Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

I gang med ny runde - men:

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-08-09, 11:02   #1
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

I gang med ny runde - men:

Jeg har søkt og lest flere innlegg om menstruasjonssyklus og ketose, men jeg finner ikke svar på akkurat det jeg lurer på. Jeg har gått på ketolyse flere perioder tidligere. Har alltid hatt regelmessig mens, og den forandret seg heller ikke da jeg var i ketose. Nå har jeg begynt på en ny runde ketolyse etter en laaang sprekk (siden mars-april) med tidvis forsøk på å spise lavkarbo og tidvis spist mye usunn mat (spesielt mye sukker). Jeg begynte nå på mandag med ketolyse igjen, og i dag, etter kun tre dager har jeg begynt å blø. Og det er bare to uker siden siste mens. Kan det skyldes at hormonbalansen min har vært fucka (i mangel på et bedre ord, hehe), og nå retter seg igjen? Selv om jeg aldri tidligere har hatt uregelmessige sykluser? Blir jo litt engstelig av dette..

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:05   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Igang med ny runde - men:

To uker siden forrige mens indikerer at du nå har eggløsning.
Mange som blør litt da og i sammenheng med kostomlegging er nok det forklaringen selv om det ikke har skjedd tidligere.

Tror ikke du skal la deg skremme av denne ene gangen, men heller følge med om det skulle skje igjen.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:14   #3
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Igang med ny runde - men:

Takk for svar, håper det bare er det som skjer da. Det er ikke friskt blod, men mørkt, kan det likevel være i forbindelse med eggløsningen? Får se det litt an og heller kontakte lege hvis det ikke gir seg, kanskje.

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:39   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Igang med ny runde - men:

Det er ganske vanlig med justering og mens to-tre uker etter oppstart ketolyse. Og så syklus som klokka etter det.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 11:50   #5
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Igang med ny runde - men:

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Det er ganske vanlig med justering og mens to-tre uker etter oppstart ketolyse. Og så syklus som klokka etter det.

Jo, det har jeg lest. Men nå er det jo bare 3 dager siden jeg startet opp igjen, så derfor jeg syntes det virket litt rart at det skjedde noe så fort.. Er jo vant til å ha helt regelmessig syklus, ikke noen småblødninger av noe som helst slag, så jeg blir nok litt lett engstelig

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 12:01   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Igang med ny runde - men:

Man er vel ikke gravert?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 18:13   #7
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Igang med ny runde - men:

Man er absolutt ikke gravert, det er det eneste jeg er helt sikker på!

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 19-08-09, 18:20   #8
Bgirl
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 1
Bgirl er på en erverdig vei

Sv: Igang med ny runde - men:

Har ikke hatt mensen på flere år, da p-pillene jeg bruker forhindrer det (Cerazette). Men da jeg begynte med Ketolyse gikk det ikke mange dagene før jeg fikk småblødninger. Og har hatt en del usammenhengede blødninger i ettertid, men tror selv det er hormonene og ketolysen som har skyld i det...

Bgirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 12:40   #9
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Igang med ny runde - men:

Hm, det ser ut til å ha stoppet nå, så mensen er det i hvertfall ikke. Får vel følge med og se hva som skjer framover.

__________________




Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 13:00   #10
sjokoman
Medlem
 
sjokoman sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: rogaland
Alder: 52
Innlegg: 349
sjokoman har en fantastisk aura rundt segsjokoman har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Igang med ny runde - men:

heisann.
etter jeg ble voksen(i alder) merker jeg veldig godt eggløsningen, brunaktig utflod som varer i tre dager. men dersom du er bekymret ville jeg kontaktet lege og kanskje fått tatt en celleprøve,det kan være det også.(hatt det også,da kom det småblødninger i hytt og vær)

sjokoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor så annerledes reaksjon i runde 2? Budeia Ketolysekuren 2 10-03-09 13:59
Være med på ny runde fra 12. januar? Pocahontas Ketolysekuren 166 25-01-09 21:49
Da er jeg i gang Smiline Ketolysekuren 6 08-01-09 14:44
Ketose -- bra første gang, ingenting andre gang Corporem Lavkarbo generelt 6 12-05-08 21:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no