Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Mitt liv som gravid på lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-11, 22:17   #76
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Jeg har hatt en pakke salami i fryseren som jeg har tatt opp og spist av i dag, satser på at DET er greit...?

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:18   #77
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Jeg trodde fårepølse og salami o.l gikk under betegnelsen spekemat og altså big no-no?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 22:23   #78
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Men om man fryser det, skal det vel ikke være noen fare mener jeg å huske...men er ikke sikker.. orker ikke å google det nå, he,he.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 07:15   #79
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Jeg tror min kjære jordmor nevnte at hvis jeg la salamien i fryseren først, så ble den "lovlig". Jeg håper iallefall det, for nå har jeg spist en pakke snart

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 08:29   #80
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Bigmum: trur nok det skal gå veldig bra eg! Eg et røykjelaks om den har vore i frysen, og det går jo mykje ut på det sam. Uansett, hadde eg hatt salami hadden den forsvunne like raskt som fårepølsa! Hehe! Det er jo sååååå godt

I går kveld laga eg meg knekkebrød heilt utan linfrø og kruskakli - milde måne kor gode dei vart! Litt porøse, men akk og vesann! Så i saman med rundstykka har eg no funne to knallgode alternativ til brød! JIPPI!

No driv eit egg på på komfyren, så vert det knekkebrød med baconost og egg på til frukost... *sikle*
Vekta stoppa i dag på 72kg, og eg er nøgd med opprenskinga eg har gjort i kroppen denne veka! Føler meg MYKJE betre, prompar sjeldan, ikkje oppblåst og magen er ikkje i ulage lenger - suuupert!
Ah, no står helga for tur. Trur det skal gå bra, eg har jo tross alt ein kakeboks med knekkebrød med meg

Håpar de får ei strålande helg alle saman!
Har forresten kikka i dei gamle svangerskapspapira mine, i veke 20 sist, hadde eg lagt på meg 5 kg og vog då 78kg... Trur nok at med 6kg mindre utgangspunkt denne gongen, og betre fokus, så skal eg nok ikkje fyka opp ein kilo i vekanslik eg gjorde etter veke 20 sist... No er eg straks 21fullgåtte veker og no er det 5kg i pluss. Trur dette går strålande om eg keep up the good work!

Heihå

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 15:49   #81
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 39
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Men om man fryser det, skal det vel ikke være noen fare mener jeg å huske...men er ikke sikker.. orker ikke å google det nå, he,he.

Vil bare dele en link angående akkurat dette temaet jeg.
http://forum.snartmamma.com/showthread.php?t=246159

Jeg tar ingen sjanser, til tross for at jeg har ekstremt lyst på salami!!

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:08   #82
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Jeg har også holdt meg helt unna for å være helt på sikre siden, det er så kort del av livet at det klarer jeg fint! Men det er jo opp til hver enkelt!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 23:22   #83
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Dere som har vært gravide før, hva tror dere om å reise til syden i uke 29 (av graviditeten altså)?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 10:39   #84
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Dere som har vært gravide før, hva tror dere om å reise til syden i uke 29 (av graviditeten altså)?

Om ikke flyturen er for lang, du holder deg i skyggen(ikke steker magen) og ikke bader i hotellbasseng, bør det ikke være noe problem!

Ja, og så kan du ikke spise salat eller annet som KAN ha vært i kontakt med jord eller ................

Vet du, syns du skal snakke med jordmor/legen som følger deg opp, jeg! Får du ok derfra, bør det da ikke være noe i veien for en rolig ferie på den tiden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 12:09   #85
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Spekemat og rått kjøtt advarsler til gravide er pga mulig smitte av toxoplasmose, som dersom du ikke har hatt det før graviditeten kan gi fosterskade.
Jeg som alltid har plukket opp løskatter, kost alle hunder, hester, kuer og geiter som bare ville stå litt stille har hatt det og utviklet antistoffer, så jeg kan spise parmaskinke hver dag om jeg vil . Og rått bacon, tartar. Blodig biff er faktisk mindre farlig siden smitten foregår på utsiden av kjøttet og den jo er stekt.

