Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lei av å se at vekta står STILLE

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-09, 23:41   #1
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Lei av å se at vekta står STILLE

Vært i ketose lenge nå.. men,men.. det kommer vel. Kjenner det selvsagt har forsvinnet noen cm fra midjen,men hadde vært gøy å sett det på vekten å.

Ingen speielle mål og mening med innlegget her.. bare måtte si d. For da kan jeg juble når vekten begynner å røre seg

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 23:58   #2
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Lei av å se vekta står STILLE!!!

Ja, det er kjedelig at vekta står stille, men som du sier så kommer det nok Du merker endringer likevel, så da er det noe som skjer. Kroppen bruker sikkert litt tid på å omstille seg. Jeg gikk ned 3 kg første uka (skjønte jo at det var vann..), og så gikk det sakte litt og litt. Plutselig stod det stille i nesten 2 uker. Har jo lest om at kan gjøre det, men jeg syntes det kom for raskt. Men så plutselig i dag var jeg i gang igjen og hadde misten 500 g
Fortsett i samme stil litt til så lenge du er i ketose, og hent fram en porsjon til med tålmodighet, så skal du se at du plutselig får fart på vektnedgangen!

Stå på! Lykke til!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 00:02   #3
Tutte
Medlem
 
Tutte sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Rogaland
Alder: 41
Innlegg: 420
Tutte er på en erverdig vei

Sv: Lei av å se vekta står STILLE!!!

Bare vær tolmodig så skal du se at det viser på vekten også etterhvert ! :-)
Du spiser ikke noe som kan stoppe nedgangen da ? Hvis du legger ut her hva du spiser, så er det nok noen av de kloke hodene her inne som kan hjelpe deg !

Lykke til videre !

__________________


Tutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 11:52   #4
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Lei av å se vekta står STILLE!!!

det er mulig søtstoffer hemmer d. Aner ikke. Det var ingen hindring sist gang,men kroppen forandrer seg og reagerer vel forskjellig.

Spiser ikke søtstoffhver dag,men nesten.. da som en liten ts i cc blandingen min. Har prøvd den uten,men den er ikke like god,da nei. Har å tenkt på om jeg spiser for mye salt bacon.. husker det stoppet vektnedgangen sist. Men jeg går ikke av skaftene selv om det stopper litt. Koser meg med maten min,jeg!

I dag f.eks blir en rar mat dag. Ungene er hjemme i dag pga planleggingsdag. Frokost ble da en atkinsbar i full fart på kjøkkenet ( iskjul) hehe. Lunsj rekker jeg ikke før vi skal ut på farten,så jeg tar med meg cc-blanding (cc,cf bær,kanel og søting) for å hive innpå senere og en bar i veska just in case. Så blir det vel egg eller løvbiff til kvelds tenker jeg. Spiser vanligvis mer variert. En del grønt til middagen og kvelds.

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 12:11   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å se vekta står STILLE!!!

Det kan være at bær og søtstoff tilsammen stopper deg. Jeg måtte kutte ut bærene ( jeg maks 30g daglig, ofte mindre enn 20g)og fløta. Da begynte ting å skje, så nå spiser jeg slik en gang i uka. Men jeg bruker creme fraiche, ser ikke ut til at den ødelegger så mye.

Jeg går sakte ned da, og i rykk og napp, men jeg har jo jammen gått ned nesten 3 store mjølposer siden før påske, og det er jo litt når man begynner å tenke pådet.
Og det minker i cm, det merker jeg på klærne og det er mere motiverende enn vekta.

Jeg opplever ikke å stoppes av salt mat, det stopper ikke vektnedgang, men det kan gi en noe kg ekstra vann om man spiser mye av det.

Så hvis du spiser bær eller søtning hver dag ( feks annenhver dag av hvert), da kan det ødelegge for vektnedgang. Min kropp lar seg nok ikke helt lure av at det er et sukkeralkohol og setter på bremsen alikevel.

