Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-10, 14:20   #26
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!!!

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Dette er kanskje ikke rådet du ber om, men jeg prøver meg likevel!

Det høres ut på meg som om dette stresser deg veldig.... Og stress er en ting som hindrer vektnedgang. Mitt råd vil være å hoppe over på en lavkarbofilosofi som tillater en del mer karbohydrater (Lutz, Fedon..) og heller innse at de siste 15 kiloene dine kommer til å ta et år eller to å bli kvitt. Disse er kanskje lettere å følge over lang tid, da det er et noe større matvareutvalg. I så måte føler du kanskje ikke at du er på en kur, men på et godt kostholdsopplegg for resten av livet.

Jeg er forøvrig enig med deg i at mer fett ikke alltid er løsningen, selv om dette ofte er det første som foreslåes når folk sliter med vektnedgangen. Det kan godt hende du spiser for mye fett også. En ting som kan være lurt er å plotte inn nøyktig hva du spiser på diett.no eller "mat på data". På den måten vil du få en nøyaktig oversikt over hvor mye fett, protein og karbohydrat du får i deg på en dag. Om du spiser 300 gram fett i døgnet, og i tillegg en bra mengde protein, tror jeg vektnedgang kan bli vanskelig. Kaloriloven gjelder på Lavkarbo også. Selv om du får litt høyere forbrenning, så må du fortsatt forbrenne mer enn du spiser for å gå ned i vekt..

Det er vanskelig å gå ned i vekt, og det finnes dessverre ingen mirakelkur som får det til å gå som lek. Du har faktisk gått ned hele tretten kilo siden november, noe som må betegnes som en meget god vektnedgang. Om du kan gå ned det samme i løpet av det neste året må det sies å totalt sett være ekstremt bra. Hvis du tenker over hvor mange kalorier 1 kilo kroppsfett er, så vil du forstå at du skal gå på et ekstremt kaloriunderskudd for å gå ned mange kilo på kort tid (Det er ofte mye vann i de første tapte kiloene, og det går følgelig mye fortere enn å brenne vekk fett)

En kilo kroppsfett inneholder rundt 8000 kalorier (litt ettersom hvordan du regner), så reisen er lang om man skal miste mange kilo. Jeg sier ikke dette for å demotivere deg, men for å gi en liten vekker på at å gå ned mange kilo er ekstremt hardt arbeid, og min personlige mening er at man skal gi seg selv veldig god tid på dette.

Joda jeg er jo forsåvidt fornøyd over at jeg har vært så flink og jeg er jo blitt superflink med trening og har fått muskler

Det er først den siste uka at jeg har begynt å stresse med det for nå har det gått 3 mnd siden vekta bevegde seg, før det var det helt greit liksom.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 14:23   #27
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Kan ikke hjelpe med så mye råd - men vil trøste deg med at du ikke er alene. Jeg har det på samme vis som deg - stillstand nå siden jul....og det er fryktelig! Gjør alt riktig og er i ketose - men nei......
Så forstår at du sliter.....og du er altså ikke alene.....

Thænks

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 15:14   #28
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Jeg ville helt klart ha valgt Fakirmetoden til skaldemann. Den er tøff, den er hard, men den virker!
Pluss en ting til. Det første du gjør etter at du har stått opp, er å gå en tur, 20 minutter.
Altså, Fakir.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 16:39   #29
Matglad
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 307
Matglad har en fantastisk aura rundt segMatglad har en fantastisk aura rundt seg

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Jeg ville helt klart ha valgt Fakirmetoden til skaldemann. Den er tøff, den er hard, men den virker!
Pluss en ting til. Det første du gjør etter at du har stått opp, er å gå en tur, 20 minutter.
Altså, Fakir.

Jeg har boka til Skaldeman, men pga flytting finner jeg den ikke igjen. Utrolig ergelig fordi jeg gidder ikke å kjøpe en ny.

Har også et langt vektplatå på 4 mnd. Hva er fakirmetoden utover dette med å gå morgenturen? Noen som har lyst til å utdype dette?

__________________



Blitt ketolikk
Matglad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/LCHF Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 18:10   #30
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Photo; bruker du metformin? Synes du evt d hjalp?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 18:19   #31
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Photo; bruker du metformin? Synes du evt d hjalp?

