Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Rundstykker med 4 karber i hver

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-05, 23:38   #26
RAGNA
Medlem
 
RAGNA sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Trondheim
Innlegg: 196
RAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snillRAGNA er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Lita84

Er det noe som går ann å sløyfe her? Er litt blakk som student, men skulle gjerne ha baket dem..F.eks. Linfrø, hvetekim og soyaprotein? ELler, jeg har jo Linfrø, så da er det bare di to siste. Alt annet er jo i "store mengder" så det har vel noe å si for smaken og deigen spesielt..Dere har vel neppe prøvd, men...

Går det ann å bytte ut sesamfrø med linfrø forresten? (vet ikke heelt hva sesamfrø er da

Du kan jo prøve deg frem og bytte ut litt av hvert, etter hjerte og pengbok! Sesamfrø kan sikkert byttes ut med linfrø, men en pose sesamfrø koster ikke så mye da. Se i bakehylla på Rimi. Hvis du tar rugmix i stedet for soyaprotein, slik den første oppskriften er, blir det jo også rimeligere. Den derre rugmixen kostet vel bare 8 kroner for en kilospose. Og i oppskriften brukes det bare 50 gram.

__________________
Hilsen karboelsker'n Ragna
BMI ved start: 37
BMI nå: 35
Vektnedgang til nå: 6,6 kg
RAGNA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ragnas psyko-lavkarbo diett :-) Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 00:05   #27
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jupp! Takk for det. Var litt av hvert av oppskrifter der, ja Må sette meg ordentlig inn i det. Blir fort litt matlei, har stort sett spist det samme i snart 4 uker..Dette hadde vært fin avveksling, og med eggesalat på Men vet ikke hvor mye majones som skal i oppskriftet her som ligger under "oppskrifter"..Hum..

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 15:10   #28
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Musti

Jeg gjorde det. Funka helt fint .. ble bare litt tørre.
Skriver hva jeg brukte her:

3 egg
5 ss rømme
45 gr. meierismør
40 gram sesamfrø
2 ss linfrø
2 ss hvetekim
50 gr. kruskakli
15 gr solsikkekjerner
3 ss soyaprotein
2 ts bakepulver

Trenger mer fuktighet.
Noen som har noen tips?
Lurer på om en kan bruke litt vann og gjær?

Skal teste ut litt etterhvert

Fint Musti, jeg får prøve din oppskrift neste gang, bare med litt mer rømme etc. i... Har du regnet kh innholdet i denne? Den må vel bli under 2 per rundstykke vel?

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 04-04-05, 15:22   #29
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Har ikke regnet ut KH, men du trenger mye mer væske i disse.
Få høre hvordan det gikk da

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 17:05   #30
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Okei, nå har jeg testet ut en variant av oppskriften, og denne ble kjempebra.
Best av alt: KUN 1.7 KH per rundstykke!!!

3 egg = 1.8 kh
5 rause ss rømme = 1.28 kh
45 gr smeltet smør = 0 kh
40 gr sesamfrø = 1.8 kh
2 ss linfrø = 0 kh
30 gr kruskakli = 6 kh
2 ss (8 gr) hvetekim = 2 kh
20 gram soyaprotein = 3.8 kh
2 ss solsikkekjerner = 2 kh
2 ts bakepulver = 0.1 kh

/ 12 stk = 1,7 kh per rundstykke

KJEMPEGODE, akkurat passe myke
Da kan jeg spise 2 - 3 stk hver dag Tjohoooo

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 17:12   #31
*iselilja*
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Akershus
Alder: 37
Innlegg: 128
*iselilja* er ny på veien

nam! ser dødsgode ut
hva blir prisen ca, på 12 rundstykker? er jo litt vesentlig det å..

*iselilja* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.. Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 18:39   #32
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 45
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Prisen? Det kan jo ikke bli særlig mye det. Det eneste som er dyrt (i norge) er jo soyaprotein... Resten (kruskakli, sesamfrø, linfrø, hvetekim og soyaflak) koster vel fra 6,- til 12,- kr cirka. Og du bruker jo ikke så mye av det så det holder til MANGE rundstykker... Soyaflak må du på helsekost å kjøpe, vet ikke hva det koster (kjøpte min i sverige), men som sagt, du bruker ikke mye!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 19:34   #33
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Soyaflak er ikke dyrt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 00:57   #34
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Her har jeg byttet ut rugmixen med soyaprotein, har prøvd å regne kh så godt jeg kan - Ragna, du kan jo se om det stemmer med ditt

Smaken var omtrent lik, smakte namme-nam brød

Soyaprotein Rundstykker
3 egg (1,8 kh)
5 ss rømme (80 g = 1,28 kh)
45 g smeltet smør (-)
40 g sesamfrø (1,8 kh)
1, 5 dl soyaprotein pulver (Tror det er nok med 1 dl egentlig) (50 g = 5 kh)
2 ss linfrø (1,32 kh)
2 ss kruskakli (0,1 kh)
50 g hvetekim (11 kh)
50 g soyaflak (Usikker, sto ikke på pakken, ca 5 kh tror jeg)
1 ts bakepulver (?? 0.1 kh?? )

= 27, 4 kh / 10 stk rundstykker = 2,7 kh per stk

Så nå lurer jeg, hvis jeg bytter ut hvetekim med feks mere kruskakli så blir jo karboinnholdet lavere... Er det noen som har noen formening om dette?

