Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Holder på å bli ko-ko i hodet

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-09, 22:38   #26
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Vi går ikke til angrep på deg!
Vi vil også vite fakta!
Og du får oss ikke ned på jorda ved å si at bivirkningene kan være katostrofale! For mange av oss vil økende overvekt være vel så katastrofalt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:39   #27
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Sitat:

Antar at de allerfleste her vil leve lavkarbo fordi det ser som om at det er den letteste vei til en slankere kropp (har tenkt tanken selv) - og dere lever litt sånn opp i skyene - jeg prøver bare å få dere ned på jorda igjen

Jeg går på lavkarbo fordi det holder angsten borte, og bulemien. IKKE for å gå ned i vekt.

Og kjenner du til at lavkarbo blir brukt på bla annet unger med epilepsi?? Det reduserer styrken på anfallet og antall anfall?? Ketogene dietter har vært brukt lenge, i mange tiår, men de har ikke blitt ganske kommersielle før inntil ganske nylig..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:42   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

spiller ingen rolle om hver enkel av dere har hørt om det eller ikke - poenget er at bivirkningene kan være katastrofale! Innse det eller ei!

For det første er det vel vanskelig å innse hvor katastrofalt kostholdet er om man ikke vet hvilke bivirkninger det kan gi?

Og hva gjør vi som får katastrofale bivirkninger av det sunne kostholdet du snakker så varmt om da? Bivirkningene av det er jo mange og kjente. Fedme, diabetes, barnløshet, åreforkalkninger, høyt kolestrol, stoffskifte og hormon problemer.... Lista er endeløs. Jeg er faktisk oppriktig interessert i å høre hvordan vi skal leve for å unngå disse.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:47   #29
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Dette skriver Torkil i på side 7/8 " Slank med ketolyse"

14. april 2003 offentliggjorde lege Dena M Bravata og noen kolleger, i Journal of the American Medical Association, en gjennomgang av vitenskapelig litteratur angående sikkerheten og effektiviteten av ketogene dietter, slike som ketolysekuren. Legene finner ikke grunnlag for å advare mot ketogene dietter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:47   #30
Sofie29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
Sofie29 er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Forstå meg riktig - jeg er faktisk glad på vegne av folk som har vært veldig overvektige og slanket seg med lavkarbo. Jeg forstår også deres entusiasme og gleden! De har sikkert prøvd mye annet rart og ikke lykkes med det.
MEN jeg mener at de fleste som er i tvil - burde få vite all fakta før de legger ut på lavkarbo resten av livet - både det positive og det negative.

Og jeg skrev om mine erfaringer, mine tvil og råd jeg har fått av andre.

Uansett så synes jeg det er for mye "hysj-hysj" her på forumet om de eventuelle bivirkningene. DET synes jeg blir helt feil!

Sofie29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert:) Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:48   #31
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

ja selvfølgelig går dere til usaklig angrep på meg - bare fordi jeg mener at lavkarbo ikke er en ideel måte å leve på..

og jeg trenger vel ikke å ramse opp alle bivirkningene nå de fleste og mest alvorlige er nevnt i trådstarterens innlegg...????



Lykke til da

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:49   #32
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.


Uansett så synes jeg det er for mye "hysj-hysj" her på forumet om de eventuelle bivirkningene. DET synes jeg blir helt feil!

Igjen. Dette er faktisk ganske underholdende!

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:51   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

Uansett så synes jeg det er for mye "hysj-hysj" her på forumet om de eventuelle bivirkningene. DET synes jeg blir helt feil!

Kan det være fordi vi ikke opplever noen av disse sagnomsuste bivirkningene?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:55   #34
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

Uansett så synes jeg det er for mye "hysj-hysj" her på forumet om de eventuelle bivirkningene. DET synes jeg blir helt feil!

