Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva skjer hvis man ikke spiser noe?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-05, 21:54   #1
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Hva skjer hvis man ikke spiser noe?

Jeg spør KUN av nysgjerrighet.... Jeg er gravid og har vært innlagt pga underernæring. Har hatt oppkast og diare i lang tid. Da jeg kom inn hadde jeg +16 i ketoner. Er dette pga sykdommen?

Altså hvis man kun får i seg vann i 3-4 dager, vil man da havne i ketose?

Prøver så godt jeg kan å ikke havne i ketose nå som jeg er gravid og følger ikke lavkabo nå. Men skal begynne igjen straks etter fødsel om noen uker...

Takknemlig for svar....

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 01:18   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer hvis man ikke spiser noe?

Vil tro man hopper i ketose om man ikke får i seg mat ja - da er man jo "under 20 karber om dagen"..

Håper ting ordner seg for deg!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 03:08   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer hvis man ikke spiser noe?

Hvis man ikke spiser noe ??? Da vil du ganske enkelt dø. Mormoren min sluttet å spise. Har bare drukket vann en god stund nå. Var bare skinn & bein. Klarte ikke å stå eller sitte oppreist. Bare lå der. Hun døde forrige søndag. Men hun var 99 og hadde vel egentlig bestemt seg. Hadde trappet ned spisingen ganske lenge.

Upassende av meg å svare sånn kanskje, men siden det er det du spør om i overskriften din. Ikke vondt ment altså !!

Opprinnelig lagt inn av Pusungen

Har hatt oppkast og diare i lang tid. Da jeg kom inn hadde jeg +16 i ketoner. Er dette pga sykdommen?

Ja, sannsynligvis - da er du helt dehydrert og vil ha masse ketoner i urinen. Det er IKKE et sunnhetstegn og ikke heldig ! Er du gravid er det spesielt uheldig. Du trenger næring til både deg selv og fosteret du bærer. Håper du er bedre nå og at du har fått den hjelpen du trenger !!! Stakkars deg da !

Sitat:

Altså hvis man kun får i seg vann i 3-4 dager, vil man da havne i ketose?

Nei, egentlig ikke. I allefall ikke den fettforbrennende formen for ketose. Du får utslag på stix fordi du er dehydrert. Du må spise fett for at kroppen skal ta signalet om å forebrenne fett. Du vil også miste verdifulle næringstoffer, og i mangel på næring vil kroppen forbrenne muskler. Kroppen vil i tillegg gå i sparemodus og sette forbenningen din kaftig ned. I verste fall vil du ødelegge forbrenningen din forever. (Been there done that, wore that t-shirt). Om du får i deg for lite næring over lang tid altså. Anbefales absolutt IKKE.

Sitat:

Prøver så godt jeg kan å ikke havne i ketose nå som jeg er gravid og følger ikke lavkabo nå. Men skal begynne igjen straks etter fødsel om noen uker...

Det var da enda bra, du skremte meg der et øyeblikk. Det er viktig med et allsidig og næringsrikt kosthold når du er gravid vettu ! Men du sier om noen uker, - har ikke du termin rundt jul da ???

Velkommen tilbake og lykke til videre !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 11:25   #4
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Hva skjer hvis man ikke spiser noe?

Hei på deg Pusungen!

Så koselig at du fortsatt sniker her inn!! Så kjipt å høre at du har en slik lei situasjon, bra du får hjelp, vil ikke at det skal skje noe med babyliten..

Så morsomt at dere får en gutt!! Alltid ønska meg en av hver, dere klarte det jammen på første forsøk

Dette er jo helt ute av temaet du spurte etter, men håper det går bra.

Blir flott å se deg igjen, og kose deg så best du kan resten av svangerskapet



__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 11:52   #5
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer hvis man ikke spiser noe?

Opprinnelig lagt inn av Nille

Hvis man ikke spiser noe ??? Da vil du ganske enkelt dø. Mormoren min sluttet å spise. Har bare drukket vann en god stund nå. Var bare skinn & bein. Klarte ikke å stå eller sitte oppreist. Bare lå der. Hun døde forrige søndag. Men hun var 99 og hadde vel egentlig bestemt seg. Hadde trappet ned spisingen ganske lenge.

Upassende av meg å svare sånn kanskje, men siden det er det du spør om i overskriften din. Ikke vondt ment altså !!



Ja, sannsynligvis - da er du helt dehydrert og vil ha masse ketoner i urinen. Det er IKKE et sunnhetstegn og ikke heldig ! Er du gravid er det spesielt uheldig. Du trenger næring til både deg selv og fosteret du bærer. Håper du er bedre nå og at du har fått den hjelpen du trenger !!! Stakkars deg da !



Nei, egentlig ikke. I allefall ikke den fettforbrennende formen for ketose. Du får utslag på stix fordi du er dehydrert. Du må spise fett for at kroppen skal ta signalet om å forebrenne fett. Du vil også miste verdifulle næringstoffer, og i mangel på næring vil kroppen forbrenne muskler. Kroppen vil i tillegg gå i sparemodus og sette forbenningen din kaftig ned. I verste fall vil du ødelegge forbrenningen din forever. (Been there done that, wore that t-shirt). Om du får i deg for lite næring over lang tid altså. Anbefales absolutt IKKE.



Det var da enda bra, du skremte meg der et øyeblikk. Det er viktig med et allsidig og næringsrikt kosthold når du er gravid vettu ! Men du sier om noen uker, - har ikke du termin rundt jul da ???

Velkommen tilbake og lykke til videre !!

Det er jo bare noen uker til jul da Jeg blir nok satt i gang i uke 35 fordi jeg er så dårlig....

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 16:27   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva skjer hvis man ikke spiser noe?

Jeg vil ikke anbefale ketose dersom du ammer. Man vet ikke nok om hva som skjer med melka og ungen. Dette rådet fikk jeg av en lege ved lindbergklinikken. Du kan med fordel spise lavkarbo, men ikke være i ketose.

  Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 17:52   #7
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer hvis man ikke spiser noe?

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Jeg vil ikke anbefale ketose dersom du ammer. Man vet ikke nok om hva som skjer med melka og ungen. Dette rådet fikk jeg av en lege ved lindbergklinikken. Du kan med fordel spise lavkarbo, men ikke være i ketose.

Planlegger ikke å være i ketose i det hele tatt jeg ;-)

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 08:59
Hvordan måler man ketose?? NettaMamma Atkins kosthold 7 27-11-04 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no