Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-05-11, 17:18   #1
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Så sitter jeg her etter å ha spist kjøtt og grønnsaks middagen min, atter en gang! Jeg er så lei!

Jeg er ganske slavisk med meg selv, å føler jeg har prøvd "alle" oppskrifter, samt alle alternativene for å få litt variasjon i hverdagen min.... Tenker på alt jeg ikke kan spise, vanlig brød, frukt, PASTA, For å ikke å snakke om den faste posen min med smågodt på lørdager..... Jeg er kommet til det punktet hvor når andre foreslår alternativer blir jeg nesten irritert (mener det jo ikke).....

Er det noen andre der ute som sliter med motivasjonen? Del deres historie da Kanskje man finner litt motivasjon i hverandre?

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 17:24   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen.... Er det noen andre der ute?

Kjempematlei - men jeg sliter ikke med å spise feil heldigvis - jeg lar heller være og spise middag

Hva er det tror du som gjør at du fokuserer på alt det du IKKE kan spise? Hvis jeg hadde begynt å tenke sånn hadde jeg blitt gal fort... så jeg skjønner det er tøft for motivasjonen. Har du noe som kan avlede tankene dine? Hobby? Sosiale treff? En god bok?

Jeg bruker forumet som "psykolog" - jo mer jeg kan lese om andre og kanskje bidra positivt med og støtte og motivere - jaggu meg får jeg meg en boost i rumpa selv også. Så mens jeg leser om andre - så tenker jeg ikke så mye på meg selv og mat og motivasjon og sånn - herlighet jeg innser at jeg nok er blitt avhengig av forumet!

Jeg håper du får snudd tankegangen din litt vekk fra det du ikke kan spise - og heller mot alt det deilige du KAN spise! Og hvor godt du har det med deg selv når du spiser riktig! Og hvor god helsa di er!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 17:29   #3
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen.... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Så sitter jeg her etter å ha spist kjøtt og grønnsaks middagen min, atter en gang! Jeg er så lei!

Jeg er ganske slavisk med meg selv, å føler jeg har prøvd "alle" oppskrifter, samt alle alternativene for å få litt variasjon i hverdagen min.... Tenker på alt jeg ikke kan spise, vanlig brød, frukt, PASTA, For å ikke å snakke om den faste posen min med smågodt på lørdager..... Jeg er kommet til det punktet hvor når andre foreslår alternativer blir jeg nesten irritert (mener det jo ikke).....

Er det noen andre der ute som sliter med motivasjonen? Del deres historie da Kanskje man finner litt motivasjon i hverandre?


I natt drømte jeg at jeg spiste wienerbrød, godt smakte de, men dæsken så letta jeg ble da jeg våknet og fant ut at det bare var et mareritt...

Tar av meg alle klærne, ser meg i speilet og husker hvordan jeg så ut i fjor sommer/høst.... Grøss og gru, dit vil jeg ikke igjen. Nei, takke meg til den slanke fine kroppen jeg ser i speilet nå.... Hengehuden har begynnt å ta seg sammen og ting lysner i takt med døgnet... Snart er det lyst hele 24 timene rundt og det skal det bli inni meg óg etterhvert

Lykke til Maylinn, du har kommet en lang vei med deg selv...sikker på at du greier dette. Klem

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 17:41   #4
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen.... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kjempematlei - men jeg sliter ikke med å spise feil heldigvis - jeg lar heller være og spise middag

Hva er det tror du som gjør at du fokuserer på alt det du IKKE kan spise? Hvis jeg hadde begynt å tenke sånn hadde jeg blitt gal fort... så jeg skjønner det er tøft for motivasjonen. Har du noe som kan avlede tankene dine? Hobby? Sosiale treff? En god bok?

