Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Mitt liv som gravid på lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-11, 19:04   #101
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvordan kjennes kynnerene?

Som mageknip på en måte! Magen blir steinhard og noe(n) klemmer hardt rundt korsryggen din!
Eller noe sånt!

Jeg fikk beskjed om at jeg ville kjenne SÅ GOD forskjell på kynnere og veer!
Det var bare SÅ feil! Skjønte ikke at jeg var i fødsel før vannet gikk! Kjentes jo akkurat ut som de kynnerene jeg hadde hatt i 3-4 måneder allerede!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 19:13   #102
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Takk, jeg har bare angst for alt som kan lukte sykmelding om dagen Er nok langt unna det jeg har, har bare noen sånne "senestrekker" på tvers under magen. Spesielt når jeg reiser meg opp.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 19:26   #103
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

bare noen sånne "senestrekker" på tvers under magen. Spesielt når jeg reiser meg opp.

Jeg får sånne strekker når jeg nyser, aua vondt altså.
Men lit fascinerende at man kan strekke bare ene siden...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 19:31   #104
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Eg kjenner kynnerane ved at magen vert knallhard ja, men òg mensnmurring i HEILE magen, og det stråler ned i beina... Må verkeleg konsentrera meg når eg får dei, noko som er heile tida omtrent... Så, det er skikkelig bale, og eg klarer ikkje yta på jobb... Trassige ungar hjelper ikkje akkurat heller på problemet

Veldig individuelt kor mykje ein kjenner kynnera, om ein kjenner dei i det heiletatt...

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 20:09   #105
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Takk, jeg har bare angst for alt som kan lukte sykmelding om dagen Er nok langt unna det jeg har, har bare noen sånne "senestrekker" på tvers under magen. Spesielt når jeg reiser meg opp.

Snart 12 år siden siste fødsel og jeg får disse senestrekkene enda om jeg reiser meg brått!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 08:52   #106
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Nå har jeg hatt omgangssyka for ANDRE gang denne graviditeten, og synes skikkelig synd på meg selv Håper bare at lillemor i magen ikke har tatt skade av det, og at det virkelig ER omgangssyke og at jeg ikke har spist noe farlig som lillemor blir syk av Jeg ser dere snakker om strekk i disse båndene, da skulle dere prøvd å være 37. uker gravid med svæææær mage og kaste opp i 24 timer..... DET var vonde strekker det

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 08:52   #107
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Hehe, for et selvmedlidende innlegg, oooops sorry

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 09:15   #108
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Nå har jeg hatt omgangssyka for ANDRE gang denne graviditeten, og synes skikkelig synd på meg selv Håper bare at lillemor i magen ikke har tatt skade av det, og at det virkelig ER omgangssyke og at jeg ikke har spist noe farlig som lillemor blir syk av Jeg ser dere snakker om strekk i disse båndene, da skulle dere prøvd å være 37. uker gravid med svæææær mage og kaste opp i 24 timer..... DET var vonde strekker det

Går heilt fint med sjølvmedlidenheit veit du, eg kan berre senda deg ein stoooor trøstande klem og kryssa fingrane for at det går over snart! Høyrest ikkje det minste kjekt ut!
Einaste eg kan hugsa å ha kasta opp med diger mage, var då fødselen var igang... Og eg hugsar det var ikkje noko særleg nei...
Stakar bigmum... Tvi tvi i dag, håpar det forsvinn

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 09:20   #109
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

OPP I VEKT?
No skjønar eg ikkje så mykje her, var superflink i går etter ei heiøt "grei" helg matmessig, og trudde jo ein del vomfyll ville forsvunne frå vekta, men neidå, ser ikkje slik ut... 72,9kg i dag...

JA- eg veit det er normalt å legga på seg og eg ikkje skal fokusera på vekta, men det er no ein gong slik at eg veit eg har litt issjus når det kjem til kropp og vekt, og eg kan ikkje noko for det, og dette er min tråd og då hjelper det å lufta tankane her...

