Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Svak farge på Ketostixen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-06, 23:14   #26
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Svak farge på Ketostixen

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

ps tror alle henger seg veldig opp i stixen pgr av at det første du leser når du begynner på atkins osv er at du får kjøpt disse stixene på apotekt(og dermed får man sterk tro på det) og at når den viser utslag ,ja da forbrenner du ditt eget fett! er ganske naturlig at folk tenker jo mørkere jo bedre(mer fett forbrenner man)...

det trur jag med Stinasol..I ketolyseboken står det gjentatte ganger om stixene+ att de selger egne ketolysestix,så det er ikke rart att folk blir opphengt i dette..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 17:07   #27
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Svak farge på Ketostixen

Opprinnelig lagt inn av stinasol, her.

men vist jeg var dehydrert ville jeg ikke merket det på andre måter i kroppen også da?

Jo, du kan bli tørst, du kan bli tørr i munnen (og mange også i huden). Man kan få vondt magen eller hard mage. Men kan bli trett og svimmel. Noen får kriblinger i beina (IKKE kramper altså). mange føler seg urolige eller mistolker tøst som sult.

Blir du tørst er du allerede "dehydrert" i teknisk forstand. Ikke sykelig dehydrert eller farlig dehydrert, men allikevel har du da et underskudd på vann i kroppen.
Men mange kjenner ikkeno. Derfor er det viktig å ikke drikke bare når en er tørst, men ved jevne mellomrom hele tiden.

Som jeg sa, så er ketogene dietter STERKT vanndrivende, derfor er det viktg å flylle på. Dessuten har vanndrikkingen den misjonen at den skyller ut alle uhumskheter og faenskap av kroppen. Det renser. For folk som spiser IKKE ketogent har vannet også en viktig misjon, og selv de anbefales jo å drikke minst et par liter vann pr dag.... you do the math !


Sitat:

tror alle henger seg veldig opp i stixen pgr av at det første du leser når du begynner på atkins osv er at du får kjøpt disse stixene på apotekt(og dermed får man sterk tro på det) og at når den viser utslag ,ja da forbrenner du ditt eget fett! er ganske naturlig at folk tenker jo mørkere jo bedre(mer fett forbrenner man)...

det forstår jeg. Men da er det jo viktig at man leser om det da. Sånn at man ikke bare tror men VET ? På Torkil sin side www.ketolyse.no - vil du finne akkurat samme teksten som her:
Alt du har ønsket å vite om ketose

Det vet jeg fordi han spurte meg om han kunne få kopiere og bruke den der !
I den siste utgaven av boka hans er det også tatt med en del mer info enn i den første.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 22-10-06 kl 20:21.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:06   #28
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Svak farge på Ketostixen

Hei Nille
Så flink og tålmodig du er
Det er flott med mennesker som hjelper både nye og gamle forumbrukere.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:17   #29
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel
Lightbulb

Sv: Svak farge på Ketostixen

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Jo, du kan bli tørst, du ka bli tørr i munnen (og mange også i huden). Man kan få vondt magen eller hard mage. Men kan bli trett og svimmel. Noen får rkiblinger i beina (IKKE kramper altså). mange føler seg urolige eller mistpker tøst som sult.

Takk Nille att du skriver om hvordan man føler sig når man er dehydrert
det gikk opp ett lys for mig
Jag har de siste 2 månedene slete med ekstremt tørr hud som har utveklet sig til eksem,hard mage og kriblinger i benen..dette med kriblinger i benen har jag skrivit en tråd om her inne..

Jag trudde jag fikk nok med vetske,men tydligvis ikke..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:22   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Svak farge på Ketostixen

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

Takk Nille att du skriver om hvordan man føler sig når man er dehydrert
det gikk opp ett lys for mig
Jag har de siste 2 månedene slete med ekstremt tørr hud som har utveklet sig til eksem,hard mage og kriblinger i benen..dette med kriblinger i benen har jag skrivit en tråd om her inne..

Jag trudde jag fikk nok med vetske,men tydligvis ikke..

Hvis du har tørr hud kan det også være for lite fett i kosten. Et par ss olje til dagen kan gjøre underverker !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-10-06, 20:32   #31
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Svak farge på Ketostixen

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Hvis du har tørr hud kan det også være for lite fett i kosten. Et par ss olje til dagen kan gjøre underverker !

Jag har igentligen alltid haft bøjvekks-eksem dvs lett å få eksem i armvekk,vid øresnibben osv men i det siste har jag fått eksem på hals,armer,runt øyene og på kinderna dvs ikke i vekk..smører masse men det hjelper ikke.. satt dette sammen med akkurat kribblingene i beinen,som jag aldrig haft førr..

Ska prøve å få i mig mere olje og vann jag prøver å ikke bruke så mye hydrokortison lengre..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 18:10   #32
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 66
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Svak farge på Ketostixen

Hei
Jeg innrømmer jeg har ikke lest alle svarover.
Men Alt fra svak rosa til lilla er OK.

Noen har lilla utslag, hvis de drikker bra og skal de ikke bekymre seg ! Noen få har ikke utslag selv om de er i ketosen, de har nyrer som klarer å trekke tilbake ketonene fra urinen til blodet slik at energien ikke mistes.
Mange opplever mindre utslag etterhvert - helt likegyldig.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:34   #33
tess81
Seniormedlem
 
tess81 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Arendal
Alder: 43
Innlegg: 1.720
tess81 er en juveltess81 er en juveltess81 er en juvel

Sv: Svak farge på Ketostixen

e synes d e så rart fo hver gang e spiser rødpaprika så e stixen lyserosa, og e drikker like mye vann hver dag...........
selv om fargen ikke har noen betydning så e djo litt snålt synes e

__________________
Carpe Diem




tess81 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 19:52   #34
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Svak farge på Ketostixen

Opprinnelig lagt inn av tess81, her.

e synes d e så rart fo hver gang e spiser rødpaprika så e stixen lyserosa, og e drikker like mye vann hver dag...........
selv om fargen ikke har noen betydning så e djo litt snålt synes e



Dette er kjemi. Fargen på stix kan endre seg etter hva du spiser og drikker. Det står ganske tydlig her. Ikke noe rart med det. Hva som gjør at den endrer seg er forskjellig fra person til person.

MEN

Graden av farge spiller liten rolle - enten så er du i ketose eller så er du ikke. Om fargen er lys eller mørk så er du i ketose så lenge det er utslag. Du er ikke MER i ketose om fargen er sterk. Og fargen viser ikke om du tar av eller ikke. Det er det eneste du må huske på !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Permanent farge uten ammoniakk - noen som vet? silje Generell diskusjon 6 22-07-06 16:20
En ny farge til lavkarbo/karbojunkie? HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 17 24-05-04 08:50
Ketostixen Carbokiller Generell diskusjon 1 15-03-04 16:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no