Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Vi som starter i mai -14!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-06-14, 20:21   #226
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Middagen i dag ble grillet svinefilet med coleslaw (uten gulrot) og maiskolbe med masse hvitløkssmør på. Det smakte fantastisk godt.

Har kjøpt inn skogsbær og blåbær til "is" dersom det blir flere varme dager, men nå ser det ut som temperaturen kryper litt nedover. Kun 12 grader i skrivende stund, og vi har vært oppi 20.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-14, 20:22   #227
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Sellerirotsalat må prøves. Har to ganger dratt i butikken for å kjøpe sellerirot, men de har vært så bløte. De skal ikke være sånn?

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-14, 22:13   #228
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Heisann, her har vi kost oss i finværet i dag og vært på aktiviteter fra morgen til kveld😊 Lunsjen i dag ble spist på Peppes, de har fått en nydelig salat nå med kyllingfilet, egg, bacon,avokado og spinat, - midt i blinken med andre ord. I kveld lagde jeg hjemmelaget pizza til resten av familien mens jeg stekte meg en saftig entrecote, med asparges, camembert fløtesaus og salat. Livet på ketolysekuren passer meg utmerket,-savner absolutt ingenting😊

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-06-14, 23:08   #229
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.

maiskolbe med masse hvitløkssmør på.

Mais er absolutt ikke lavkarbo.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 00:27   #230
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Argh. Har fått en sukkerfri melkesjokolade. Spiser noen ruter- blir kvalm- det går over og jeg spise mer. Note to my self: Kjøp aldrig sukkerfri sjokolade. Spis heller Dark premium 70% eller 86%

Og det værste er at jeg har tre til plater i kjølekapet. Hver på 100-150 gram. Liker ikke å kaste mat.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 01:32   #231
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Oppfølging. Vond smak i munner og luft i magen. Da har jeg lært at sjokolade søtet med maltitol og steviol glycosides (engelsk, hva blir det på norsk?) skal jeg holde med unna.

Kastet resten i bosset sammen med en 60 % mørk sjokolade som ikke var så veldig god. Og så bar jeg bosset ut

Skal ikke bruke meg selv som bossbøtte! Skal sjekke hva de andre sjokoladene er søtet med og er det det samme går de samme vei. Søtsmaken trigget meg til å spise selv om jeg ble kvalm

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 02:48   #232
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Tilbake fra en uke i Syden - masse utskeielser - selv om jeg nok tenkte mer igjennom ting enn jeg ville gjort før. Dere er veldig flinke! Gruer meg til å gå på vekten - veide 66,1 kg før jeg dro - laveste på 5 år! Tror det er mulig å gå ganske mye opp på en slik tur... Så blir spennende å se i morgen...

Tømte huset for mat før vi dro - Og med pinsestengte butikker, blir det nok ikke ordentlig start før på tirsdag.

Satser på å drikke masse vann og være flink den kommende uken.

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 14:33   #233
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Mais er absolutt ikke lavkarbo.

Det er jeg klar over, men gikk helt fint med litt. Er fortsatt i ketose.

Opprinnelig lagt inn av Hubba Bubba, her.

Argh. Har fått en sukkerfri melkesjokolade. Spiser noen ruter- blir kvalm- det går over og jeg spise mer. Note to my self: Kjøp aldrig sukkerfri sjokolade. Spis heller Dark premium 70% eller 86%

Og det værste er at jeg har tre til plater i kjølekapet. Hver på 100-150 gram. Liker ikke å kaste mat.

Sukkerfri sjokolade er ikke noe godt og gir vond mage, da er Premium Dark bedre.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 14:34   #234
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Har forresten gått ned 4,7 siden start. Er megafornøyd med det, for jeg hadde jo tross alt sprekk fra 17. mai og en ukes tid framover.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-14, 22:53   #235
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av mailen, her.

Har forresten gått ned 4,7 siden start. Er megafornøyd med det, for jeg hadde jo tross alt sprekk fra 17. mai og en ukes tid framover.

Så supert. Jeg er ned nesten 4 kg fra 5. mai. Hadde vært en til men utskeielsene i uken som var gjode sitt.

