Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er rimelig flau nå ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-10-13, 14:11   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel
Thumbs down

Er rimelig flau nå ...

Er ganske flau nå. Jeg har sklidd helt ut jeg og jeg klarer ikke hente meg inn igjen. Spiste lavkarbo og var super fornøyd helt til et dødsfall i nær familie. Nå er det et og et halvt år siden og jeg har gått opp nærmere 40 kg. Motivasjonen er helt borte og jeg vet søren ikke hvordan jeg skal klare å snu tankegangen min.

Dette er helt nytt for meg, har aldri hatt noe i nærheten av slike problem før.
Jeg spiser og spiser og spiser og spiser. Ikke engang ytterjakken min passer lengre. Ok sier bare jeg og henger den inn igjen i skapet mitt for så å finne fram is.

Jeg har alltid fnyst til de som har vært overvektige og ikke hatt vilje til å bare kutte mat. Men nå må jeg si at jeg har stor respekt for de som sliter med overvekt og matinntak. Jeg har aldri hatt det slik før. Men det er faktisk ikke så lett å bare 'legge om' kosten. Jeg har gjort det mange ganger, gått ned 2 kg i uka. Etter fire uker ca så begynner jeg å tenke.... hmmm jeg må kose meg!!!!! Så har jeg tenkt at ok det tyder på at jeg ikke koser meg med det jeg gjør i det daglige. Og det gjør jeg ikke. Har en jobb jeg mistrives i, og tiden strekker ikke til for å konsentrere seg om seg selv og sine behov.

Helt siden dødsfallet skjedde så har jeg tatt vare på alt og alle. Sørget for at alle skulle ha det bra. Passet på at når noen var trist så kunne jeg gjøre dem glade. Men nå etter så lang tid så står jeg her, med en følelse av at ingen har tatt vare på meg. På MEG. Ikke engang meg selv har tatt vare på meg.

For enkelhetens skyld så har jeg spist det jeg hadde for hånd. Jeg har også spist sammen med moren min for å i det hele tatt få i henne mat. Jeg har ikke hatt tid til å planlegge kostholdet mitt.

Jeg har blitt påvirket av andres sinnsstemning og kaker har avlastet litt. Om dere skjønner.

Jeg vet hva som må til men nå klarer jeg ikke sette det ut i praksis. Jeg bare lar være å se meg selv i speilet. Og den eneste treningsbuksa som passer den er fantastisk god. Nesten som jeg er besatt. Har aldri hatt det slik før......

Jeg ønsker faktisk at noen kan komme bort til meg, klappe meg på skulderen å si at jeg vet du sliter men nå har du lagt sånn på deg at det er på tide å gjøre noe med det!

Jeg snakket med legen min om det. Han gliste så sa han at nei jeg kan ikke hjelpe deg der. Bare spis mindre du. Ok jeg vet jo at det er så enkelt men allikevel så vanskelig.... eller ja....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 14:58   #2
wahako
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 1
wahako er på en erverdig vei

Sv: Er rimelig flau nå..

Du har jo tatt det første skrittet nå :-)
Siden du har gått på lav karbo før så vet du også at det virker, så da er d det og bestemme seg helt for og legge om kosten igjen da, og det er d jo bare du som kan gjøre for deg selv :-)
Jeg heier på deg !
:-) Lykke til :-)

__________________


wahako er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lowkarb Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 15:04   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er rimelig flau nå..

Du har ingenting å være flau for. Du og (er vel litt varierende tall ute og går, men) 80-95 % av alle som slanker seg. Denne gangen vet du jo hva du holder på med og i tillegg har du sett at lavkarbo ikke er en mirakelkur som fikser opp i alt, selv om det kanskje kan virke sånn innimellom. Det er veldig nyttig kunnskap å ha med seg. Bruk det og jobb med de andre tingene som står i veien for at du skal lykkes, i det lange løp.

Det er en livsvarig jobb, det å holde seg nede i vekt.. Handler om så mye mer enn hvordan det fysiske fungerer.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 15:57   #4
Wowo
Medlem
 
Wowo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2013
Hvor: Akershus
Innlegg: 356
Wowo er en juvelWowo er en juvelWowo er en juvel

Sv: Er rimelig flau nå..

Kjære Newstart.
Jeg får ordenlig vondt av deg når jeg leser innlegget ditt og jeg skulle ønske jeg kunne være den som kunne gi deg en klapp på skulderen og motivere deg til å gi deg selv det du trenger. For det er nok der det ligger. Begynn å planlegg god og riktig mat til deg selv. Forsøk å gjøre de endringene du trenger for å ta vare på deg selv.

