Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ikke veie seg?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-07-11, 11:27   #1
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Ikke veie seg?

Hei dere.

Jeg har gått på lavkarbo et par ganger tidligere. Men har hatt ett opphold på ca 1 mnd siste gangen (hence tickeren min..) og nå har jeg begynt på igjen med ketolyse denne gangen. Jeg vil være såppas "streng" i starten for å få det litt inn i fingrene igjen!

Men.. Jeg blir så stresset, og opphengt i vekta når jeg veier meg hele tiden, og i bunn og grunn har jeg nå funnet ut at jeg gjør dette for MEG. Ikke for å vise i en ticker, eller å kunne skryte av kg-tapet mitt. Så jeg vurderer nå å ikke veie meg i det hele tatt. Jeg veide meg ikke ved start for en uke siden, så vet ikke hva den sto på da.

Men, så blir jeg jo litt redd da.. Tenk om jeg gjør noe feil, også går ikke vekta ned, også vil alt ta mye lengre tid fordi jeg ikke oppdager at jeg ikke har gått ned noe..?
Vekta mi har alltid stoppet opp på mellom -5 og -7 tidligere.. og da går det ikke mer. Derfor jeg hadde forrige sprekk også..

Kan det være risky å bare droppe hele vekta?
Er redd for at om jeg veier meg om et par mnd, og ikke ser noen særlig forskjell så blir nedturen stooooor...

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:36   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ikke veie seg?

Du vil jo merke det på klærne?

Men, om det vil stresse deg mer å ikke bruke vekta, kan det kanskje være greit å ha èn veiedag i uka? Eller annehver uke?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:42   #3
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Ikke veie seg?

Tja... jeg har alltid brukt de samme klærne uansett hvor mye jeg har gått opp og ned i vekt da.. så det er litt uvisst om jeg kommer til å merke det på klærne.. Har stort sett ting med stretch og tights osv.

Synes det er vanskelig å bestemme seg. Vet ikke hva som kommer til å stresse meg mest - tanken på å forholde seg til tallene, eller tanken på å IKKE forholde seg til de..

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:45   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ikke veie seg?

Opprinnelig lagt inn av Klistine, her.

Tja... jeg har alltid brukt de samme klærne uansett hvor mye jeg har gått opp og ned i vekt da.. så det er litt uvisst om jeg kommer til å merke det på klærne.. Har stort sett ting med stretch og tights osv.

Synes det er vanskelig å bestemme seg. Vet ikke hva som kommer til å stresse meg mest - tanken på å forholde seg til tallene, eller tanken på å IKKE forholde seg til de..

Det er nesten noe du må kjenne litt på selv Lykke til, uansett valg!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 11:56   #5
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ikke veie seg?

Sitat:

Vekta mi har alltid stoppet opp på mellom -5 og -7 tidligere.. og da går det ikke mer. Derfor jeg hadde forrige sprekk også..

Kanskje du ikke sprekker om dette skulle skje igjen, og derved holder ut lenge nok til at det løsner igjen, dersom du ikke veier deg mener jeg Det går helt fint å bare bruke målbånd for å se fremgangen. Kanskje du kan måle deg en gang i måneden?

Uansett, valget er ditt. Lykke til

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 12:09   #6
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Ikke veie seg?

Jeg veier meg ikke, for jeg har ikke vekt..
Men jeg måler med målebånd innimellom, og kjenner på klærene om det går rette veien.
Det var veldig hyggelig å ta ned sommerklærne i vår, og finne ut at noen bukser som var litt for trange i fjor var romslige i år :nikker:

Jeg har egentlig tenkt i flere år at jeg burde hatt en vekt, men jeg har ikke fått kjøpt en ennå, og på et vis tror jeg at det gir meg et sunnere og mer avslappet forhold til kroppen min.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 15:28   #7
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Ikke veie seg?

Takk for svar!

Tror jeg skal gå for å kun måle meg akkurat nå. Så får jeg heller se ann.. Nå har jeg et ganske avslappet forhold til kostholdet, og koser meg med maten uten å bekymre meg overvektnedgangen. Får heller veie meg om en måneds tid kanskje, for å bare få bekreftet at det går riktig vei

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 11:59   #8
pleiadene
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
pleiadene har en fantastisk aura rundt segpleiadene har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke veie seg?

Og vekta mi står på samme sted som før jul. Under vasken på badet.

pleiadene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 14:14   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ikke veie seg?

Hva med å ha noen målplagg, som ikke er elastiske, altså? Nå veier jeg meg, men tillegger ikke tallene på vekta så mye, annet enn at jeg synes det er interessant å se, jeg måler meg i tillegg. Men jeg har nå to plagg som er i overkant trange, som jeg gleder meg til å kunne bruke, en hettejakke (uten særlig tilforgivende stretch, dessverre) jeg arvet av en venninna, og en skinnjakke jeg kjøpte på postordre. Jeg får dem på meg, men kan ikke bruke dem dersom jeg har tenkt å puste. Når de passer som de skal, tror jeg jammen at jeg må være i mål.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 15:12   #10
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Ikke veie seg?

Ja, det var kanskje ikke så dumt photobscura. Når jeg tenker meg om har jeg en gammel jeans uten særlig stretch som passet fin-fint før! Den skal jeg jaggu prøve til skolestart!!!

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 15:22   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ikke veie seg?

Kult! Ja, for vekta er jo uansett bare et tall, og sier ikke SÅ mye om hvor stor man er! Lykke til med buksa!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veie mat? VeronicaB Spørsmål og svar 15 02-08-10 19:07
Ang. det å veie mat ... hoppetussa Spørsmål og svar 6 09-04-10 14:43
Når bør man veie seg? Embla Spørsmål og svar 7 29-01-08 20:30
veie alt av mat.... m@nisha Induksjonen 3 22-10-04 23:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no