Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-04, 14:12   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

har dere smak Heistad sin sukkerfrie gele? den finnes i jordbær og bringebær. den inneholder 0 GRAM KARBO, og dere kan jafse innpå jeg spiser den veeldig ofte, sammen med litt pisket krem. Atkins anbefaler jo denne på introen, som dessert. jeg bruker den til kveldskos. yummy!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 14:30   #2
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

ja..den er

KJEMEGOD jo!!;O)Spiste litt som mellommåltid tidligere idag..med pisket krem;O)
Kjøpte jordbær og bringebær..har prøvd jordbær nå...håper bringebær er like god;O)

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 15:04   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

den er det
du kan lage fromasj av dem og, da blander du dem med pisket krem. det står på posen, på baksiden den er god, men litt besk ettersmak. liker best geleen jeg da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 12-02-04, 15:46   #4
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Denne inneholder etter all sannsynlighet Aspartam,og bør derfor ikke brukes på intro.

Mange mister vektnedgangen ved å innta Aspartam,det er individuelt,men allikevel.

Atkins anbefaler ikke ASPARTAM

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 17:32   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

hmm nei men han fraråder det heller ikke. i boken hans står det at aspartam er TILLATT, og at lettbrus er tillatt drikke på introen. jeg har iallefall gått ned i vekt selv om jeg drikker lettbrus og spiser gele, men noen reagerer kanskje negativt. men heldigvis ikke jeg

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 18:38   #6
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

Det går helt fint an å lage sin egen gelé. Bland ut Fun light med vann, relativt sterk blanding. Varm opp i kjele, og hiv i et par flak gelatin. Null karbohydrater her også, og litt rimeligere hvis man jafser i seg store mengder gelé.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 18:39   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Atkins om søtstoff: (Oppdatert)
http://atkins.com/helpatkins/faqs/fa...ers/index.html

Sitat:

We do not recommend the use of aspartame--sold under the brand names of Equal® and NutraSweet®. Also, during Induction, avoid natural sweeteners such as fructose, lactose or maltose.

Oppdateringer etterhvert som ny forskning kommer til synes jeg vitner om kvalitet!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 18:56   #8
psilocybe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2004
Innlegg: 68
psilocybe er på en erverdig vei

.. men det gjør ting litt vanskelig for dem som er ute etter brus og annet snop. Personlig gikk jeg fra 1-2 1,5l-flasker med Pepsi hver dag, samt en del snop og chips innimellom. Å gå fra mye til ingenting er litt vel drastisk for mannen i gaten, vil jeg tro.

__________________
Det jeg skriver, har funket for meg. Om det funker for deg, kan jeg ikke garantere.
psilocybe er avlogget   Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 19:03   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Nå er vi så uheldige at "alt" av ferdig"mat" som er kunstigsøtet inneholder aspartam...

Det er en stor investering å begynne på Atkins, mye kunnskap å sette seg inn i, stor forpliktelse ovenfor seg selv. 14 dager uten er ikke mye å be om, klarer en ikke det kan en jo spørre seg selv om en har et problem?

Etter introduksjonen er det bare å prøve seg frem for hva som fungerer for den enkelte... Jeg trodde mitt inntak var helt problemfritt... men den gang ei...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 20:51   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

jeg har et problem desverre. jeg lider av tvangsspising, og går til psykolog for dette. derfor MÅ jeg ha noe å stappe i munnen, og det som frister mest er brus og snop. sukkerfri gele og lettbrus hjelper meg LANGT på veien, og jeg MÅ ned i vekt, derfor hjelper dette meg altså å gå ned mange kilo. uten dette hadde jeg slitt mye mer, og vet ikke om jeg hadde orket å fullføre. jeg har lett for å gi opp,noe vi tvangsspisere har...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 13-02-04, 21:14   #11
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Iset: Det er ingen her som nekter deg å spise/drikke aspartam... Du må gjøre det som fungerer for deg.

Men - anbefalinger om å spise aspertam under introduksjonen vil bli besvart med Atkins senteret gjeldende abefaling om at apartam ikke er anbefalt. Alle har vi, og gjør vi egne valg, da er det viktig at vi har et riktig grunnlag for disse valgene...

Oppskrifter som inneholder aspertam vil, når det lar seg gjøre, bli flyttet til vedvarende vekttap...

