Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vi som starter i mai -14!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-14, 16:20   #126
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Velkommen!

Er der en vekt som viser fordelingen i prosent? For når du mister vann så vil fettet utgjøre en større prosent av vekten. Selv om en ikke har økt i fettmengde på kroppen. Men om den viser vekten av fettet så vil ikke det endre seg før en begynner å forbrenne det.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 17:31   #127
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Hubba Bubba, her.

Velkommen!

Er der en vekt som viser fordelingen i prosent? For når du mister vann så vil fettet utgjøre en større prosent av vekten. Selv om en ikke har økt i fettmengde på kroppen. Men om den viser vekten av fettet så vil ikke det endre seg før en begynner å forbrenne det.

Sånne vekter er veldig upålitelige

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 18:15   #128
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hmm--- høres ut som en spennende vekt. Hvor får man tak i slike?? Selv om den ikke er helt nøyaktig Koster de en formue?

Ellers så syns jeg det er fint at folk kommer med oppskrifter i tråden, er jo så uendelige mange å få tak i på forumet at det det er greit å få de på tråden, evt med link om de er lagt ut før Suksessterte hørtes glimrende ut med tanke på barndåpen vår om ca 3 uker Jeg overlevde de første 2 ukene uten erstatningsprodukter og utskeielser, så heretter kommer jeg til å tillate meg kontrolerte utskeielser med erstatninger en gang i uken + et glass øl eller vin. Har jo planer om å holde på kostholdet så da må det bli litt kos av og til! Hvor fort det går ned er ikke like viktig som at det går ned

Ble forresten mett av middagen, før tallerkenen var tom idag!!! Det skjer jo omtrent aldri. Jeg er veldig dårlig på å kjenne at jeg blir mett.. En av fordelene med lavkarbo håper jeg, og satser på at det fortsetter!!!

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 19:24   #129
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien
Exclamation

Sv: Vi som starter i mai -14!

Huff jeg får virkelig ikke i meg nok mat. Vekta går riktig vei, sakte men sikkert. Og det er ingen problemer med å spise max 20g karbo. Jeg har en måltidsapp på tlf som jeg registrerer alt jeg spiser , dette gjør det veldig lett å følge med på om jeg har fått i meg nok fett, protein og karbo. Men denne teller også kalorier. Mange dager sliter jeg med å spise mer enn 1000 kcal om dagen og det er jo alt for lite !! Prøver hvertfall å komme meg opp i 1500 kcal. Men har fått veldig liten sultfølelse etter jeg begynte på lavkarbo, er dette normalt og vil det gå seg til?? Rart å spise når man ikke er sulten også ..

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 22:40   #130
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Her er forresten en oppskrift på suksessterte som så bra ut og skal prøves her i gården: http://lavkarbotips.blogg.no/1313176...tiske_kak.html

Scnuppa80, jeg har iallfall aldri bekymret meg for kalorier når jeg er på lavkarbo. Jeg synes det regulerer seg sjøl ganske greit; jeg spiser når jeg er sulten og da til jeg er mett, men kjenner meg sjelden særlig sulten mens jeg er på lavkarbo. Jeg synes det er en fin side-effekt av denne livsstilen, og så lenge jeg har en god del kilo å ta av så lider ikke kroppen noe nød mener jeg. Jeg synes det er befriende å kvitte seg med kalorimonsteret; etter mange dietter og slankeopplegg hvor man teller kalorier og går rundt sulten hele døgnet er det deilig å bare være mett og fornøyd.

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-05-14, 23:59   #131
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

tjeldberg; jeg kjøpte vekta på romjulssalget til 299,-. På Lefdal eller Elkjøp tror jeg.

Veldig god idè med oppskrifter her, gjerne på vanlig mat også. Prøver å styre unna søtstoffer nå i starten, sliter skikkelig med å ikke skeie ut igjen.

Har hørt at man gjør det rett når man ikke er sulten på lavkarbo, det er sånn det skal være.

Jeg for min del er på dag 3, og er stadig sulten. Tror ikke jeg helt har fått til det med riktig mengde fett i forhold til protein og sånt...

Schnuppa80; hvilken app bruker du?

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 00:15   #132
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Fiskesuppe ble middagen her i dag og denne kan varmt anbefales! Jeg hadde ikke laks i dag, kun reker og torskefilet. Man kan sikkert ha litt blomkål til denne, men det er ikke nødvendig.

2 ts karri
2 ss smør til steking
2-3 løk i tynne ringer
3 gulrøtter tynne skiver (bruk ostehøvel)
1-2 hvitløkbåter
1 terning fiskebuljong
1 terning hønsebuljong
4 dl vann
1 boks hakket tomat (her kan det varieres med pakker med basilikum el chili)
3 dl matfløte
150 g reker
200 g torsk
200 g laks

Kok opp vann, ha i buljongterningene som løses opp.

