Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Festmat

Sukkerfrie geleshots!

Festmat Fest og høytid er en del av livene våre, og her kan vi poste og finne oppskrifter som kan gjøre disse dagene til gode opplevelser for oss som spiser etter en lavkarbofilosofi.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-11-13, 15:59   #1
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sukkerfrie geleshots!

Jeg skulle på fest her forrige uke og noen spurte om jeg ikke kunne lage geleshots. Genialt tenkte jeg for da kan jeg lage de sukkerfrie! Jeg har tidligere laget gele av funlight og tenkte derfor å prøve meg på det

Jeg leita en stund etter en oppskrift, men tilslutt endte jeg opp med å prøve meg litt frem da jeg ikke fant noe og her er resultatet

Funlight Geleshots
Du trenger:

2 dl saft (jeg brukte wildberry)

1 dl vann

4 ts gelatinpulver

1 dl sprit

Dette gjør du:

Du rører sammen vannet og safta i ei gryte la det småkoke (slik du såvidt ser at det bobler), tilsett gelatinen og rør til pulveret er oppløst.

Hell det over i en annen beholder (jeg brukte desiliter mål, enkelt å helle med) og lar det kjøle seg godt ned. Heller du oppi spriten for tidlig fordamper den.
(Det skal være slik at du ikke brenner deg på det, men det skal heller ikke være kaldt før du heller oppi)

Når spriten er blandet med resten heller du det oppi shotglass (Slike plast shotteglass du får på europris ol. er geniale!) og setter de i kjøleskapet i noen timer (3-4 timer er fint)

Når geleshotsene er ferdig burde du ta dem ut en time før du skal spise dem for at de skal bli enklere å «shotte» men du kan godt spise dem med skje rett ut av kjøleskapet også

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 19:22   #2
Ktotheaia
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 15
Ktotheaia er ny på veien

Sv: Sukkerfrie geleshots!

Så snedig! Denne kommer jeg til å bruke :-)

Ktotheaia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-11-13, 20:57   #3
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Sukkerfrie geleshots!

Tror eg kommer til å teste den ut jeg også. Jeg har bare prøvd å lage lavkarbo geleshots med sånne sukkerfrie ferdigpakker. De har vært gode og alt og det, men magen har ikke reagert så bra på søtningsmiddelet utover kvelden

Takk for tipset

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger hjelp til geleshots-oppskrift! JanneBL Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 16-06-11 18:22
Sukkerfrie produkter Tøvsjur Lavkarbo generelt 4 12-02-11 18:04
Sukkerfrie pastiller Tidl. medlem Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 19-04-10 21:27
Sukkerfrie produkter barbapappa Spørsmål og svar 7 24-05-09 20:09
Sukkerfrie pastiller Zoë Atkins kosthold 3 19-04-04 23:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no