Kansje det rette for deg vil være å kutte tvert med alt søtt en periode? Bare spise paranøtter f.eks, da får du ihverfall stanset den fysiologiske driven... Den tøffeste veien er ofte den beste...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 14-02-04, 09:03   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

paranøtter er jo knallgodt da hva med macadamia nøtter? de er jo utrolig gode

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 23:04   #13
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Opprinnelig lagt inn av psilocybe

Det går helt fint an å lage sin egen gelé. Bland ut Fun light med vann, relativt sterk blanding. Varm opp i kjele, og hiv i et par flak gelatin. Null karbohydrater her også, og litt rimeligere hvis man jafser i seg store mengder gelé.

Har prøvd den, og den ble kjempegod!! Thanks

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 23:39   #14
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Opprinnelig lagt inn av Vigdinil

Har prøvd den, og den ble kjempegod!! Thanks

Hei allesammen.
Man kan jo også prøve ketolysekuren, der er kunstige søtningsmidler tilladt, fordi det går bra for de aller fleste, og fordi vekten er et laaaaaaaangt større problem enn evt. søtningsmidler. I "slank med ketolysekuren" foreslår jeg Funlight varianten for gele, ( bare husk at asparatam ikke tåler varme) frem for heistad, da den er litt bitter. Se evt oppskriften på sjokolademousse.
Har man mye sukkerhunger bør man ta gode doser med krom, helst gjærbundet, som opptas 20 ganger bedre enn metallisk krom.
Regelmessig mosjon vil bedre sukkerhunger like mye som krom, med begge deler blir det amks effekt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-01-06, 23:56   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Opprinnelig lagt inn av Torkil

I "slank med ketolysekuren" foreslår jeg Funlight varianten for gele, ( bare husk at asparatam ikke tåler varme) frem for heistad, da den er litt bitter.

Ja jeg liker Fun light-geleen enda bedre enn Heistad sin nå, den smaker ikke så kunstig, smaker nesten som ekte gele. Jeg har helt kuttet ut Heistad sin, lager bare med Fun light. Bringebær er favoritten. Kjempegodt!
Laget en liter idag, hadde frosne bær oppi blandingen før jeg hadde den i kjøleskapet. Karbo-innholdet øker jo endel, men jeg har ligget veldig lavt ellers idag.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 11:04   #16
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Hei allesammen.
Man kan jo også prøve ketolysekuren, der er kunstige søtningsmidler tilladt, fordi det går bra for de aller fleste, og fordi vekten er et laaaaaaaangt større problem enn evt. søtningsmidler. I "slank med ketolysekuren" foreslår jeg Funlight varianten for gele, ( bare husk at asparatam ikke tåler varme) frem for heistad, da den er litt bitter. Se evt oppskriften på sjokolademousse.
Har man mye sukkerhunger bør man ta gode doser med krom, helst gjærbundet, som opptas 20 ganger bedre enn metallisk krom.
Regelmessig mosjon vil bedre sukkerhunger like mye som krom, med begge deler blir det amks effekt.
Vennlig Hilsen
Torkil

Når aspartam ikke tåler varme, hva betyr det når man varmer opp funlighten med vann når man lager gele?

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 12:01   #17
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Jeh elsker Heistad-geleen også , har ALLTID en servering klar i kjøleskapet. Noen ganger MÅ man bare ha noe selv om man ikke er sulten, og da er det vel få ting som strengt tatt er mer lik null enn dette.
Liker fun light-varianten også, da har man jo også en del varianter å velge mellom....

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 12:27   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Opprinnelig lagt inn av Vigdinil

Når aspartam ikke tåler varme, hva betyr det når man varmer opp funlighten med vann når man lager gele?

Tror han mener at den ikke tåler koking. Om du lager Fun Light Gele behøver du ikke kokende vann. Du løser gelatin opp i bittelitt veldig varmt vann og så blander du den inn i saft som er akkurat varm nok til at gelatinen ikke stivner før du har blandet saft og gelatin ferdig ..... (jeg koker opp vannet først, blander i saften -og da blir vannet passe - så blander jeg oppløst gelatin oppi der igjen).

Er det ikke sånn Iset ??

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 12:53   #19
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Opprinnelig lagt inn av Nille

Tror han mener at den ikke tåler koking. Om du lager Fun Light Gele behøver du ikke kokende vann. Du løser gelatin opp i bittelitt veldig varmt vann og så blander du den inn i saft som er akkurat varm nok til at gelatinen ikke stivner før du har blandet saft og gelatin ferdig ..... (jeg koker opp vannet først, blander i saften -og da blir vannet passe - så blander jeg oppløst gelatin oppi der igjen).

Er det ikke sånn Iset ??