Selv har jeg gått på Eurodiett i noen måneder. Det er jo et gangske strengt regime, med mer eller mindre ferdiglagde måltider. Vektnedgangen er rask og søtsuget forsvinner. Kanskje det kan hjelpe deg til å komme igang igjen? Da trenger man ikke å tenke så mye og kommer inn i en slags "boble". Det har hvertfall hjulpet meg.

Lykke til videre!

__________________


Wowo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 17:17   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Er rimelig flau nå..

Om det er noen trøst, så har mange av oss vært der mange ganger av div. grunner. Å snu tankegangen starter jo gjerne med de tankene du har nå, du setter ord på det som er vanskelig og hvorfor det skjedde

Jeg gikk ned 20kg, opp 25kg og har kjempet hardt i 2år for å gå ned de 40 jeg har gått ned nå. Jeg går meed hjertet i halsen og er livredd for å sprekke, samtidig har jeg ME som har gjort at jeg har mere matintoleranser enn før( tåler ikke gluten og jeg mistenker laktose) som gjør det litt lettere å holde seg på matta, til jeg evt sprekker. EN sprekk sender meg nemlig inn i en transe der jeg godtar konstant dårlig mage, bare jeg får spise pasta og kjeks. Det er helt sprøtt, jeg blir helt dopa i hodet.

Hva med å starte med et måltid om dagen? Legg om til lavkarbo frokost, når den er inne hver dag, så går løs på lunsjen.

Da jeg startet på nytt for 2 år siden la jeg om tvert, men jeg hadde en regel om at jeg kunne spise så mye lavkarbokaker og snacks jeg bare ville, bare jeg holdt meg på matta. Og etterhvert ble det mindre og mindre kake og dessert. Det har tatt tid, men nå går det på skinner og jeg har ikke hatt noen store sprekker( hadde en i august i fjor på 3 dager, en på 3 dager i jula, en 2 dagers i mars og 1/2dag i juli) det siste året.


Stå på! Detta får du til!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-10-13, 22:43   #6
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Er rimelig flau nå..

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Er ganske flau nå. Jeg har sklidd helt ut jeg og jeg klarer ikke hente meg inn igjen. Spiste lavkarbo og var super fornøyd helt til et dødsfall i nær familie. Nå er det et og et halvt år siden og jeg har gått opp nærmere 40 kg. Motivasjonen er helt borte og jeg vet søren ikke hvordan jeg skal klare å snu tankegangen min.

Dette er helt nytt for meg, har aldri hatt noe i nærheten av slike problem før.
Jeg spiser og spiser og spiser og spiser. Ikke engang ytterjakken min passer lengre. Ok sier bare jeg og henger den inn igjen i skapet mitt for så å finne fram is.

Jeg har alltid fnyst til de som har vært overvektige og ikke hatt vilje til å bare kutte mat. Men nå må jeg si at jeg har stor respekt for de som sliter med overvekt og matinntak. Jeg har aldri hatt det slik før. Men det er faktisk ikke så lett å bare 'legge om' kosten. Jeg har gjort det mange ganger, gått ned 2 kg i uka. Etter fire uker ca så begynner jeg å tenke.... hmmm jeg må kose meg!!!!! Så har jeg tenkt at ok det tyder på at jeg ikke koser meg med det jeg gjør i det daglige. Og det gjør jeg ikke. Har en jobb jeg mistrives i, og tiden strekker ikke til for å konsentrere seg om seg selv og sine behov.

Helt siden dødsfallet skjedde så har jeg tatt vare på alt og alle. Sørget for at alle skulle ha det bra. Passet på at når noen var trist så kunne jeg gjøre dem glade. Men nå etter så lang tid så står jeg her, med en følelse av at ingen har tatt vare på meg. På MEG. Ikke engang meg selv har tatt vare på meg.

For enkelhetens skyld så har jeg spist det jeg hadde for hånd. Jeg har også spist sammen med moren min for å i det hele tatt få i henne mat. Jeg har ikke hatt tid til å planlegge kostholdet mitt.

Jeg har blitt påvirket av andres sinnsstemning og kaker har avlastet litt. Om dere skjønner.

Jeg vet hva som må til men nå klarer jeg ikke sette det ut i praksis. Jeg bare lar være å se meg selv i speilet. Og den eneste treningsbuksa som passer den er fantastisk god. Nesten som jeg er besatt. Har aldri hatt det slik før......

