Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oppblåst

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-12, 09:16   #1
lille-mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bønes-Bergen
Alder: 39
Innlegg: 20
lille-mor er på en erverdig vei

Oppblåst

Jeg har de 2 siste dagene vært VELDIG oppblåst..har holdt meg til streng lavkarbo så skjønner ikke helt hva det kan være?
Igår spiste jeg 5 biter CAVALIER på ca 30 min,men det skal vel ikke gi så stor effekt vel?

Er mat lei og føler jeg har maten i halsen og at jeg egentlig bare har lyst å kaste opp.

Tips noen?

__________________
8.april : 70 kg
15.april: 66.6 kg -totalt 3,4 kg samt minus 15 cm
22.april: 65,9 kg- totalt 4,1 kg samt minus 23 cm
lille-mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 10:27   #2
Åssi
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Paris
Innlegg: 246
Åssi er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst

Jeg blir oppblåst av et par biter cavalier eller annen sjokolade med kunstig søtning.. fant ut nå at jeg blir oppblåst av for mye sukrin også. dessverre!

Åssi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert LC(hf) Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 10:54   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst

5 biter med cavalier? Ikke rart du er oppblåst. Prøv å holde deg langt unna maltitol, ikke bare blir man oppblåst, men den har høy GI( rundt 40-50 mener jeg å huske), så du kan ikke trekke i fra alle sukkeralkoholene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 11:08   #4
lille-mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bønes-Bergen
Alder: 39
Innlegg: 20
lille-mor er på en erverdig vei

Sv: Oppblåst

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

5 biter med cavalier? Ikke rart du er oppblåst. Prøv å holde deg langt unna maltitol, ikke bare blir man oppblåst, men den har høy GI( rundt 40-50 mener jeg å huske), så du kan ikke trekke i fra alle sukkeralkoholene.

Såpass..oi det visste jeg ikke..leste en del om CAVALIER her inne før jeg kjøpte det å forstod at en ikke skal trykke i seg fordi man blir dårlig,men trodde ikke 5 små biter kunne skade så mye..jaja..da er jeg en erfaring klokere..

Takk for hjelpen

__________________
8.april : 70 kg
15.april: 66.6 kg -totalt 3,4 kg samt minus 15 cm
22.april: 65,9 kg- totalt 4,1 kg samt minus 23 cm
lille-mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 14:46   #5
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Oppblåst

Ja maltitol er gift for meg. Sitter på do resten av dagen jeg da.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 15:20   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Oppblåst

cavalier fåes kjøpt med stevia nå, kanskje ikke i Norges butikker ennå, men søk på nett så finner du det nok.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-12, 15:28   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Oppblåst

Som alle over meg skriver: -ol-søtstoffene er veldig individuelle. Noen tåler noen... andre tåler ingen.

Jeg har det helt fint med xylitol og sukrin (som også egentlig er et sukkeralkohol), men ikke med maltiol/mannitol... Jeg har vel kommet fram til at jeg skal spise søtt såpass sjeldent/lite at jeg heller "koster på meg" sukker. Bruker litt stevia/uraffinert sukker/honning/sukrin når jeg baker sånn at jeg reduserer totalmengden sukker, og får inn vitaminer/mineraler.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppblåst Sara_salamander LCHF 4 08-09-11 22:04
Oppblåst ketolysehekta PCOS og karbohydratkontroll 12 22-06-11 00:11
Oppblåst mage Smelia Lavkarbo generelt 4 16-05-11 00:46
Oppblåst av lavkarbobrød? BigO Fysisk og mental helse 2 26-08-09 23:27
Oppblåst Tusta85 Ketolysekuren 9 02-06-07 14:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no