Skrell og skjær gulrøtter i tynne skiver med ostehøvel. Skjær løk i ringer, hakk hvitløk. Surres i smør
og ha over i buljongen. Ha i hakket tomat, matfløte. Varmes opp. Pass på at det
ikke brennes i bunnen.

Skjær opp torsk og laks som er skjært i terninger. Ha i suppa og la det trekke i 5-10 min. Ha i litt tagatesse eller sukrin for litt sødme i suppa. Reker has i, eller serveres ved siden av etter smak og behag. Ikke bruk rekekraften
i suppa.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 09:55   #133
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hørtes god ut den suppen!

Jeg reiser til Syden om ti dager... Ææææ. Du vet du er på slankern når du blir stresset av hva du skal spise der men lest litt i forumet - og bestemt meg for å unngå de verste bombene som brød, pasta og pommes frites. Ellers skal jeg kose meg!

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 13:00   #134
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg blir fristet av både fiskesuppe og suksesskake. Når jeg tidligere har forsøkt meg på grete rode så har jeg tenkt mat 24 timer i døgnet, og vært sulten kort tid etter å ha spist. Den sulten kjenner jeg ikke like mye nå. Det er bare en liten eller bitte liten murring? Samtidig er det kjekt å se at vekten kryper sakte nedover når jeg er flink med kosten.

MEN jeg er ikke flink nok med grønnsaker. Og spiser sikkert for mye egg. Har ikke lyst på agurk og tomat til speilegg. Jeg har også bestemt meg for å kutte ut mest mulig kornprodukter og dermed så blir det ikke knekkebrød ol.

Og så var det kosttilskudd. Har ikke tatt det ennå, men skal begynne i dag. Dar dere kostilskudd. Jeg har skapet fullt av alle mulige sorter men glemmer plutselig å ta

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 13:17   #135
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Jeg har startet å skrive journal. Er det noen av dere som gjør det? Jeg har der lagt inn en visualisering av vektmålet mitt. Det gjør jeg på http://www.modelmydiet.com/women.html

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 14:32   #136
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Sorgfri, her.


Schnuppa80; hvilken app bruker du?

Den heter myfitnesspal. Fåes i google play o.l suveren, kan også scanne de fleste strekkoder

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 23:11   #137
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av scnuppa80, her.

Den heter myfitnesspal. Fåes i google play o.l suveren, kan også scanne de fleste strekkoder

Takk for tipset, den skal jeg teste!

Hubba Bubba; den simulatoren var genial! Hjelper virkelig på motivasjonen.

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 23:16   #138
Sorgfri
Medlem
 
Sorgfri sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 70
Sorgfri er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hva har dere spist i dag da? Kanskje vi kan skrive det her hver dag så vi kan få litt inspirasjon av hverandre?

Jeg hadde smoothie med kokosmelk, egg, bringebær og sukrin til frokost og resten nå til kvelds. Middag var kyllingspyd med salat og biter av gulost.
Tror jeg har spist for lite, for jeg kjenner en murring i magen nå...

__________________




I ferd med å bli lettere!
Sorgfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolysekur :-) Svar med sitat
Gammel 22-05-14, 23:42   #139
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

I dag har jeg spist 3 egg til frokost. Lunsj ble 1 skykke kald laks med en ss rømme til. Det ble ikke tid til å lage middag så ble det en pølse (lammepølse med ramsløk) og litt ost. Og da var jeg sulten på vei hjem ble det to lunsjkaker. Er sulten nå men vet ikke om jeg orker å lage middag. Og igjen typisk meg for lite grønnsaker.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 00:01   #140
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Uhh den appen har jeg jo. Bare glemt å bruke den. Fin påminnelse!

Frokost - vegetaromelett siden vi var fri for skinke og bacon. Funket fint med løk og tomat faktisk. (Riktignok usikker på om egg og fløte er lov å kalle vegetar..).

Middag - kreolsk laks (ferdigpakke til å sette rett i ovnen) og wokgrønnsaker (+ nudler til samboer)

Kvelds - babybelost og kaffe med cocosa. Var sugen på noe, men ikke direkte sulten.

