Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Aprilstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-13, 13:41   #1
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Aprilstartere

Hei, er det noen flere som begynte i april?

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 16:19   #2
pepita86
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 41
pepita86 er på en erverdig vei

Sv: Aprisltartere

Jeg begynte egentlig i september i fjor, og har nådd første delmål som var ned 10 kg. Nå har jeg stagnert litt og trenger ny giv, så håper det går bra at jeg slenger meg med her Målet nå er å gå ned 5 kg før 1. august.
Vekta sto på 85,5 kg etter påske.

pepita86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 16:37   #3
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Aprisltartere

Jeg kan nok egentlig si det, selv om jeg begynte før påske, med et par avveier i påsken...

Er nygammel, på'n igjen

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 17:26   #4
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprisltartere

Jeg startet opp 2. april, og målet er å gå ned 15 kg! Spennende

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 19:46   #5
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprisltartere

Hei alle sammen!

Jeg meldte meg inn her for noen dager siden, og startet opp fredag 5.april. Målet er å ta av 10 kg innen 14.juni!

Må ha veldig mye vann i kroppen, for har allerede gått ned en del.

Jeg har ingen bøker om lchf (fattig student som leverer masteren i mai!), men har lest meg opp selv her inne på forumet.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 22:03   #6
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Hei, jeg har vært på lavkarbo før. og gått ned 18kg. alt er tilbake etter sykdom (er helt frisk nå) og trøstespising pga. det... har gått ned 2,6 denne uka. har begynt 1.4. jeg skal ned mye men hvis jeg går ned 10kg til midten av juni da blir jeg glad. er mye det men det gikk før. må bare bytte melk med fløte for jeg drikker mye kaffe. Ønsker dere en fin uke.
1.4 = 89 kg
7.4 = 86,4 kg

__________________



Sist redigert av nisse : 08-04-13 kl 09:03.
nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 08:40   #7
Looop
Juniormedlem
 
Looop sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: oslo
Alder: 44
Innlegg: 25
Looop er på en erverdig vei
Smile

Sv: Aprilstartere

Hej!
Jag startade før 4 veckor sedan.
Gikk Upp 35 kg med barn nummer 2 i magen. 15 kg førsvann rætt efter fødsel så då var det 20 kg kvar som ska bort..
Gick ned 5 kg de førsta 2 veckor med lavkarbo men sen har vikten stoppat upp :/
Har læst mej till hær att det kan hænda och ær inget man ska bekymra sej øver så får væl hoppas på det bæsta...

Lycka till till er andra hær

__________________


Looop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 14:23   #8
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Aprilstartere

Lykke til alle sammen. Jeg begynte som sagt 5.april, og gikk rett inn i ketose samme dag, og har ikke merket noe av bivirkningene! Egentlig bare følt meg full av energi! Det er helt utrolig, var forberedt på det verste -
kan det være det kommer senere?

Er i ketose, har allerede gått ned litt (vannvekt sikkert), og spiser meg mett med 70 % fett, 20-25 % proteiner og resten karbs.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 14:41   #9
moonsis
Nytt Medlem
 
moonsis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 4
moonsis er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jeg begynte 1.april, skal ned 6-7 trivselskilo( veier nå 76 kg, og er 178 cm høy), og har tenkt til å fortsette med generell lavkarbo etter ønsket nedgang - hvis så skjer da, har ikke gått ned i det hele tatt på denne uken, og synes egentlig at jeg har fulgt "alle regler".

Men dette er et opplysende og innholdsrikt forum, har sneket i kulissene i flere år egentlig, så det var på høy tid å melde seg inn.

Gleder meg til å bli kjent med dere.

moonsis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 14:51   #10
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Ja dette forumet er gull verdt, det som ikke står her er nesten ikke verdt å vite

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 15:16   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av moonsis, her.

Jeg begynte 1.april, skal ned 6-7 trivselskilo( veier nå 76 kg, og er 178 cm høy), og har tenkt til å fortsette med generell lavkarbo etter ønsket nedgang - hvis så skjer da, har ikke gått ned i det hele tatt på denne uken, og synes egentlig at jeg har fulgt "alle regler".

Men dette er et opplysende og innholdsrikt forum, har sneket i kulissene i flere år egentlig, så det var på høy tid å melde seg inn.

Gleder meg til å bli kjent med dere.

