Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Er søvn viktig?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-02-06, 14:17   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Er søvn viktig?

Hjelp sier jeg. Jeg tror ikke søvn vil bli overflødig. Søvn er og vil bli nødvendig. Opplest og vedtatt, av meg!

http://www.aftenposten.no/viten/article1225526.ece

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 14:21   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er søvn viktig?

Neineinei!!! Ikke ta fra oss nattesøvnen!

  Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 15:08   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Er søvn viktig?

Pøh, bare det at stoffet står oppført på dopinglisten sier jo at dette ikke kan være noe bra.

Søvnen går i ulike faser og sykluser, og kroppen vår trenger å bearbeide inntrykk gjennom disse fasene. Å tro at man kan skyndte på denne prosessen uten at det skal få konsekvenser synes jeg blir veldig naivt. Man skal ikke tukle for mye med naturen. Den er skapt som den er av en grunn.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 16:03   #4
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Er søvn viktig?

Opprinnelig lagt inn av Lise

Pøh, bare det at stoffet står oppført på dopinglisten sier jo at dette ikke kan være noe bra.

Søvnen går i ulike faser og sykluser, og kroppen vår trenger å bearbeide inntrykk gjennom disse fasene. Å tro at man kan skyndte på denne prosessen uten at det skal få konsekvenser synes jeg blir veldig naivt. Man skal ikke tukle for mye med naturen. Den er skapt som den er av en grunn.

ENIG!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 17:54   #5
kjøttklumpen
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Alder: 39
Innlegg: 111
kjøttklumpen er ny på veien

Sv: Er søvn viktig?

Finnes jo de som sover 15 minutter hver fjerde time. Kroppen tilpasser seg vistnok. Da Vinchi(?) feks drev på med dette for å få tid til alle sine prosjekter. Leste litt om det for noen år siden.

Ikke noe jeg vil satse på uansett

kjøttklumpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 18:06   #6
Eva
Seniormedlem
 
Eva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 65
Innlegg: 769
Eva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt liktEva er veldig godt likt

Sv: Er søvn viktig?

Har dog aldri hørt noe så sinnsykt. Det er typisk forskere dette her. Skal hele tiden prøve å leke Gud og tro at de har kontroll over det største skaperverk som finnes - nemlig menneskekroppen.

Forskerne vet ikke hvorfor vi sover, så det er nærliggende å tro at søvnen for dem er noe overflødig tull. Sett med spituelle øyne er vi åndelige vesener med en fysisk kropp. Søvnen sies (innen for de spirituelle kretse) å være beregnet til å styrke ånden/sjelen, søvnen er den tid hvor ånden forlader kroppen og beveger seg til sitt hjem i de sfæriske hjemtrakter. Drømmer er det du opplever i dine himmelske boliger - de bearbeider dagens opplevelser og det er de som giver deg styrken til å leve livet her på jorden. Det er det jeg tror.

__________________
Eva

Minus 13 kg i 2010. Droppet melk, sukker og gluten, i tillegg til karber selvfølgelig!

www.livsmagasinet.no/13-kg-forsvant
Eva er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-veganer :D Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 18:18   #7
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Er søvn viktig?

Jeg har to ord: BULL SHIT!

Sånn jeg forstår det har ikke forskerne ennå klart å finne ut helt hvorfor vi sover, og alle fysiologiske prosessene som skjer mens vi sover... da er det vel litt på jordet å gå hen å finne opp en pille som gjør at man ikke trenger å sove.

...det blir som å finne opp en pille som gjør at vi ikke trenger å spise. Nei takk.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 04:16   #8
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er søvn viktig?

Første skritt til psykose...slutt å sove...
Søvn er viktig , men det er individuelt hvor mye vi trenger hver natt. Det sies at søvn er viktig for vekten oxo... har man underskudd, dytter man visst lettere noe inn i munnen. Oftest sukker da man våkner litt av det.

Ler@megselv... sitter her ti over fire på natta og skriver dette.. men det skyldes at jeg sov til 18.30 i kveld etter endt nattevaktsperiode.

  Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 04:23   #9
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Er søvn viktig?

Hva gjør du for å snu tilbake døgnrytmen Aadi?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 04-03-06, 05:11   #10
Aadi
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Er søvn viktig?

Sitat:

Hva gjør du for å snu tilbake døgnrytmen Aadi?

Normalt prøver jeg å stå opp litt tidligere etter den siste nattevakten, men i dag nyttet det ikke.... I dag sov jeg lenger enn noen gang.
Noen ganger legger jeg meg ikke i det hele tatt etter nattevakt, men tar tidlig kvelden for å snu.

Så nå må jeg prøve å stå opp tidlig i morgen

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søvn Summer Fysisk og mental helse 1 14-03-05 11:08
Hvorfor vil ikke familien min tro vitaminer er viktig ang kost Tidligere bruker Kosttilskudd 7 06-12-04 14:41
Hvor viktig er jevnt inntak av mat? Carbokiller Atkins kosthold 6 23-02-04 18:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no