Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Oktoberstarter-tråd?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-03-11, 07:27   #501
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

her har det jammen blitt stille.... Jeg har fortsatt samme vekt,men krymper som sagt. Are you still going strong, folkens??!!

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 23-03-11, 15:24   #502
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Det er liv i meg i hvertfall

Gått litt treigt, men nå er jeg 95 kg, minus totalt 25 kg.

Lovte meg selv en belønning når jeg kom ned til 95 kg, en god flaske vin.
Den drakk jeg opp på forhånd

Så belønningen blir en fuktig vinaften på fredag, gleder meg

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 18:27   #503
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Wuhu, vi er flinke nå får jeg endel kommentarer av kjentfolk som ikke har sett meg på en stund, de sier det virkelig synes at jeg blir mindre! Jippi

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 19:18   #504
Jolly
Medlem
 
Jolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 180
Jolly er ny på veien

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jepp, noen av oss er suuuuper flinke og får resultat av nitidig jobbing og fokus. Det er supert. Fortjener ei flaske vin da

Jolly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 23:29   #505
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jepp det går nedover gått ned 26 kg siden oktober.. men bare 6 kg i år.. går tregere merker jeg

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 21:15   #506
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Ryddet litt i garderoben, hev alle bukser med livvidde 40 tommer.
34 tommer må jeg ha belte på siden de sitter litt løst.
33 tommer går også uten problemer.
Så det er ikke bare på vekten jeg ser fremgang, men også på klærne

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 17:43   #507
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

åneeei, 2kg + pga påskeferien... hehe, men den var planlagt da er der jeg skal være om 14 dager igjen heldigivs. spist påskegodt og drukket alkohol... Ferie er ferie! Hverdag er hverdag! det var verdt det altså, men fy søren... blir så oppblåst og fæl i formen! ugg ugg sier jeg bara... så, rett på lavkarbo igjen som jeg elsker still going strong... Pjatter innom her igjen når de dumme 2 kg er borte.

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 08:10   #508
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Gått ned 0,6 i påska Ikke så mye men i alle fall ikke opp :P 29 kg totalt nå siden oktober

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 20:36   #509
Stine72
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 3
Stine72 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Heisan

Veldig lenge siden jeg har skrevet noe her inne, men er litt nyskjerrig på om andre har samme problemet som meg.

Da jeg begynte på ketolyse i oktober slet jeg ikke med å holde ketosen i det hele tatt. Jeg tålte noe karbo og lå på rundt 20g om dagen. Nå har jeg mye større problemer med å holde ketosen selvom jeg spiser mye mindre karbo pr dag. Har den siste tiden ligget på rundt 10g men ingen utslag.

Det jeg ser er at hvis jeg øker fettinntaket holder jeg ketosen enklere enn om jeg spiser litt mindre mengder fett, så har i det siste begynt å legge inn mer fett, men synes fremdeles det er vanskelig å få utslag på stixen.

Er det fler som merker at det blir vanskelig å holde ketosen? Jeg begynner å bli frustrert.

__________________
Stine



Stine72 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 17:03   #510
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

tralala, vips var oppblåstheten og 2 kg borte ja, passe på å spise fett slik at man unngår å bli sulten og plutselig blir sugen på karbomat.

Okey, men så flott, vi holder koken enda virker som fler har forsvunnet litt, enten har de nådd målet eller så har de sluttet på lavkarbo. Håper det 1

Lykke til videre, frender.

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 15:54   #511
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg er her enda.. Bare midt oppi samboerbrudd, flytting og shit, så vekta har ikke jeg tenkt så mye på.. :P Men lever lavkarbo enda, bare ikke fått med meg vekta hit jeg er enda

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 13:25   #512
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Hei alle sammen! Er her jeg også! Er i gang igjen med ketose etter 2 mnd pause (=+2). Men det går jo så forbanna seint denne gangen!!! Var lykkelig i går, for da var jeg endelig under 80 (igjen..). Håper det snart løsner :/

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-11, 10:02   #513
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

April måned var ingen god måned, ikke begynnelsen av mai heller. Men nå begynner det å gå den rette veien igjen.

Hatt en del sprekker, i sosiale sammenhenger, jubileumsfest og andre ting.
Øl og poteter smaker like godt ennå, men kroppen liker det ikke, blir oppblåst og føler meg litt rar.
Kjøpte en is også, men den smakte altfor søt, var ikke noe god, så den gikk rett i bosskurven. Tydelig at lavkarbostilen med ingen søtsaker har satt sine spor . Jeg elsker jo egentlig is.

