Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ned i vekt med masse kalorier

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-11, 15:12   #76
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Lurer på om dette funker for oss med såkalt normal BMI?
Og så lurer jeg litt på om jeg allerede har utført dette eksperimentet.....har jo tidligere vært på ferie i ei uke med All Inclusive. Da spiste jeg mye mer enn vanlig, men skeiet ikke ut noe særlig. Kanskje en skje eller to med kake kun.....Ble en del ekstra brusdrikking (sukkerfri) da....
Resultatet da ble iallefall 2 kilo opp som forsvant igjen ganske kjapt - så det var sikkert en del vann....
Men poenget er at jeg spiste en hel del mer enn vanlig og gikk opp....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 15:33   #77
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Wish me luck, I'm going in

Har tenkt til å prøve meg på dette jeg også, begynner i morgen og prøver i to uker frem til påske så sant ikke vekta beveger seg oppover.

Kommer til å fortsette trening som vanlig, men satser på å få i meg oppi mot 3000 kcal daglig og jeg skal ha i meg minimum 75% fett. Kommer til å ligge på et kh-inntak på 30-50 gram.

Har grubla litt på hvordan jeg skal gjøre dette for de gangene jeg har spist mye, har jeg havna litt lavt i fett%, har også en tendens til å spise fryktelig ensformig, men har heldigvis ikke lagt på meg. På Skaldeman 50+ lå jeg veldig høyt i fett (85%) og lavt i kh (ca 5-9 daglig) og la på meg både kilo og cm. Planen nå er å bruke SDS-måltidene (har nesten 3 ukers forbruk og jeg vil jo ikke kaste de) og spe på med smør, olivenolje og cocosa på passende plasser. Kommer også til å bruke jarlsberg/gräddost, fløte og mandelsmør for å få opp energi og fettinntak. Da spiser jeg variert, men kan enkelt få opp fett%, i tillegg trenger jeg ikke å tenke alt for mye på matlaging og det passer meg utmerket. Er spent på hvordan det kommer til å gå.


__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 15:37   #78
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Lurer på om dette funker for oss med såkalt normal BMI?
Og så lurer jeg litt på om jeg allerede har utført dette eksperimentet.....har jo tidligere vært på ferie i ei uke med All Inclusive. Da spiste jeg mye mer enn vanlig, men skeiet ikke ut noe særlig. Kanskje en skje eller to med kake kun.....Ble en del ekstra brusdrikking (sukkerfri) da....
Resultatet da ble iallefall 2 kilo opp som forsvant igjen ganske kjapt - så det var sikkert en del vann....
Men poenget er at jeg spiste en hel del mer enn vanlig og gikk opp....

Tja spørs vel litt hva du spiste da?? Min erfaring fra ferie er at det lett blir litt ekstra alkohol og salt, begge deler binder (ihvertfall hos meg) uhorvelige mengder vann. Næringsfordelingen kan også ha noe og si, kan ha blitt mer kh enn normalt og det kan også binde vann. Er lett og miste oversikten på hva man egentlig får i seg når man er ute og reiser. Dessuten spiser man ofte retter man ikke helt vet hva inneholder. Dermed blir det vel ikke helt det samme som det forskjellige her inne holder på med.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 15:38   #79
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Wish me luck, I'm going in

Har tenkt til å prøve meg på dette jeg også, begynner i morgen og prøver i to uker frem til påske så sant ikke vekta beveger seg oppover.

Kommer til å fortsette trening som vanlig, men satser på å få i meg oppi mot 3000 kcal daglig og jeg skal ha i meg minimum 75% fett. Kommer til å ligge på et kh-inntak på 30-50 gram.

Har grubla litt på hvordan jeg skal gjøre dette for de gangene jeg har spist mye, har jeg havna litt lavt i fett%, har også en tendens til å spise fryktelig ensformig, men har heldigvis ikke lagt på meg. På Skaldeman 50+ lå jeg veldig høyt i fett (85%) og lavt i kh (ca 5-9 daglig) og la på meg både kilo og cm. Planen nå er å bruke SDS-måltidene (har nesten 3 ukers forbruk og jeg vil jo ikke kaste de) og spe på med smør, olivenolje og cocosa på passende plasser. Kommer også til å bruke jarlsberg/gräddost, fløte og mandelsmør for å få opp energi og fettinntak. Da spiser jeg variert, men kan enkelt få opp fett%, i tillegg trenger jeg ikke å tenke alt for mye på matlaging og det passer meg utmerket. Er spent på hvordan det kommer til å gå.


