Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Festmat

Black Sunday

Festmat Fest og høytid er en del av livene våre, og her kan vi poste og finne oppskrifter som kan gjøre disse dagene til gode opplevelser for oss som spiser etter en lavkarbofilosofi.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-08, 18:47   #51
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: Black Sunday

en 86% med bare 11 khd, oj hvilken var det ??

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 27-07-08, 21:49   #52
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Café D'or tror jeg? Eller var det Black & Greens? Eller kanskje det var den fra Freia? Akkurat nå er hodet mitt så blautt av varmen at jeg ikke klarer å gjøre rede for hvem jeg er en gang

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 02-08-08, 01:09   #53
xtra
Medlem
 
xtra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 58
Innlegg: 325
xtra har en fantastisk aura rundt segxtra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Black Sunday

Dette var en suveren kake. Lettvint å lage og veldig god. Takk for oppskriften!

__________________
xtra
xtra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-08-08, 11:51   #54
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Black Sunday

Denne likte jeg, kjempegod var den. Lagde den nå i helgen, den store kakebake-dagen kan man si.
Fikk ånden så innmari over meg at jeg bakte både denne, Gerds ostekake, Nannahs eplekake og en modifisert utgave av svigemors beste (iflg. min forlovede) og alle ble kjempegode!

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 00:27   #55
Zahir
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 46
Innlegg: 4
Zahir er på en erverdig vei
Question

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og nå skjedde det igjen? ??? FØR jeg hadde i egga, nå er jeg helt på gråten her, 200 spenn har gått til kaka så langt... Må jo nesten bare prøve å steke den likevel... Åh, jeg hater å bake kake

Hvor får du tak i sukkerfri kokesjokolade, og hva heter den? -har prøvd den lokale helsekosten, men der haddr dr kun lys sjokolade som var sukkerfri...

Zahir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 06-08-08, 22:32   #56
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Black Sunday

min ble helt flat og soggy i midten...men god da!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 10-08-08, 16:17   #57
smilefjes
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 447
smilefjes er en juvelsmilefjes er en juvelsmilefjes er en juvel

Sv: Black Sunday

Da er denne testet - uten sjokolade.

Fant 100% kakao fra confecta på butikken og lagde kaka med den isteden. Brukte 25 g mindre kakao enn oppgitt og 25 g mer av smør. Den kom da ned på 28 g karbo på hele sulamitten - det var ikke verst. Og ble nyyyydelig!!!

__________________


smilefjes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost og latter Svar med sitat
Gammel 16-08-08, 18:34   #58
Nila
Medlem
 
Nila sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 181
Nila er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

Da venter jeg bare på at ovnen skal bli klar sånn at jeg kan sette inn kaka Røra smakte jo fortreffelig, så dette lover bra

__________________







Nila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-08, 21:22   #59
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Black Sunday

Nå baker jeg denne kaka... igjen! Den er super!
Skal ha den med på jobb i morra

Nila: Hvordan smakte kaka?

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 09:01   #60
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Black Sunday

den er faaaaarlig god

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 02-09-08, 20:02   #61
Frodige former
Juniormedlem
 
Frodige former sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 16
Frodige former er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

Denne oppskriften SKAL jeg prøve! Men lurer på hvilken kokesjokolade du brukte? Og hvor får man tak i den. Jeg er ganske så fersk her inne så vet ikke hvor man kjøper de forskjellige varene. Takk!

Frodige former er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ketolyse til Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 14:11   #62
sirimor
Seniormedlem
 
sirimor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Askim
Alder: 58
Innlegg: 1.813
sirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurssirimor er en virkelig god ressurs

Sv: Black Sunday

Du kan bruke Anton Bergs sukkerfrie mørke sjokolade. De er på 45 gram, så ikke veldig store. Du finner den i den vanlige godishylla på Rema 1000. Koster kr. 8,50 pr. stk. tror jeg. Lykke til.

sirimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 19:36   #63
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Black Sunday

Nå vet jeg hva jeg skal lage!!! Hehe.. Prøvde meg på kjeks i går å kake i dag ingen var vellykket!!! Men nå tror jeg at jeg ar funnet kaken for meg.. Skal dra å handle inn til den i kveld så jeg kan kose meg i morgen!! Har halsbetenelse så da kan man vel kose seg litt ekstra?? Hehe...

Hilsen Meg

Lurte på om det er best å bruke anton berg sjokoladen eller kjøpe freia 86% sjokolade??

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 09:51   #64
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Black Sunday

Nå står kaken i ovnen Gleder meg masse.. Kake røren smakte jo kjempe godt så da blir selvfølgelig kaken god!!!!