Jeg var i italia i uke 29-32 i forrige graviditet og det verste som skjedde meg var et snev av urinveisinfeksjon, siden man faktisk ikke skal gå rundt med vått badetøy. Derimot var opplevelsen på apoteket uforglemmelig, der jeg og mannen i disken står med hver vår ordbok og forsøker å gjøre oss forstått. Jeg fant ikke noe som dekker tranebær i parløren og endte med å kjøpe c-vitamin brusetabletter, som også gjør urinen surere... Og det gikk helt fint etter en dag i leiligheten med tøfler og lesing helt i fred...
Syden kommer litt an på definisjonen, hvis du drikker flaskevann og velger trygge alternativer i matveien tror jeg det går greit.

Jeg spiser også sushi, som ikke er kontroversielt i Norge, fisken har vært frossen, mens den tiner er den mye letter å skjære. Men holdt meg unna tunfisk, som er høyt i næringskjeden og et eldre eksemplar kan ha endel kvikksølv.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 15:28   #86
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Om ikke flyturen er for lang, du holder deg i skyggen(ikke steker magen) og ikke bader i hotellbasseng, bør det ikke være noe problem!

Ja, og så kan du ikke spise salat eller annet som KAN ha vært i kontakt med jord eller ................

Det høres jo ut som en ganske kjedelig sydentur da Ikke bade i hotellbasseng Siden det er mai er det nok ikke varmt nok til å bade i sjøen. Men fordelen er at det ikke er stekvarmt heller. Vi drar evt til Palma på Mallorca. Så da får vi tulse i byen når jeg ikke kan bade
Jordmora mente at så lenge ting er som nå (blodtrykk osv) så var det ikke noe problem. Men tenkte kanskje noen hadde erfaring.

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Spekemat og rått kjøtt advarsler til gravide er pga mulig smitte av toxoplasmose, som dersom du ikke har hatt det før graviditeten kan gi fosterskade.

Spekematforbudet er vel pga Listeria? Den er man desverre ikke immun mot.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 22:05   #87
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Listeria berører spekemat primært der den har ligget lenge i kjøleskapet.

Derfor er lagret upasteurisert ost frarådet. Og røkelaks og gravlaks skal spises nærmest mulig produksjonsdato.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 06:50   #88
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Hvordan merker man egentlig at man har fått i seg toxoplasmose eller listeria?? Jeg har jo funnet ut at parmesanosten jeg har spist MASSSSSSE av ikke er pasteurisert!

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 09:04   #89
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Parmesan er kokt i saltlake, jeg hadde ikke bekymret meg!!
Altså den tåler et par uker på benken, kjøleskaper er ikke det eneste som holder den frisk. Parmesan var reisemat i middelalderen, altså dengang man gikk til fots over alpene...

Toxoplasmose er omtrent som influensa, antistoffer er en av rutine-testene i starten av graviditeten. Hvis du har vært hos legen allerede står svaret på arket du har med til kontrollene. Toxoplasmose er forholdsvis sjelden i Norge, mens i Danmark har omtrent halvparten av gravide allerede hatt sykdommen og blitt immune før de får barn.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 13:04   #90
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Hvordan merker man egentlig at man har fått i seg toxoplasmose eller listeria??

Toxoplasmose skal du ha fått beskjed om du er immun mot (hvis du er oppvokst med dyr er du sannsynligvis immun). Jeg er immun, det ble sjekket på en av de første legesjekkene, samtidig som blodtype be målt.

Listeria merker man ikke, men det kan gi skader på øynene hos fosteret. http://matportalen.no/artikler/2003/12/listeria

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:25   #91
Treningsfrik
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 43
Treningsfrik er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

No foregår det ein maktkamp i huset, mellom meg og jentungen... Arr... Eg vert så irritert! Ho har plutselig bestemt seg for at ho ikkje skal eta opp middagen sin! Ho får akkurat passe mengde på tallerken, slik som vanleg, og ho får ti minutt på seg til å eta opp etter at me voksne er ferdig, elles vert ho sittande aleina ved bordet til ho har ete opp. I går bruka ho nesten 1 1/2 time! Og i dag er det på 'an igjen... Syting, klaging, mokking og akking... Men dette er ein kamp ho ikkje vinn! Eg skal ikkje få ein unge som får viljen sin på dette punktet. Kanskje eg er for streng(?), men eg gjev meg uansett ikkje... Men akk og vesann, eg vert så irritert......... Kor kjem dette ifrå? Ho har alltid ete middagen sin fint! Men no etter at ho kom frå far sin på sundag har ho slått seg totalt vrang...