+ 3 kg på det verste, nå + 2,5 kg.

Måldato 1/7-11 er flyttet til 20/10-2011. Da er det 1 år siden jeg startet med lavkarbo/ketolyse. Håper å være i mål da.
Flyttet måldato da jeg har innsett at det er større sjanser for sprekk om sommeren, man er mer sosial, går mer ut, ferie etc.
Har egentlig ikke hastverk siden dette er livsstilendring og ikke en slankekur. Før eller siden så er man i mål

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 08:09   #514
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Jeg var i konfirmasjon i helga og er enda ikke tilbake i ketose, og er enda oppblåst og har gått opp 1,5 kg siden forrige veiing, usj

Så mye dritt bare fordi jeg unnet meg noen kaker.. Desidert ikke verdt det nei :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 11-05-11, 09:48   #515
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

ugg, vil ned selv nå. tenk og plutselig vært 3 kg lettere før sommeren... ahhh går trekt altså. gleder meg til oktober selv, gå over og tenke over hele året hvor mye bedre dette året her har vært i forhold til alle andre år jeg har forsøkt å gå ned i vekt! hurra! vi når målet til slutt ppl det VET jeg!

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 20:55   #516
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

arg, oppblåst og fæl. skal konkurrere med meg selv nå, 3 kg ned på en mnd. dvs 26 juni... I will update you!

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 14:18   #517
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Sommer er sommer!

Er nok mer på lavkarbo enn ketolyse for tiden.
Men dette er helt greit, slankeprosjekt er mer egnet om høsten og vinterhalvåret synes jeg.

Var 120 kg når jeg begynte i oktober ifjor. Rekorden var 95 kg.

Når ligger jeg mellom 96-99 kg. Sist jeg veiet meg var jeg 97,5 kg.
Så lenge vekten ikke passerer 100 kg så er det greit nå i sommer.

Holder meg 98 % til lavkarbomat.
Fremdeles blir jeg fristet av pomme frites og ostegratinerte poteter som jeg spiser en sjelden gang når jeg er på restaurant.

Brød og kornmat tenker jeg ikke lenger på i det hele tatt. En av grunnene kan være at jeg har mistanke om at jeg har intoleranse for hvetemel.
Øl ligger jeg unna, det er godt, men det er jo "flytende brød", så da så.

Det blitt sagt at man kan spise så mye man vil så lenge det er lavkarbomat. Dette føler jeg stemmer. Jeg har spist mye i perioder men vekten har ikke godt opp for det.

En fortsatt god sommer til alle her i Oktober-slanketråden !!!

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 20:40   #518
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

takk det samme!

her har jeg også sklidd ut litt helt fra mai til nå.. flytting. samboerbrudd, ny jobb og mye stress og ting og tang..Vet man ikke kan skylde på noe men.. maten har vært siste problemet.. og jeg har kun gått opp 2 kg på 3 mnd så jeg stresser ikke. Vet det går like fort ned igjen heldigvis

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-08-11, 13:31   #519
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Nå begynner panikken å ta meg ... Var på 79,1 på det laveste, men har siden mai lagt på meg noe voldsomt så nå er vekta på 85! Herregud, er det mulig å være så tulling når man har vært så flink!?

Skal begynne igjen nå snart - men denne uken er det kanskje sverigetur, samt bryllup neste helg. Vil ikke begynne påan igjen nå som det kommer sååå mange fristelser på en gang! Men sitter og tenker at jeg kan jo spise bryllupsmiddagen, og drikke rødvin på festen så burde det jo gå noenlunde bra... (aner dog ikke hva som serveres..)

Har satt opp ukesmeny nå, samt handleliste for uken.. Kanskje jeg bare skulle begynt i morgen, hoppe i det jo før jo heller.. Noe MÅ gjøres, men jeg er livredd for at det ikke skal gå like bra denne gangen som sist (18 kg på 4 mnd)

Jeg burde ned til 70 kg, da er BMI'en min fin... Har satt meg et langsiktig mål, å få det til til neste sommer...

Noen andre av dere som har gått på en slik smell? Erfaringer med ny oppstart? Vil egentlig ta oppstarten i morgen og ikke neste mandag, for da starter jeg i jobb igjen etter tre uker ferie. Føler meg kvalm og dårlig de tre første dagene på ketose, inkl hodepine...

