Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Og boken "Fettskremd"...?

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-06, 00:10   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Og boken "Fettskremd"...?

Noen som har lest denne? Kommentarer? (Svensk forfatter, tror jeg...)

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 09-06-06, 21:48   #2
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Jag har läst den - Fettskrämd heter den. Den är väldigt bra! Han lyckas till och med beskriva torra vetenskapliga fakta på ett intressant sätt. Författaren heter Lars-Erik Litsfeldt och är helt riktigt svensk. Boken finns inte översatt vad jag vet. Jag beställde den på Adlibris.se hem till min mamma och sen fick hon skicka den vidare för jag hittade ingen nettbokhandel som skickar böcker utomlands.. irriterande!!

Han har en blogg som jag kan rekommendera http://blogg.passagen.se/lits/

Och sen borde ni även läsa Dr Annika Dahlqvist - hon är bra
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-06-06, 04:58   #3
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Men hva går denne filosofien ut på, da?

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-06, 14:15   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt
Exclamation

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Opprinnelig lagt inn av monkey

Jag har läst den - Fettskrämd heter den. Den är väldigt bra! Han lyckas till och med beskriva torra vetenskapliga fakta på ett intressant sätt. Författaren heter Lars-Erik Litsfeldt och är helt riktigt svensk. Boken finns inte översatt vad jag vet. Jag beställde den på Adlibris.se hem till min mamma och sen fick hon skicka den vidare för jag hittade ingen nettbokhandel som skickar böcker utomlands.. irriterande!!

Han har en blogg som jag kan rekommendera http://blogg.passagen.se/lits/

Och sen borde ni även läsa Dr Annika Dahlqvist - hon är bra
http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika

Hei, takk for svar!
Jeg har vært på biblioteket her i Harstad, og di hadde den ikke. men biblotekene samarbeider litt, så de skulle prøve få tak i den for meg. ETT bibliotek i Norge som har boka...!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 11-06-06, 00:44   #5
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Han har ingen speciell filosofi - hans budskap är detsamma som Skaldemans, bara presenterat på ett mer vetenskapligt sätt.

Författaren led själv av övervikt och diabetes 2 och följde alla kostråd men gick inte ner i vikt, vilket hans doktor ville att han skulle göra.

Tillslut slängde han ut alla kostråd och gjorde tvärtom - dvs en Skaldeman - och började äta fett och kött och fisk och slutade äta bröd, pasta, potatis och ris. Resultatet blev att han minskade i vikt och är helt fri från sin diabetes. DVS Lowcarb/high fat - samma som Skaldeman, Ketolysis, Atkins etc.. Jag ser det som samma grundfilosofi, bara lite olika sätt att nå samma mål.

Vad Litsfeldt gör är att han presenterar en hel del fakta - dvs varför kolhydrater uppför sig i kroppen på det sätt den gör och hur den ombildas till glykos - men han lyckas presentera dessa torra fakta på ett underhållande och lättförståeligt sätt.

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-06, 11:44   #6
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt
Talking

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Opprinnelig lagt inn av monkey

Vad Litsfeldt gör är att han presenterar en hel del fakta - dvs varför kolhydrater uppför sig i kroppen på det sätt den gör och hur den ombildas till glykos - men han lyckas presentera dessa torra fakta på ett underhållande och lättförståeligt sätt.

Høres veldig bra ut! Gleder meg til å lese boka!
Nå har jeg lest C.Clark, og er måtelig imponert. "Bedre uten brød", som jeg nå holder på med, DEN er bra! Appellerer veldig til min logiske sans ihvertfall!
Jeg er nok blitt en lavkarb for livet.....!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 11:12   #7
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Jeg har lest boka nå, og synes den er veldig bra! Anbefales på det varmeste - lettlest og underholdende samtidig som man får presentert en hel del nyttige fakta. Ikke lett å finne svenske nettbokhandler som sender utenlands, men her er en jeg har brukt før - kan ikke bestille via skjema, men via e-post eller telefon.

http://www.bokus.com/cgi-bin/P_campa...cgi?c_id=18381

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 11:19   #8
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Jag vill bara informera om att Litsfeldt nu kommit ut med en ny bok - mer lättläst och med massa oppskrifter.