Jeg ønsker faktisk at noen kan komme bort til meg, klappe meg på skulderen å si at jeg vet du sliter men nå har du lagt sånn på deg at det er på tide å gjøre noe med det!

Jeg snakket med legen min om det. Han gliste så sa han at nei jeg kan ikke hjelpe deg der. Bare spis mindre du. Ok jeg vet jo at det er så enkelt men allikevel så vanskelig.... eller ja....

Dette var nesten som jeg skulle ha skrevet det selv, utrolig mye likheter.
Spesielt det med å alltid være den sterke, vanskelig å stille opp for andre når
en ikke klarer å holde fokus selv.

Jeg starter på ny hele tiden, og går i "skal bare ha litt" fellen like ofte.

Sender deg gode tanker, å håper det løsner seg for oss alle.

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 09:49   #7
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Er rimelig flau nå..

Det første som slo meg var om du trenger et sorgkurs og ikke beskjed fra legen om å ta deg sammen. Dette ble utløst av et dødsfall og jeg leser det slik at det er der du må begynne: sortere og putte tanker og opplevelser i skuffer og hyller.

Om jeg tolker feil beklager jeg det, men jeg har vært i en lignende situasjon for noen år siden og løsningen lå ikke i matendringene, de kom når det ble ryddet i hodet etter dødsfallet.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 10:30   #8
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er rimelig flau nå..

Jeg er lei for tapet ditt og jeg er lei for at du har mistet retningen og lagt på deg. Du har anerkjent at du har et problem og du leter etter motivasjonen for å begynne på nytt.

Jeg er sikker på at det finnes mange andre i livet ditt som trenger at du er du og at du har en frisk kropp og et friskt hode.

Har du mulighet for å komme i kontakt med en sorggruppe der du bor?
Har du mulighet for å få legen din til å henvise deg til et egnet sted der du får hjelp til kosthold og til å komme i gang med bevegelse?
Har du mulighet for å få legen din til å henvise deg til psykolog for å få hjelp til tankemønstrene dine? Vær klar og tydelig, eller skriv det ned i et brev og lever legen din, da er det lettere for han å forstå at du trenger hjelp til mer enn å "bare spise mindre".

Jeg heier på deg og håper at du får den hjelpen du trenger, for det trenger du virkelig!

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 14:52   #9
sonim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 370
sonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snillsonim er virkelig snill

Sv: Er rimelig flau nå..

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Dette var nesten som jeg skulle ha skrevet det selv, utrolig mye likheter.
Spesielt det med å alltid være den sterke, vanskelig å stille opp for andre når
en ikke klarer å holde fokus selv.

Jeg starter på ny hele tiden, og går i "skal bare ha litt" fellen like ofte.

Sender deg gode tanker, å håper det løsner seg for oss alle.

Det er flott med "gode tanker", men ikke sikker på at det svarer på hennes spørsmål....

Problemet for mange som "starter på nytt" hele tiden er vel at de klamrer seg til håpet om at det "snart løsner.." for dem også. Noe det selvsagt aldri gjør før de tar tak i de egentlige utfordringene som ligger bak.

Jeg synes det høres fornuftig ut å starte i riktig ende og for meg høres det ut som bearbeidelse av sorg og depresjon samt psykologi hjelp høres mer ut som en plausibel vei å gå, enn å "satse på det løsner etterhvert".

Til newstart:

Det at du ikke var spesielt overvektig før, siden du fnyste av de som var overvektige og manglet vilje, tilsier jo at den situasjonen du er i nå krever en "reprogrammering" inne i hodet. Sorgterapi, annen profesjonell behandling for hjelp til å bearbeide det som har vært hjelper. Det er også i mange tilfeller slik at en ekstrem påkjenning som bunnløs sorg er kan utløse andre bakenforliggende faktorer også enn kun det ene dødsfallet. Ting som kommer opp igjen, eller har vært fortrengt. Dette gjør at man ikke er rasjonell lengre, iallefall ikke på samme måte som før man gikk opp 40 kg.

40kg på 1,5 år er temmelig mye, så da er det viktig å nå tenke på seg selv og be om hjelp. Ikke hos legen, fordi de behandler kun symptomer. Jeg har god erfaring med sorggrupper og annen terapi som starten på noe nytt. Starten på å reprogrammere hjernen litt om du ksjønner. Jeg sier jo ikke at det å gå ned 40kg er like lett som å gå opp, men det er faktisk det! ;-)

Det handler om å ta de motsatte valg av hva man gjør for å gå opp 40 kg og klarer man snu den motivasjonen til å gjelde å gå ned, så vil du ha en god begynnelse.