Jeg bruker forumet som "psykolog" - jo mer jeg kan lese om andre og kanskje bidra positivt med og støtte og motivere - jaggu meg får jeg meg en boost i rumpa selv også. Så mens jeg leser om andre - så tenker jeg ikke så mye på meg selv og mat og motivasjon og sånn - herlighet jeg innser at jeg nok er blitt avhengig av forumet!

Jeg håper du får snudd tankegangen din litt vekk fra det du ikke kan spise - og heller mot alt det deilige du KAN spise! Og hvor godt du har det med deg selv når du spiser riktig! Og hvor god helsa di er!

Jeg tror jeg begynte å tenke slik når helsen min begynte å skrante på ketolyse, når jeg spiste ketolyse, så hadde jeg liksom en "vei" å følge, men når legen sa stopp, så følte jeg vel kanskje at jeg mistet litt den tråden jeg hadde fulgt så lenge... Jeg la meg høyere i karbo inntak (mellom 20 og 50), å plutselig begynte jeg å bli sulten igjen, å DA kom virkelig tankene om mat igjen.... En annen grunn tror jeg er at jeg er så sliten om dagen, det skjer så alt for mye for meg, at jeg ubevist søker etter "trøstemat", skjønner?

Min hobby er sønnen min, jeg har ikke barnehage før 15. august, så han er hoved fokuset mitt nå, som også krever at mat ikke er så enormt stort i hodet mitt som det er for tiden... Tror jeg aldri har gått så mye sulten noen gang, EVER! Målet mitt er å ligge tett opp 70 kilo, men er kjempe fornøyd med 75 kg, til 75 kilo er det 9 kilo. Men dit, virker det for tiden enormt langt.... Jeg reiser enormt mye, å jeg tror at jeg spesielt savner den enkelheten, men å stoppe et sted, å ha mange ting å velge i.. Ikke at jeg MÅ velge det der jeg må plukke vekk eller eliminere halve måltidet mitt, som er det jeg føler jeg gjør nå.

Tusen takk for innlegget ditt nerthus!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 17:47   #5
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen.... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

I natt drømte jeg at jeg spiste wienerbrød, godt smakte de, men dæsken så letta jeg ble da jeg våknet og fant ut at det bare var et mareritt...

Tar av meg alle klærne, ser meg i speilet og husker hvordan jeg så ut i fjor sommer/høst.... Grøss og gru, dit vil jeg ikke igjen. Nei, takke meg til den slanke fine kroppen jeg ser i speilet nå.... Hengehuden har begynnt å ta seg sammen og ting lysner i takt med døgnet... Snart er det lyst hele 24 timene rundt og det skal det bli inni meg óg etterhvert

Lykke til Maylinn, du har kommet en lang vei med deg selv...sikker på at du greier dette. Klem

Va dere er søte!

Den drømmen minner meg da jeg drømte om mammas lasagne, den er verdens beste!! Jeg har prøvd å lage en erstatning uten pasta plater, men det kan ikke sammenliknes i det hele tatt... Det beste jeg vet er mammas lasagne med rykende fersk loff fra min "baker forlovede" ved siden av.... Mat har alltid vært et synonym for kos i min familie, når vi skal kose oss, da lager vi noe godt!! I tillegg er jeg utdannet kokk, så jeg VET hvor mye sinnsykt mye god mat det er der ute i verden, som uheldigvis er stappet med karber... Som sagt er forloveden min utdannet baker og konditor, å han har alltid hatt med seg ferskt brød i uka, å masse godt snaskens i helgene... Har ikke savnet det så enormt som jeg gjør, før nå... Jeg spiser to løv tynne fedon brødskiver om dagen, men jeg kunne like gjerne spist fiber rik, for når det blir så slunkent mister det litt sjarmen på en måte

Nei jeg vil aldri komme tilbake dit jeg var igjen... Aldri vært så stor som jeg var da.... Men det alene er dessverre ikke nok for meg akkurat nå, NOE DET ABSOLUTT BURDE VÆRT! Jeg vet jeg skal klare det, men akkurat nå er det grusomt tungt.....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 19:10   #6
Nunne Mor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 50
Nunne Mor er på en erverdig vei

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Dette klarer vi sammen kjære deg!!

