Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går seint ned i vekt...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-06-13, 08:54   #1
Snuskemor
Juniormedlem
 
Snuskemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 45
Snuskemor er på en erverdig vei

Går seint ned i vekt...

Altså jeg går seint ned... Jeg vet jo at det er forskjellig, og at det kanskje er bra å gå sakte ned, men det er skikkelig irriterende å stå stille noen uker for å så gå ned 400g osv...

Jeg begynte 7 april og har gått ned kun 6,4 kg.... De ukene jeg har stått stille har jeg kanskje sprukket litt pga tilstelninger, 17 mai osv. har vært snakk om én is, eller et kakestykke, men har klart å hente meg greit inn igjen.

Jeg spiser ca 30 karbo om dagen og har målt at jeg kan gå opp til 50 karbo og fremdeles være i ketose. Har krympet på kroppsmålene selv om vekten har stått stille.
Jeg har en aktiv jobb, drikker mye vann.
Står i bøkene jeg har at jeg kan prøve å kutte ned på melkeprodukter hvis vekten står litt stille, men jeg trenger den lille melken/yogurten jeg bruker i dag. Der henter jeg mye av energien/fettet fra.

Har dere noen tips? Bare 4 uker igjen til syden og jeg vil, for egen selvtillits skyld ned til 80-tallet før det. Er nå 93 kg.

__________________
Har ca min. 20 kg igjen når jeg tester lavkarbo.
Snuskemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 09:00   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Går seint ned i vekt...

6.4kg på drøyt 2mndr når du i tillegg har sprukket ved flere anledninger er jaggu ikke verst! Faktisk VELDIG bra! Hadde jeg tatt et kakestykke, eller en is 2-4ganger på den tiden hadde jeg nok ikke gått ned noe som helst.

Og du skriver selv at målene har gått ned selv om det har stått stille( eh, det har ikke stått stille med så mange kilo ned på så kort tid, du har gått ned 0.8kg i uka i gjennomsnitt).

Ikke sett deg for harde mål om du ikke vil stresse deg selv. La kroppen ordne opp, spis riktig og fokuser på det. La kroppen skynde seg langsomt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 09:39   #3
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går seint ned i vekt...

Enig med Imse. Du har hatt en veldig fin nedgang! Jeg tror det er bra for kroppen at du prøver å akseptere at det ikke går kjempefort. Hvis du absolutt vil prøve å gjøre noe, så må det vel bli å la være å sprekke, eller å sprekke sjeldnere. Lykke til videre!

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 09:50   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Går seint ned i vekt...

Jeg synes ikke du går seint ned i vekt jeg. Gjennomsnittlig har du gått ned bortimot 0,7 kg pr. uke (litt mindre), og det er veldig bra!

Og i ettertid ser jeg at Imse har regnet ut gjennomsnitt før meg, jaja....uansett har du gått ned bra i vekt :-)

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 10:24   #5
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går seint ned i vekt...

Helt enig med Imse.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 11:05   #6
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Går seint ned i vekt...

Hvis du har gått ned i cm så står du jo ikke stille, uansett hva vekta påstår... Det betyr jo at mengden kroppsfett HAR gått ned. At kroppen din har blitt mindre, og attpåtil at muskelmassen din har økt. Det er jo superbra! Har selv gått ned nesten 2 cm i magemål, og opp 0.5 kg den siste uka, og skulle ønske jeg hadde holdt ut fristelsen og ikke gått på vekta i det hele tatt. Vær fornøyd du, og gjem bort den vekta .

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 12:18   #7
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Går seint ned i vekt...

Helt ærlig, du har ingen grunn til å klage. Du går ned i både vekt og centimeter - ganske fort ned også. Til sammenligning har jeg holdt på bare en dag lengre enn deg og gått ned 7 kilo - forskjellen er at jeg er i ekstase over så bra resultater

Ingen grunn til å endre noe som helst. Fortsett som du gjør nå og bruk heller energi på å være glad for at det går så bra i stedet for å strebe etter urealistiske resultater.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 12-06-13, 15:01   #8
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Går seint ned i vekt...

Du har en veldig bra nedgang. Jeg har brukt to år på de samme kiloene og det er å gå sakte ned i vekt...

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 13-06-13, 06:26   #9
Snuskemor
Juniormedlem
 
Snuskemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 45
Snuskemor er på en erverdig vei

Sv: Går seint ned i vekt...

Takk for realitycheck

Jeg forstår at jeg har vært litt kravstor og utålmodig. Hehe.

__________________
Har ca min. 20 kg igjen når jeg tester lavkarbo.
Snuskemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor går det så seint? Fleskesilje Ketolysekuren 6 13-03-10 15:58
Det går så seint Evah Ketolysekuren 2 03-11-08 11:12
Dette går seint! vivvi Ketolysekuren 13 22-05-08 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no