Men som du nå selv har erfart, så er det ikke så enkelt for de med overvekt å reprogrammere seg selv slik. Men, noen overvektige er jo fysisk syke også da, de har andre utfordringer med helsen sin som gir overvekt. Men i ditt tilfelle, så oppfatter jeg det ikke slik.

Lykke til og oppsøk en terapigruppe eller vurdering hos en psykolog. Kan være vel anvendte penger.

sonim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-10-13, 19:25   #10
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: Er rimelig flau nå..

Opprinnelig lagt inn av sonim, her.

Det er flott med "gode tanker", men ikke sikker på at det svarer på hennes spørsmål....

Problemet for mange som "starter på nytt" hele tiden er vel at de klamrer seg til håpet om at det "snart løsner.." for dem også. Noe det selvsagt aldri gjør før de tar tak i de egentlige utfordringene som ligger bak.

Jeg synes det høres fornuftig ut å starte i riktig ende og for meg høres det ut som bearbeidelse av sorg og depresjon samt psykologi hjelp høres mer ut som en plausibel vei å gå, enn å "satse på det løsner etterhvert".

Til newstart:

Det at du ikke var spesielt overvektig før, siden du fnyste av de som var overvektige og manglet vilje, tilsier jo at den situasjonen du er i nå krever en "reprogrammering" inne i hodet. Sorgterapi, annen profesjonell behandling for hjelp til å bearbeide det som har vært hjelper. Det er også i mange tilfeller slik at en ekstrem påkjenning som bunnløs sorg er kan utløse andre bakenforliggende faktorer også enn kun det ene dødsfallet. Ting som kommer opp igjen, eller har vært fortrengt. Dette gjør at man ikke er rasjonell lengre, iallefall ikke på samme måte som før man gikk opp 40 kg.

40kg på 1,5 år er temmelig mye, så da er det viktig å nå tenke på seg selv og be om hjelp. Ikke hos legen, fordi de behandler kun symptomer. Jeg har god erfaring med sorggrupper og annen terapi som starten på noe nytt. Starten på å reprogrammere hjernen litt om du ksjønner. Jeg sier jo ikke at det å gå ned 40kg er like lett som å gå opp, men det er faktisk det! ;-)

Det handler om å ta de motsatte valg av hva man gjør for å gå opp 40 kg og klarer man snu den motivasjonen til å gjelde å gå ned, så vil du ha en god begynnelse.

Men som du nå selv har erfart, så er det ikke så enkelt for de med overvekt å reprogrammere seg selv slik. Men, noen overvektige er jo fysisk syke også da, de har andre utfordringer med helsen sin som gir overvekt. Men i ditt tilfelle, så oppfatter jeg det ikke slik.

Lykke til og oppsøk en terapigruppe eller vurdering hos en psykolog. Kan være vel anvendte penger.

Jeg vet veldig godt at gode tanker ikke hjelper, men det var også for å få frem jeg sliter med det samme. Litt som hun ikke er alene

Vet det sitter i mellom ørene å at terapi hjelper.

Nå får jeg mye hjelp fra min fast lege, og skal snart på et rehabiliterings opphold.
der har jeg vært før å vet hvor goe hjelp jeg får der,
kanskje litt dumt men jeg vet ting går bedre etter dette oppholdet.

Jobber med mange ting selv også, men har i tillegg hatt en del fysiske problemer
å det blir fort at jeg jobber med det
og setter det psykiske på "vent"

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 00:24   #11
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Er rimelig flau nå..

Tusen tusen takk for svar, hver og en av dere. Jeg har lest svarene om og om igjen og dere har så rett.
Jeg tok dødsfallet veldig tungt. Var i en sjokktilstand i ganske mange måneder. Men har tenkt at dette skal jeg klare. Kanskje dette er et bevis for at jeg ikke klarer det?
Det er nok mange ting som spiller inn her. Først og fremst bør jeg finne meg en annen jobb noe som ikke er så lett. Jeg jobber innen renhold sent om kvelden. Alene.... jeg føler jeg ikke har noen grunn for å holde meg på matta lengre. Mannen min er glad i meg uansett. Og ingen på jobb som kan gi meg blikk når jeg har lagt på meg siden jeg jobber alene. Har fått revmatisme også i følge legene og har ganske vondt til tider. Men nå har jeg inngått en avtale med meg selv at jeg skal gå tur to ganger i uken. Det hjelper faktisk på å klarne hodet. Mange tanker som får utløp.Det har jeg klart å holde en stund. Men til alt annet så har jeg en sånn gi faen holdning. Jeg blir skremt av meg selv.