Jeg bruker også forumet som motivasjons hjelp, familien min og ikke minst resultatene!

Du har vært kjempe flink å gått ned masse, men du fikk kanskje en veldig streng start som gjorde deg syk.

Begyn med blanke ark, hvordan ville du valgt å spise lavkarbo uten å tenke ketolyse?
Hva med Grete Rode? Da kan du spise søtefrukter, pasta,potet osv.. men alt med måte og nok med mosjon? For en periode?

Om du har en trøblete tid nå.. gi deg belønning for strevet! 1 time massasje, badeland, shopping, ny parfyme osv Eller kino med meg

Jeg er der og støtter deg uansett hvilken vei du velger å gå!

__________________


Nunne Mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo som passer helsen min ;) Svar med sitat
Gammel 06-05-11, 19:36   #7
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av Nunne Mor, her.

Dette klarer vi sammen kjære deg!!

Jeg bruker også forumet som motivasjons hjelp, familien min og ikke minst resultatene!

Du har vært kjempe flink å gått ned masse, men du fikk kanskje en veldig streng start som gjorde deg syk.

Begyn med blanke ark, hvordan ville du valgt å spise lavkarbo uten å tenke ketolyse?
Hva med Grete Rode? Da kan du spise søtefrukter, pasta,potet osv.. men alt med måte og nok med mosjon? For en periode?

Om du har en trøblete tid nå.. gi deg belønning for strevet! 1 time massasje, badeland, shopping, ny parfyme osv Eller kino med meg

Jeg er der og støtter deg uansett hvilken vei du velger å gå!

Ja jeg startet alt for tøft, å ja, jeg tror at det var det som gjorde meg syk... Grethe Roede er egentlig ikke noe jeg ønsker, har forsøkt det før, å føler egentlig at det ikke var noe for meg.. Tror at det er den typen dietter som har fått 90 prosent av de som er her inne til å begynne på lavkarbo. Jeg trener nok, en god del yoga, masse turer med lillemann, å det holder for meg nå.. Akkurat der hvor jeg er nå har jeg heller ikke energi til å trene noe mer.

Har nok ikke vært så flink til å belønne meg selv for vekttapet, men det er jo der jeg føler at den turen til Kiel kommer inn da, der blir det både shopping, ny parfyme og badeland, hehe... De to dagene skal jeg heller ikke tenke på hva jeg spiser.

Hva jeg ville valgt om jeg fikk velge på nytt igjen? Tja, en god posjon sunn fornuft, men beholdt lørdagen, å heller brukt langt lengre tid å gå ned på... Jeg har tatt av meg nesten 15 kilo på 3 måneder, noe jeg selvfølgelig er utrolig fornøyd med, jeg har jo faktisk gått ned 2 bukse størrelser! Jeg hadde nok stort sett holdt meg unna karber, men jeg hadde ikke sett på det som så "synd" som jeg gjør nå.. Hadde kanskje gjort slike endringer som å bytte ut vanlig pasta med grov pasta, ikke spist det like ofte selvfølgelig, men inni mellom, ja... Å en ting jeg VET jeg hadde gjort annerledes, jeg hadde tillat meg selv frukt

Men når alt kommer til alt, så vil jeg ikke kaste bort alt abeidet jeg har lagt ned, å jeg skal holde meg på matta på den måten jeg spiser nå frem til vi reiser på tur. Etter det skal jeg legge litt om, å heller legge meg på "Fedon nivå".....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 12:12   #8
klinkekula
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 39
klinkekula er på en erverdig vei

