Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Yippie! Bar

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-07-15, 22:29   #1
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Yippie! Bar

Er det noen her som har erfaring med Yippie! Bar fra Weider? Jeg har hørt at det er mindre enn 2 karber per bar, men jeg blir jammen ikke klok på det, da det står bakpå at det er over 20. Jeg spiste en her om dagen da, og den smakte helt himmelsk så jeg vil gjerne spise flere, hehe

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 00:51   #2
Skramle
Medlem
 
Skramle sin avatar
 
Medlem siden: May 2015
Hvor: Oslo
Alder: 33
Innlegg: 83
Skramle er ny på veien

Sv: Yippie! Bar

Hvis det står bakpå innpakningen at det er 20 g kh, hadde jeg nok stolt på det

__________________


Besøk gjerne dagboken min! --> Skramles Dagbok
Skramle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 00:54   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Yippie! Bar

Opprinnelig lagt inn av Skramle, her.

Hvis det står bakpå innpakningen at det er 20 g kh, hadde jeg nok stolt på det


Når det er snakk om utenlandske matvarer kan man som regel trekke ifra kostfiber, så det blir nok ofte litt feil.

nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 00:58   #4
Skramle
Medlem
 
Skramle sin avatar
 
Medlem siden: May 2015
Hvor: Oslo
Alder: 33
Innlegg: 83
Skramle er ny på veien

Sv: Yippie! Bar

Jeg søkte på den nå, og kom inn på denne linken: https://www.nu3.no/weider-40-high-pr...-bar.html#tabs er det den du leste på?

Blir overrasket over hvor mye forskjellig som er oppgitt på linken.

Først står det: "Low-Carb proteinbar med 40% protein og kun 4g karbohydrater"

Deretter står det: "Nur 2 g netto-karbohydrater per bar"

Også står næringsinnholdet per 100 g: "Karbohydrater 20 g"

Skjønner godt at man blir forvirret! Baren er på 50 g, som tilsvarer 10 g kh per bar i følge næringsinnholdet nederst, og hvis dette også står på innpakningen er det nok riktig.

Merker jeg blir provosert når forhandlere prøver å lure kundene!

__________________


Besøk gjerne dagboken min! --> Skramles Dagbok
Skramle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 01:00   #5
Skramle
Medlem
 
Skramle sin avatar
 
Medlem siden: May 2015
Hvor: Oslo
Alder: 33
Innlegg: 83
Skramle er ny på veien

Sv: Yippie! Bar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Når det er snakk om utenlandske matvarer kan man som regel trekke ifra kostfiber, så det blir nok ofte litt feil.

Dette var jeg ikke klar over! Men det kan selvfølgelig ha noe å si, men da burde de spesifisere det. Tror jeg sender Mail og spør!

Trådstarter, har du kjøpt produktet fra denne siden? Vurderer å kjøpe noe derifra selv

__________________


Besøk gjerne dagboken min! --> Skramles Dagbok
Skramle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 10:36   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Yippie! Bar

Nei, de bør vel egentlig ikke spesifisere det. Sånn er det med utenlandsk merking. At de her i Norge har valgt annen merking er vel opp til forbrukeren å sette seg inn i.

Kostfiber er trukket i fra karbohydratinnholdet på norske matvarer, fortsatt inkludert på f.eks amerikanske.

Men her på denne varen er det også sukkeralkoholer, som inneholder karbohydrater, men disse karbohydrater kan i varierende grad telles med. Produsenten velger å trekke ifra alle disse og da sitter man igjen med bare 2 karbohydrater som påvirker blodsukkeret. Disse kalles net Carbs. Men det tallet kan være misvisende, ikke nødvendigvis, men for enkelte forbrukere, så der kan du bli irritert på produsenten.


Sist redigert av nellie : 27-07-15 kl 10:46.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 10:52   #7
Skramle
Medlem
 
Skramle sin avatar
 
Medlem siden: May 2015
Hvor: Oslo
Alder: 33
Innlegg: 83
Skramle er ny på veien

Sv: Yippie! Bar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Nei, de bør vel egentlig ikke spesifisere det. Sånn er det med utenlandsk merking. At de her i Norge har valgt annen merking er vel opp til forbrukeren å sette seg inn i.

Kostfiber er trukket i fra karbohydratinnholdet på norske matvarer, fortsatt inkludert på f.eks amerikanske.