Men da synes jeg at du skal fortelle om disse bivirkningene, hvorfor og hvordan ketose har en negativ innvirkning på kroppen. Først da kan vi diskutere, bruke saklige argumenter og faktisk lære noe. Jeg vil gjerne vite om ketogen diett har en uheldig effekt på sikt jeg, om det kommer fra vettug og korrekt utført forskning.
Å komme med masse påstander uten å backe de opp på en ordentlig måte blir for tynt, uansett hvem det er som kommer med de om det er du eller "oss". Ingen lærer en dritt av dét liksom.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 22:56   #35
Sofie29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
Sofie29 er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

: Og hva gjør vi som får katastrofale bivirkninger av det sunne kostholdet du snakker så varmt om da? Bivirkningene av det er jo mange og kjente. Fedme, diabetes, barnløshet, åreforkalkninger, høyt kolestrol, stoffskifte og hormon problemer.... Lista er endeløs. Jeg er faktisk oppriktig interessert i å høre hvordan vi skal leve for å unngå disse.

---------------------------------------------------------------------

Jeg trodde først det var en spøk da du ramset opp bivirkningene av et sunt kosthold.

Sunn kosthold er variert kosthold med masse frukt og grønnsaker.
Fedme, diabetes, høyt kolesterol og alt det du nevner kommer ikke som en bivirkning av et slikt kosthold.
Innlegget ditt viser bare hvor lite du vet om sunn mat

Det at du ikke greier å leve sunt på den måten blir jo til syvende og sist ditt problem, at du sikkert spiser masse hvit mel, sukker, fett etc. DET får du diabetes og fedme av

Ikke sikkert andre mislykkes sunn kost om du gjør det det!

Sofie29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert:) Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 23:03   #36
Sofie29
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 20
Sofie29 er på en erverdig vei

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

[quote=Bacon;769524]Men da synes jeg at du skal fortelle om disse bivirkningene,
----------------------------------------------------------

Hva med feks skotske forskere som har funnet ut at lavt innetak av karbohydrater kan føre til tarmkreft??? (Rowett Reasearch Institut)

Sofie29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert:) Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 23:10   #37
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

Sunn kosthold er variert kosthold med masse frukt og grønnsaker.
Fedme, diabetes, høyt kolesterol og alt det du nevner kommer ikke som en bivirkning av et slikt kosthold.
Innlegget ditt viser bare hvor lite du vet om sunn mat

Jeg tror jeg kunne utfordret hvem som helst til en duell i ernæring hvilken dag som helst. Med ei hånd på ryggen!

Med 20 år på diverse ernæringsråd/Roede/libra/frukt-og-grønt dietter, kaloritelling, elimineringsforsøk osv har jeg slanket på meg flere titalls kilo, samt hormonubalanse og borderline diabetes. Jammen hjalp det ikke å svette på trening 3-4 dager i uka heller gitt. Så jeg kuttet ut all frukten jeg da. Og det grove brødet. Og potetene, risen, pastaen. Og begynte å spise rent kjøtt, ekte majones, olje, smør, fløte, og riktige grønnsaker. Plutselig datt blodsukkerverdiene flere hakk, hormonene er i ferd med å stabilisere seg, kiloene forsvinner og ikke kommer. Huden er ikke tørr lenger, håret er skinnende. ikke har jeg fått lever eller nyretrøbbel heller.. Jeg må være et vandrende mirakel...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 23:16   #38
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

[quote=Sofie29;769533]

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Men da synes jeg at du skal fortelle om disse bivirkningene,
----------------------------------------------------------

Hva med feks skotske forskere som har funnet ut at lavt innetak av karbohydrater kan føre til tarmkreft??? (Rowett Reasearch Institut)

Leste du studien, eller bare overskriften i vg?

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 23:18   #39
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg må være et vandrende mirakel...

Hmmm... Jeg også. Kanskje vi skulle starte en sekt?

  Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 23:19   #40
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Hei,
Beklager men jeg greide ikke dy meg, så jeg legge inn denne linken:
Frukt gjør deg feit, http://www.adressa.no/forbruker/helse/article1319628.ece

Tror heller ikke det svenske svaret på statens ernæringsråd hadde anerkjent lavkarbo dersom dette hadde vært farlig og faglig uforsvarlig.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 23:22   #41
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

Hva med feks skotske forskere som har funnet ut at lavt innetak av karbohydrater kan føre til tarmkreft??? (Rowett Reasearch Institut)


Les boken "Good Calories Bad Calories" av Gary Taubes så finner du ut litt om "forskning" som er gjort de siste 50-60 årene.

