Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-13, 22:47   #18426
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

sukk. JAVELDA!!! gledesdrepere jeg hadde sett fram til kjøtt med masse hvitløk i nemlig men da får jeg finne på noe med rosmarin. og kanskje sennep! tyttebær har jeg ikke.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 19-01-13, 22:55   #18427
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

sukk. JAVELDA!!! gledesdrepere jeg hadde sett fram til kjøtt med masse hvitløk i nemlig men da får jeg finne på noe med rosmarin. og kanskje sennep! tyttebær har jeg ikke.

Ut og plukk tyttebær

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-01-13, 23:07   #18428
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ut og plukk tyttebær

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 19-01-13, 23:31   #18429
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Ut og plukk tyttebær

ja, tyttebærlyngen i asfaltjungelen bugner nå!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 19-01-13, 23:51   #18430
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

ja, tyttebærlyngen i asfaltjungelen bugner nå!

Det var det jeg skjønte

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 20-01-13, 01:22   #18431
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Er jo det jeg sier, tingenes iboende faenskap Men det er ok. Har i utgangspunktet kjøpt den for å ikke helle vann i tastaturet på jobb dersom jeg velter den. Så at den lekker litt om jeg har den opp-ned over lengre tid får bare være.

Jeg har to sportsflasker fra Tupperware: side 77 i katalogen. Bare at jeg kjøpte en gang da den var grønn og en gang da den var rosa. Love them! De drypper ikke i det hele tatt. Og hvis de drypper, så kontakter du selgeren og så får du ny.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 20-01-13, 11:25   #18432
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

sukk. JAVELDA!!! gledesdrepere jeg hadde sett fram til kjøtt med masse hvitløk i nemlig men da får jeg finne på noe med rosmarin. og kanskje sennep! tyttebær har jeg ikke.

Reinsdyr er jo veldig kraftig smak i se selv og jeg synes hvitløk i kjøttet blir litt voldsomt. Ser du allerede har fått mange tips om hvordan du kan gjøre, men dersom du vil ha ekstra hvitløk, ta en del fedd som du ikke tar av skallet på. Legg det i forma med steika, disse blir da godt bakte uten å bli svidd og blir nesten søtlige. Du kan spise (slurpe ) de rett fra skallet eller ta og mose de og spre de over grønnsaker og kjøtt. Personlig synes jeg ihvertfall det gir en bedre kombinasjon enn å spekke kjøttet før steiking.

God middag

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 20-01-13, 12:08   #18433
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Eller server bakt hvitløk ved siden av: http://forum.lavkarbo.no/album.php?a...pictureid=3588

Nyyyydelig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 20-01-13, 12:17   #18434
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk, men nei takk. Jeg synes ikke det er godt med hvitløk lagd på den måten

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 20-01-13, 19:01   #18435
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Har laget knekkebrød to ganger, men bakepapiret sitter så fast! Bruker jo hundre år på å pille av papiret. Og knekkebrødet er så godt!!

Denne oppskrifta bruker jeg (husker ikke hvem sin det er):
50 gram linfrø
50 gram solsikkefrø
1,5 dl vann
2-3 ss fiberhusk
salt

Ett brett, 150grader i 30-40 minutter.

Forsøkt å la det stå etter stekingen, forsøkt dra det så fort som mulig av. På kantene, der det er veeeeeldig godt stekt går det av lett. Men der er det nesten brent, er ikke så flink å fordele røra jevnt....

Tips??

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 20-01-13, 19:05   #18436
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Stikk innom Claes Ohlson (eller finn noen andre som fører) og kjøp de tynne teflonbakearkene. INGENTING henger fast på dem. Og de er billige og kan brukes massevis av ganger. Det eneste minuset jeg har funnet er at de genererer(?) litt mer varmerefleks(?) en vanlig papir, så man må følge med at bunnen ikke blir brent på kjeks. Det er alt.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 20-01-13, 20:12   #18437
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Har laget knekkebrød to ganger, men bakepapiret sitter så fast! Bruker jo hundre år på å pille av papiret. Og knekkebrødet er så godt!!

Denne oppskrifta bruker jeg (husker ikke hvem sin det er):
50 gram linfrø
50 gram solsikkefrø
1,5 dl vann
2-3 ss fiberhusk
salt

Ett brett, 150grader i 30-40 minutter.

Forsøkt å la det stå etter stekingen, forsøkt dra det så fort som mulig av. På kantene, der det er veeeeeldig godt stekt går det av lett. Men der er det nesten brent, er ikke så flink å fordele røra jevnt....

Tips??

Er du sikker på at det er bakepapir du bruker og ikke vanlig matpapir?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 20-01-13, 20:25   #18438
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Er du sikker på at det er bakepapir du bruker og ikke vanlig matpapir?

det var min første tanke også, for jeg har ingen problemer med å gjøre det samme som BenteR...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 20-01-13, 20:42   #18439
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

det var min første tanke også, for jeg har ingen problemer med å gjøre det samme som BenteR...

Jeg kjøpte noe bakepapir, og det tok fyr ! Tror det er mye dårlig bakepapir i butikkene, og særlig butikkenes egne merkevarer. Så jeg har også stort sett gått over til teflon-bakepapir. Eneste problemet med det var at ungene lagde pizza, og det tålte ikke pizzahjulet...

