Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Kladdkaka

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-12, 21:30   #26
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kladdkaka

Opprinnelig lagt inn av senka, her.

Har du kuttet sjokoladen i denSelvfølgelig går det uten den,enda sunnere

nei, jeg har slutta å spise sjokolade så da blir det ikke noen kake heller.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 20:02   #27
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kladdkaka

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ja, tror det det er muligens det

Tror det skjedde noe med folien og røra. Men etter to dager i kjøleskapet ble kaka likevel kjempegod.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 16-04-12, 23:43   #28
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kladdkaka

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Tror det skjedde noe med folien og røra. Men etter to dager i kjøleskapet ble kaka likevel kjempegod.

så bra da!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 00:35   #29
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Kladdkaka

skal den virkelig bare være 2 cm høy? (og det er å ta i) brukte 24cm form, fluffy egg og tynn sjokostråle og alt....
men i følge en svensk venn av meg skal det være bakepulver i kladdkaka... og det har jo ikke denne oppskriften o_O

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 15:08   #30
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kladdkaka

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

skal den virkelig bare være 2 cm høy? (og det er å ta i) brukte 24cm form, fluffy egg og tynn sjokostråle og alt....
men i følge en svensk venn av meg skal det være bakepulver i kladdkaka... og det har jo ikke denne oppskriften o_O

Min ble også veldig tynn, men jeg tenkte ikke over det før nå...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 15:38   #31
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Kladdkaka

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Min ble også veldig tynn, men jeg tenkte ikke over det før nå...

Det viktigste at den smaker godt

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 15:41   #32
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kladdkaka

Vil bakepulveret ha noen hensikt når det ikke er mel i kaka?
Jeg har aldri laget den orginale, kun sukkerfri.

Bruk mindre form viss dere syns den blir for lav

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:03   #33
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Kladdkaka

nei jeg vet ikke, han ga meg ikke oppskrifta for å si det sånn. men den var visst forskjellig. smaken var det ikke noe å si på da. men orker ikke mye av gangen, gnaske heavy.
brukte vanlig mørk kokesjokolade da jeg sitter på do av cloetta sine sukkerfrie, så like greit at man bare orker litt

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:07   #34
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kladdkaka

Det gjorde ikke meg noe at den var lav. Jeg søkte istad for moro på nettet etter vanlig oppskrift og det var ikke bakepulver i de heller.
Og den var god da! (Selv om det tok et par dager i kjøleskapet her før den mystiske svidde smaken forsvant.)

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:10   #35
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Kladdkaka

nei, wikipedia sier at hele poenget er at det ikke skal være gjær eller bakepulver... så nå lurer jeg på om jeg skal spørre svensken min hva slags kake han baker vet noen lager kladdkaka i langpanne.. må rekke til en hel armè!

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:22   #36
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kladdkaka

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

nei, wikipedia sier at hele poenget er at det ikke skal være gjær eller bakepulver... så nå lurer jeg på om jeg skal spørre svensken min hva slags kake han baker vet noen lager kladdkaka i langpanne.. må rekke til en hel armè!

Det er tusenvis av oppskrifter på kladdkaka. Jeg har oppskrifter både med og uten. Oppskrifter med og uten sjokolade osv. Kladdkaka=klissete sjokoladekake.
Det skal ikke være nødvendig med bakepulver uansett, for det er så lite mel og mye egg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 04-05-12, 17:40   #37
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Kladdkaka

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Vil bakepulveret ha noen hensikt når det ikke er mel i kaka?
Jeg har aldri laget den orginale, kun sukkerfri.

Bruk mindre form viss dere syns den blir for lav

Bakepulver har jo en hensikt i melfrie kaker fordi det hever "av seg selv" når man tilsetter væske og varmer opp, bare konsistensen på røra er bra. Da tenker jeg på i motsetning til gjær, som trenger sukker/stivelse for å spise og produsere CO2.

Men jeg tror ikke det skal være nødvendig med bakepulver i kladdkaka, den skal jo være litt sånn myk, mektig og kompakt Ser ut som en spennende oppskrift!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 02:32   #38
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Kladdkaka

Hei Gerd! Blir denne helt "tynn" eller ser dette ut som en kake.... mener om den egner for studenten vår som må ha kake til salgs i stykker?


Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Kladdkaka

Ingredienser:

150 gr smør
150 gr sukkerfri mørk sjokolade
4 egg
1,5 ts vaniljepulver
2 ss sukrinmelis


-Smelt smør og sjokolade, vaniljepulver og sukrinmelis. Ta kjelen av plata. Og la den avkjøle seg litt.

-Visp eggene luftige
-Hell sjokoladen i eggene i en tynn stråle, og rør sammen
-Helles over i en 24 cm. rund form(dekk bunnen med bakepapir.)

Stekes midt i ovnen i 8-10 minutter på 200 grader.( Jo lenger den steker jo fastere kakekonsistens blir det på den. Ved ca 10 min. i min ovn er den flytende inni etter steking, men blir fast etter avkjøling)


Avkjøles og settes kaldt. Må stå kaldt i vertfall 1 god time.

Serveres med et lite dryss sukrinmelis.
Ev. med friske syrlige bær.



r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-05-12, 02:36   #39
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Kladdkaka

Jeg er ikke Gerd, men denne kaken er tynn. Den hever ikke, for å si det sånn.
Men fytti f.... så god!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 09-02-14, 14:55   #40
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kladdkaka

Laget denne igår og den ble fantastisk!!
Prøvde å lage den i dag og for å ha med i selskap og tenkte at den må bli bra som muffins, men det gikk ikke i det hele tatt :P

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 09:01   #41
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kladdkaka

Opprinnelig lagt inn av Nupsida, her.

Laget denne igår og den ble fantastisk!!
Prøvde å lage den i dag og for å ha med i selskap og tenkte at den må bli bra som muffins, men det gikk ikke i det hele tatt :P

Den funker som muffins, men du må ikke bruke vanlige papirformer, det blir bare kliss og setter seg fast. Velg enten silikonformer eller smør aluminiumsformer godt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-02-14, 21:17   #42
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Kladdkaka

Tusen takk for oppskrift Gerd
Lagde i går...NYDELIG, smelter seg på tunga

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-14, 15:48   #43
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kladdkaka

Hørtes nydelig ut, men kan jeg spørre hvilket merke av sjokolade du brukte?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 13:59   #44
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Kladdkaka

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hørtes nydelig ut, men kan jeg spørre hvilket merke av sjokolade du brukte?

Jeg brukte blanding av mørk sjokolade 86 % + 72 %
Spiser ikke det så ofte..da går det bra

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 15:39   #45
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kladdkaka

Jeg bruker sukkerfritt sin! 1,5 karbohydrater pr. stk om jeg ikke husker feil

Denne kaka er så fantastisk! Jeg har prøvd mange lavkarbokaker og de blir sjelden skikkelig gode, men denne er super!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 14-02-14, 16:04   #46
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Kladdkaka

Tror jeg trengte denne oppskriften.

Det har blitt litt vel mange besøk til Nordic Bakery og Scandinavian Kitchen i det siste for å si det sånn. :3 *synde*

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 16:03   #47
Soldamen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 21
Soldamen er på en erverdig vei

Sv: Kladdkaka

Mangler vaniljepulver. Forslag til erstatning?

__________________
Soldamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 16:08   #48
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: Kladdkaka

Opprinnelig lagt inn av Soldamen, her.

Mangler vaniljepulver. Forslag til erstatning?

Det går an å bruke vaniljeessens, frø fra vaniljestang eller vaniljeekstrakt, men det er ikke krise om du utelater det helt heller. Vanilje er mer som en bonus heller enn en kritisk ingrediens.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker Svar med sitat
Gammel 16-02-14, 17:41   #49
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Kladdkaka

Jeg bruker bare vaniljeessens!

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-03-16, 12:04   #50
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kladdkaka

Denne har jeg lagd i dag! Med pecan og havsaltsjokolade, et lite lag appelsin og jordbærgele på toppen. Og litt kaffe i røra.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, kladdekake, kladdkaka, sjokolade, sjokoladekake uten mel


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svensk LCHF kladdkaka |Ingrrid Kake/dessert og snacks 8 04-09-11 13:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no