Anyway, no er frukosten fortært og ein ny dag er på opptur
Håpar de får ein flott dag (og at bigmum sluttar å spy)

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 14:29   #110
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Går heilt fint med sjølvmedlidenheit veit du, eg kan berre senda deg ein stoooor trøstande klem og kryssa fingrane for at det går over snart! Høyrest ikkje det minste kjekt ut!
Einaste eg kan hugsa å ha kasta opp med diger mage, var då fødselen var igang... Og eg hugsar det var ikkje noko særleg nei...
Stakar bigmum... Tvi tvi i dag, håpar det forsvinn

Taaakkkk Er mye bedre nå , heldigvis

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 19:27   #111
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Då er det på tide med dagens oppdatering:

1/2porsjon fløyelsgraut med to ts rosiner på.
To heimelaga lavkarboskiver med leverpostei (masse!), agurk og majones! Nam!
Ei pære.
Torsk med eggesmør og brokkoli.

Lurer på om eg skal ha resten av fløyelsgrauten til kvelds, evt litt yoghurt... Veit ikkje kva som freistar mest igrunn... Ingenting? Er ikkje så veldig svolten i dag kjenner eg...
Må i alle fall laga meg meirn"skiver" då jentungen likte dei kjempegodt òg, så dei forsvinn fort! Hehe jentungen et ikkje mange karbar i løpet av ein dag ho heller, dei kjem stort sett frå litt gryn, litt frukt og litt skive innimellom. Eg er glad for at ho er såpass grei i matvegen at ho et det meste

Nei, no er det vel skivemekkingstid...kanskje... Eller utsetta det til i morgon? Ja eg trur det, giddar rett og slett ikkje byrja med det no...

Ha ein flott kveld alle saman

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 22-03-11, 21:56   #112
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

JA- eg veit det er normalt å legga på seg og eg ikkje skal fokusera på vekta, men det er no ein gong slik at eg veit eg har litt issjus når det kjem til kropp og vekt, og eg kan ikkje noko for det, og dette er min tråd og då hjelper det å lufta tankane her...

Siden ungen vokser så burde du være glad for å få litt opp i vekt om du har stått lenge stille. hvis ikke betyr det jo at ungen bare legger på seg dfitt gamle, lagrede fett fullt av miljøgifter....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 09:56   #113
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Siden ungen vokser så burde du være glad for å få litt opp i vekt om du har stått lenge stille. hvis ikke betyr det jo at ungen bare legger på seg dfitt gamle, lagrede fett fullt av miljøgifter....

Hehe, trur nok ikkje det er så ille då eg ikkje hadde allverda å ta av då eg fyrst vart gravid. Og vekta stig jamt og trutt den, det eg ikkje ynskjer er rekordhopp på vekta liksom førregong. Og bebisen veks jo ikkje ein kilo i veka, så då prøver eg å inngå å legga på meg ein kilo i veka òg
Og jadå, eg er glad vekta går opp og ikkje drastisk ned, det syner for så vidt at det kosthaldet eg har no er flotters for både meg og bebimagen

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 14:51   #114
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Åjsann, matlysta som var forsvunne i går har definitivt komt attende i dag...
Litt yoghurt, ei banan, ei pære, eit lavkarborundstykke med pålegg, druer, ein pakke fårepølsa... Jaddaooo... Keep it comeing! haha!

Nam nam, mat er GODT!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 17:40   #115
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

Nam nam, mat er GODT!

DEilig å høre!

Det var mitt sterkeste gravide-symptom første gangen.

Mmmm Middag! Wohoo for knekkebrød med pølse! Ajajaj en appelsin!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 21:12   #116
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Ja, jeg bare reagert på refleks, for jeg har hørt om 2 stk nå som har fått alvorlig syke unger pga at de nektet å legge på seg i graviditeten.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 22:02   #117
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, jeg bare reagert på refleks, for jeg har hørt om 2 stk nå som har fått alvorlig syke unger pga at de nektet å legge på seg i graviditeten.