Men det er flaut når jeg endelig må noen plass som krever andre ting enn treningsbukse. Da står jeg der med skjegget i postkassen og har ingenting som passer. Som for eks nå på onsdag må jeg i en begravelse. Ja hva i alle dager skal jeg ha på meg? Skal forresten i en begravelse på fredag også.

Jeg må bli kvitt denne gi faen holdningen. Sukk....

Men så klart det var vel dødsfallet som utløste det. Men hvorfor skal det være så innmari vanskelig å hente seg inn igjen da?

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 21-10-13, 16:34   #12
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Er rimelig flau nå..

Så fin han legen din er som forteller deg at du må spise mindre - himmel, her hadde det kanskje heller vært på sin plass med et par velplasserte oppfølgingsspørsmål som kunne avdekket evt. depresjon eller andre ting som trenger behandling! Vil bare ønske deg alt det beste - det kan virke som det er mye å ta tak i for deg, men alt blir mer overkommelig om du bryter det ned i litt mindre deler. Når ting blir konkretisert blir de ofte mer håndterlige, sånn plutselig Kanskje du kunne bedt om en time til karriereveiledning? NAV har vel kanskje noen tilbud? En psykolog eller coach er fine verktøy for å sortere litt i både hode og følelser

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 01:13   #13
pådetfjerde
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2013
Innlegg: 201
pådetfjerde er på en erverdig vei

Sv: Er rimelig flau nå ...

Jeg sender bare en diger klem, jeg. Håper at du klarer å sortere tankene

pådetfjerde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 13:18   #14
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Er rimelig flau nå..

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Så fin han legen din er som forteller deg at du må spise mindre - himmel, her hadde det kanskje heller vært på sin plass med et par velplasserte oppfølgingsspørsmål som kunne avdekket evt. depresjon eller andre ting som trenger behandling! Vil bare ønske deg alt det beste - det kan virke som det er mye å ta tak i for deg, men alt blir mer overkommelig om du bryter det ned i litt mindre deler. Når ting blir konkretisert blir de ofte mer håndterlige, sånn plutselig Kanskje du kunne bedt om en time til karriereveiledning? NAV har vel kanskje noen tilbud? En psykolog eller coach er fine verktøy for å sortere litt i både hode og følelser

Jeg sendte en mail til nav for en stund siden hvor jeg spurte om de hadde en ordning for når helsen ikke lenger holder, og evt bytte av jobb. Plutselig ble jeg oppringt av en dame som fortalte at det nå var opprettet en sak og jeg kunne møte til time på det lokale kontoret. Ok tenkte jeg. Skal ikke være verre på det enn at jeg møter opp. Kanskje de kan bistå meg i å finne en jobb jeg kan trives i som ikke er så belastende helsemessig.
Vi satt oss ned og de begynte å snakke. Jeg spurte hvilken rettigheter jeg hadde. Fikk litt fortalt, så sier hun ene at vi kan hjelpe deg slik at du kan bestemme deg for hva du vil jobbe med. Vi skal veilede deg!! Jammen jeg VET hva jeg vil jobbe med, jeg får bare ikke jobb sa jeg. Å du verden ja hva gjør du her da spurte damen. Eh... fordi jobben min er så tung og jeg klarer den ikke stort lengre. Jammen da må du gå å sykemelde deg da sa hun. Det kan være lurt. Så kan vi i nav hjelpe deg når perioden er ute....

Jojo va vel ikke helt det jeg spurte om da.....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 08-11-13, 13:18   #15
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Er rimelig flau nå ...

Opprinnelig lagt inn av pådetfjerde, her.

Jeg sender bare en diger klem, jeg. Håper at du klarer å sortere tankene

Tusen takk

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flau ang blomkål Newstart Lavkarbo generelt 29 27-05-11 21:24
Rimelig, håndholdt GPS? Ina64 Generell diskusjon 0 12-09-10 13:10
Flau Frøya Fysisk og mental helse 1 10-07-06 02:01
Rimelig og bra webhotell donjuanwannabe Generell diskusjon 2 18-08-05 23:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no