Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Ny på LCHF, hvilken bok?

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-11, 13:13   #1
IdaKristine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ny på LCHF, hvilken bok?

Hei, har vært veldig mye frem og tilbake for meg i kostholdsveien de siste årene. Har prøvd meg på ketogent kosthold noen ganger, men mister fort motivasjon. Nå går bare vekten oppover igjen( tickeren viser ikke hele sannheten lenger, desverre)
Uansett nå har jeg bestemt meg for å gå 100% inn for LCHF kost, men hvilken bok bør jeg kjøpe for å sette igang?
Noen tips??

  Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:40   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Det kommer vel litt ann på hvilken LCHF nivå du legger deg på. Ser at mange anbefaler bøkene til Sofie Hexeberg, mener hun anbefaler rundt 60 kh pr dag.
Klipp&lim fra: Til alle nybegynnere på lavkarbo...

Sitat:

Vitenskap og Fornuft (VOF) har følgende definisjon:
LCHF står for et karbohydratfattig, fettrikt kosthold.

Strengt LCHF-kosthold: Her kommer inntil to prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 10 g per dag.
Normalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil fem prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 25 g per dag.
Øvre grense for LCHF-kosthold: Her kommer inntil ti prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 50 g per dag.
Liberalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil 20 prosent av energien fra karbohydrater, tilsvarende maksimalt 100 g per dag.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 13:47   #3
IdaKristine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Ok, utifra den tabellen så er det vel "normalt" jeg skal legge meg på da. Ønsker et ketogent kosthold og da tror jeg at jeg bør ligge på maks 25 gr karbo pr dag.

Da blir kanskje de bøkene fra Hexberg feil for meg....

  Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 14:02   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Hei,
Ketogene dietter da snakker man oftest om Atkins Induksjon, Atkins er delt opp i faser, Ketolysekuren og Skaldemann.
Torkil P. Andersen, Slank med Ketolysekuren
Jeg har benyttet ketolyekuren men sitter nå og leser Skaldemanns Spis deg ned i vekt og synes den i tillegg til å være lettlest også er morsom da han gir et spark til helsemyndigetene, ernæringseksperter… dette kan han gjøre da han ikke er lege slik som Andersen.
Lavkarbo bøker får du lånt på biblioteket...

Her på forumet:
Atkins

Ketolyse

Skaldemann

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 14:34   #5
IdaKristine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Ketogene dietter da snakker man oftest om Atkins Induksjon, Atkins er delt opp i faser, Ketolysekuren og Skaldemann.
Torkil P. Andersen, Slank med Ketolysekuren
Jeg har benyttet ketolyekuren men sitter nå og leser Skaldemanns Spis deg ned i vekt og synes den i tillegg til å være lettlest også er morsom da han gir et spark til helsemyndigetene, ernæringseksperter… dette kan han gjøre da han ikke er lege slik som Andersen.
Lavkarbo bøker får du lånt på biblioteket...

Her på forumet:
Atkins

Ketolyse

Skaldemann

Ok, takk skal du ha

  Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:08   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Godt råd fra arnakristin - lån litt forskjellige bøker på biblioteket og velg den retningen som føles mest riktig for deg
Husk at du alltids kan skifte retning underveis om du finner noe som passer deg bedre enn det du startet med

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 16:17   #7
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Uansett hva du velger å følge anbefaler jeg å lese "bedre uten brød" av Lutz Da lærer du masse om hvordan kroppen fungerer med og uten karbohydrater, og det vises til mye forskning på karbohydratredusert kosthold og man får et innblikk i mange helsegevinster man kan få ved et slikt kosthold

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 17:16   #8
IdaKristine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Ok, takk for tipsene

  Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 18:48   #9
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Skriver under på at boken til Lutz, bedre uten brød - er en god begynnerbok også! Den gir masse bakgrunnsinfo.

sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En uke med lchf sk1974 Livets lyse side 4 24-10-10 22:29
Starte med LCHF Lille_Ku Spørsmål og svar 1 31-05-10 21:45
Røykeslutt&LCHF FantasiJenta Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 03-05-10 17:44
LCHF og CLA StegforSteg Generell diskusjon 2 27-04-10 09:49
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no