"Ät fet mat och bli frisk och smal" heter den. Du kan köpa den genom Förlagsbutiken som skickar utomlands - jag fick den iallafall till Norge.

http://butik.pagina.se/FB_Produkt.asp?art=72411279

Kan verkligen anbefalles!!

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 11:40   #9
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Mat og Helse har en artikkel med intervju av mannen, kjempeinteressant!!

http://www.matoghelse.no/ble-frisk-a...191-48964.html

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 08-09-06, 19:19   #10
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Opprinnelig lagt inn av monkey

Jag vill bara informera om att Litsfeldt nu kommit ut med en ny bok - mer lättläst och med massa oppskrifter.

"Ät fet mat och bli frisk och smal" heter den. Du kan köpa den genom Förlagsbutiken som skickar utomlands - jag fick den iallafall till Norge.

http://butik.pagina.se/FB_Produkt.asp?art=72411279

Kan verkligen anbefalles!!

Supert, Monkey - den skal jeg virkelig anskaffe meg! Jeg liker hans måte å skrive på ...

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 22:12   #11
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Og nå har jeg fått den nye boka til Litsfeldt...

..men fikk helt hakeslepp da jeg så frakta - selve boka kostet 235 kr, mens frakt var på 230 kr!!!!! Boka var ikke spesielt stor, så hvorfor den ikke ble sendt som brev må gudene vite! Fikk med faktura som skal betales innen 30 dager. Men jeg undersøkte jo ikke fraktpris først, så det er jo min egen feil - hadde nok prøvd å få en bokhandel til å ta den inn for meg ja. Med andre ord ikke helt som å handle på Amazon eller andre store nettbokhandler... Herved er dere advart - men når det er sagt, gleder jeg meg veldig til å lese boka ! Følger med på websidene hans (www.fettskramd.se, der er det også et forum med spennende lavkarbo-innlegg), og er begynt å lese en del andre svenske lavkarbo-blogger. Anbefales!

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 20-09-06, 22:37   #12
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Hei, takk for svar!
Jeg har vært på biblioteket her i Harstad, og di hadde den ikke. men biblotekene samarbeider litt, så de skulle prøve få tak i den for meg. ETT bibliotek i Norge som har boka...!


Hvor befinner dette biblioteket seg da?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 00:19   #13
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Eh...er såpass lenge sia, at jeg husker ikke...Depot-bibioteket?!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 07:01   #14
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Universitetsbiblioteket i Stavanger har den

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 12:33   #15
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Nena, var fick du boken ifrån? Jag har inte fakturan här, men jag är ganska säker på att jag inte betalade 230 kr i frakt och boken kom i brevlådan som brev.. till Norge. Jag köpte den från Pagina.se.

Ett forum ni inte får missa är Annika Dahlqvists forum. Där pågår det mycket spännande för tiden - bl a ett manifest för LC/HF för att förmå etablissementet att ändra kostråd till diabetiker och oss andra.

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-09-06, 18:12   #16
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Og boken "Fettskremd"...?

Monkey - bestilte den også fra Pagina, fikk beskjed om at ordren ble overført til FörlagsSystem AB - og derfra ble altså boka sendt som Postpaket Utrikes - Eur zon 1, står det på fakturaen. Har ikke sjekket portotakster, men går ut fra at bedriften vet hva de holder på med . Helt tullete praksis, men det er jo som sagt min egen feil at jeg ikke spurte om frakt før jeg bestilte. Har aldri fått så mye i frakt på svenske bøker før - tydelig at de helst ikke vil ha norske kunder .

Men boka er kjempebra!

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den beste boken jeg har lest mofe Andre bøker 60 10-03-08 17:25
Boken "Fettforbrenning" av Fredrik Paulun Vigdinil Lavkarbo generelt 27 16-04-06 00:30
"Frågor och svar om Skaldemans diet" boken har kommet !!! 116->80 Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 23-03-06 11:00
Ble litt skuffet over boken jeg Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 26-01-06 23:03
Hvorfor må en lese boken til Atkins? Anitave Lavkarbo generelt 4 24-06-04 20:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no