De smaker iallefall suupergodt, så de anbefales på det sterkeste!!!

dET ER BARE SETTE I GANG Å PRØVE,og dersom du synes du får et perfekt brød er jeg virkelig i hundre. Har ikke prøvd ,men tror uansett at alle brød blir bedre uten soyamel(liker ikke smaken av det) men det går jo an å lage brød som inneholder soyamel såsant en har andre ting i som døyver den smaken som kruskakli ol.
Lykke til med å telle karber Og om brødet er godt i tillegg....... da blir det ståhei om du bare får noen til å bake det.
Skorpiabrødet er tungt,men det kan skjæres i tynne skiver som pumpernickel omtrent,men det smaker mye bedre. Men nå må jeg sove .LYKKE TIL!!!

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 17:01   #35
des65
Seniormedlem
 
des65 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Langt nord
Alder: 58
Innlegg: 601
des65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snilldes65 er virkelig snill

Sv: Rundstykker med 4 karber i hver

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Okei, nå har jeg testet ut en variant av oppskriften, og denne ble kjempebra.
Best av alt: KUN 1.7 KH per rundstykke!!!

3 egg = 1.8 kh
5 rause ss rømme = 1.28 kh
45 gr smeltet smør = 0 kh
40 gr sesamfrø = 1.8 kh
2 ss linfrø = 0 kh
30 gr kruskakli = 6 kh
2 ss (8 gr) hvetekim = 2 kh
20 gram soyaprotein = 3.8 kh
2 ss solsikkekjerner = 2 kh
2 ts bakepulver = 0.1 kh

/ 12 stk = 1,7 kh per rundstykke

KJEMPEGODE, akkurat passe myke
Da kan jeg spise 2 - 3 stk hver dag Tjohoooo

Disse høres jo gode ut, men må spørre litt pga uvitenhet.... er disse lovlige hos Lindberg?

__________________
Hilsen des65

1.delmål (under 100) nådd: 20.10.05
2.delmål (under 90) nådd: 23.01.06

3.delmål (under 80) nådd: Skal nåes før 1.juni 2006!!
des65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg tror jeg... Svar med sitat
Gammel 09-10-05, 18:25   #36
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rundstykker med 4 karber i hver

Ja, disse er lovlige på Lindberg og de fleste andre lavkarbo filosofier, inkl. Atkins og Ketolysekuren !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 17:04   #37
klarasophie
Juniormedlem
 
klarasophie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ålesund
Alder: 54
Innlegg: 49
klarasophie er på en erverdig vei

Sv: Rundstykker med 4 karber i hver

Hm..... får dere rundstykke konsistens på disse? Jeg laget dem nå, men mine fløt utover og ble mer som polarbrød! Men smaken var god da! Var kanskje alt for bløt deig? Eller i grunn mer som ei røre da. Og når det ikke er gjær så skal de vel ikke heves??

klarasophie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 18:32   #38
Idun Kjellvik
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tigerstaden
Innlegg: 12
Idun Kjellvik er på en erverdig vei

Spørsmål Hva er "ketolyse bakemix" ?

Mulig dette havner i feil kategori/bås... jeg er litt ny på dette med tråder og alt dette her. Men... Takk til mange for fine, alternative oppskrifter. Hva er Ketolyse Bakemix? Hilsen Idun

Idun Kjellvik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-09, 18:46   #39
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Spørsmål Hva er "ketolyse bakemix" ?

Opprinnelig lagt inn av Idun Kjellvik, her.

Mulig dette havner i feil kategori/bås... jeg er litt ny på dette med tråder og alt dette her. Men... Takk til mange for fine, alternative oppskrifter. Hva er Ketolyse Bakemix? Hilsen Idun

Gå inn på avansert søk, og søk på ordet, i bare titler, så får du nok opp noen tråder

Her er avansert søk :
http://forum.lavkarbo.no/search.php

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Info om diverse grønnsaker og frukt mofe Generell ernæringsdebatt 16 22-12-09 01:54
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 18:01
er du sukkerslave? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 4 26-01-05 19:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no