Lykke til jeg har mista 4 cm rundt livet og det merkes på buksene

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 18:55   #80
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Sitter her å leser med store øyne.
Så spennende dette er Fristelsen til å prøve kjenner jeg
Sitter i tenke-boksen.
.......Otika: så bra etter så kort tid

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 22:49   #81
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Sitter her å leser med store øyne.
Så spennende dette er Fristelsen til å prøve kjenner jeg
Sitter i tenke-boksen.
.......Otika: så bra etter så kort tid

Takk jeg måtte måle 4 ganger for å være sikker,og sjekket lappen min flere ganger hehehe

Hvis du er usikker ,så kan du jo vente litt med å prøve,jeg har jo kun 3 dager på dette og stoler ikke på at vekten vil fortsette å gå ned,blir jo like glad når jeg entrer vekta og ser nedgang,og der står jeg og føler meg supertung og har den tjukke magen Har tenkt tanken flere ganger at vekta mi tuller,men har sjekket med gubbe og unger og den virker ennå. Nesten mere spent på gubben som spiser endel av mine måltider,men ligger myyye høyere i karbene,kanskje han blir diiiiiger

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 03:23   #82
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Hva er stillingen nå Nerthus? Er spent på å vite fortsettelsen....
Rapporter, please!!!




Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

MER og FETERE *ler*. Jeg spiser foreløpig ganske variert så jeg kan gi et eksempel på inntak i går og planlagt for i morgen på rundt 3000 om du vil.

Frokost:
4 skiver Karins "mitt aller beste brød", 40 gram makrell i tomat og hele 50 gram majones! (Såvidt det ble plass gitt... )

Lunsj:
Kinakål 25 gram, hvitost 50 gram, picnicskinke 100 gram, majonesdressing (50g majo, 50g creme fraiche, 10 gram ketchup u/sukker, litt flytende natreen og litt sitronsaft)

Middag;
Skinkestek 200 gram, 80 gram blomkål, 100 gram ferdig ertestuing, 100 gram kjøttkakebrunsaus av pose (erstatter 1 dl vann med fløte)

Mellom:
Atkinsbar, lavkalori kakaopulver (options) med fløte i (2 kopper, 2 dl fløte tilsammen)

8% - 17% - 75% og 3265 kalorier... føler virkelig jeg er med på noe vågalt her *ler*

I dag ble det røykalaks og masse eggerøre (3 egg) med fløte i, kyllingfilet med saus av fløte/vann/buljong og deilig norzola ost, stekt sopp og grønnsaker. Ellers gir skaldemans kjøttkaker veldig fint bidrag siden de også har gode fordelinger av næringsstoffene
Neste dag blir det nakkekotelett med saus av stekesjyen og fløte, deretter laks med mye smeltet smør og rømme... så dette skal vi klare - det er bare mengdene som er litt utfordrende foreløpig

Det blir 3 dager testing først, regner med og gå noe opp pga oppfylling av fordøyelsen - så skal jeg holde på i to uker tilsammen og ta en konklusjon. Føler allerede at jeg er MYE varmere i kroppen...
Jeg er ikke særlig i bevegelse - er dårlig og utrolig sliten og slapp og trøtt men skal ut og sykle/gå så snart jeg orker...

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 07:14   #83
mocc@
Seniormedlem
 
mocc@ sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Hedmark
Innlegg: 707
mocc@ er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Må følge med denne tråden jeg å... Spennende...