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Sliter enormt med motivasjon selv. 9 dagen min nå. Mistet 5 kg den første uken. Nå er alt bare et helvete matmessig. Motivasjonen hentes fra forum og fra det å gå ute i gatene å se overvektige folk, da tenker jeg alltid: "GUD HVOR DEILIG DET ER AT JEG ER på 9. DAGEN PÅ EN I EN KUR" istedenfor å ikke ha den vanlige tanken: "på mandag, DA begynner JEG!"

klinkekula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: k3t0lys3 Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:40   #9
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

eg slit også med motivasjonen. starta i januar og nesten ikkje hatt nokon nedgong, er ikkje så motiverande det, nei. er også litt matlei, så må verkeleg ta meg saman. blir gjerne til at eg et så sjeldent, og så er eg såååå svolten når eg skal ete at eg et for masse... uff, eg er visst bare lei i dag. Så me er visst fleire i same båt!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 07-05-11, 16:47   #10
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Jeg sliter også. Er utrolig matlei og umotivert og alt er bare rævva...
Har sprukket litt i det siste og gått inn og ut av ketose et par ganger, derfor står vekten på stedet hvil nå og har stått der i flere uker. Tror vi begynte sånn omtrent samtidig, og jeg har gått ned ca 6 kg på 9 uker... så du er
heldig!!! *misunnelig som bare det*

Mitt lille lys i verden når jeg er så umotivert som nå, er at jeg unner meg jordbær litt oftere (jordbær = ) og at jeg har kjøpt meg noen fine plagg i den str jeg vil inn i. En kikk på dem og tanken på at de skal passe en dag der fremme, fungerer ganske ok

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 15:34   #11
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

eg slit også med motivasjonen. starta i januar og nesten ikkje hatt nokon nedgong, er ikkje så motiverande det, nei. er også litt matlei, så må verkeleg ta meg saman. blir gjerne til at eg et så sjeldent, og så er eg såååå svolten når eg skal ete at eg et for masse... uff, eg er visst bare lei i dag. Så me er visst fleire i same båt!

Jeg har nesten det motsatte problemet når det gjelder sult, jeg er sulten hele tiden om dagen!! Går bare et par timer etter at jeg har spist, så er jeg kjempe sulten igjen! Jeg har heldigvis gått ned en del i vekt allerede, men jeg tror det kommer til å ta laaaaangt lengre tid å få av seg de siste

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]

Sist redigert av Maylinn26 : 08-05-11 kl 21:48.
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 15:37   #12
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av kthnk, her.

Jeg sliter også. Er utrolig matlei og umotivert og alt er bare rævva...
Har sprukket litt i det siste og gått inn og ut av ketose et par ganger, derfor står vekten på stedet hvil nå og har stått der i flere uker. Tror vi begynte sånn omtrent samtidig, og jeg har gått ned ca 6 kg på 9 uker... så du er
heldig!!! *misunnelig som bare det*

Mitt lille lys i verden når jeg er så umotivert som nå, er at jeg unner meg jordbær litt oftere (jordbær = ) og at jeg har kjøpt meg noen fine plagg i den str jeg vil inn i. En kikk på dem og tanken på at de skal passe en dag der fremme, fungerer ganske ok

Ja jeg også unner meg jordbær, syns det er veldig godt! I tillegg spiser jeg litt Fedon brød, savnet etter brød i den daglige kosten min ble alt for stort... Jeg syns at de som klarer å leve helt slavisk og strengt over hele fjøla er kjempe flinke, selv har jeg falt av lasset et par ganger. Jeg er ikke flau for å innrømme at jeg har falt av lasset, tror ikke jeg er alene der ute i verden...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 16:24   #13
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Jeg mister motvasjonen stadig vekk. Har brukt mat som trøst og syns det tar tid å endre den vanen.

Men alt i alt så går det nedover og det er det som motiverer meg videre.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 17:15   #14
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Jeg var fryktelig matlei i vinter, men nå som våren har kommet begynner motivasjonen og komme igjen for fullt også.

