Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ut av ketosen eller gi meg råd!!!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-11, 19:33   #1
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Ut av ketosen eller gi meg råd!!!

Kjære alle sammen, jeg har et problem. Jeg er gått i gang med et ketosekosthold.
Dette er 3 uken, men om tre uker skal jeg på yogaskole og blir borte i en hel uke med felles mat. DVS. vegetarmat, med ris,pasta, potet, gulrot etc.... litt frukt en dag. Det blir vanskelig å ikke gå ut av ketosen: har dere opplevd at det er et problem og gå ut og så inn i ketosen igjen?
Er så redd for å gå opp.......
Noen tanker , råd..... tidligere har jeg aldri gått opp få fjellet, men nå er jeg redd for at alt går i stå!!!!!
Please...

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 20:57   #2
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ut av ketosen eller gi meg råd!!!

Hva med å kontakte Yogasenteret og høre om de kan tilrettelegge kosten for deg? De fleste kjøkken gjør hva de kan for å hjelpe folk som trenger alternativ mat.Har ei datter som er svært allergisk, og min erfaring er at dette nesten alltid går bra.

Kan "trygge" deg med å si at å gå ut av/ inn i ketose kan medføre noe ubehag, men at det oftest gåt helt greit (min empiri her er erfaringer fra folk på forumet). Bare pass på at det ikke blir så lettvint at du tror du kan skeie ut i hytt og pine - slik jeg har gjort. Det var ikke så lurt, og det kosta meg lnag tids vektnedgang .

God tur og lykke til!

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:08   #3
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien

Sv: Ut av ketosen eller gi meg råd!!!

Takk for svar, saken er den at de ter en camp hvor vi bor sammen og lager maten selv. Felles opplegg og da blir det litt vanskelig med spesialmat til meg. Men jeg skal forsøke. Der frukt kun en kveld ellers grønnsaksretter, og ris, pasta holder jeg meg unna. Men en kveld kan det være risengrynsgrøt eksempelvis og det er ikke bra. Kjenner jeg gruer meg...
Jeg vil ikke opp, men ned for å bli yogalærer. At det skal være så vanskelig

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:10   #4
sols
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 53
sols er ny på veien
Smile

Sv: Ut av ketosen eller gi meg råd!!!

Aktiv jente: du har nå allikevel gått ned fra BMI 28 til 25 siden August og det er jo ikke så sakte

sols er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-LCHF Svar med sitat
Gammel 06-02-11, 21:21   #5
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ut av ketosen eller gi meg råd!!!

Jada - utskeielsene kom etter at jeg var på klassetur med elevene mine - gikk opp en de l, men oppdaga at det bare var vannkilo som gikk lekende lett av igjen... og da begynte alle utskeielsene.. Men nå er jeg igang igjen!!

PS: ser at noen på forumet blir skikkelig syke av å spise høykarbo. Pass på å få i deg bare litt først, så får du se hvordan kroppen reagerer. Du kan vel ta med deg en box Nannas knekkebrød e.l. slik at du ikke sulter?

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Falt ut av ketosen Stilken Ketolysekuren 3 24-05-09 15:10
Føler man ketosen? dingpot Induksjonen 26 03-03-09 13:41
Ketosen som gjør det? expresso91 Lavkarbo generelt 11 17-11-04 23:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no