__________________


mocc@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 09:40   #84
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Ny dag og vekta er visst ikke med meg i dag men lavkarbo vekt går jo opp og ned,så jeg gir meg ikke Aner ikke hva som har gjordt utslaget men unnet meg et 1/2 glass cola zero til middagen i går og jeg trente endel ,så i dag blir det null brus og null trening

Startvekt : 71.6
1 dag : 71.2
2 dag : 70.9
3 dag : 70.7
4 dag : 71.3

Frokost : 2 kopper kaffe med fløte

Lunsj : 2 pannekaker av egg,fløte og glutenmel. 1 med bringebær og creme fraiche, 1 med skinke,ost og CF

Middag : salat av kinakål,skinke,sopp,egg og varm ostesaus av fløte og smøreost

Kvelds : tyrskisk youghurt,krem,bringebær og 4 ruter 70 % premium

Kcal : 2713
Proteiner : 85.75
Fett : 256.38
Karbo : 30.16

Jeg er i ketose,kjenner det i beina

Prosent inndeling

Fett :83 %
Proteiner :12 %
Karbo : 4 %

Drikke : 3.5 liter vann, 1/2 glass cola zero,endel kaffe og te med fløte

Trim : 1 time rask gange, 30 minutter styrke og 30 minutter badstue . Kan noe av dette gjordt utslaget på vekta tru ? vel vel det finner jeg kanskje ut av i morra tidlig

Æ gir mæ ikke !!!!!

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:15   #85
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Det finner du ut av.
Et halv glass brus var jo ikke mye da. Synes du er tøff som tør dette

..............Vekta mi stagnerer når jeg trener, men det er nok veldig individuelt ( leste en plass at det kunne ta 6 uker med trening før kroppen begynte å slippe kilo ??)
Spent på hvordan det går videre i prosjektet

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:29   #86
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av LIBBA, her.

Det finner du ut av.
Et halv glass brus var jo ikke mye da. Synes du er tøff som tør dette

..............Vekta mi stagnerer når jeg trener, men det er nok veldig individuelt ( leste en plass at det kunne ta 6 uker med trening før kroppen begynte å slippe kilo ??)
Spent på hvordan det går videre i prosjektet

Det må være treningen for forrige kvelden var vekta 71.9 og jeg gikk ned 200 gr til dagen etter, i går kveld var vekta også 71.9 men da hadde vekta plutselig gått opp 600 gr over natta.

Kan ikke være brusen for den smakte dritt *ler*

Vi ikke prøve så mye fett og kalorier i 6 uker og trene samtidig,for jeg vil finne ut om dette funker som jeg trur og håper,da tar jeg heller treningsfri 1-2 uker ,men nå skal jeg egentlig ikke trene før tirsdag,så hvis vekta har gått ned til da så kan jeg se på onsdagsmorran om den har økt igjen.

Jeg har ikke noe å tape etter snart 3 mnd med stillstand på vekta og jeg har jo gått ned fra 80 kg til 71-72,og veit jeg takler en vektøkning uten store psykiske problemer hehehe....Prøvde jo lavkalori/lavkarbo uten hell,så funker ikke dette må jeg prøve noe midt i mellom senere. Men som sagt jeg har litt trua på dette ,takk for klemmen og klem tilbake

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 11:43   #87
LIBBA
Seniormedlem
 
LIBBA sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 63
Innlegg: 1.458
LIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlysLIBBA er et fyrlys

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Høres ut som en bra plan
Ha en fin og fettrik dag

__________________
Jillian Michaels 6week six-pack..... dag 40
Jillian Michaels Ripped in 30...Runde2..dag 18


LIBBA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 12:17   #88
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Da tror jeg det blir siste dagen og dom i morgen for min del...jeg har gått opp noe på en uke...

mandag:
morgenvekt: 91.5
kveldsvekt: 93.0

tirsdag:
morgenvekt: 91.9
kveldsvekt: 93.0

onsdag:
morgenvekt: 92.0
kveldsvekt: 93.3

torsdag:
morgenvekt: 92.5
kveldsvekt: 93.3

fredag:
morgenvekt: 92.5
kveldsvekt: 93.2 (her kom håpet *ler*)

lørdag:
morgenvekt: 92.5
kveldsvekt: 93.7

søndag:
morgenvekt: 92.7...

Jeg skal prøve og spise mine 3000 i dag også. I morgen blir det kutt i colalight (drikker bare et lite glass kanskje hver dag), og reduksjon til det jeg vet er basalforbrenningen min, nemlig 2300 kal. En ukes test med det - og hvis det da ikke hjelper - må jeg nesten gå ned på 12-1300 kal som jeg vet jeg har gått ned på før... kommer til å spise purrfect fordeling av næringsstoffer for det - bare for å se hva som skjer rett og slett... Har 7 uker igjen til syden så her må jeg bare jobbe på gitt!