Yes!! Det gjorde jeg også, takk Nille

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 19:13   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Opprinnelig lagt inn av Nille

Tror han mener at den ikke tåler koking. Om du lager Fun Light Gele behøver du ikke kokende vann. Du løser gelatin opp i bittelitt veldig varmt vann og så blander du den inn i saft som er akkurat varm nok til at gelatinen ikke stivner før du har blandet saft og gelatin ferdig ..... (jeg koker opp vannet først, blander i saften -og da blir vannet passe - så blander jeg oppløst gelatin oppi der igjen).

Er det ikke sånn Iset ??

Jo nesten. Jeg koker opp halvparten av vannet og har bløtlagte gelatinplater oppi (en og en under kraftig pisking med gaffel) så de smelter. Så lar jeg det avkjøle en smule før jeg heller det oppi den siste halvparten av vannet som er blandet med sterk saft.
Men det går jo litt raskere på din måte, egentlig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 19:48   #21
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk
Cool

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Hei
HAN mener asparatam ikke tåler koking. Nilles variant er også min måte
Vennlig Hilsen
Han

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 06-01-06, 20:21   #22
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Opprinnelig lagt inn av Torkil

Vennlig Hilsen
Han

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-01-06, 02:04   #23
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Jeg syns ikke Fun Light smaker godt, så jeg har aldri kommet på ideen om å lage gele av den. Forøvrig inneholder jo også den aspartame, som heistad. Så det blir jo det samme.

En annen god måte å bruke gele på - uansett om det er Heistad eller Fun Light - er å blande inn bær i geleen. M.a.o.: En porsjon gele, en større eller mindre porsjon frosne bær.. Og så venter man litt...

Eller: En mandelbunn, to poser heistad med halv porsjon vann, litt over en (400-grams) pose frosne jordbær, vent til det stivner, hell over. Server med krem eller is eller noe.

Eller nesten hva som helst.. Jeg hadde litt gele til overs en gang, og hadde oppi noen bringebær som jeg også hadde til overs. En annen gang var det noen tyttebær. Gjør underverker med en ellers tam gele.

Krem til, eller en liten ss vaniljekesam... Er ikke mange karbene det...

Mmmmhhhmn...

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-01-06, 13:09   #24
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Opprinnelig lagt inn av Karin

Jeg syns ikke Fun Light smaker godt, så jeg har aldri kommet på ideen om å lage gele av den. Forøvrig inneholder jo også den aspartame, som heistad. Så det blir jo det samme.

En annen god måte å bruke gele på - uansett om det er Heistad eller Fun Light - er å blande inn bær i geleen. M.a.o.: En porsjon gele, en større eller mindre porsjon frosne bær.. Og så venter man litt...

Jeg liker heller ikke å drikke Fun light, det klarer jeg ikke.
Men geleen smaker på en måte annerledes, eller det er vel det at det blir annerledes å SPISE den enn å drikke den. Jeg vet ikke. Mannen min liker heller ikke Fun light, men elsker geleen. Den smaker som ekte bringebærgele, noe helt annet enn Heistad sin kunstig-smakende gørre.

Jeg blander ofte inn bær i geleen. Kjempegodt. Heller frosne bær i den varme gelemassen og lar det stivne, da stivner det litt fortere og.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-01-06, 15:17   #25
Vigdinil
Medlem
 
Vigdinil sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Innlegg: 179
Vigdinil er ny på veien

Sv: kjempegod sukkerfri gele (0 karbo)

Opprinnelig lagt inn av Karin

Jeg syns ikke Fun Light smaker godt, så jeg har aldri kommet på ideen om å lage gele av den. Forøvrig inneholder jo også den aspartame, som heistad. Så det blir jo det samme.

En annen god måte å bruke gele på - uansett om det er Heistad eller Fun Light - er å blande inn bær i geleen. M.a.o.: En porsjon gele, en større eller mindre porsjon frosne bær.. Og så venter man litt...

Eller: En mandelbunn, to poser heistad med halv porsjon vann, litt over en (400-grams) pose frosne jordbær, vent til det stivner, hell over. Server med krem eller is eller noe.

Eller nesten hva som helst.. Jeg hadde litt gele til overs en gang, og hadde oppi noen bringebær som jeg også hadde til overs. En annen gang var det noen tyttebær. Gjør underverker med en ellers tam gele.

Krem til, eller en liten ss vaniljekesam... Er ikke mange karbene det...

Mmmmhhhmn...

Takk Karin, Det var et godt alternativ når man blir lei av bare gele og kan begynne å bruke bær.!!

Vigdinil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no