Men her på denne varen er det også sukkeralkoholer, som også inneholder karbohydrater, men karbohydrater som I varierende grad skal telle med. Produsenten velger å trekke ifra alle disse og da sitter man igjen med bare 2 karbohydrater som påvirker blodsukkeret. Disse kalles net Carbs. Men det tallet kan Være misvisende, så der kan du bli irritert på produsenten.

Men hadde jo vært veldig greit for oss hvis de hadde spesifisert det. Kan jo også være skrivefeil et eller annet sted, i og med at det først står 4 g kh, og deretter 2 g kh.

Når det står oppgitt 3 forskjellige kh-innhold, så er det jo oppklarende hvis selgeren spesifiserer. For sånn som det er nå, er det ganske forvirrende. Og selgeren vil vel helst selge produktet.

__________________


Besøk gjerne dagboken min! --> Skramles Dagbok
Skramle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 15:32   #8
Skramle
Medlem
 
Skramle sin avatar
 
Medlem siden: May 2015
Hvor: Oslo
Alder: 33
Innlegg: 83
Skramle er ny på veien

Sv: Yippie! Bar

Sendte mail til nu3 igår. Fikk svar:

Takk for henvendelsen din.
Jeg skjønner absolutt at dette er forvirrende, og jeg er glad for at du skriver til oss. Jeg gikk inn på produsentens egne hjemmeside for å lese hva de skriver om produktet. De skriver at en bar (50g) inneholder 10,8 g karbohydrater, hvorav 9,3 g er flerverdige alkoholer. Jeg er litt usikker på hvorfor denne teksten er så misvisende og forvirrende, men jeg skal gi beskjed til markedsavdelingen vår slik at de får rettet det.
Her er hjemmesiden til produsenten, hvis du vil se selv: http://www.weidershop.de/en/Global-L...WD40LWCRB.html
Det er en tysk hjemmeside, så næringsinnholdet står på tysk men informasjonen om produktet er skrevet på engelsk.
Håper dette var til hjelp.

__________________


Besøk gjerne dagboken min! --> Skramles Dagbok
Skramle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 18:11   #9
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yippie! Bar

Det er denne typen bar jeg mente:

http://www.weidershop.de/en/Global-L.../VWDYPPBR.html

Kjøpte den i to forskjellige smaker på Sunkost. De hadde nettopp fått de inn. Har prøvd å søke rundt på nettet, men får oppgitt forskjellige karbohydratinnhold over alt. Hun som jobbet i butikken mente det var mindre enn 3 karber per bar.

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 20:27   #10
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Yippie! Bar

Ut i fra den siden så er det jo 5-6 g net carbs pr 100 gram. Litt avhengig av hvilken type. Man får jo barene i 45 og 70 gram så hvor mange net carbs avhenger jo av størrelse og smaksvariant, men 3-4 pr bar sånn ca.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-15, 23:04   #11
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yippie! Bar

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Ut i fra den siden så er det jo 5-6 g net carbs pr 100 gram. Litt avhengig av hvilken type. Man får jo barene i 45 og 70 gram så hvor mange net carbs avhenger jo av størrelse og smaksvariant, men 3-4 pr bar sånn ca.

Så dersom jeg leser det riktig, vil det si at f. eks. en 70 g bar av smaken Cookies-Double Chocolate inneholder 1,8 g karbohydrat. Altså at jeg kan se bort fra de 20 andre grammene?

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 13:48   #12
Butterfly83
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 1.069
Butterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvelButterfly83 er en juvel

Sv: Yippie! Bar

Nei, jeg ville regnet 4 gram. Totalt er 24, og sukkeralkoholer er 20. Kan godt være det er noe fiber man skal trekke fra, men når det ikke står trekker jeg kun fra alkoholene.

Butterfly83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-15, 17:23   #13
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Yippie! Bar

Opprinnelig lagt inn av Butterfly83, her.

Nei, jeg ville regnet 4 gram. Totalt er 24, og sukkeralkoholer er 20. Kan godt være det er noe fiber man skal trekke fra, men når det ikke står trekker jeg kun fra alkoholene.

Skjønner, takk!

Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-15, 02:20   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Yippie! Bar

I tilleg har det noe å si hva slags sukkeralkoholder det er om de skal regnes eller ikke.
Jepp, det er innviklet! Løsning? Spis naturlig mat...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no