Det kan være flere punkt her som påvirker, bla at med så mye mat så har jeg måttet fordelt maten fra så tidlig som mulig til så sent som mulig. På spisdegslank spiste jeg siste måltid i 18-tiden... Så når jeg nå reduserer fra og med mandag, blir det og spise siste måltid som middag når sambo kommer hjem fra jobb og ingen cola light. (blir rett og slett dårlig magen av lettbrus over litt tid...)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 12:34   #89
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Da tror jeg det blir siste dagen og dom i morgen for min del...jeg har gått opp noe på en uke...

mandag:
morgenvekt: 91.5
kveldsvekt: 93.0

tirsdag:
morgenvekt: 91.9
kveldsvekt: 93.0

onsdag:
morgenvekt: 92.0
kveldsvekt: 93.3

torsdag:
morgenvekt: 92.5
kveldsvekt: 93.3

fredag:
morgenvekt: 92.5
kveldsvekt: 93.2 (her kom håpet *ler*)

lørdag:
morgenvekt: 92.5
kveldsvekt: 93.7

søndag:
morgenvekt: 92.7...

Jeg skal prøve og spise mine 3000 i dag også. I morgen blir det kutt i colalight (drikker bare et lite glass kanskje hver dag), og reduksjon til det jeg vet er basalforbrenningen min, nemlig 2300 kal. En ukes test med det - og hvis det da ikke hjelper - må jeg nesten gå ned på 12-1300 kal som jeg vet jeg har gått ned på før... kommer til å spise purrfect fordeling av næringsstoffer for det - bare for å se hva som skjer rett og slett... Har 7 uker igjen til syden så her må jeg bare jobbe på gitt!

Det kan være flere punkt her som påvirker, bla at med så mye mat så har jeg måttet fordelt maten fra så tidlig som mulig til så sent som mulig. På spisdegslank spiste jeg siste måltid i 18-tiden... Så når jeg nå reduserer fra og med mandag, blir det og spise siste måltid som middag når sambo kommer hjem fra jobb og ingen cola light. (blir rett og slett dårlig magen av lettbrus over litt tid...)

Synd at du ikke har gått ned noe Men drakk du mye fløte ? jeg lurer på om den og cola kan være synderen,men skal prøve noen dager til med fløten for å se Krysser fingrene for at du når vekten du vil ha før ferien

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 13:30   #90
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Da tror jeg det blir siste dagen og dom i morgen for min del...jeg har gått opp noe på en uke...

mandag:
morgenvekt: 91.5
kveldsvekt: 93.0

tirsdag:
morgenvekt: 91.9
kveldsvekt: 93.0

onsdag:
morgenvekt: 92.0
kveldsvekt: 93.3

torsdag:
morgenvekt: 92.5
kveldsvekt: 93.3

fredag:
morgenvekt: 92.5
kveldsvekt: 93.2 (her kom håpet *ler*)

lørdag:
morgenvekt: 92.5
kveldsvekt: 93.7

søndag:
morgenvekt: 92.7...

Jeg skal prøve og spise mine 3000 i dag også. I morgen blir det kutt i colalight (drikker bare et lite glass kanskje hver dag), og reduksjon til det jeg vet er basalforbrenningen min, nemlig 2300 kal. En ukes test med det - og hvis det da ikke hjelper - må jeg nesten gå ned på 12-1300 kal som jeg vet jeg har gått ned på før... kommer til å spise purrfect fordeling av næringsstoffer for det - bare for å se hva som skjer rett og slett... Har 7 uker igjen til syden så her må jeg bare jobbe på gitt!

Det kan være flere punkt her som påvirker, bla at med så mye mat så har jeg måttet fordelt maten fra så tidlig som mulig til så sent som mulig. På spisdegslank spiste jeg siste måltid i 18-tiden... Så når jeg nå reduserer fra og med mandag, blir det og spise siste måltid som middag når sambo kommer hjem fra jobb og ingen cola light. (blir rett og slett dårlig magen av lettbrus over litt tid...)

Synd du ikke har gått ned, men på den annen side synes jeg kanskje én uke er litt kort tid for å fastslå om ting fungerer eller ikke. Er det en ting jeg har lært meg med min egen vekt, så er det at kroppen min har naturlige svingninger gjennom måneden - og noen ganger sitter vekta bom fast. Gjelder å ikke gi seg.