Jepp! Ble satt på metformin i høst, brukte nesten fem måneder på å trappe opp til tiltenkt dose (3x500 mg) på grunn av noget ekstreme bivirkninger, og noen uker etter at jeg var på høyeste dose, begynte ENDELIG vekta å rikke på seg. Dette var typ medio februar, og siden det har jeg gått ned over åtte kg !!! Det har hendt at jeg har glemt tablettene en dag eller to på rad, og da rikker ikke vekta seg på en uke eller to, så jeg er helt klart innmari insulinresistent.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 19:33   #32
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Angående gåtur. Jeg gjør det annenhver morgen 40 minutter etter en dusj og en stor kopp te og masse vann. Da er det bare digg å gå- Er ikke sulten før jeg er ferdig.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-05-10, 19:38   #33
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Jeg kjenner meg SÅ igjen!!! Begynte selv i November og har gått ned 15 kilo, men nå har det stått BOM STILLE i over 3 måneder... Det tærer så på motivasjonen at jeg har lyst til å gi opp!!! Har også prøvd å kutte ut partystopperene uten at det har gjort en dritt så jeg skjønner hvordan du har det for å si det sånn.... *sukk*

I mangel av noe bedre å si så sender jeg over en klem istedet!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:09   #34
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Fumle, her.

Jeg kjenner meg SÅ igjen!!! Begynte selv i November og har gått ned 15 kilo, men nå har det stått BOM STILLE i over 3 måneder... Det tærer så på motivasjonen at jeg har lyst til å gi opp!!! Har også prøvd å kutte ut partystopperene uten at det har gjort en dritt så jeg skjønner hvordan du har det for å si det sånn.... *sukk*

I mangel av noe bedre å si så sender jeg over en klem istedet!

Takker - klem tilbake

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:15   #35
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Jeg ville helt klart ha valgt Fakirmetoden til skaldemann. Den er tøff, den er hard, men den virker!
Pluss en ting til. Det første du gjør etter at du har stått opp, er å gå en tur, 20 minutter.
Altså, Fakir.

Nope, går heller tilbake til spis deg slank for det virket for meg. Tror ikke jeg skal prøve nye ting hele veien for da kommer bare kroppen til å gå i flatspinn og ikke forstå noen ting. Dessuten kommer jeg til å bli tullete i hodet og det er verre, da fønker iallfall ikke noe.

Dessuten akter jeg ikke å stå opp kl. 5 for å gå tur. Jeg trener, og da mener jeg TRENER, så godt som hver dag og aldri mindre enn tre ganger i uka uansett.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:19   #36
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!!!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

hva med å lage opp en stor omelett og dele i posjonsbiter? Holder flere dager i kjøleskap og kan fryses. Og kan lages i muffinsformer, lett å ha i hånda.
Eller rett og slett bare spise pålegg, som ost og skinke rulla sammen, kanskje et salatblad som "brødskive".

Oopsier fungerer også greit, syns jeg (kan også fryses)
Fyllte lapper(kan også fryses):

Baconrull er godt(fryses)

Tusen takk for mange gode tips Gerd, you're the best

Du skreiv at du ikke kunne ha noen form for brød/nøtter da du gikk på kuren, men spiste du det du ville av fete meieriprodukter eller?
Har forstått det sånn at du nå er der du vil være på vektskalaen, lever du fremdeles i ketose eller er det mer generell lavkarbo?

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:25   #37
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Hei

Ville bare si tusen takk for mer eller mindre gode rå og tips, og ikke minst takk til all støtte - spesielt til dere som er i samme situasjon som meg

I kveld reiser jeg til London på shoppingtur - wuhuuuu, og da kommer jeg på å fokusere på å holde meg mett og i ketose og ikke så mye på hva jeg spiser. Vurderte å ha en kontrollert sprekk, men orker ikke å gå gjennom styret med å komme i ketose igjen etter helga ettersom jeg får det helt ekstremt travalt på jobb fremover.

Etter helga begynner jeg på spis deg slank opplegget igjen, med hjemmelaget mat denne gangen. Har lest boka nøye og laget meg en plan. Får håpe dette hjelper, så satser jeg på at jeg i løpet av et par uker får igang vektnedgangen igjen. Skal komme med rapport.