Du er jo normalvektig så det er ikke sikkert du går ned så veldig på lavkarbo med mindre du også teller kalorier, bare sånn at du er klar over det. Lavkarbo er vektregulerende, ikke kun slankende.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 18:49   #12
Snuskemor
Juniormedlem
 
Snuskemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 45
Snuskemor er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Ja jeg begynte i dag. skjønner fortsatt lite og er usikker på det jeg spiser, men jeg prøver.

__________________
Har ca min. 20 kg igjen når jeg tester lavkarbo.
Snuskemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 18:50   #13
Kara85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 10
Kara85 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jeg er også aprilstarter Begynte 1e april med en startvekt på 84,2 Nå ligger jeg allerede på 81,6, så er fornøyd med 1e uka, men deilig å holde motivasjonen oppe ved hjelp av andre

Er forresten 168 høy, så skal ned til 65.. Har en lang vei å gå enda.. hehe

Kara85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 18:53   #14
Kara85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 10
Kara85 er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

hvordan får dere den vektnedgang--linja? :P

Kara85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 18:54   #15
Snuskemor
Juniormedlem
 
Snuskemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 45
Snuskemor er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Dere som skriver: "jeg gikk inn i ketose den og den dagen" eller at "'jeg var i ketose til den og den datoen"..... Hvordan vet man dette?

__________________
Har ca min. 20 kg igjen når jeg tester lavkarbo.
Snuskemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 18:55   #16
Snuskemor
Juniormedlem
 
Snuskemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 45
Snuskemor er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Kara85, her.

hvordan får dere den vektnedgang--linja? :P

Trykk på den. Så kan du lage en..

__________________
Har ca min. 20 kg igjen når jeg tester lavkarbo.
Snuskemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 19:38   #17
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

hei, fikk endelig kjøpe fløte til kaffe. melk har alt for mange karber...
gleder meg til å gå på vekta snart. måtte kjøpe sb12 for det begynte å lukte aceton... Ha en fin dag alle sammen

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 19:54   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Aprilstartere

Jeg begynte forrige tirsdag. Er ikke akkurat ny i lavkarbogamet, men bruker ketolyse som en diett i en periode nå. Forrige uke var relativt slitsom, men nå er den beryktede ketoseovergangen over, treningene er superdigge og det er igjen mulig å stå opp på morgenen, uten at det kjennes som at kroppen trenger startkabler.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 20:13   #19
moonsis
Nytt Medlem
 
moonsis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 4
moonsis er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Du er jo normalvektig så det er ikke sikkert du går ned så veldig på lavkarbo med mindre du også teller kalorier, bare sånn at du er klar over det. Lavkarbo er vektregulerende, ikke kun slankende.

Takk for svar.

Det kan jo hende, men gir det noen uker for å se om jeg kan få til å gå ned noen kilo. Har lagt på meg 6-7 kg det siste halve året, og jeg vet at det kommer av mye høyere inntak av sukker enn jeg er vant til(trøstespising i en tøff periode), samt seriøst store porsjoner av middag, godteri, kaker, etc.

Jeg vil teste ut lavkarbo fordi det er en fin måte å kutte vekk sukker og raske karber fra kostholdet på, samt at det er masse god mat en kan spise på lavkarbo som en ikke bør spise om man teller kalorier. Kan egentlig ikke tenke meg noe traustere måte å leve på enn å telle kalorier.

Jeg merker i alle fall at søtsuget er vekk, og at jeg faktisk ikke er sulten i det hele tatt, i hvertfall ikke sånn grusomt sulten og fysen som jeg pleier å være. Og bare det er jo en gevinst i seg selv.

moonsis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 20:36   #20
jansen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: ålesund
Alder: 38
Innlegg: 25
jansen er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Jeg har stagnert i ca 2.5 måne nå, har null peiling på hva jeg gjør galt, irriterer meg for jeg vet jo att lavkarbo funker, jeg har jo gått ned 30 kilo på dette før fra 130 til 100, så gikk jeg opp til 110 å nå har det stått stille på 108 i 2.5 måneder, ganske irriterendes

jansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og mosjon. Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 21:17   #21
treningstina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 36
treningstina er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av Snuskemor, her.

Dere som skriver: "jeg gikk inn i ketose den og den dagen" eller at "'jeg var i ketose til den og den datoen"..... Hvordan vet man dette?