Jeg ELSKER grillmat, så vi griller veldig mye om dagen. Griller alt mulig; kylling, fisk, kjøtt, pølser, scampi og alt mulig annet digg. Grønnsaker med smør er digg å grille. Tilbehøret mitt er salat, fake potetsalat, stekt jordskokk, sellerirotpure osv osv.

Dette er alltid mat jeg elsker da, så derfor er det veldig enkelt å holde motivasjonen oppe på sommeren synes jeg.

Det er liksom middagen jeg ofte blir litt lei av på sommern. Frokost pleier som regel å stå av rester fra middagen.

Har også laget meg litt saftis av funlight saft som jeg fryser ned. Har også laget litt fløteis av pisket fløte, sukrinmelis og smak.

Kaffe med fløte i er også veldig deilig å bruke som mellommåltid når man kjenner søtsuget melder seg og andre trøkker i seg en is

Håper dette var litt motivasjon, hvis ikke hopper du over innlegget mitt:P haha

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 17:35   #15
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Jepp. Har mistet motivasjonen fullstendig både når det gjelder trening og kosthold og innimellom hender det jeg angrer på at jeg i det hele tatt begynte å sette meg inn i hva lavkarbo egentlig er.

Tidligere, da jeg spiste normalt høykarbo hadde jeg en del overskudd og likte godt å trene og kunne jogge 7-8 km og jogget gjerne et par ganger i uka i tillegg til litt annen trening + at jeg syklet på jobb 1-3 ganger i uka. Nå orker jeg ingenting. Var fornøyd før jul, men de sedvalige 2-3 julekiloene ville ikke slippe taket. Vanligvis var de borte i løpet av januar mnd, men i år nektet de plent å forsvinne!

Samme hvor riktig og lavkarbo (ikke ketose) jeg spiste kom jeg aldri ned på det nivået jeg lå på før jul og samtidig var jeg fullstendig tom for treningsenergi også. Og da føltes det rett og slett unødvendig å spise lavkarbo - i tillegg til at jeg følte meg svimmel og slapp og kraftløs innimellm.

Men jeg må ta et tak igjen for sånn som det er nå så spiser jeg alt for mye dritt og veier nå 4 kg mer enn før jul. Jeg vil allikevel spise noe frukt og en del bær (jeg tror bær inneholder masse stoffer som er gode for oss!) og noe karber, men prøve å holde meg til de "sunne" karbene. Holder på å lage noen grove rundstykker nå, med noe hvetemel (både hvitt og sammalt fint) og trapper heller ned på fettinntaket i forhold til da jeg spiste lavkarbo. Så får jeg se hvordan det går... Har jo tidligere uten problemer gått ned 10 kg / 6 mnd på lavkalori, ikke at jeg skal ned 10 kg, fikk klar beskjed fra Lille Gubben her om dagen at så tynn fikk jeg ikke bli! Men jeg føler meg ikke helt vel med de kiloene jeg har akkurat nå.

Skal begynne å sykle til jobben igjen også, i alle fall har jeg pumpet opp sykkeldekkene i dag så jeg har ikke den unnskyldningen i morra tidlig...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 17:59   #16
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Når jeg er i ferd med å miste fokus og motivasjon, tenker jeg bare på hvor mye bedre helsa mi er nå som jeg lever lavkarbo. Tidligere var jeg fryktelig plaget med hodepine, vondt/mye luft i magen, lite energi, humørsvingninger og vektøkning. Nå er alt dette borte. Vekta beveger seg ikke så mye, men jeg er en tålmodig sjel, så jeg bruker den tida det tar.