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 00:32   #141
tjeldberg
Medlem
 
tjeldberg sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 176
tjeldberg er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Glemte helt at det ble et par skiver vannmelon til lunsj. Var på besøk hos en venn, han inviterte på kaffe og sjokolade, så jeg tok med vannmelon. Så ble ikke så kjedelig å se på andre kose seg til kaffen. Ikke helt ketolyse, men mye bedre enn sjokolade og likevel sosialt. Vannmelonen forsvant, det gjorde ikke all sjokoladen, så den ble en hit hos flere

__________________
Me out
tjeldberg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og lchf Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 13:31   #142
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Fridag, brukes til huslige oppgaver som gir trimpoeng og samtidig husmorpoeng.
I dag har jeg bakt knekkebrød som jeg skal ha med som niste på utenlandstur i neste uke. Greit å ha med på hotellfrokost. Så har jeg kokt bringebærsyltetøy. Det spiser jeg med en dæsj fløte om jeg får lyst på noe godt, eller med tyrkisk youghurt.
Bountybiter står i kjøleskap og venter på litt sjokoladetrekk. Jeg har kjøpt en sjokolade som er søtet med stevia, fra helsekost.
Middagen er ikke bestemt enda.... tror jeg må kikke litt i fryseren etter råvarer.
OG! Plutselig er hugen etter pepsi max nesten borte! De siste dagene hsr jeg drukket mer vann, Pepsien ble plutselig ekkelt søt og vekta reagerer positivt. livet på lavkarbo er finfint!

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 14:41   #143
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Hubba Bubba, her.

Jeg har startet å skrive journal. Er det noen av dere som gjør det? Jeg har der lagt inn en visualisering av vektmålet mitt. Det gjør jeg på http://www.modelmydiet.com/women.html

Tuuusen takk for tips om den visualiseringen.. Ga meg et lite kick!

Det har gått litt tregt her i det siste. Jeg har vært utslitt, så da er det vanskelig å finne energi til matlaging og planlegging av måltider..

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 14:45   #144
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

I dag har jeg hatt salat med tacokjøttdeig og CF til både frokost og lunsj.. Mmm!!
Tror at jeg skal lage en blomkålgrateng med kjøttdeig eller lasagne med squash til middag.
Baconsnack er i hus i tilfelle fristelsen kommer ikveld :-)

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 15:30   #145
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.

Baconsnack er i hus i tilfelle fristelsen kommer ikveld :-)

Det prøver jeg alltid å ha i hus. Brukes også til panering av kyllingnuggets.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 15:32   #146
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.


Det har gått litt tregt her i det siste. Jeg har vært utslitt, så da er det vanskelig å finne energi til matlaging og planlegging av måltider..

Det er helt sikkert at man bør ha tid, krefter og overskudd til å gjøre en slik omlegging og det krever mye tankevirksomhet og overskudd i starten.
Håper du kommer deg over kneika snart.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 16:49   #147
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Det har gått litt tregt her i det siste. Jeg har vært utslitt, så da er det vanskelig å finne energi til matlaging og planlegging av måltider..[/quote]

Ikke bra. Jeg har alltid planer om å lage ukemenyer og ha den klar når jeg handler inn. Men jeg glemmer å lage meny eller glemmer å ta den med på butikken. Og lar meg friste av tilbud i butikken. jeg kan jo alltid endre på menyen hjemme.

Kanskje en god planlegging vil gjøre at jeg får i meg mer grønnsaker.

Google pause......

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 17:22   #148
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Det finnes massevis med ukesmenyer der ute. Jeg nå finne tid og lage en som passer det jeg liker å spise.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-14, 22:44   #149
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Har vært stille fra min side på ei uke nå, men jeg er still going strong. Nesten da. Hadde meg utskeielse på kvelden 17 mai (fest), og søndagen derpå. Men så var det bare å ta seg selv i ørene å hente seg inn igjen. Nå er jeg så motivert at ingenting av ''ulovligheter'' frister mere. Er bedt i en bursdag imorgen, og vanligvis hadde jeg dratt å inntatt alkohol, men har bestemt meg for å holde meg unna alkohol i et par mnd fremover. Lettere å holde seg unna store sprekker på den måten
idag har jeg bare spist to måltider, frokost ble det stekt egg og bacon med paprika til, middag ble ovnsbakt laks med brokkoli. Va på trening idag og igår, 20 min full peising på stepmaskinen, svetten rann :-)

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-05-14, 07:46   #150
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av lirumlei, her.

Bountybiter står i kjøleskap og venter på litt sjokoladetrekk. Jeg har kjøpt en sjokolade som er søtet med stevia, fra helsekost. !

Nei, disse går i matavfallet.... de ble alt for bløte og bare klin når jeg skulle ha på sjokolade. Ganske ok på smak, men ikke nok til at jeg gleder meg til å ta en bit..
Men når jeg først hadde smeltet sjokolade, så fikk noen jordbær dyppet seg litt. Og DET var nammis!

Elggryte og grønnsaker ble middag i går og lunsj i dag.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter nå! Bli med? Karikatur Lavkarbo generelt 18 24-07-14 11:46
I dag starter jeg Tiilda 24 Ketolysekuren 10 11-02-10 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no