Don't worry, eg skal legga på meg ja, men eg skal ikkje legga på meg for ein kvar pris og ikkje i rekordfart. Kroppen skal få legga på seg det den vil med basis i eit sundt og godt kosthald, ikkje med utgangspunkt i ein snopekrokodille eller hundre...
Så ingenting å bekymra seg for
Men takk for at du bryr deg

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 07:42   #118
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

I går åt eg masse føler eg... Iallefall samanlikna med tysdagen... Hehe! Here it goes:

Litt yoghurt og ei banan, ei pære, eit lavkarborundstykke med pålegg, druer, ein pakke fårepølsa, ei tacolefse med tilbehør, litt juice, ei skål gryn (med rosiner) og yoghurt...

Ikkje akkurat lavkarbo i den forstand sia det vart litt mykje frukt, samt ei tacolefse og gryn.. Men akk så godt det var! Var skikkelig "botnalaus" i heile går, kunne sikkert ete mykje meir!

I dag skal eg laga sesambrød tenkte eg. Mor mi kjem, så eg må ha nokre lavkarboalternativ å visa ho slik at ho finn guffen att. Ho har gått på lavkarbo tidlegare, og til dels heile tida, men ho misser så fort piffen... Og no ser eg at livlinja hennar sklir ut at... Ho er ikkje tjukk altså, men ho ynskjer sjølv å klara å gp ned litt i vekt. Ho treng vel å ta av kring 10kg, så då føler eg eg må støtta ho litt sia eg har ganske god peiling på lavkarbo og ketolyse no.

Håpar de alle får ein fin dag!

Ser ut til at kroppen kryp opp på 73kg no, og 72 er long gone for denne gong

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 19:17   #119
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Då var det på tide med dagens:

Heimemekka "yoghurt" (litt rømme og fløyte) med 4 jordbær og to steviadråpar.
To lavkarboskiver med to egg og baconost.
Heimelaga lavkarbofiskegrateng med eggesmør og ein brokkolibukett.
Ei pære.
Ei banan.

Då eg var på kjøpesenteret i dag hadde eg sååååå lyst på ein bigbite, men eg gjekk galant forbi litt stolt då jah!
Elles vart det ikkje noko sesambrød på meg i dag... Eg vart sittande å sortera bilete på dataen som eg skal framkalla. No har eg komt til 2008... Eh... Det vil sei eg har litt att kan du sei... Men det er litt kjekt òg, gler meg til eg skal inn i butikken og framkalla

Håpar de får ein knallflott kveld!
No er eg forresten ferdig med 5månader! Jippi! 5,5kg på 5 mnd er jo ikkje så ille må eg sei

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 14:01   #120
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

I dag har eg fri! Fri frå alt som har med mat å gjera!
Er grasenke til seint i kvled, så eg tenkte eg og jentungen skulle ta middagen på big mac, ja du las rett....! Haha! Har så lyst på karbisar i dag, så i dag er det høgkarbisdag! Har allereie ete to skiver med honning og brunost på til lunch vert ikkje sånn chips og ostepop og smågodt-dag altså, men litt annaleis mat ved måltida. Elles så skal eg baka sesambrød i dag, slik at eg kan nyta ein god frukost med familyen i morgon tidleg

Heihå så lenge!
Åj, her er det liv, heile meg hoppar i stolen når mini i magen set igang

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 08:40   #121
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Heisann hoppsann!