Dessuten har jeg lært meg å holde fokus på alt det jeg kan spise, og glede meg over det, i stedet for å tenke på alt jeg ikke bør spise. Om tanken på sjokolade eller hva det skulle være, melder seg, så tar jeg en bit. Da finner jeg ut at det var visst ikke så godt som jeg trodde, og kan legge vekk den tanken

Du kommer deg gjennom denne perioden, det er jeg sikker på. Vi har alle vært der. Prøv å tenke på hvor flink du har vært som faktisk har gått ned 15 kilo. Det er mye! Ca 30 halvkilospakker med smør
Bruk tiden på sønnen din, spis godt, kos deg med livet ditt, og la vekttapet komme litt i bakleksa. Helsa di er det viktigste du har. Uten den, duger du ikke til noe.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:42   #17
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av mama67, her.

Når jeg er i ferd med å miste fokus og motivasjon, tenker jeg bare på hvor mye bedre helsa mi er nå som jeg lever lavkarbo. Tidligere var jeg fryktelig plaget med hodepine, vondt/mye luft i magen, lite energi, humørsvingninger og vektøkning. Nå er alt dette borte. Vekta beveger seg ikke så mye, men jeg er en tålmodig sjel, så jeg bruker den tida det tar.

Dessuten har jeg lært meg å holde fokus på alt det jeg kan spise, og glede meg over det, i stedet for å tenke på alt jeg ikke bør spise. Om tanken på sjokolade eller hva det skulle være, melder seg, så tar jeg en bit. Da finner jeg ut at det var visst ikke så godt som jeg trodde, og kan legge vekk den tanken

Du kommer deg gjennom denne perioden, det er jeg sikker på. Vi har alle vært der. Prøv å tenke på hvor flink du har vært som faktisk har gått ned 15 kilo. Det er mye! Ca 30 halvkilospakker med smør
Bruk tiden på sønnen din, spis godt, kos deg med livet ditt, og la vekttapet komme litt i bakleksa. Helsa di er det viktigste du har. Uten den, duger du ikke til noe.

Hadde jeg klart å fokusere på det jeg kunne spise, i steden for det jeg ikke kan spise, hadde dette aldri vært et problem i utgangspunktet Men som jeg skriver over er jeg fryktelig lei! Jeg reiser mye, å jeg er så lei av at alt rundt mat må være så tungvint. Matbudjettet våres er også sprengt for lengst, dette kostholdet er kjempe dyrt!

Jeg vil ikke gi opp, å jeg kommer heller ikke til å gi opp, men jeg VET at det kommer til å bli forbanna tøft. Som jeg skriver over var det lettere på ketolyse, for da gikk jeg småmett hele tiden, men når jeg måtte kutte ned på fettet på grunn av leveren, kom sulten snikende tilbake....

Helsa er kjempe viktig! Som også er grunnen for at jeg ikke har lyst til å gi opp

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:46   #18
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jepp. Har mistet motivasjonen fullstendig både når det gjelder trening og kosthold og innimellom hender det jeg angrer på at jeg i det hele tatt begynte å sette meg inn i hva lavkarbo egentlig er.

Tidligere, da jeg spiste normalt høykarbo hadde jeg en del overskudd og likte godt å trene og kunne jogge 7-8 km og jogget gjerne et par ganger i uka i tillegg til litt annen trening + at jeg syklet på jobb 1-3 ganger i uka. Nå orker jeg ingenting. Var fornøyd før jul, men de sedvalige 2-3 julekiloene ville ikke slippe taket. Vanligvis var de borte i løpet av januar mnd, men i år nektet de plent å forsvinne!

Samme hvor riktig og lavkarbo (ikke ketose) jeg spiste kom jeg aldri ned på det nivået jeg lå på før jul og samtidig var jeg fullstendig tom for treningsenergi også. Og da føltes det rett og slett unødvendig å spise lavkarbo - i tillegg til at jeg følte meg svimmel og slapp og kraftløs innimellm.