Får sette den i kjøleskapet med engagn den har kjølt seg litt så jeg får smake på den snart

Brukte 86% sjokolade og da var det noen her inne som sa at det ble 38 karber på hele kaken , men blir det rett? Med smørret og natreen??

Jeg er ikke god til å regne på sånne karber.. Hehe.. Får se å lære meg det ordentelig..

Hilsen Christine

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 16:32   #65
Sissi
Medlem
 
Sissi sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 82
Sissi er ny på veien

Sv: Black Sunday

Nå klarte jeg ikke å vente mer.. Lagde kaken i dag tidlig og nå følte jeg at det var på tide å smake Og den var ikke dum

Synes kaken var kjempe god, men jeg synes den ble litt for sterk :S
Tok å stiv pisket litt fløte og tok oppi vanilje ekstrakt, ble deilig

Skal prøve å lage denne kaken en gang til, men tenkte at jeg kunne bruke en plate lys og en mørk sjokolade? Noen som har prøvd det?

Men dette var en kjempe god kake og enkel å lage var den å

Takk for mange fine oppskrifter her inne..

Hilsen Christine

Sissi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-08, 08:11   #66
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Black Sunday

jeg synest at anton berg sin er best etter å ha prøvd litt forskjellig.men det er smak og behag.

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 12:12   #67
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Sissi, her.

Skal prøve å lage denne kaken en gang til, men tenkte at jeg kunne bruke en plate lys og en mørk sjokolade? Noen som har prøvd det?

Jeg bruker de lyse sjokoladeplatene fra Sukkerfritt.com kjøpt på Rema 1000.
Vurderer å prøve litt hvit og litt mørk sjokolade i dag, men er redd for at det blir helt merkelig...
Har ikke bestemt meg enda, så vi får se...

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 12:19   #68
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Black Sunday

Denne kaken er bare kjempegod!
Jeg bruker Anton Berg sin sukkerfrie og så blander jeg splenda og sukrin.

Som tilbehør kjøper jeg en pose frosne bringebær og så bruker jeg rømme i stedet for krem. Den syrlige smaken passer perfekt til alt det søte!!!

(Nå hadde jeg egentlig kjøpt inn ingredienser til å lage Gerds ostekake til helgen.....hmmm, valgets kvaler)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 12:21   #69
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Som tilbehør kjøper jeg en pose frosne bringebær og så bruker jeg rømme i stedet for krem. Den syrlige smaken passer perfekt til alt det søte!!!

Jeg pleier ikke å ha noe på jeg, så takk for tipset!

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

(Nå hadde jeg egentlig kjøpt inn ingredienser til å lage Gerds ostekake til helgen.....hmmm, valgets kvaler)

Luksusproblem

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 12:22   #70
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Black Sunday

Jeg lar den stå kaldt i kjøleskapet over natten, også deler jeg den opp i små ruter med pizzakutter

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 16:25   #71
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 17:45   #72
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Black Sunday

Denne har jeg lyst til å prøve meg på, men problemet er at jeg er ikke glad i sterk sjokoladesmak. Kanskje jeg ksal teste ut lys sjokolade på denne?

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 22:20   #73
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Sissi, her.

Nå klarte jeg ikke å vente mer.. Lagde kaken i dag tidlig og nå følte jeg at det var på tide å smake Og den var ikke dum

Synes kaken var kjempe god, men jeg synes den ble litt for sterk :S
Tok å stiv pisket litt fløte og tok oppi vanilje ekstrakt, ble deilig

Skal prøve å lage denne kaken en gang til, men tenkte at jeg kunne bruke en plate lys og en mørk sjokolade? Noen som har prøvd det?

Men dette var en kjempe god kake og enkel å lage var den å

Takk for mange fine oppskrifter her inne..

Hilsen Christine

Jeg brukte en lys og en mørk, og syntes den ble himla god. Men så er ikke jeg glad i mørk sjokolade da.

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 14:34   #74
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Høres nyyyydelig ut! Den skal prøves!

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 20:47   #75
snowqueen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 27
snowqueen er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

Det bør dere virkelig, den var til å spise opp! HAH!
Min ble litt mørk, så jeg lurer nesten litt på om det går ann å ha no kremfløte i røra? Hmm.. Det må jeg teste ut

__________________

snowqueen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Black boy Rub-a-dub Madamim Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 03-04-08 01:35
Sukkeralkoholer i Black Frisk og Ricola Original Herb Mosepjusk Lavkarbo generelt 2 13-03-08 00:04
Black Tower Riesling Dolly Lavkarbo generelt 2 03-04-07 14:57
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 17:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no