Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Forferdelig nysgjerrig!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-08, 23:37   #1
VK-Tutta kutter karbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 25
VK-Tutta kutter karbs er på en erverdig vei
Smile

Forferdelig nysgjerrig!

Hei!

Jeg vil ikke presentere meg som nytt medlem heelt enda, men står på nippet til å starte ketolyse. Har bare et par spørsmål som er litt vesentlige for min del, som det helt sikker er svar på i boka, men den har jeg jo ikke før jeg får bestemt meg

Bare en kort historikk, som har sammenheng med spm

Medlem av vektklubben.no i 1 år og 3 mnd:
Første 6 mnd: 20 kg
Neste 8 mnd: 2,9 (Oppnednedoppnedopp )
Siste mnd: 400 gram

Vært nøye med trening, mat, drikke, u name it. Nok er tydeligvis nok for kroppen, og tålmodigheten tynnslitt. Er klar for endring og 100 % innsats!

Men..

1. Er det noen som har erfaring med å bytte fra sunt kosthold og trening til ketolyse?

Er bekymret for overgangen, om dette virker mot sin hensikt. Eller er disse to så vidt forskjellig, at de rett og slett ikke påvirker hverandre?

..og, nesten det viktigste:

2. Hvordan i huleste vet dere ketolyse-folket hvor mye mat dere skal ha om dagen?

Har totalt internalisert å leve etter antall kcal, mellom 13-1500 om dagen (om det sier noe ), og vet faktisk ikke lenger hvordan leve uten! Er det noe minimum eller maksimum inntak av mat, og hvor ofte en skal spise? Ikke minst porsjonsstørrelser?

Hadde vært kjempefint om noen hadde svar, da jeg trenger en liten pekepinn på om det er realistisk for min del

På-forhånd-takk-hilsen fra VK-Tutta

VK-Tutta kutter karbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse forhåpentligvis Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 00:08   #2
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Hei, og velkommen
Du sier ingenting om hvor mye du har å gå ned, men første ting som bør gjøres klart er at ketolyse er for de som har mer enn 10 kilo å gå ned... ut i fra dette:

1: Overgangen er ikke no problem. Å komme i ketose kan innebære at du orker litt mindre trening (alt etter hvor mye du trener nå, selvfølgelig) i begynnelsen, men du blir likevel å gå ned i vekt.

2: Vi spiser til vi er mette, dette er en kur du aldri går sulten på. Vi teller ikke kcal, men karbohydrater i gram per dag. Vi spiser, i allefall de fleste av oss, mellom 15 og 20 gram karbohydrater om dagen.

Forutsatt at dette gjorde ketolyse interessant for deg, og du har mer enn 10 kilo å gå ned, foreslår jeg at du kjøper boka og vitaminene på www.ketolyse.no før du setter i gang. På den måten får du best utbytte av ketolyse! Lykke til

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 00:15   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

hei og velkommen hit

vil bare si at lavkarbo også er sunn mat Overgangen går som regel bra for de fleste Det er viktig å lese boka godt og følge den nøye i starten.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 08:47   #4
VK-Tutta kutter karbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 25
VK-Tutta kutter karbs er på en erverdig vei

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Tusen takk for svar Setter stor pris på det!

Har rett over 10 kg igjen, ja, bare glemte å si det

Har lest en god del både her inne, på ketolyse.no og ellers rundt forbi, men det er så mange varianter av de ulike versjonene at jeg av og til blir mer forvirra enn klokere

Det som går igjen er at mange skiller veldig mellom 4 måltider, og måltidene ser heller ikke særlig store ut. Jeg er vant til å spise ofte og lite, med flere mellommåltider i tillegg til de vanlige.

Det står flere steder at sultfølelsen reduseres etterhvert, men er det liksom helt greit å bruke litt grønnsaker eller kokte egg (fremfor frukt) som mellommåltid? Det blir kanskje 4 måltid og 1-2 mellommåltid da.

Er midt i bacheloren, og har 9-timers dager på skolen, så er avhengig av å ha med meg mat for hele dagen. Omelett skal gå bra, og Ziggys polarbrød kan jeg bruke. Resten kan gå seg til Er rett å slett bare småbekymra for å gå sulten, og ikke vite hva jeg skal fylle på med, og om jeg i det hele tatt skal

Er gammel traver på eget forum, og det føles helt rart ut å være heelt fersk på nytt igjen

VK-Tutta kutter karbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse forhåpentligvis Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 09:07   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Opprinnelig lagt inn av VK-Tutta kutter karbs, her.

Tusen takk for svar Setter stor pris på det!

Har rett over 10 kg igjen, ja, bare glemte å si det

Ketolysekuren anbefales jo for de med mer enn10-15 kilo overvekt. BMI over 30. Men du kan få utbytte lell av kuren, men det vil kanskje gå litt saktere med vekta.