God helg alle sammen

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:26   #38
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!!!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Tusen takk for mange gode tips Gerd, you're the best

Du skreiv at du ikke kunne ha noen form for brød/nøtter da du gikk på kuren, men spiste du det du ville av fete meieriprodukter eller?
Har forstått det sånn at du nå er der du vil være på vektskalaen, lever du fremdeles i ketose eller er det mer generell lavkarbo?

Jepp, stemmer. Jeg spiste meieriprodukter. Varierte og varierer maten mye
Er nok nå også for det meste i ketose. Spiser samme maten, fordi jeg liker den Men nå tar jeg gjerne et knekkebrød eller to (hjemmelaget) Og er ikke så nøye på det viss jeg spiser borte. Da kan det hende jeg tar en potet. Spiser vi på restauranter osv. så ber jeg om ekstra grønnsaker og ikke potet.
For meg er hverdagskosten viktigst.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 09:26   #39
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

God tur

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 10:06   #40
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Har sett at enkelte får vektnedgang etter å hatt en sprekk (kontrollert eller ei) eller i hvertfall en periode med høyere karbeinntak. Det ble også sagt til meg av en svoren lavkarbomann at det kan være greit å la kroppen få "slappe av " innimellom med å gå ut av ketose.

Noen her som har erfaringer med dette?? Vurderer å ha en kontrollert sprekk på Londonturen. Dvs si at jeg kommer til å spise så fornuftig som mulig men faller jeg ut av ketose så er det greit - har nemlig veldig lyst på skikkelig curry i Banglatown og da må jeg ha litt ris . Har lyst på litt is også for et er medlt over 20 varmegrader der borte.

Er litt usikker om jeg vil ut av ketose for jeg vet ikke hvor lett det blir å komme tilbake, hadde et skikkelig styr forrige gang med å komme i ketose og reagerte veldig negativt (slapp, hodepine osv selv om jeg stappa i meg fett). Muligens det som må til for å få kroppen igang igjen??

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 10:23   #41
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Dette er VELDIG individuelt, men jeg tror nok en såkalt karboloading forutsetter at du er frisk og ikke har altfor reaktivt blodsukker.
Jeg prøvde det en gang, spiste fullkornsris, litt pasta, frokostblanding, brød, juice og melk i fire dager, og det resulterte i at jeg la på meg fire kilo, og videre de neste seks månedene la jeg på meg ytterligere åtte kg til tross for at jeg gikk tilbake til strikt ketogen kost. Men så er jeg sterkt insulinresistent, og har veldig reaktivt blodsukker.
I etterkant måtte jeg kutte ned til beinet, null meieriprodukter eller søtning eller nøtter, for å få av meg de kiloene jeg la på meg. (Eller, jeg klarte bare å gå ned ca ni ti av dem, egentlig).
Dette er min erfaring, da.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 11:31   #42
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Om Lillemy leser dette da...du skrev at du trener, virkelig trener...Det kan ikke være at du har pådratt deg det såkalte aerobic syndromet? Det kunne jo isåfall forklare en god del. Først vektnedgang, så stagnering, så sakte men sikkert økning?

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 12:39   #43
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Jeg var ute av ketose i ei uke da vi var på ferie nå nylig. Det har ikke hjulpet meg i gang igjen - altså det har ikke kick-startet et vekttap igjen.

Jeg har hatt noen utskeielser på den stunden jeg har holdt på - og det har aldri skadet noe. Ikke gått opp i vekt og ikke noe styr med å komme tilbake i ketose. Kanskje ørlite hodepine - men ikke noe værre enn at en Ibux har hjulpet.

Jeg er for sprekker / utskeielser bare det ikke er for ofte. Tror det er sunt for den mentale helsa at man av og til kan spise noe "ulovlig" uten å frike helt ut etterpå.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-10, 13:45   #44
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg er for sprekker / utskeielser bare det ikke er for ofte. Tror det er sunt for den mentale helsa at man av og til kan spise noe "ulovlig" uten å frike helt ut etterpå.....

Joda, for de som tåler det .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 09:17   #45
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Joda, for de som tåler det .

