager bare...
Jeg ga opp for lett, men det nyttet ikke når jeg bare brakk meg av alt fettet, da er det ikke lenger positivt å gå på kuren om man bare blir skikkelig kvalm... den dag i dag lurer jeg enda på hvor mye jeg kunne ha gått ned viss jeg bare beit tenna sammen litt mer

Sånn er det...

Nå lever jeg litt mer i Grete Roede stil og trener på helsestudio... Har hatt opphold med treningen i snart 1 uke fordi jeg er syk (har bare trent i 2uker), men jeg har godt mot om at dette skal fungere for trening er noe av det jeg har gjort hele livet og jeg har alltid hatt normal BMI det er bare det at nå veier jeg ca 13kg for mye etter 2 sv.skap og minsten er bare 6mnd...

Jeg ønsker deg lykke til videre, kanskje du skulle tatt kontakt med din fastlege ettersom du har holdt på i omtrent 4år??? men stress ikke som det var ei som sa her i tråden

Lykke lykke til, jeg vet hvor slitsom det er...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wVVl4aF/]


Start: 17.09.2007
Dagbok: Min kamp mot kiloene...
*Mette* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jada, nedgang Morradi Ketolysekuren 8 04-10-07 15:10
Frustrert.. Kajamoor Eurodiett 5 14-10-06 23:09
Jeg er så frustrert jankph Spis deg ned i vekt med Skaldeman 37 18-02-06 12:32
Frustrert!!!! Bolla Piggsvin Ketolysekuren 7 14-01-06 20:24
Melding fra en frustrert webmaster HP Generell diskusjon 9 03-11-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no