Har lest en god del både her inne, på ketolyse.no og ellers rundt forbi, men det er så mange varianter av de ulike versjonene at jeg av og til blir mer forvirra enn klokere
Derfor er det anbefalt å kjøpe boka, og holde seg slavisk til den til du er trygg på kuren

Det som går igjen er at mange skiller veldig mellom 4 måltider, og måltidene ser heller ikke særlig store ut. Jeg er vant til å spise ofte og lite, med flere mellommåltider i tillegg til de vanlige.
På Ketolyse spiser vi oss behagelig mette til hvert måltid, vi spiser når vi er sultne

Det står flere steder at sultfølelsen reduseres etterhvert, men er det liksom helt greit å bruke litt grønnsaker eller kokte egg (fremfor frukt) som mellommåltid? Det blir kanskje 4 måltid og 1-2 mellommåltid da.
Sultfølelsen reduseres etterhvert, noen ganske fort, andre tar det litt lenger tid med. Frukt er ikke ketolysemat.

Er midt i bacheloren, og har 9-timers dager på skolen, så er avhengig av å ha med meg mat for hele dagen. Omelett skal gå bra, og Ziggys polarbrød kan jeg bruke. Resten kan gå seg til Er rett å slett bare småbekymra for å gå sulten, og ikke vite hva jeg skal fylle på med, og om jeg i det hele tatt skal
Følger du ketolysekuren, skal du som sagt ikke være sulten. Tips til mat du kan ta med: lavkarbo-brød, omelett, lavkarbolapper, pølse/ostemuffins (Pipp), blanda salat, middagsrester....

Er gammel traver på eget forum, og det føles helt rart ut å være heelt fersk på nytt igjen


Lykke til med valget

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 09:18   #6
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Velkommen så masse hit. Det virker som du er klar i toppen og ivrig på å få dette til ja da skal det nok gå bra...!!

Skjønner kjempegodt at du syns det er vanskelig å omstille deg. Har vært der jeg, men det går veldig greit. Man leser jo oppskrifter her inne, og følger de, uansett hvor "rare" de virker. Etterhvert blir man vant med den type mat, og det blir ens egen hverdag Og enkelte ting går det også greit å "holde på". Jeg spiser fortsatt lettrømme her, istedenfor sæterrømme, selv om den har mer karb, rett og slett for at jeg ikke liker noe annet. Går fint ned for det.

Tror ikke du skal være bekymret for å gå sulten nei...! Mye av maten her er mettende. Før måtte jeg ha 2-3 brødskiver m/pålegg til frokost i 07-tiden for å bli mett, og da var jeg ofte sulten igjen kl.09. Nå steker jeg meg en frokostpannekake til frokost og jeg er ikke sulten igjen før kl.11.30 Tar et par tre dager kanske, og så er man ca der. Ettersom vi ikke må telle kcal, så kan vi spise så mye vi vil til måltidene våre (av det som ikke har så mye karb da ) Så til middag kan vi f.eks spise biff, hvitløkssmør og brokkoli til vi nesten sprekker

Egg, spekeskinkeskiver osv er jo supert som mellommåltid da ja! Du har skjønt det ja. Kan også anbefale pølse- og ostemuffinsene som ligger her inne. Får 6 stk av oppskriften, og èn er mettende og kjempegod.
Masse lykke til! (ps: hvis du ikke har lagd deg dagbok enda så anbefaler jeg det. Skal besøke deg der jeg )

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 13:15   #7
VK-Tutta kutter karbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 25
VK-Tutta kutter karbs er på en erverdig vei

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Guri, så snille mennesker det er her! Kjempekjekt å få så mye konstruktiv tilbakemelding

Blir mer og mer overbevist om at jeg skal prøve, men må bare tenke bittelitt til, sånn jeg vet at hele meg er med på laget når endringen skal gjøres Da fungerer min viljestyrke optimalt!

Kjenner at jeg har store forhåpninger til den godeste boka, og kommer nok til å være slavisk følger av den

Kommer stadig vekk nye spørsmål, og her er jammen meg et par til:

Når (hvis ) jeg bestiller startpakke, er det smart å ta med en sånn soyaprotein-ting også? Betyr den mye for å kunne lage mat, eller kan jeg klare meg bare med pakken, og bruke "vanlige" produkter i butikken?

Trenger jeg ALLE de vitaminene i startpakken, eller er det bare noen som er MUST?
Jeg tenker da om det er lurere å bestille de ulike produktene seperat, dersom noe ikke er helt nødvendig. Studentbudsjett, må vite Selvsagt vil jeg ha det jeg må ha for best resultat, men er jo greit med erfaringer.

