Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan hente seg inn igjen ..?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-09-13, 08:09   #1
Snuskemor
Juniormedlem
 
Snuskemor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 45
Snuskemor er på en erverdig vei

Hvordan hente seg inn igjen ..?

Det gikk veldig greit i vår. Prøvde lavkarbo og klarte meg fint. Gikk ned en hel del. Så kom sommeren imot ferien og klarte faktisk å holde meg så og si. Spiste lavkarbomat men skeiet litt ut på kveldene med dessert/snop. Gikk ikke opp et gram. Så kommer jeg hjem og faller tilbake i gamle vaner pga lite tid til forberedelse av måltider og når jeg er på jobb så rekker jeg ikke spise og er helt utsultet når jeg kommer hjem og må ha meg noe kjapt. Derfor for jeg også veldig søtsug og klarer ikke styre meg. Har gått opp 4 kg siden august og klarer ikke komme inn igjen i flowen! I går gikk det greit til kvelden kom. Så sprakk jeg og tok to bananer. I mitt hode er det ikke usunt men det er jo massevis av karbo og gir meg egentlig bare mer søtsug.

Jeg spiser egentlig alt for lite hele dagen pga liten tid/stress=dårlig matlyst. Og når ungene er i seng oppdager jeg at jeg er sulten og da går det galt.

__________________
Har ca min. 20 kg igjen når jeg tester lavkarbo.
Snuskemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 08:25   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan hente seg inn igjen..?

Mitt beste tips er å spise mat etter din filosofi. Når unga er lagt, spis et godt måltid, og så forbereder du maten til dagen etter. Lettere å spise når man har det klart.
Planlegging er viktig

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 09:28   #3
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Hvordan hente seg inn igjen..?

Jeg har dessverre ingen gode råd for jeg sliter med det samme selv.... Håper at vi kan få litt tips og gode råd her begge to

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 10:20   #4
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan hente seg inn igjen..?

Som Gerd sier, planlegging er kjempeviktig!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-13, 10:26   #5
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: Hvordan hente seg inn igjen..?

Tenk over hvorfor du vil dette og hvor mye du faktisk vil nå målene dine.
Kun DU kan ta ett grep. Det er ofte litt knapt med tid i hverdagen, men du må nesten bare finne noe som du kan kutte litt ned på, for å få en halvtime ekstra til å planlegge og lage dagens og morgendagens måltider.

Mitt tips er alltid; Du trenger ikke å lage gourmet hver dag!
Det finnes jo masse lettvinte lunsj/kvelds og middager man kan gyve løs på.
Så lager du stooore porsjoner og vips har du litt til morgendagen og!
Lykke til!

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 15:09   #6
hufsemamma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2013
Hvor: Valdres
Innlegg: 23
hufsemamma er på en erverdig vei

Sv: Hvordan hente seg inn igjen ..?

Hei

Som jeg skulle skrevet det selv..jammen ikke lett å få alt til å gå opp og særlig ikke ting som angår en selv når man har barn og jobb og alt det som følger med å administrere en familie...jeg er ganske fersk selv nå da men..har funnet ut at jeg må planlegge og ta lette sunne løsninger! jeg baker lavkarbo brød selv og har med meg mer mat på jobb sånn at jeg kan spise litt på tur hjem,brød med baconost på er helt greit når det bare er for å overleve til middag!! og ungene slipper en sur mamma som egentlig bare er sulten og energiløs :S.. på kvelden har jeg faktisk nå den første tiden hatt en pose med baconCrisp på lur..når jeg blir for opptatt av at jeg ikke kan kose meg og hvor urettferdig alt er..lager jeg meg en kopp te og koser meg med ett par baconcrisp jeg spiser nok mye "brød" for å ikke få den hungeren på kvelden men...tror det funker for jeg går tilsynelatende ned salat har jeg å begynt å knaske på... selv om hodet mitt skriker etter karber..hehe

__________________




Carpe diem
hufsemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: SunnLavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-13, 17:48   #7
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan hente seg inn igjen ..?

Hvis man tåler det, er det lurt å ha en pose nøtter/mandler på lur, en neve med det metter bedre enn en banan. Ypperlig mellommåltid.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Banan igjen, hvordan få nok karbo? ketoseprinsen Lavkarbo generelt 22 23-02-12 18:58
Hvordan komme i gang igjen? Dolsi Lavkarbo generelt 18 08-01-12 21:59
Hvordan er den utregninging nå igjen? lucifine Spørsmål og svar 3 13-10-11 11:28
Hvordan var det med de ketostixene igjen? nightly Lavkarbo generelt 6 03-09-11 23:27
ehh.. hvordan var det med kalorier nå igjen..? silje Generell diskusjon 3 07-02-06 13:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no