Men jeg må ta et tak igjen for sånn som det er nå så spiser jeg alt for mye dritt og veier nå 4 kg mer enn før jul. Jeg vil allikevel spise noe frukt og en del bær (jeg tror bær inneholder masse stoffer som er gode for oss!) og noe karber, men prøve å holde meg til de "sunne" karbene. Holder på å lage noen grove rundstykker nå, med noe hvetemel (både hvitt og sammalt fint) og trapper heller ned på fettinntaket i forhold til da jeg spiste lavkarbo. Så får jeg se hvordan det går... Har jo tidligere uten problemer gått ned 10 kg / 6 mnd på lavkalori, ikke at jeg skal ned 10 kg, fikk klar beskjed fra Lille Gubben her om dagen at så tynn fikk jeg ikke bli! Men jeg føler meg ikke helt vel med de kiloene jeg har akkurat nå.

Skal begynne å sykle til jobben igjen også, i alle fall har jeg pumpet opp sykkeldekkene i dag så jeg har ikke den unnskyldningen i morra tidlig...

Er faktisk veldig godt å vite at vi er flere i samme båt, å at det ikke er enkelt i det hele tatt! Jeg opplever også energitap, stort energitap! Det tror jeg skyldes kombinasjonen av to ting, det konstante psykiske du påfårer deg selv på grunn av tanken rundt mat, å at karber gir en del hurtig energi....

Du er som meg, er kjempe glad i frukt... Jeg også savner frukt noe enormt!!! Mamma og pappa syns det er helt bak mål at jeg ikke kan innføre litt frukt i kosten min... Vet ikke hva jeg skal gjøre!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:52   #19
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Er faktisk veldig godt å vite at vi er flere i samme båt, å at det ikke er enkelt i det hele tatt! Jeg opplever også energitap, stort energitap! Det tror jeg skyldes kombinasjonen av to ting, det konstante psykiske du påfårer deg selv på grunn av tanken rundt mat, å at karber gir en del hurtig energi....

Du er som meg, er kjempe glad i frukt... Jeg også savner frukt noe enormt!!! Mamma og pappa syns det er helt bak mål at jeg ikke kan innføre litt frukt i kosten min... Vet ikke hva jeg skal gjøre!

Jeg trenger heldigvis ikke gå nor særlig ned vekt, er innenfor normalen hva gjelder bmi, men trives bedre med 3-4 kg mindre enn akkurat nå. Er glad i frukt og et kaldt og saftig rødt eple er vanvittig godt! Så jeg har bestemt meg for å unne meg det av og til - og jeg gleder meg til friske aprikoser kommer i handelen! Det er godt det! Og til bærhøsten! Mmmm.... Kjøpte noen spanske bringebør forleden dag og de var så søte og nydelige at de smakte bedre enn sukkertøy!

Jeg skal rett og slett prøve å justere litt på kostholdet og se hva jeg kommer frem til funker best for meg. Litt rom for små utskeielser må jeg bare ha.

Lykke til -til oss begge!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 21:57   #20
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Det er da fint mulig å spise litt frukt på lavkarbo. Selvfølgelig ikke på en ketogen diett, men om du ligger på 50-100 kh vil jeg si du kan spise noe frukt engang i blandt.

Ikke mange bananer, men ett eple eller noe.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:13   #21
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Det er da fint mulig å spise litt frukt på lavkarbo. Selvfølgelig ikke på en ketogen diett, men om du ligger på 50-100 kh vil jeg si du kan spise noe frukt engang i blandt.

Ikke mange bananer, men ett eple eller noe.

Marius

Jeg ligger som regel mellom 20 og 50, der er det dessverre ikke mye rom for frukt Jeg skal sette meg mere inn i Fedon, å gå på Fedon over sommeren frem mot høsten, men der jeg er på karbo skalaen nå, kan jeg dessverre ikke unne meg noe særlig frukt....

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:17   #22
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Jeg trenger heldigvis ikke gå nor særlig ned vekt, er innenfor normalen hva gjelder bmi, men trives bedre med 3-4 kg mindre enn akkurat nå. Er glad i frukt og et kaldt og saftig rødt eple er vanvittig godt! Så jeg har bestemt meg for å unne meg det av og til - og jeg gleder meg til friske aprikoser kommer i handelen! Det er godt det! Og til bærhøsten! Mmmm.... Kjøpte noen spanske bringebør forleden dag og de var så søte og nydelige at de smakte bedre enn sukkertøy!