(Og kanskje det blir dagbok på meg i den evt prosessen Koselig at den vil følges iallefall )

Hilsen Tutta i liksom-skolemodus

VK-Tutta kutter karbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse forhåpentligvis Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 13:22   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Opprinnelig lagt inn av VK-Tutta kutter karbs, her.

Guri, så snille mennesker det er her! Kjempekjekt å få så mye konstruktiv tilbakemelding

Blir mer og mer overbevist om at jeg skal prøve, men må bare tenke bittelitt til, sånn jeg vet at hele meg er med på laget når endringen skal gjøres Da fungerer min viljestyrke optimalt!

Kjenner at jeg har store forhåpninger til den godeste boka, og kommer nok til å være slavisk følger av den ...

Kommer stadig vekk nye spørsmål, og her er jammen meg et par til:

Når (hvis ...) jeg bestiller startpakke, er det smart å ta med en sånn soyaprotein-ting også? Betyr den mye for å kunne lage mat, eller kan jeg klare meg bare med pakken, og bruke "vanlige" produkter i butikken?

Soyaprotein eller bakemix er supert å ha viss du skal lage det et lavkarbobrød, vaffler osv. Anbefaler å ta med en boks
Spørs litt hva du mener med "vanlige" produkter. Mel er fyfy

Trenger jeg ALLE de vitaminene i startpakken, eller er det bare noen som er MUST?
Jeg tenker da om det er lurere å bestille de ulike produktene seperat, dersom noe ikke er helt nødvendig. Studentbudsjett, må vite Selvsagt vil jeg ha det jeg må ha for best resultat, men er jo greit med erfaringer.
Ta med alle du, de er optimalt laget for å dekke ev. mangler på enn sånn ketosebasert kur.

(Og kanskje det blir dagbok på meg i den evt prosessen ... Koselig at den vil følges iallefall )

Hilsen Tutta i liksom-skolemodus


Lurt å lage en dagbok

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 13:29   #9
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Opprinnelig lagt inn av VK-Tutta kutter karbs, her.

Trenger jeg ALLE de vitaminene i startpakken, eller er det bare noen som er MUST?

Jeg spiser vanlige vitamin-tabletter jeg. Vitaplex er det ikke det de heter? *hm*

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 15:29   #10
pillan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Nordland
Alder: 51
Innlegg: 17
pillan er ny på veien

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Jo det er det de heter, spiser de jeg også + B vitamin og folsyre tabletter men de 2 siste er pga at vi forsøker bli med barn

__________________
28 kg nærmere målet!!!
pillan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 15:57   #11
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Tenkte bare skyte inn en ting her, siden du er student du også...
Du kan med fordel komme deg i gang før eksamenstiden begynner, for noen blir ganske slappe og slikt den første uka... og da vil du ikke sitte i en eksamenssal no sted Jeg klarte fint å holde tritt med lesinga mens kroppen prøvde bli vant til ketosen (var ganske ubehagelig ja, men verdt det!!), men tror ikke eksamenstida ville vært noe gøy Bare greit å ta med i vurderinga!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 17:43   #12
VK-Tutta kutter karbs
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 25
VK-Tutta kutter karbs er på en erverdig vei

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Dette er kjempespennende Er egentlig ikke fan (les: hater) av forandringer, men har ikke tenkt at kroppen skal vinne kampen mot kiloene

Etter så lang stillstand vektmessig ligger det en liten luring av en stemme i bakhodet og forteller meg at det langt fra er sikkert at det funker, både siden kropper fungerer forskjellig og siden det går saktere jo nærmere målet en er. Men det vil jeg jo aldri finne ut om jeg ikke prøver

Vet noen foresten sånn omtrentlig hvor lang tid det tar fra bestilling til pakken er hos meg?

Litt greit å kunne planlegge en ca start dag, for å omstille hodet og forberede seg. (For ikke å snakke om å spise opp alle porsjoner lav-kcal middag som ligger ferdiglager i frysa )

Artig hvis noen vet!

(Foresten er det mye artigere å sitter her å lese enn å skrive oppgave, selv om jeg enda er på skolen Prøver å hardt begrense meg til en liten titt innimellom bare )

VK-Tutta kutter karbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse forhåpentligvis Svar med sitat
Gammel 23-04-08, 22:26   #13
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Forferdelig nysgjerrig!

Pakken tok bare noen få dager før jeg fikk den. De er UTROLIG raske til å levere! Regn med en 3-4 dager du, så tipper jeg du enten har fått den eller har den i postkassa dagen etter...

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oookei ... Ny her, - og nysgjerrig. :) leyla73 Lavkarbo generelt 2 15-04-08 22:15
Nysgjerrig Gir Lavkarbo generelt 8 13-11-04 20:08
Forferdelig kløe i går donjuanwannabe Vedvarende vekttap 5 02-06-04 15:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no