Jeg bruker ketostix som man får kjøpt på apoteket (reseptfritt) for å teste om jeg er i ketose eller ikke. Det er altså en stix som an tisser på eller dypper i urin, og gir en et lilla utslag så er du i ketose. Dette står forklart utenpå boksen. Kjempe smart!

treningstina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, til å begynne med :-) Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 21:54   #22
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av jansen, her.

Jeg har stagnert i ca 2.5 måne nå, har null peiling på hva jeg gjør galt, irriterer meg for jeg vet jo att lavkarbo funker, jeg har jo gått ned 30 kilo på dette før fra 130 til 100, så gikk jeg opp til 110 å nå har det stått stille på 108 i 2.5 måneder, ganske irriterendes

Hei. jeg kan tenke meg at du er flustrert... men ikke gi opp. Kan du skrive hva du spiser + drikker i løpet av en dag? Jeg har gått ned 18 kg i fjor da er jeg "gammel-ny". sist når det har stoppet måtte jeg rett og slett begrense fett og spise mere grønnsaker (i en periode). og jo da jeg kan tenke meg at nå får jeg høre...

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 08:28   #23
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

Hei. jeg kan tenke meg at du er flustrert... men ikke gi opp. Kan du skrive hva du spiser + drikker i løpet av en dag? Jeg har gått ned 18 kg i fjor da er jeg "gammel-ny". sist når det har stoppet måtte jeg rett og slett begrense fett og spise mere grønnsaker (i en periode). og jo da jeg kan tenke meg at nå får jeg høre...

Helt enig med deg. Opplevde også stopp i mange uker for noen år siden.. Men jeg gikk mer "back to basics". Se nøye på kostholdet, spise helt rent, ikke noe erstatningsprodukter. Noen måltider med mye fett, lite karber, andre måltider med lite fett, mer karber (grønnsaker). Det hjalp meg til å komme over kneika

Jeg har visst en kropp som ikke vil ned i vekt nå tror jeg, men det har nok kanskje en sammenheng med medisiner og dårlig nattesøvn. Jeg spiser jo sunnere og mye bedre enn for noen måneder siden, jeg er mer aktiv, så på et eller annet tidspunkt må det jo løsne

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 08:42   #24
mereo
Seniormedlem
 
mereo sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Buskerud
Innlegg: 804
mereo har en fantastisk aura rundt segmereo har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Aprilstartere

Oh, her kan jeg jo slenge meg på
Jeg begynte på nytt igjen - nå i april
Etter 3 måneder av

__________________
Mereo,
Min Journal.
mereo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/ Generell lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 09-04-13, 13:01   #25
jansen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: ålesund
Alder: 38
Innlegg: 25
jansen er på en erverdig vei

Sv: Aprilstartere

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

Hei. jeg kan tenke meg at du er flustrert... men ikke gi opp. Kan du skrive hva du spiser + drikker i løpet av en dag? Jeg har gått ned 18 kg i fjor da er jeg "gammel-ny". sist når det har stoppet måtte jeg rett og slett begrense fett og spise mere grønnsaker (i en periode). og jo da jeg kan tenke meg at nå får jeg høre...

Ja nå for tiden så går det i en omelett med 3 egg i, med litt tacokjøtt med cheddar ost, jalapeno tubeost og vanlig norvegia ost til frokost, å til middag så lager jeg meg en ganske stor porsjon med tacosalat, det som er i den er kinakål,løk,paprika,agurk,avocado,kjøttdeig,tacosa us og ost, har ikke regnet på hvor mye det er på hvert osv, men det er jo en sånn grei litt stor porsjon så jeg holder meg mett veldig lenge, å om jeg blir litt sulten på kvelden så lager jeg meg en liten omelett på 2 egg med omtrent samme ingrediensene som den til frokost. Dere kan godt lære meg hva jeg gjør galt, men spiste jo dette en del før å gikk jo ned mye i vekt Pluss jeg drikker ca 3.5 liter vann hver dag


Sist redigert av jansen : 09-04-13 kl 17:54.
jansen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og mosjon. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva med en tråd for aprilstartere? nokia90 Ketolysekuren 599 30-04-14 19:32
Mars eller aprilstartere 2012? Elewyn Ketolysekuren 143 15-03-13 12:22
Er det noen aprilstartere igjen? sistegang Ketolysekuren 6 02-11-10 12:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no