Her er hva Rowett Research Institute skriver om undersøkelsen du henviser til (mine uthevinger):

"A recent paper indicating that low carbohydrate intake in human subjects is accompanied by a four-fold reduction in faecal butyrate and populations of butyrate-producing bacteria. Since butyrate is thought to play a role in protecting against the development of colorectal cancer, there are possible negative implications for gut health if such diets were adopted in the long term."

De har slett ikke påvist en sammenheng mellom lavkarbokosthold og tarmkreft. Heldigvis!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-09-09, 23:27   #42
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

Hva med feks skotske forskere som har funnet ut at lavt innetak av karbohydrater kan føre til tarmkreft??? (Rowett Reasearch Institut)

Noen direkte årsakssammenheng er det vel ikke påvist, i alle fall ikke hvis det er denne undersøkelsen du viser til?

"In this study, 19 healthy, obese men were given three diets containing different levels of carbohydrate (high, medium and low). Two of the diets also contained a high proportion of protein, as this is known to help reduce appetite and is used in a number of diets that help produce weight loss. Indeed, the volunteers lost similar amounts of weight and body fat on these two diets. Stool samples were analysed for the amount and type of bacteria, and for butyrate.
The changes in butyrate production that we observed in this study are the largest ever reported in a human dietary trial. The results provide strong evidence that butyrate production is largely determined by the content of a particular type of carbohydrate in the diet that the bacteria in our guts can utilise,” said Professor Harry Flint who led the research at the Rowett Institute.

We can’t be sure from this study about the impact of butyrate production on gut health, but there has been quite a lot of work done which shows that butyrate stops cancer cells from growing, and so helps prevent colorectal cancer."

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 00:27   #43
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Liker også at folk kommer med kilder for påstander. Det er det man kan forvente i forbindelse med SERIØS kritikk.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 00:40   #44
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Sofie29, her.

Hva med feks skotske forskere som har funnet ut at lavt innetak av karbohydrater kan føre til tarmkreft??? (Rowett Reasearch Institut)

Nå har andre vært flinke mens jeg var ute og gikk tur med hundedyret. Men nei, Rowett Research Institute har ikke funnet en sammenheng mellom lavkarbokost og tarmkreft. De har faktisk ikke forsket på tarmkreft og lavkarbo i det hele tatt.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 00:42   #45
Bacon
Medlem
 
Bacon sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 121
Bacon er ny på veien

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Liker også at folk kommer med kilder for påstander. Det er det man kan forvente i forbindelse med SERIØS kritikk.

Ja. Det gjelder jo for alle. Det er mange rare påstander kun basert på anekdotisk materiale fra lavkarboentusiastene her også.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 01:24   #46
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Må jeg få si at jeg er bittelitt enig med Sofie29 her om at mange her antakelig bruker lavkarbodietter som en litt vel lettvindt løsning for å slippe å bevege på seg og være mer aktiv. Det er iallefall en følelse jeg sitter med, uten at jeg har noe faktagrunnlag for å si det.

Nå syns jo ikke jeg noe om ett inaktivt liv i utgangspunktet, ettersom jeg selv bruker en god del tid i døgnet på trening og aktivitet. Jeg mener også bestemt at den beste måten å gå ned i vekt på er gjennom kosthold OG trening. Og trening gjør SÅ mye godt for kroppen din at du aner ikke

Man trenger ikke begynne med maratontrening eller sånt, men melde seg inn i ett treningssenter og få ett par timer sammenhengede trening minst ett par ganger i uka. Er det unger og kjas det står i, så har nesten alle senter barnepass. Er det langt til nærmeste senter, så kjøp deg dumbells (de har veldige billige på obs), og gjør øvelser hjemme på stuegulvet. Gå tur (det er også KJEMPEMESSIG for unger). Kanskje du kan investere i en ministepper eller aller helst en billig ellipsemaskin (FANTASTISK maskin) du kan trene på hjemme. Er det økonomien det står i så se det heller som en investering i din egen helse og din egen FRAMTID. En kropp med jevnlig mosjon er også en god kropp når du har blitt både 60 og 70 år.

Dette med tarmkreft syns jeg er tåpelig. Alle kan få tarmkreft. En svært kjent svensk ernæringsfysiolog døde nettopp av tarmkreft. Og hun hadde spist sunt hele sitt liv.