Dessuten, har jeg erfart selv, blir sprekkene lengre enn planlagt. Og gjerne mye større. Jeg planla å sprekke med en håndfull potetgull en helg. Håndfullen ble til en pose. Det har kanskje noe med det avhengighetssenteret oppe i hodet?
Ingen tåler vel egentlig en sprekk, men noen blir kanskje direkte syke av det?

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 09:30   #46
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Dessuten, har jeg erfart selv, blir sprekkene lengre enn planlagt. Og gjerne mye større. Jeg planla å sprekke med en håndfull potetgull en helg. Håndfullen ble til en pose. Det har kanskje noe med det avhengighetssenteret oppe i hodet?
Ingen tåler vel egentlig en sprekk, men noen blir kanskje direkte syke av det?

Jepp, der har du meg. Men det er helt i orden, for jeg craver det heller ikke. Jeg behøver ikke å sprekke, rett og slett fordi jeg ikke vil meg selv så vondt. Jeg blir syk av det. Men jeg ser det jo her at folk definerer sprekker veldig forskjellig. En flaske rødvin i helga er ikke en sprekk for meg, f.eks. Men en solskinnsbolle fra 7/11 i et svakt øyeblikk ville vært det, og det ville vært rimelig katastrofe for meg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 09:34   #47
R0SA
Medlem
 
R0SA sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 274
R0SA er ny på veien

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Om Lillemy leser dette da...du skrev at du trener, virkelig trener...Det kan ikke være at du har pådratt deg det såkalte aerobic syndromet? Det kunne jo isåfall forklare en god del. Først vektnedgang, så stagnering, så sakte men sikkert økning?

Hva mener du med dette?

Har aldri hørt om at de som trener aerobic ender opp med å legge på seg...?

__________________


Min journal
R0SA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-05-10, 13:34   #48
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Hver gang jeg vurderer å skeie ut med en atkins-sjokolade ser jeg på hvor liten den er for å inneholde 220 kalorier og tenker at sammenlignet med en osteskive på 100 gram med 10 prosent fett som har samme kaloriantall er osten mye mer tilfredstillende for kroppen og god å tygge på. Så da går jeg gladelig forbi sjokoladen. Har ikke sprukket noen gang, og kommer ikke til å ville gjøre det heller. Synes at det å være tynn gir mye større glede og tilfredstillelse enn litt karbo som bare får blodsukkeret til å svinge. Noe jeg synes er ubehagelig nå.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 01:19   #49
Mear
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 100
Mear er ny på veien

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Opprinnelig lagt inn av BitTorres, her.

Ingen tåler vel egentlig en sprekk, men noen blir kanskje direkte syke av det?

Det høres pussig ut. Jeg vil vel heller tro at de fleste tåler en sprekk, men noe blir syke av det. Alle er jo ikke like insulinresistent som Photo f.eks.
Skal ikke påstå at å sprekke er noen løsning, men herregud, med mindre man blir SYK av det vil man vel i verste tilfelle legge litt på seg og utsette ketosen, og i beste fall ha en god dag og nyte en is i godværet. Om det er verd det er vel helt opp til en selv.

Jeg vet i hvertfall at om jeg ikke hadde kost meg med min ene iskrem på 17-mai hadde jeg bare endt skuffa og lei og med en massiv bøtte Ben & Jerrys den 18. All ære til de som lever lykkelig på bare lavkarbo, men jeg skal ha is i godværet.

Mear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-10, 11:46   #50
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: FRUSTRERT - Går ikke ned i vekt!

Lavkarbo er jo også et vidt begrep - enkelte spiser jo helt opp til 70-80 karber pr dag og innen der er det jo faktisk rom for litt av hvert....
Ikke store mengder selvfølgelig - det er ikke det jeg mener - men om man tar en bit og to av en is er det jo ikke å sprekke for alle......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kommer ikke i ketose! Frustrert! Majken Induksjonen 63 09-04-10 12:29
Når man ikke går ned i vekt ... grønn Ketolysekuren 31 03-04-10 09:36
Frustrert, lei, stresset og ikke minst i ferd med å gi opp hele Ketolyse ... martine Generell diskusjon 20 16-06-09 21:15
Går ikke ned i vekt ... Frustrert ... cilemora Lavkarbo generelt 3 12-09-08 11:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no