Håper det begynner å gå nedover for deg Jeg vet akkurat hvor frustrerende det er, jeg sto stille i 5 uker og da begynte jeg å bli frustert!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 12:25   #6
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei av å se at vekta står STILLE

Hva er lenge… det går i rykk og napp for de aller fleste av oss, desverre raser ikke alle ned i et vannvittig tempo. Har vært i ketose siden mai i fjor med unntak av juleferien og jeg har stått stille lenge nå, faktisk siden august 08.

…hmmm trodde ikke Atkins barer hørte hjemme på ketolyse.
pr. bar (60 gr) (Atkins Advantage)
Total fat 9 g
Sodium 120 mg
Potassium 180 mg
Total Carbohydrate 27 g
Dietary Fiber 12 g
Sugar 1 g
Sugar Alcoholes 3 g
Protein 17 g

I og med at dette er funnet på en Amerikansk side så kan man vel trekke fra fibrene og sukkeralkoholene selvfølgelig da blir det vel 10 karbohydrater i en EN bar. Ikke akkurat hva jeg ville brukt kh kvota mi på.

Vanlige partystoppere: meieriprodukter –smør, nøtter, søtningsmidler. Jeg står i alle fall stille dersom jeg spiser jordbær, sto helt stille i fjorårets jordbærsesong selv om jeg var i ketose.
…og salt binder vann i kroppen så noen får vannoppsamling av å spise baconkrisp og spekemat.

Dette innlegget anbefales lest minst en gang i uka:
Tålmodighet og slankestress
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23811

Det løsner nok en gang…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 12:30   #7
Millsi
Medlem
 
Millsi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 486
Millsi er på en erverdig vei

Sv: Lei av å se at vekta står STILLE

som sagt..jeg er ikke den som stresser såå mye med det,men blir jo littegranne frustrert. hehe.

Lenge? har vært i ketose siden før påske. Så ikke såå lenge.. På den baren jeg leser er det 2gra netto karb. Står på den ihvertfall.. så da har jeg å trodd at den funker bra på ketolyse..

Millsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 12:34   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lei av å se at vekta står STILLE

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.


I og med at dette er funnet på en Amerikansk side så kan man vel trekke fra fibrene og sukkeralkoholene selvfølgelig da blir det vel 10 karbohydrater i en EN bar. Ikke akkurat hva jeg ville brukt kh kvota mi på.

Nei, atkinsbarnene inneholder 2-3 nettokarber pr bar. Dette står på de også.

Men det er kunstig søtning og det er en del som stoppes av det. Jeg gjør det, jeg får ikke lurt kroppen min til å tro at det liksom går rett gjennom systemet... Så jeg kuttet ut barene.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 12:39   #9
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei av å se at vekta står STILLE

Veide meg i dag, ser ut som jeg har gått ned 500 g. Men det gram som jeg egentlig har gått ned fra før. Gikk opp 1 kg forrige uke.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-05-09, 13:42   #10
martine
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 38
Innlegg: 82
martine er ny på veien

Sv: Lei av å se at vekta står STILLE

Det er ikke veldig rart man blir "besatt" av vekten når noen ønsker at man skal veie seg 2 ganger på 3 dager! for å kunne fastslå at du går ned....

Jeg begynte på Ketolyse 18 mai, igår var jeg ikke flink med måltider og vann men likevel hadde jeg gått ned 0,5kg fra Tirsdag. totalt 3,5kg - Det er Bra - det betyr at man er i en vektnedgangsfase å at ting går den rette veien... men jeg trenger faktisk ikke å veies etter hver trening med PT, det vil skape stress, dårlig samvittighet når det svinger etc.

Så mitt råd til meg selv og alle andre - la tall være tall, les Gerd sin avstressnings innlegg.. ( - det hjelper meg) å bruk Tid.

martine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta står jo bom stille! leyla73 Lavkarbo generelt 14 09-09-08 21:35
Vekta står stille :( LilleMill Ketolysekuren 9 01-06-08 20:33
Argh, vekta står bom stille! Robyn Ketolysekuren 14 10-07-07 20:35
Vekta står stille babe26 Ketolysekuren 10 04-06-07 20:21
Når vekta står stille - vektplatå... Chumpsy Lavkarbo generelt 24 28-11-05 16:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no