Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-08, 08:53   #1
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Jeg var på vekta i dag og fikk sjokk Etter snart 4 uker med kaloritelling hadde jeg gått OPP en kilo . Trodde ikke mine egne øyne. Har stort sett vært flink, bortsett fra en dag i helga hvor jeg har spist det jeg har hatt lyst på. Har prøvd å holde meg under 1800 kcal og prøvd å begrense karbohydratene. Et snitt på 120 per dag. Det er mye lavere enn det feks GR har. Har bestandig gått "lett" ned i vekt når jeg er flink. Men nå virker det som kroppen er helt "forstoppet". Kan det være pga diabetesen?

Noen her som har lignende opplevelser? Hva har dere gjort?

Trenger råd og oppmuntring for jeg ble veldig deppa nå...

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 16:03   #2
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Jeg kan ikke noe særlig om diabetes, men med ditt kosthold kan jeg ikke forstå at du har samlet opp noe annet enn vann i kroppen. Hvordan ligger det an med hormonene? Vennoppsamlingsperiode? Har du gått ut av ketose og fyller vannlagre av den grunn? Det hender vekten svinger litt hos meg også uten at jeg kan forklare det. Hvis du gir det litt tid, så svinger sikkert pilen nedover snart.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 18:20   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Sitat:

Har du gått ut av ketose og fyller vannlagre av den grunn?

Er vel ikke i ketose med over 100 g karbs pr dag eller?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 11:11   #4
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Uff da. Jeg trodde nok at dere var inni hodet mitt og leste tankene mine. Det jeg tenkte var at Impulsiw kanskje hadde vært i ketose og økt opp til 100 karber og derfor samler vann.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 15:34   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

hehe da er jeg med Lurte på om det var noe jeg ikke hadde fått med meg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 16:35   #6
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Impulsiw, her.

Jeg var på vekta i dag og fikk sjokk Etter snart 4 uker med kaloritelling hadde jeg gått OPP en kilo . Trodde ikke mine egne øyne. Har stort sett vært flink, bortsett fra en dag i helga hvor jeg har spist det jeg har hatt lyst på. Har prøvd å holde meg under 1800 kcal og prøvd å begrense karbohydratene. Et snitt på 120 per dag. Det er mye lavere enn det feks GR har. Har bestandig gått "lett" ned i vekt når jeg er flink. Men nå virker det som kroppen er helt "forstoppet". Kan det være pga diabetesen?

Noen her som har lignende opplevelser? Hva har dere gjort?

Trenger råd og oppmuntring for jeg ble veldig deppa nå...

Glem gamle Fru Roede. Jeg har Dia2. Har positive erfaringer med fedon.
OBS, spis NOK. Var innom journalen din og smugtitta, og du stiller ikke i fluevektklassen. Kroppen din trenger mat, ellers går du i sparebluss.

Tar du noe medusin fir Diabetesen, Metformin, gluckofag eller insulin?
Hva har du som fastende blodsukker?
Røyke du?

Jeg går ut fra at du har en sånn "Hvor Søt er Impulsiw Nå" måler.
Hva har du som blodsukker når du våkner. Jeg ser at du ikke spiser etter 18. Trenger ikke være smartest.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 12:50   #7
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Takk for råd... Tror ikke jeg er på sparebluss akkurat.. kan jeg ikke tenke meg. Tar ikke noe for dia2. Skal prøve å regulere det med kosthold. Har fått det under kontroll.. ligger på under 5.5 om mordenen nå og sjelden over 7 hvis jeg holder meg meg til grovt brød og ikke spiser meg mett.

Men nå har det gått til helv*** siste dagene. Ble så deppa at jeg har spist ukritisk... nå må jeg i gang igjen. Hjelper ikke at leddgikta plager meg om dagen heller.

Hvor mange kalorier og karber skal jeg legge meg på ..på fedon? Jeg MÅ ned i vekt !!

Send meg gjerne en pm..med råd. Ta gjerne kontakt på msn.. turidvsin@hotmail.com

Skal på jobb etterpå. Får prøve å spise en håndfull da.. ikke mer liksom! Er jo rene hotellmaten på jobben også.

