Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Vafler

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-05, 21:39   #1
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Vafler

Vafler (2 porsjoner)



Totalt karbohydratinnhold: 8,5 g



2 egg

150 g seterrømme

1 dl kremfløte

1 ss olje

2 g sukkererstatning, for eksempel candarel

40 g soyaprotein

1 ts bakepulver

litt olje til steking



Bland de våte ingrediensene. Rør inn soyaprotein, sukkererstatning og bakepulver. Stek vaflene gyllenbrune i vaffeljern

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-05, 14:27   #2
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Hørtes nyyydelig ut med disse vaflene


Vafler er det jeg savner mest..nå skal jeg jammen steke meg noen

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 19:53   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Har akkurat prøvd disse vaflene og de smaker kjempegodt,men de hang litt dårlig sammen så jeg måtte holde tunga rett i munnen for å få de hele ut av vaffeljernet. Dessuten hadde jeg i litt kardemomme.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 02-02-05, 20:06   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Skorpia

vaffeljernet. Dessuten hadde jeg i litt kardemomme.

Jepp....kardemomme i vafler er nydelig....Bruker jeg og

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 14-03-05, 13:30   #5
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

ARRRGH! Har prøvd nå, og det gikk dårlig...umulig å få dem hele ut av jernet...stekte det i panna og det ble så som så, smaker helt greit da....må jeg endre på noe tro? Mindre melk? Mer egg? Pulver? Jeg har Vege Fuel proteinpulver...?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 14-03-05, 14:00   #6
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Jeg dropper fløten og bruker litt mer creme fraich (i stedet for rømme) og ikke har jeg i søstningsstoff heller - når jeg lager disse.. går helt fint det.
Bruker smør i vaffeljernet ...

Tror nok kanskje røra di har vært for løs... kanskje


Bare noen tips

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-05, 22:00   #7
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Hvor får jeg tak i soyaprotein og hvor mange karbohydrater per 100 g inneholder denne
miksen?

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 00:51   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av rsy

Hvor får jeg tak i soyaprotein og hvor mange karbohydrater per 100 g inneholder denne
miksen?

RSy

Jeg har kjøpt Twinlab Vegefuel i helsekosten, som er 100 % rent soyaprotein, altså 0 gram (eller under 1 gram) karber pr 100 gram, mye mindre enn soyamel.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 15-03-05, 09:14   #9
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Hva brukes ellers soyaprotein til? Er det en erstatter for mel?

__________________
RSy
rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 01-04-06, 23:25   #10
marmelade
Juniormedlem
 
marmelade sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 50
Innlegg: 33
marmelade er på en erverdig vei

Sv: Vafler

Det lurer i grunnen jeg også på ? Og hvor får man kjøpt dette

__________________
Marmelade Startvekt 83 kg 12. februar-07
marmelade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 13:45   #11
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler

her forchempel:
www.proteinfabrikken.no

kjekt å ha.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 15:05   #12
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Vafler

Opprinnelig lagt inn av luringen

ARRRGH! Har prøvd nå, og det gikk dårlig...umulig å få dem hele ut av jernet...stekte det i panna og det ble så som så, smaker helt greit da....må jeg endre på noe tro? Mindre melk? Mer egg? Pulver? Jeg har Vege Fuel proteinpulver...?

Når det skjer med meg, så tilsetter jeg mer smør i røren, og å steke i olje, det er vel litt håpløst? (Hvertfall i mitt vaffeljern, pluss at jernet vårt blir jo så varmt...) Masse smør må til.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-04-06, 21:04   #13
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler

ja---har fått det til nå assa...gammal tråd dette! Og Albertinevaflene er supergode synes jeg da.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 21:16   #14
Nillomien
Seniormedlem
 
Nillomien sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Halden
Alder: 38
Innlegg: 805
Nillomien er ny på veien

Sv: Vafler

Prøvde lage disse nå.. kjempegode.. hadde krem og bringebær til.. nam nam nam

__________________


Delemål 1: 105
Mamma til 4 flotte barn, Ei jente på 6,2 gutter på snart 5 og en liten tass som ble 1 år 2 juli
Nillomien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vafler med soyamel (noe for barnehagen?) Marianne Bakst 0 17-09-04 14:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no