Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Brownie cookies (bilder)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-13, 18:07   #26
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Prøvde disse i helgen og de ble ikke gode. Blandet sukrin og vaniljestevia, men kakene fikk bare en tørr smak (selv om de ikke var tørre) og etter å ha tygget litt kom den ekle, kalde sukrin-smaken. Hadde håpet jeg kunne servere dem som et dia-alternativ i konfirmasjon til heglen, men de gikk i søpla gitt.

Kanskje de blei stekt for lenge? Hadde bakt en porsjon som smakte slik du beskrev og da trur jeg at de blei stekt litt for lenge. Ellers syns jeg at de fungerte enda bedre med mandelmel eller blanding av malte mandler og kokosmel

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 23:54   #27
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Kanskje de blei stekt for lenge? Hadde bakt en porsjon som smakte slik du beskrev og da trur jeg at de blei stekt litt for lenge. Ellers syns jeg at de fungerte enda bedre med mandelmel eller blanding av malte mandler og kokosmel

Jeg kan tenke meg at de blir bedre med mandelmel fremfor kokosmel (synes kokosmelet gir en litt tørr smak), litt mindre kakao og mer/annen søtning enn det jeg brukte. Kaaaanskje jeg gir dem et forsøk til.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 19:48   #28
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Mat for sjelen, her.

En liten smakebit på en av de nye oppskriftene fra boken min...
Nydelige saftige og gode småkaker, med kraftig sjokoladesmak...
Perfekte til en herlig nytraktet kopp kaffe...

Oppskrift

50 g smør
6 - 7 ss sukrin
40 g kakao
3 ss kokosmel
2 ts bakepulver
1 ts vaniljeekstrakt
3 egg
evt. hakkede nøtter og biter av 86 % sjokolade

Pisk smør og sukker hvitt.
Tilsett 1 egg og vaniljeekstrakt, og bland godt.
Sikt inn det tørre og rør godt sammen.
Tilsett til slutt de 2 siste eggene, og bland godt.
Smak til med søtt, og bland evt. inn litt hakkede nøtter/sjokolade.
Sett deigen kjølig en times tid.

Sett deigen med en spiseskje på en bakepapirkledd plate. Klem kakene litt flate.
Stekes ved 180 grader i 8 - 10 minutter.

Oppbevar kakene kjølig i en tett boks, eller frys ned de du ikke spiser med en gang.

Åh. Fikk lyst på

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 04-06-13, 22:56   #29
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Brownie cookies (bilder)

Jeg bakte disse i går, da jeg venter tantebesøk og med det søtbehov.
Syntes de blei helt greie, men ingen høydare... Litt bittert, kanskje? Kan hende jeg prøver igjen med mindre kakao.
Men takk for en oppskrift som kommer til å stille det verste suget!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter

Sist redigert av Bønna200 : 05-06-13 kl 12:26.
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 14:05   #30
Tingelingting
Nytt Medlem
 
Tingelingting sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Bergen
Alder: 36
Innlegg: 2
Tingelingting er på en erverdig vei

Sv: Brownie cookies (bilder)

Hei,
jeg er ganske ny på lavkarbo, og har hittil bare holdt meg unna alle søtsaker og desserter og slikt. Men skulle gjerne prøvd å lage noe godt etterhvert slik at jeg har noe godt å tilby til kaffen når jeg har besøk. Lurer da på hvilken sjokolade dere bruker i de forskjellige oppskriftene. Ser mange skriver 86% sjokoade. Er det da vanlig 86% med sukker fra dagligvarebutikker? Eller sukkerfrie/steviasøtede o.l fra helsekost?

Tingelingting er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-07-13, 15:55   #31
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Brownie cookies (bilder)

Opprinnelig lagt inn av Tingelingting, her.

Hei,
jeg er ganske ny på lavkarbo, og har hittil bare holdt meg unna alle søtsaker og desserter og slikt. Men skulle gjerne prøvd å lage noe godt etterhvert slik at jeg har noe godt å tilby til kaffen når jeg har besøk. Lurer da på hvilken sjokolade dere bruker i de forskjellige oppskriftene. Ser mange skriver 86% sjokoade. Er det da vanlig 86% med sukker fra dagligvarebutikker? Eller sukkerfrie/steviasøtede o.l fra helsekost?

Jeg bruker vanlig Freia 86% fra dagligvarebutikken ja
Du kan selvsagt bruke steviasøtet, men jeg synes stevia har en litt spesiell ettersmak, så klarer ikke denne... Men, selvsagt er dette smak og behag
Lykke til med lavkarbosprisingen

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mini-cookies (bilder) Makronella Kake/dessert og snacks 2 27-02-15 18:20
SjokoChip Cookies... (bilder) Mat for sjelen Bakst 2 07-12-12 09:45
Fudgemuffins-brownie (?) :) Bluwari Kake/dessert og snacks 3 16-11-10 01:45
Lettlaget brownie Thomasina Kake/dessert og snacks 37 31-05-09 23:14
Sukkerfri brownie elian Kake/dessert og snacks 9 25-01-09 12:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no