Lykke til, uansett hva du velger videre

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 14:30   #91
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Synd du ikke har gått ned, men på den annen side synes jeg kanskje én uke er litt kort tid for å fastslå om ting fungerer eller ikke. Er det en ting jeg har lært meg med min egen vekt, så er det at kroppen min har naturlige svingninger gjennom måneden - og noen ganger sitter vekta bom fast. Gjelder å ikke gi seg.

Lykke til, uansett hva du velger videre

Jeg bestemte meg også for en gi det 1 uke såfremt jeg ikke gikk opp 5 kilo Men denne uken fikk jeg jo mensen etter 1 dag på høyfett,og da er det ingen grunn til å gi seg før den er borte igjen.Samtidig så er ikke jeg oppe i startvekt (ennå) og er villig til å gå opp noen få kilo for å se om det plutselig kan snu. Eneste som er vanskelig med dette kostholdet er å få i seg all maten men jeg prøver å drikke mye fløte for da kan jeg spise litt mindre mengder....Jeg satser på at jeg klarer dette i 4 uker totalt

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 14:34   #92
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Nerthus: hva med å kutte ut brød og ferdigsaus og lignende? det påvirker meg ihvertfall

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 14:38   #93
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

hva med å kutte ut brød og lignende? det tror jeg kan hjelpe på vekttapet

Jeg spiser ikke brød eller kunstig søtning, ikke drikker jeg annet enn vann/te og kaffe,men nå våknet hodet mitt for du siktet nok til nerthus du vel ? hehehe

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 03-04-11, 14:45   #94
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Opprinnelig lagt inn av mamma87, her.

Nerthus: hva med å kutte ut brød og ferdigsaus og lignende? det påvirker meg ihvertfall

Har ikke blitt særlig mange skiver lavkarbobrød siden starten av uka, og jeg bruker ikke ferdigsaus heller med unntak av en kjøttkakesaus her en dag
Ny plan legges Oppdatering vil komme! Mulig jeg bør litt ned før jeg tør å gjøre et nytt forsøk med så mye mat, vi får se
Jeg er uansett så mett at jeg er uvel - så det kan være like greit og spise litt mindre Dessuten er jeg syk og sykmeldt for tiden uten å finne ut hva som feiler meg, så man har så mange faktorer som kan spille inn... Ha uansett en deilig søndag!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:35   #95
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Jeg sa jeg skulle begynne i går, men helt sånn offisielt begynner jeg i dag.

Jeg har jo frem til nå gått på moderat kalori (15-1800kcal) med moderat fettinntak (ca 60%) og nå de siste par ukene etter at jeg begynte med ganske mye trening igjen, begynte vekta å rikke på seg. Det gikk seint men det var iallfall litt bevegelse. Denne uka måtte jeg ut plottseli ut på en jobbreise og da ble både spise-og trenigsopplegg ødelagt. Ingen problem med å spise lavkarbo men har lite kontrol på mengder og ofte blir det litt feil fordeling, feil mat (for meg iallefall) og alt for lite søvn. Hadde tenkt å begynne den stramme linje igjen på lørdag eller søndag, men etter å ha lest her og tenkt en stund, fant jeg ut at jeg prøver meg på dette regimet fra søndag.

På lørdag ga jeg f... og spiste det jeg ville og det ble mye fett og lite kh, var alt for mett. I går orka jeg ikke å tenke i går og noterte ingenting ned, men vet at det ble mye mat, med mye fett, men kanskje litt litt kh. SÅ da starter dt kontrollerte inntaket i dag. La meg en plan for maten, så nå prøver jeg frem til påske så sant det ikke bærer gal vei.

Foreløbig ser det lovende ut:

Lørdag 2/4: 79.6 kg
Søndag 3/4: 79.3 kg (6 km jogg)
Mandag 4/4: 79.1 kg

Dette kan jo være rent tilfeldig men jeg har spist mye mat i helga, også mye salt og erfaringsmessig binder jeg masse vann da. Det var også grunnen til at jeg flyttet veiedag fra mandag til fredag/lørdag.