Jeg skal rett og slett prøve å justere litt på kostholdet og se hva jeg kommer frem til funker best for meg. Litt rom for små utskeielser må jeg bare ha.

Lykke til -til oss begge!

Å da er du heldig! Jeg har mellom 9 og 12 kilo igjen (glemt å oppdatere tickeren). Da har jeg bmi på rundt 25, å med den bein byggningen jeg har, ville ikke noe særlig mindre sett så pent ut....

Ja lykke til til oss! Sammen er vi sterke!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:25   #23
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Jeg er skitlei fire ganger om dagen (omtrent hver gang jeg titter i kjøleskapet), men jeg har et bilde av meg der jeg ser ganske så høygravid ut tatt et år etter fødselen. Når jeg da ser meg i speilet nå og ser at magen er MYE mindre så orker jeg litt til.

Hver gang jeg har lyst å kaste meg over høykarbomat tenker jeg: vil jeg ha ... (fyll inn høykarbomat) eller vil jeg bli tynn? Som oftest vil jeg blir tynn

Det er ikke lett å holde motivasjonen oppe og i helga har jeg vært konstant sulten. Jeg som har slitt med å komme meg over 1000 kcal ligger godt over 2000.. Jeg kunne spist en ku i brød, den trenger ikke slaktes engang.

Håper du kommer over kneika

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:31   #24
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg er skitlei fire ganger om dagen (omtrent hver gang jeg titter i kjøleskapet), men jeg har et bilde av meg der jeg ser ganske så høygravid ut tatt et år etter fødselen. Når jeg da ser meg i speilet nå og ser at magen er MYE mindre så orker jeg litt til.

10 mnd etter siste fødsel veide jeg mer enn jeg noen gang har gjort, bortsett fra da jeg var høygravid. Noen uker etter fødselen var jeg bare 2-3 kg over matchvekt, men i løpet av ammeperioden la jeg på meg 7-8 kg til... Så det med å "spise så mye du vil for melkeproduksjonen krever så mye energi" stemte ikke heeelt for min del nei... Jeg vil helst unngå å se bilder fra den tiden for å si det sånn. Når man er så liten som meg så er 10 kg MYE og det synes utrolig godt!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:45   #25
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med motivasjonen om dagen ... Er det noen andre der ute?

Hvis du er sulten må du spise mer! Jeg mistenker at du har kuttet på fettet? Med så lavt karboinntak kan du fint ligge høyt på fettet. Og jeg forstår ikke helt hvorfor du mener du ikke kan spise ala ketolyse og ligge på over 20g? Boka sier MINIMUM 15g pr dag, men Torkil har selv rådet flere av oss til å øke på karbene om vi føler oss uvel eller ikke går ned. Da jeg gikk på ketolyse lå jeg på ca 35g pr dag etter råd fra han.

Ang reising og mat. Planlegg og ha med mat! Det er billigere og enklere. Ville du reist ut uten å ha noe i bakhånd til sånnen din? Hvorfor fortjener ikke du samme oppmerksomhet?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sliter max med motivasjonen ... Almyrida Ketolysekuren 3 03-02-10 10:50
Sliter med viljen og motivasjonen Mona S Ketolysekuren 2 01-05-09 08:04
Nybegynner: Kvinne 61 år. Andre eldre som sliter? Grandmother Spørsmål og svar 9 19-04-09 15:13
Nå sliter jeg med motivasjonen Hannehk Ketolysekuren 22 08-07-08 13:25
Åh, jeg sliter litt her jeg sitter dagen derpå Lisekir Lavkarbo generelt 9 14-04-08 12:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no