Hei
Dette er ikke noen form for kritikk, så jeg håper ikke du blir støtt av det. Men jeg lurer på hvorfor du absolutt skal ha jenta til å spise opp det ho får på tallerken sin? Alle kan man ha perioder der matlysta ikke er på topp, tenk om noen skulle tvinge deg til å spise mer når du egentlig ikke har lyst på mer. Jeg har tre barn og tre stebarn, de får spise til de er passe mette. Jeg tror at det er lurt å lære barn fra de er små at de bare skal spise seg passe mette, overspising er et problem i dagens samfunn, de trenger ikke lære å proppe i seg etter at de er mette. Men jeg prøver heller å lære dem å forsyne seg sånn passe. Du skriver at ho får sånn passe på tallerken slik ho alltid har fått, men spiser du nøyaktig mengde mat hver dag? Alle mine unger har perioder der de spiser lite, andre perioder der de spiser mer. Men det må jo være også et barns rett å si at nå er jeg mett, selv om det spiste mer en annen dag.

Du lurer også på hvor kommer dette fra, og at det ble sånn etter pappahelga. Jeg tror ikke dette har noe med faren å gjøre, men er en naturlig del av hennes liv. Slik har det i allefall vært med alle mine unger, og alle de ungene jeg kjenner til. Min erfaring er at jo mer styr man lager rundt mat, dess vanskeligere forhold får ungene til maten.

Vær heller glad for at jenta har magemål og ikke er som datteren til min venninne som spiser og spiser og spiser og spiser.... Med det resultat at ho er trillrund.

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:27   #92
Treningsfrik
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 43
Treningsfrik er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Må legge til at mine foreldre dreiv på sånn med meg da jeg var liten. Det utviklet seg til en årelang kamp som gjorde at jeg til slutt utviklet et så vanskelig forhold til mat at jeg ble underernært og så ut som en belsenfange. Det har brent seg fast i sjela mi enda den dag i dag, og jeg er 41 år, jeg kjenner det knyter seg i magen min når jeg hører foreldre si at barna må spise opp det de har på tallerken.

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 11:39   #93
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Treningsfrik, her.

Må legge til at mine foreldre dreiv på sånn med meg da jeg var liten. Det utviklet seg til en årelang kamp som gjorde at jeg til slutt utviklet et så vanskelig forhold til mat at jeg ble underernært og så ut som en belsenfange. Det har brent seg fast i sjela mi enda den dag i dag, og jeg er 41 år, jeg kjenner det knyter seg i magen min når jeg hører foreldre si at barna må spise opp det de har på tallerken.

Samme bakgrunn og jeg ble feit i stede for. Eier ikke metthetsfølelse, for den måtte jeg undertrykke i så mange år!
Kan spise og spise og spise og så lenge det er noe igjen på tallerkenen, spiser jeg!
Her i huset ingen spise opp maten sin!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 15:10   #94
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Godt sagt Kitt og Treningsfrik!!

Heller ikke ment som noen vond kritikk fra meg. Men fikk gode kunnskaper om dette da jeg skrev en stor oppgave om det den gangen jeg gikk på høgskolen, (før jeg fikk barn selv).

Og jeg ser at det jeg lærte den gangen også fungerer i praksis. Ikke tving barna til å spise opp, det blir negative følelser rundt mat, og det er heller ikke bra fysisk! Og jo mer naturlig adferd man har rundt mat og måltid, jo bedre vil det fungere. Det er svært viktig å ha ro og en naturlig "atmosfære" rundt måltider. Trusler, kjefting, mas, altså negativ oppmerksomhet er faktsik det verste du kan gjøre på alle måter!
Vi er som tidligere nevnt her forskjellige, fra dag til dag, periode, til periode osv, med hva vi ønsker å spise, når vi skal spise og hvor mye.

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 18:20   #95
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Heihå alle sammen!

Har ikkje vore på nett på ei stund, ser det har vore aktivitet her inne

Når det kjem til dette med middagsetinga til jentungen, gjer eg det fordi eg VEIT ho ikkje er mett, men det heller er "fakter", om eg kan kalla det det. For OM ho får sleppa, går det fem minutt og ho vil ha kvelds. Med mindre det er noko ho liker ekstra godt til middag, det går ned på høgkant, og ho venter ei god stund før svolten melder seg. Så, eg veit av årelang erfaring at det berre er snakk om "eg liker ikkje dette her, difor vil eg ikkje ha, men eg vil ha kvelds"... Uansett, godt tips å la ho forsyna seg sjølv! Det skal eg prøva ut

Og nei, eg tek det ikkje som kritikk på nokon måte, men som synspunkt
Eg har sjølv vokst opp med at det me har på tallerken skal etast opp. Men eg kom jo no på at ja- me forsynte oss sjølv det har eg rett og slett ikkje tenkt på. Og eg har aldri hatt nokre negative tankar kring dette i oppveksten heller... Men me er jo alle ulike
Uansett, no er jentungen såpass stor at ho kan forsyna seg sjølv, men regelem må då vera at tek ho maaaaasse sopp, så skal jo då ta like mykje av det andre.