Skal prøve å veie meg hver dag og måle midjen et par ganger for å følge progresjonen. Blir lykkelig dersom dette virker, hvis ikke er det tilbake til moderat inntak igjen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:43   #96
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Kjenner jeg er veldig nysgjerrig og lysten på å prøve dette her også. I starten gikk jeg jo mer ned uten å følge så mye med på kalorier, da gikk jeg og å småspiste innimellom. Tør jeg prøve tro, hva har jeg egentlig å tape

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 09:50   #97
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

GOD! (sorry). Veide meg nå i dag - og jeg vet jeg drakk litt lite i går og ikke spiste mer enn frokost og middag og at jeg må være forstoppet så det holder - men dagens morgenvekt var nå 93.3 kilo, kveldsvekten i går var 94.... så jeg avslutter det voldsomme kalorinntaket, og lurer på når jeg i det hele tatt vil klare og spise mat IGJEN!

Ok, har spist to egg nå da for jeg er så oppblåst og har så smerter i magen... enten chrons eller blindtarmen

Skal planlegge litt måltid for denne uka når jeg kommer hjem fra legen.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 10:41   #98
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Jeg har også hevet meg på Men jeg ser ingen grunn til å absolutt spise 3000 kcal. Men jeg skal spise meg god og mett, med god fordeling

Spise litt før jeg kjenner meg sulten.

Spennende!

Jeg har det med å veie meg daglig, men nå skal jeg vente til freddan

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:04   #99
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Ny uke og nye muligheter

Da jeg gikk på vekta i går kveld veide jeg det samme som de 3 forrige kveldene 71.9,så jeg var ikke veldig positiv når jeg stod opp i dag,men men hoppet nå på og Her kommer tallene

Startvekt : 71.6
1 dag : 71.2
2 dag : 70.9
3 dag : 70.7
4 dag : 71.3
5 dag : 70.6

Minus 1 kilo på 5 dager og jeg er såååå happy ,tipper det er treningen som økte vekten i går,så vurderer å ta en pause på det område. Jeg testet i går og drakk 1/2 glass cola zero, 1 liten atkins bar og 50 gr cloetta sjokolade,og det gikk jo bra

Frokost : 2 kopper kaffe med fløte (fast prosedyre hehe)

Lunsj : 3 kokte egg med 30 gr majones

Middag : 140 gr kylling stekt i smør med 100 gr blomkål og 20 gr smør

Kvelds : 100 gr tyrkisk youghurt, 1 dl krem og 1 ts bringebær

Snacks : 1/2 glass brus, 1 liten atkins og 50 gr cloetta (gøtt var det)

Drikke : 3.8 liter vann, 3 dl fløte fordelt på kaffe og te gjennom dagen

Trim : null niks,sløve søndag

Kcal :2744
Fett :251.92
proteiner :78.14
Karbo : 29

Prosentfordeling

Fett :84
Proteiner :12
Karbo :4

Det hjelper mye å drikke fløte gjennom dagen,da blir jeg ikke så stappa av maten,siden jeg bruker mindre fett der

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 04-04-11, 13:45   #100
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ned i vekt med masse kalorier

Jeg har bare spist en gang i dag (frokostblanding med 2 dl fløte) og er ennå helt stappa. Ser jeg skal får problemer med å komme meg gjennom alt jeg har tenkt å spsie i dag

Det posititve er at jeg ofte blir veldig sulten på ettermiddagen så da er det greit å kunne stappe i seg litt og i dag skal jeg trene også så da trenger jeg alltid litt ekstra etterpå. Satser også på å ikke spise for sent på kvelden (etter kl.19-19.30) for da får jeg ikke sove. Gjorde det i går og sovna ikke før i 3-tiden så nå sitter jeg bare å fniser her og gjør masse feil.... Bør komme meg hjem snart tror jeg

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor man ofte står stille i vekt eller går OPP i vekt på lavkarbo! Iset Lavkarbo generelt 28 20-10-11 19:43
LCHF masse kalorier? bamseline34 Andre dietter 6 19-02-11 16:51
Mye kalorier (fett) vs lite kalorier Sommerglad Spørsmål og svar 12 22-02-10 14:07
Kalorier og ikke kalorier smilefjes Lavkarbo generelt 15 19-09-08 21:27
Om det å spise masse bær Nooria Generell ernæringsdebatt 18 10-02-05 13:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no