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 07-09-08, 14:08   #8
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

hva med å prøve ketolyse?

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 10:14   #9
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

hva med å prøve ketolyse?

Kolestrolet mitt økte fra 6 til 7.7 på litt over tre måneder på ketolyse.. Etter det tenkte jeg at jeg må prøve noe annet..mer fedonaktig, mindre fett forå få det ned igjen.

Fikk besøk av "tante rød fra Hønefoss" i går Så det er nok store muligheter for at det er væskeansamlinger..? Er jo 19 måneder siden sist jeg hadde den...

Jaja..det forklarer jo matlysta også. Har begynt på nytt i dag... skal ikke veie meg på en måned i alle fall!

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 00:24   #10
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Når det gjelder kolesterolet ditt så ta det med en klype salt. Torkild skriver i boka si om 2 typer kolesterol. Godt og dårlig. Total mengden kan bli høg, men hvis det gode er det som drar opp er det jo positivt. Husker ikke hva de forskjellige heter. Men spør legen om "det gode" og " det dårlige". Får du forlite kolesterol i fra maten produserer kroppen selv det du trenger.
( Jeg var på legesjekk og ba om å få spesifisert godt og dårlig. Fikk bare summen , og den var for høg. Så tok jeg en tur ned og ba spesielt om å få de forskjellige verdiene, det viste seg at det gode drog opp.)

Mvh Grovsnus
ha en fin dag og lykke til videre
Tenk: Det går bedre og bedre

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 09-09-08, 08:06   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Dauen ska en årsak ha......

Når det gjelder Dia, er det viktigst å få den og ev. høyt blodtrykk under kontroll.
Følgesykdommene av Diabetes som ikke følges opp, er direkte ugøye:
Nedsatt syn, amputerte bein, Hjerteinnfarkt og slag.

Lurer forresten på om dåktern skal være vanskelig den dagen jeg må fornye sertifikatet. Har ikke tenkt å gi fra meg 7,5tonnsdelen uten kamp.
Må jo ha lov til å kjøre bilen min.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 09:00   #12
tonetrollet
Medlem
 
tonetrollet sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nesodden
Alder: 57
Innlegg: 131
tonetrollet er ny på veien

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Hei og JA, jeg har liknende erfaring! Jeg har alltid godt lett ned i vekt tidligere (og alltid gått det og mer til opp igjen). Har i noen år nå slitt med diabetes 2 (som etter siste svangerskap løp helt løpsk). Vært medisinert med insulin og metformin. Vært aktiv, prøvd å leve sunt og gjennomført et Grete Roede kurs uten å gå ned! Til slutt så lei at jeg svelget en haug med kameler og ringte lindbergklinikken. Var der første gang 12/8. Har siden det gått ned ca 10 kg (har ikke hatt offisiell veiing enda...), blodsukker og blodtrykk raser nedover. Tannkjøttbetennelsen min er på retur, Tinnitusen bråker mindre, allergien og astmaen mye mindre plagsom.

Jeg som alltid har sverget til GR... Nå er jeg blitt en ihuga Lavkarbo-digger. Kroppen min er glad og jeg nyter det!

Masse lykke til!

__________________


Stadig nye utfordringer! Nr 1: komme meg under 80 kg
tonetrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo f.o.m. høst 08 + Gastric bypass operert ved Gjøvik sykehus 17.03.14 + trening Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:31   #13
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Dia2 og slanking. Noen med erfaring?

Lindberg burde hatt universitetsgraden Cand Diabetes.

Lindbergmat er toff for Type2 Diabetes

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har erfaring med p-sprøyte? Kanel Generell diskusjon 9 30-09-10 16:02
Bjørkesøt - noen med erfaring? Vibeke-67 Generell ernæringsdebatt 1 27-05-08 15:42
Noen med erfaring med ketolysekuren? cozymum Ketolysekuren 1 20-04-07 20:26
Operasjon - erfaring noen? Carisma Fysisk og mental helse 12 27-04-06 13:09
Noen som har erfaring med Carb-Down tope2 Spørsmål og svar 2 25-01-06 16:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no