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 20-01-13, 22:15   #18440
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Har laget knekkebrød to ganger, men bakepapiret sitter så fast! Bruker jo hundre år på å pille av papiret. Og knekkebrødet er så godt!!

Denne oppskrifta bruker jeg (husker ikke hvem sin det er):
50 gram linfrø
50 gram solsikkefrø
1,5 dl vann
2-3 ss fiberhusk
salt

Ett brett, 150grader i 30-40 minutter.

Forsøkt å la det stå etter stekingen, forsøkt dra det så fort som mulig av. På kantene, der det er veeeeeldig godt stekt går det av lett. Men der er det nesten brent, er ikke så flink å fordele røra jevnt....

Tips??

Dette skjer ikke dersom du bruker det brune, ruglete bakepapiret av merket Toppits. Selges på Meny, Ica Maxi og sikkert flere plasser. Før jeg oppdaget dette, så ga jeg opp hele knekkebrødbaksten.

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 21-01-13, 17:12   #18441
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan finne rman hvilke fysioterapeuter som har driftstilskudd? Er det noen liste noe sted?
Kan man få time hos kommunale fysioterapeuter med henvisning fra legen?

Phuh... Ikke "musearm", men tennisalbu OG golfarm... På begge sider.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 21-01-13, 18:04   #18442
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Jeg kjøpte noe bakepapir, og det tok fyr ! Tror det er mye dårlig bakepapir i butikkene, og særlig butikkenes egne merkevarer. Så jeg har også stort sett gått over til teflon-bakepapir. Eneste problemet med det var at ungene lagde pizza, og det tålte ikke pizzahjulet...

Jeg laget knekkebrød i går kveld, og brukte billig-pizza-bakepapiret til Rimi.
Absolutt ingen problem.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 21-01-13, 18:15   #18443
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Hvordan finne rman hvilke fysioterapeuter som har driftstilskudd? Er det noen liste noe sted?
Kan man få time hos kommunale fysioterapeuter med henvisning fra legen?

Phuh... Ikke "musearm", men tennisalbu OG golfarm... På begge sider.

Uff da, been there, med musearm i tillegg til tennisalbu og golfarm... Vonde greier.

Slik det er i min kommune så kan man ikke få time hos den kommunale fysioterapeuten, den er kun for barn og eldre. Alle andre må finne en fysio med driftstilskudd. Jeg vet hvilke de er i min kommune, men det hjelper nok ikke deg noe særlig. Tror ikke du finner de på nett, har iallfall ikke funnet det før.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-01-13, 18:44   #18444
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Måtte sjekke bakepapiret, men ER bakepapir, med såkalt non-stick belegg...
Rart det hender med noen og andre ikke!

Får teste sånn teflonpapir greier....

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 21-01-13, 19:43   #18445
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har veldig gode råd mot kroniske spenningshodepine?

Jeg vet det finnes medisin for det, men vil helst ha lindring uten.
Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en dag uten hodepine...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 21-01-13, 19:47   #18446
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Klem til deg, Kanutten!

Eg har hatt det litt travelt i svingane for tida og begått den kardinalsynda det er å lagre for mykje på minnepinne utan å sørge for at filene var like oppdaterte på fast stasjon.

Og i dag da eg kom fram til jobben så.... gulp.... var minnepinnen død
Skulle åpne fila og alt eg fikk beskjed om var at disken måtte formaterast før den kunne brukast...

Er det noko som helst eg kan gjere eller må eg godta at 2/3 av arbeidet mitt er tapt for alltid?

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 21-01-13, 20:00   #18447
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen som har veldig gode råd mot kroniske spenningshodepine?

Jeg vet det finnes medisin for det, men vil helst ha lindring uten.
Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en dag uten hodepine...

Høres kjent ut, og veldig vondt.... Vondt i hodet er fryktelig, for det slipper ikke taket uansett hva man gjør. Kanskje bortsett fra sterk medisin og søvn.

Håper virkelig at du snart finner noe som hjelper og kommer deg igjennom det

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
Gammel 21-01-13, 20:00   #18448
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 43
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Uff da, Zillah! Ikke noe gøy det der...

Og det er grunnen til at jeg har droppet minnepinne, og heller lagrer via Dropbox. Da slipper jeg å ta med minnepinnen frem og tilbake, og har alltid filene mine tilgjengelig i en mappe på pc hjemme, jobb og på mobilen. Samt at jeg kan bruke webversjonen på all verdens pc'er for å hente de frem der også.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-01-13, 20:10   #18449
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen som har veldig gode råd mot kroniske spenningshodepine?

Jeg vet det finnes medisin for det, men vil helst ha lindring uten.
Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en dag uten hodepine...

Rooibush-te lindrer noe iallefall, smaker godt, og så er det ikke bivirkninger slik medisiner har

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 21-01-13, 20:32   #18450
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen som har veldig gode råd mot kroniske spenningshodepine?

Jeg vet det finnes medisin for det, men vil helst ha lindring uten.
Jeg kan ikke huske sist jeg hadde en dag uten hodepine...

Magnesium hjalp min spenningshodepine. Men det er da under forutsetning at den ER muskulær... (Og at magnesium er nok.)
Akupunktur er mitt andre forslag.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 13:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 14-03-09 00:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 19:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no