Oppmuntringer og gode råd mottaes med takk (Ikke bare sånne "stå på du er flink - meldinger hehe)

Klemmer til alle dere ute som er så flinke med det dere gjør!!

MonaLita

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 22:58   #520
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

har vært på en smell lenge selv her og klarer liksom ikke begynne på igjen. Jobber mye og vanskelig å planlegge for tiden.. tenker "i morgen" men så blir det ikke.. Dette er jaggu hardt, men jeg må bare ta meg sammen, for jeg har sprukket flere ganger tidligere og alt jeg har gått ned har kommet på igjen og det skal IKKE skje denne gangen....

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 01:13   #521
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

har vært på en smell lenge selv her og klarer liksom ikke begynne på igjen. Jobber mye og vanskelig å planlegge for tiden.. tenker "i morgen" men så blir det ikke.. Dette er jaggu hardt, men jeg må bare ta meg sammen, for jeg har sprukket flere ganger tidligere og alt jeg har gått ned har kommet på igjen og det skal IKKE skje denne gangen....


Heia! Heia!!
Trooor jeg så utslag på sticksen i kveld, skal teste igjen nå før jeg legger meg Er faktisk 0,5 ned siden søndag! iiih! Det er lettere om høsten med ketogen diett (neida, det er ikke høst enda!) så håper å være noen kilo lettere til jul Husker i fjor, jeg var den eneste i fam som faktisk gikk ned i jula haha

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 19:20   #522
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Ja jeg må bare komme inni rytmen på ny jobb og ny samboer og planlegge. Planlegging er nøkkelordet her. Nå har jeg jobbet mange hundre timer hver mnd og rett og slett stappet i meg første og beste fordi jeg var oversulten. PLanleggeer jeg hva jeg skal spise, og holder meg til det går det lett som bare det.. Så jeg må bare sette meg ned og planlegge litt fremover.. :P

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 14:20   #523
MonaLita
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 68
MonaLita er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

1,5 ned siden starten mandag morgen. Happy! Håper det fortsetter slik
(raskt første 2 ukene, deretter kan det godt stabilisere seg på i snitt 1 kg/uke slik det gjorde sist!)

__________________

MonaLita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:08   #524
Refrag
Juniormedlem
 
Refrag sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Bergen
Alder: 66
Innlegg: 23
Refrag er på en erverdig vei

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Lavkarbo og sydentur er ingen god kombinasjon
Man kan jo drikke vann på stranden, men det er litt kjedelig da.
Cola Zero kan jeg leve med, men Cola Light? Glem det, da blir det en god og kald pils

Brødmat og pizza klarte jeg meg uten noe savn.
Verre var det med pom frites så lå ved siden av biffen, de ble spist ja, synes pom frites er godt.

Så regelen til neste sydentur blir at øl og pom frites er tillatt.
Skal man være helt fanatisk så er det like greit å holde seg hjemme.

Passerte den magiske hundrekiloen, var 104 kg når jeg kom hjem. Men er nå 101 kg, så det går den rette veien.
Det positive var at jeg gikk rett inn i lavkarbo-dietten da jeg kom hjem, det er blitt en naturlig del av meg.

Gjort noen små endringer på opplegget.
Vil prøve å spise mindre om kvelden, så er jeg sulten så spiser jeg et "mikromåltid" istedetfor et vanlig måltid.
Foreløbig ser dette lovende ut.
Synes vin er fremdeles godt, men det er dette med gutta og et glass øl da.
Så nå vil jeg ta et glass øl med gutta av og til.
Stopper vektnedgangen helt opp, så får jeg heller revurdere dette punktet.
Snakket med en i sommer som hadde gått ned 10 kg på lavkarbo selv om vedkommende drakk øl. Det er klart at dette tilfellet var mer lavkarbo en ketolyse da.

Da ønsker jeg alle i denne tråden en god lavkarbosesong

__________________



Refrag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-09-11, 09:14   #525
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Oktoberstarter-tråd?

Takk!! snart gått et år siden jeg starta, men siste halvåret har jeg stått stille og til og med gått opp. Etter personalfest på jobb i kveld skal jeg ta meg i nakkeskinnet og ta meg sammen. Lavkarbo igjen fra i morgen av, etter 6 mnd på "kjøret"

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En kreativ tråd? Princez Generell ernæringsdebatt 13 10-03-08 09:14
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no