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 01:33   #47
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Bacon, her.

Ja. Det gjelder jo for alle. Det er mange rare påstander kun basert på anekdotisk materiale fra lavkarboentusiastene her også.

Åja. Og det endrer jo ikke det at JEG foretrekker kildehenvisninger, når en kommer med påstander. Om man understreker i innlegget, at utsagnet er om en selv/enkeltpersoner, har man jo alt bekreftet at dette ikke er generell info, men anekdotisk, som du sier.

Sofies innlegg her bærer ikke preg av at hun viser til anekdotisk kilder, men generell informasjon/studier. Og det burde understøttes av kildehenvisninger, for å fremstå seriøst. Ellers blir jo en meningsutveksling/faglig debatt vanskelig, for ikke å si umulig. Ihvertfall om en ønsker et konstruktivt utbytte

Samme gjelder selvsagt innlegg til inntekt FOR lavkarbo kosthold.

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 08:36   #48
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Dette med tarmkreft syns jeg er tåpelig. Alle kan få tarmkreft. En svært kjent svensk ernæringsfysiolog døde nettopp av tarmkreft. Og hun hadde spist sunt hele sitt liv.

Det ernæringsfysiologer regner som sunt, er som regel masse frukt og grønt, mager mat og kornprodukter.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 09:22   #49
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Det ernæringsfysiologer regner som sunt, er som regel masse frukt og grønt, mager mat og kornprodukter.


Det er mitt inntrykk også. De fleste ernæringsfysiologer spiser nok "sunn mat" istedetfor sunn mat.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-09, 13:39   #50
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.367
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Holder på å bli ko-ko i hodet

Opprinnelig lagt inn av Hillelille, her.

Må jeg få si at jeg er bittelitt enig med Sofie29 her om at mange her antakelig bruker lavkarbodietter som en litt vel lettvindt løsning for å slippe å bevege på seg og være mer aktiv. Det er iallefall en følelse jeg sitter med, uten at jeg har noe faktagrunnlag for å si det.

Nå syns jo ikke jeg noe om ett inaktivt liv i utgangspunktet, ettersom jeg selv bruker en god del tid i døgnet på trening og aktivitet. Jeg mener også bestemt at den beste måten å gå ned i vekt på er gjennom kosthold OG trening. Og trening gjør SÅ mye godt for kroppen din at du aner ikke

Man trenger ikke begynne med maratontrening eller sånt, men melde seg inn i ett treningssenter og få ett par timer sammenhengede trening minst ett par ganger i uka. Er det unger og kjas det står i, så har nesten alle senter barnepass. Er det langt til nærmeste senter, så kjøp deg dumbells (de har veldige billige på obs), og gjør øvelser hjemme på stuegulvet. Gå tur (det er også KJEMPEMESSIG for unger). Kanskje du kan investere i en ministepper eller aller helst en billig ellipsemaskin (FANTASTISK maskin) du kan trene på hjemme. Er det økonomien det står i så se det heller som en investering i din egen helse og din egen FRAMTID. En kropp med jevnlig mosjon er også en god kropp når du har blitt både 60 og 70 år.

Dette med tarmkreft syns jeg er tåpelig. Alle kan få tarmkreft. En svært kjent svensk ernæringsfysiolog døde nettopp av tarmkreft. Og hun hadde spist sunt hele sitt liv.

Er enig i at trening er viktig og at det gjør godt både for kropp og sjel. Jeg er en av de som faktisk LIKER å trene, men kjenner flere som ikke gjør det, uten at de er overvektige av den grunn. Nå tror jeg ikke folk her har valgt lavkarbo som en lett løsning for å gå ned. Synes heller det virker som folk her inne virkelig har tatt et livsendringsvalg fordi det er noe de tror på og har merket er godt for dem.

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brokkoli holder deg ung ... Nille Nyheter / media 10 16-03-08 11:56
Hår (på hodet) Trolljenta PCOS og karbohydratkontroll 5 31-10-07 20:58
Hvor lenge holder kjøttet? Sugarpill Generell diskusjon 7 03-08-07 18:11
Holder dette...? cathrine Kosttilskudd 8 30-01-07 13:35
Holder det med den ene boken? Georgine Bøker om ernæring og helse 6 28-08-06 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no