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 19:06   #96
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Anyway, sånn matmessig har det gått heilt okei dei siste dagane. Eg har vel vore nokon lunde lavkarbo.

I går åt eg veldig lite då, vil eg sei. Det vart no berre slik.
Frukosten bestod av cc og litt sukkerfritt jordbær, og så kom eg reett og slett ikkje på at eg måtte eta før middagen klokka 17... Ehem... Då åt eg to tacolefser med tilbehør.
That was it. Men men.

I dag har eg ete to lavkarboknekkebrød med pålegg til frukost, deretter ein bigbite då me var på farten, og torsk, sopp og litt brokoli til middag.
Ikkje så mykje det heller, men eg skal ta meg ei banan når innlegget er posta

Vekta held seg på 72kg, så eg er nøgd. Var på svangerskapskontroll i dag, jentungen var med meg eg har ein lege med ul-apparat på kontoret så det er vanleg at eg hoppar opp på benken kvar gong. Jentungen syns det var kjekt å sjå guttebassen i magen

Eg håpar de får ein flott kveld! Har vore litt sur stemning her i kveld, så no er gubben på rusletur ute, jentungen er i seng og eg sit i ein stol. Er ikkje alltid det kan vera like god stemning

Heihå frå Konkelimonke

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 21:22   #97
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Heihå og god aften!

Hotellhelg denne helga, og det er fullt mogleg å vera lavkarbo! Jippiii! Det vil sei, eg åt litt dessert i kveld, men skal halda meg til frukt i morgon... Kjenner alt sukkeret ikkje er bra...

Så, lite oppdaterings denne helga... Men god helg alle saman!

Klemmar

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 07:50   #98
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Oppdatering etter hotellhelg!

Ja, då var me komt heimatt etter helg på hotell. Har vore ei heilt ok helg, då jentungen ikkje har vore heilt på topp. Uansett, når det kjem til maten har det gått overraskande bra. Til frukost og middag har eg holdt meg unna potet, pasta, ris og brød, men eg har ete litt dessert og frukt.
Det vil sei, til frukost i går åt eg eit rundstykke...
Vekta stoppa i dag på 72,6kg, og eg reknar med det meste er vomfyll rett og slett.
Gler meg til å starta skikkelig att i dag jah!
Byrjar dagen med ein kopp te, eg og jentungen skal straks eta frukost.

Elles er eg 2 veker 100%sjukemeld pga desse herrsens kynnerane... Om dei ikkje roar seg noko nevneverdig sa legen at det mest sansynleg ikkje vert så mykje meir arbeid dette svangerskapet... Utruleg ergerleg altså... Har jo gått rundt med desse kynnerane som berre har eskalert i styrke og mengde sia veke 13 no... Men, det beste er å lytta til kroppen sine signal, og per i dag er det uaktuelt med jobbing (barnehage) då det er ekstremt lite/ingenting som skal til før kynnerane set igang... Vonde er dei òg...

Vel, vel, eg får berre bruka tida på å pusta støv av gamle kunster som har logge litt på vent desse siste åra

Oppdatering kjem seinare i dag, ein goood dag til alle!
No må eg strekka ut og pusta vekk ei heftig kynner her... Sukk...

Klem frå Konkelimonke

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 17:59   #99
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Dagens:
Cc med litt fløyte, 4 jordbær frå frysen varma i microen...
Eit lavkarborundstykke med leverpostei, majones og agurk.
1,5 stk kyllingfilet med bacon rundt, litt grønsaker og soppsaus.
4 druer.

Til kvelds vert det nok litt banan og yoghurt... Nam

Håpar de får ein flott dag alle saman

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 18:39   #100
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Hvordan kjennes kynnerene?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid på lavkarbo Sandy Lavkarbo generelt 3 12-02-10 17:08
Lavkarbo når man er gravid? bonpia Spørsmål og svar 11 02-08-09 22:33
Gravid og lavkarbo Monen Lavkarbo generelt 4 22-01-09 23:40
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no