Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-13, 21:42   #1
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt?

Hei!

Jeg har masse stekt kjøtt i kjøleskapet, har akkurat startet på ketolyse og er usikker på hvordan jeg skal få i meg nok fett?

Har kyllingbiter, svinekoteletter og annet godt, i tillegg til kokte egg.
For å ha noe kjapt å spise når jeg blir sulten. Men hva skal jeg spise ved siden av for å få i meg nok fett?

Setter stor pris på svar!

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 22:10   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt?

Bernaise er jo en klassiker da?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 22:28   #3
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Bernaise er jo en klassiker da?

Javisst! Men hva slags? Kan jeg bruke posevarianten? Eller er det en bedre oppskrift på det?

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 22:32   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt?

Opprinnelig lagt inn av Sorgfri, her.

Javisst! Men hva slags? Kan jeg bruke posevarianten? Eller er det en bedre oppskrift på det?

Pose ? nei.

Bruk oppskrifta i ketolyseboka, kjempegod og skikkelig bearnesaus

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-02-13, 22:36   #5
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt?

grønnsakmos med smør eller fløte i? finnes brokkoli og blomkalgrateng i frysedisken, er bare a kjøre den i mikroen en liten stund. kjapt og enkelt.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-02-13, 00:10   #6
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt?

Hver dag spiser jeg en lunch med bladsalat, litt paprika, 100g kjøtt og 4ss extra virgin olivenolje.

Jeg spiser gryteretter til middag om dagen. Smør, olje, cocosa, rømme og fløte feter opp disse.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 17-02-13, 21:40   #7
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt?

Hjemmelaget majones til eggene, fløtesaus, sjampignonstuing, blomkålmos med smør/creme fraiche, stekt sjampignon og løk (sjampignon trekker til seg mye smør). Eventuelt kan du ta kokosolje som kosttilskudd om måltidet er for magert.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 23:06   #8
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt?

På stekt kjøtt er jo smør tilsatt hvitløk og urter eller chilli en favoritt hos meg. Lag mye og oppbevar i tett boks i kjøleskapet, så er det bare å ta passe mengde på det varme kjøttet og nyte.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 03-03-13, 23:14   #9
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 55
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få i seg nok fett med stekt kjøtt?

Kok blomkål, 5-6 minutt, skal fremdeles vere god tyggemotstand.
Hell blomkålen i ei sil og press ut alt vatnet. Ha den oppi ei skål og rasp oppi masse ost og litt smøreost.
Bland inn osten, med en kålrabistappe'moser'.
Kan godt vere grovt stappa. Salt og pepper. Knall godt til alt kjøtt.

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rimelig kjøtt med mye fett beinrangel Spørsmål og svar 26 29-10-12 10:18
Stekt kål og kjøtt - (Bilde) Shrinking Line Middag 9 06-09-11 15:00
Hei, vedr kjøtt og stekt mat Heaven Spørsmål og svar 3 07-10-10 09:43
Stekt egg til frokost; hvordan regner man egentlig ut karbohydrater her? Estrella Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 25-01-10 21:34
Kjøtt og fett. Før og nå Aline Generell ernæringsdebatt 9 20-11-06 12:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no