På tide med litt oppdaterings her. Merkar det er litt unødvendig for min eigen del å skriva her inne kvar dag med oversikt over KVA eg har ete den og den dagen. Eg har komt inn i ein god stim no, og eg får heller bruka tråden som eit motivasjonsmiddel, der eg kan lufta tankar kring opp og nedturar som gravid lavkarbobrukar

Det går veldig fint med meg og magen. Vekta har no klatra oapp i kring 73kg, i dag er eg 23 fullgåtte veker. Det vil sei 6kg i pluss så langt. Eg har jo som max"mål" om eg kan kalla det det utan å få slakt, å okkje gå over 80kg denne gongen. Det trur eg foreløbig skal gå fint... Enn så lenge kanskje? Hehe! Altså, ingen krise om eg bikkar 80, men då tvilar eg på eg har vore så flink med maten... Og det skal eg jo vera

Er litt på bakebølga for tida... Har baka meg eit aldeles nydeleg sesambrød! I helga laga eg muffins, som var supergode med litt jordbærsyltetøy på! Nam nam!

Utover dette kan eg med glede meddela at tytto har fått fingen ut og starta treninga for alvor! I går var eg på gravidbading (herlig!) og i dag skal eg på pilatestrening på treningssenteret. Eg har laga meg ein treningsplan, der ting er litt valfrie, noko som gjer det heile meir overkomeleg.

Håpar de får ein flott dag alle saman! No må eg pakka treningsbaggen juhuuu!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:30   #122
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

I dag har eg planar om å skriva eit klage innlegg, og eg veit eg kan takka meg sjølv...

Vekta synte i dag 73,8kg... Eg holdt på å besvima omtrent... What the fuck... Har det med at eg har byrja trena og kroppen held på meir vatn? Eller er det bigbiten eg åt i går? Er nok ein samanheng med begge delar. Men no er det full skjerpings! Kanskje eg har ete litt for mykje frukt den siste tida òg, har vore litt for laussluppen i fruktfatet. Så no er det innstramma til ein frukt om dagen.

Anyway, trur eg må droppa vekta og heller vega meg dei dagane eg skal til kontroll. Men då føler eg litt at eg misser kontroll over meg sjølv om eg ikkje held eitt auge med vekta innimellom. Er ikkje slik at eg veg meg kvar dag heller.

Men KOR har kiloane lagt seg? Eg kjem fint inn i mine førgravid bukser (minus å lukke den att altså) og føler vel igrunnen ikkje den store forandringa utanom på magen. Kan 6kg ha satt seg på magen då?

Jaja, ein ny dag, og fløyelsgraut til frukost! Nam! Skjerpiiiings Konkelimonke

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 17:34   #123
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Jeg har gått opp 3 kg på ei uke. Og det er ikke på magen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 18:29   #124
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

jaja.....JEG har gått opp 25 kg nå Men nå er det bare 2 uker igjen da, så satser på å føde snaaaaart! Er rett og slett drittlei, pardon my french Har havnet på høykarbokjøret, gleder meg til å begynne et nytt og bedre liv etter fødsel og amming

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 01-04-11, 08:03   #125
Treningsfrik
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 43
Treningsfrik er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Jeg har vel akkurat begynt på uke 25 og jeg har lagt på meg 12-13 kg. De 11 første kg kom i løpet av de 4 første mnd av svangerskapet da jeg var reine karbojunkien. Men nå har jeg levd lavkarbo ei tid og vekta hadde økt bare en kg siden sist jeg var hos jordmor for 5 uker siden.

Men det aller beste er at alle prøver er så bra, jeg ligger midt i normalområdet på både B-vitamin, D-vitamin, jernlagre, blodprosent og stoffskiftet. Blodtrykket er også helt perfekt og jeg har ikke hatt antydning til UVI. I motsetning til forrige svangerskap da alt var feil.

Jeg er sikker på at det er min lavkarbolivsstil som er årsaken til at dette risikosvangerskapet har løpt uten problemer så langt. Så stå på jenter, lavkarbo er bra for både voksne og barn, også de barna vi har i magen :-)

Treningsfrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid på lavkarbo Sandy Lavkarbo generelt 3 12-02-10 17:08
Lavkarbo når man er gravid? bonpia Spørsmål og svar 11 02-08-09 22:33
Gravid og lavkarbo Monen Lavkarbo generelt 4 22-01-09 23:40
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no