Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Festmat

Black Sunday

Festmat Fest og høytid er en del av livene våre, og her kan vi poste og finne oppskrifter som kan gjøre disse dagene til gode opplevelser for oss som spiser etter en lavkarbofilosofi.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-12, 13:26   #226
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Her blir det 90års selskap på 17.mai og jeg har i den anledning tenkt til å lage denne. Men det blir så mye styr den dagen og dagen før, så lurt på å lage den noen dager før. Hvor lenge kan den stå i kjøleskap og være like god? Eller kan den evt fryses?

Den holder seg flere dager i kjøleskap, og kan fryses også!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-05-12, 14:34   #227
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Den holder seg flere dager i kjøleskap, og kan fryses også!

Takk! Da lager jeg den tirsdag, tenker jeg. Så kan den bare stå i kjøleskapet.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 17:31   #228
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Haha! Jeg har laget kaka - og hatt kakedrama med røykvarsler og tjohei. Formen min var ikke heelt tett i bunnen med bakepapiret, så det ser ut til å ha dryppet smør ned i bunnen av ovnen... fint og røyklagt, ble det. Håper kaka kan trøste skjøre nerver nå, altså!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:28   #229
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Haha! Jeg har laget kaka - og hatt kakedrama med røykvarsler og tjohei. Formen min var ikke heelt tett i bunnen med bakepapiret, så det ser ut til å ha dryppet smør ned i bunnen av ovnen... fint og røyklagt, ble det. Håper kaka kan trøste skjøre nerver nå, altså!

Hehe, kjent problem. Jeg har ALLTID både bakepapir i bunnen av springforma, OG nederst i stekeovnen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:34   #230
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Jeg er veldig glad for at dette kom opp før jeg begynte.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:44   #231
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Black Sunday

hm, mulig å lage denne uten kaffe tro? jeg liker ikke kaffe, og eier dermed ikke hverken kaffe eller kaffetrakter...

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:53   #232
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Heisan
Det har blitt svart på ganske manger ganger i løpet av tråden, om du kikker gjennom finner du kanskje den butikkkjeden som selger i nærheten av deg
Her i mitt nærområde er det Prix som fører Cloetta varianten.


Weee )) Selger de den på Prix altså? Sjelden innom der, men får vel ta meg en tur

__________________


Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 21:57   #233
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

hm, mulig å lage denne uten kaffe tro? jeg liker ikke kaffe, og eier dermed ikke hverken kaffe eller kaffetrakter...

Det går nok helt fint uten kaffe, jeg for min del synes det gir en ekstra mørk og fyldig smak. Eller du kan prøve å erstatte det med en skvett f.eks. Cognac eller brun rom, om du har, og liker det?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 22:03   #234
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Black Sunday

redd for at den eneste spriten jeg har er vodka. alt fra plain til pære, vanilje og fersken... trukke det blir en slager kan vel ha oppi en dæsj kakao istedenfor, og kanskje litt ekstra væske.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 15-05-12, 22:10   #235
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Kakao er det jo plenty av i sjokoladen, alt. (Jeg bruker stort sett bare 86% i kaka), så det er muligens overflødig. Men jeg tror nok den blir veldig god uten kaffe også, altså!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-05-12, 00:17   #236
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Laget kaka i kveld, og sa at den skulle bli heeelt kald før den ble smakt. Men den kakeglade gjengen min klarte selvsagt ikke vente så lenge, og dommen fra oss alle her er at dette var rett og slett himmelsk!
Neste gang vi lager den skal jeg lunke noen bjørnebær i litt cocnac og også ha vaniljeis til. Vi ble enige om at det er smaker som må testes sammen med kaka!
Tusen takk for deilig oppskrift!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 20-10-12, 22:36   #237
molsen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Innlegg: 5
molsen er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

bare en ting å si om denne: nam!
bedre enn noen andre sjokoladekaker jeg har smakt! skal til og med huske på oppskriften til lavkarboen er ferdig
Smelt smør og sjokolade på lavest mulig varme, og ta tiden til hjelp (eller bruk vannbad). Blir det for varmt, kan du avkjøle det litt før du har i egg
For å gjøre denne enda bedre, tilsatte jeg en liten dæsj kokosmasse, og brukte espresso..


Sist redigert av molsen : 21-10-12 kl 01:21.
molsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-15, 00:13   #238
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Det søte liv har lagt ut bilde av denne: http://www.detsoteliv.no/oppskrift/b...unday-lavkarbo

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Black boy Rub-a-dub Madamim Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 03-04-08 01:35
Sukkeralkoholer i Black Frisk og Ricola Original Herb Mosepjusk Lavkarbo generelt 2 13-03-08 00:04
Black Tower Riesling Dolly Lavkarbo generelt 2 03-04-07 14:57
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 17:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no