Tips til dessert: Pisk kremfløte sammen med vaniljekesam. Ca en ss vaniljekesam til ca 1 dl kremfløte. Det ble en søt og fløyelsmyk krem. Vet det er noe sukker kesamen men det tillater jeg meg på lavkarbo. Serveres sammen med ulike bær.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-06-14, 23:10   #236
scnuppa80
Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Hvor: Røros
Innlegg: 191
scnuppa80 er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Liten oppdatering herfra ! Akkurat 1 mnd siden jeg startet, og har gått ned 3,3 kilo. Ikke overveldende mye men uansett i riktig retning .Har ikke målt meg, det angrer jeg litt på for kjenner at klærne er blitt romsligere, spesielt buksene så selv om ikke kiloene renner av så endrer tydeligvis kroppen seg skjeide ut med en is og en Tuborg lite i helgen men det får gå bra! Er stort sett i ketose og faller jeg ut en dag er jeg på plass igjen dagen etterpå, har funnet ut at jeg tåler hvertfall 30g karbs før jeg faller ut. Men ellers så går alt fint, og jeg håper at vekta rører seg littegrann mere snart, hadde håpet å gått ned 4 kilo til før august hvertfall

scnuppa80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 10:32   #237
xverbs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 6
xverbs er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Sjekka vekta igjen i går og da har jeg gått ned til 80.5 fra 83 kg på 2 uker.

Veldig fornøyd med dette da jeg har skeiet ut ca. en dag i uka. Var på apoteket og kjøpte stix. Testet flere ganger og har vært litt av og på, men så lenge vekta går nedover bryr jeg meg ikke så mye om det. Tror nok utslaget er en blanding av å spise mindre og være mer bevisst på hva man har i seg og ketosen.

Jeg har heller ikke klart holdt meg unna Pepsi Max (er ett must) og det virker da allikevel

Håper dette fortsetter utover sommeren og høsten

Edit: Finnes det forresten noen oversiktside over oppskrifter som passer ketose? Finner liksom mange på forumet her, men dem er jo litt overalt.

xverbs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 12:37   #238
ludviga
Medlem
 
ludviga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 96
ludviga er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opp 1,9 kg på en og en halv uke syden ass...

__________________

ludviga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-14, 23:52   #239
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av KingOfBacon, her.

Hvilken pølse/hvor fant du disse? Kjenner at det er helt gull nå som sommergrillings er på vei.

Venter i spenning for å høre hvilke pølser Melissa mener.

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 10:54   #240
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

6 kilo ned på 6 og en halv uke! Storfornøyd! Vekta gjorde et hopp i dag.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 16:15   #241
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Opprinnelig lagt inn av lirumlei, her.

6 kilo ned på 6 og en halv uke! Storfornøyd! Vekta gjorde et hopp i dag.

Så gøy! Gratulerer.

Jeg er fornøyd med ned 4,7 kg siden 5. mail. Selv om jeg spiste et stykke dolly i går-

Ludviga: Jeg hadde opp 2 kg på reise og besøk en uke og har brukt en uke på å komme ned. Så nå er jeg der jeg var for 14 dager siden. Så nå gleder jeg meg til å se nye tall nedover.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-14, 19:49   #242
JojoJulie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2014
Innlegg: 54
JojoJulie er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Så flinke dere er!!

JojoJulie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-14, 00:16   #243
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hvordan går det med dere?
I kveld koker jeg syltetøy av jordbærrabarbra. Lite karber og nydelig godt med fløte.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-14, 23:29   #244
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Fikk servert fisk med pesto og ovnsbakte poteter. Var så sulten at jeg spiste godt med poteter. Og is ti dessert . Håper trening og tur oppveier karboene. Smakte litt toblerone i dag. Det var fryktelig søtt og fikk ikke lyst på mer.

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 11:57   #245
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

En og annen utskeiielse er vel ok om man har et langtidsperspektiv..

i dag er det 7 uker siden jeg la om kosten. 6.5 kilo i minus og livet er lett å leve.
lagde lapper til lunsj med rabarbrasyltetøy oppå. Til middag blir det fisk og grønnsaker.

Hva er deres "hurtigmiddag"? Jeg pleier å steke kjøtt, løk og grønnsaker (gjerne wokgrønnsaker) og helle på fløte, krydre godt og spise.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 16:54   #246
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien
Wink

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei dere. Omsider kom tante Rød på besøk, vel en uke etter normalen. Pleier alltid være på dagen her. Har dere erfaringer å dele? Vekten viser to kg opp og magen står på spreng men er fremdeles i ketose og følger kuren nærmest til punkt og prikke.
Tok et glass hvitvin i går og det er vel det eneste jeg har skeiet ut med siden jeg begynte for snart 7 uker siden.
Spiser stort sett "hurtigmat" jeg:Kjøtt, fisk, kylling med grønnsaker, salat og rømme/fløte. Ingen brøderstatninger og kakebaking.
Ny veiedag mandag så da får vi se om vannvekten som jeg håper at kan skyldes mensen har sluppet taket og kanskje tatt med seg litt fett i samme slengen.
Har det veldig bra, med masse energi og godt humør så det er godt.
Trening har det blitt mindre av men prøver med litt styrke og bevegelse i hverdagen

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-14, 19:12   #247
lirumlei
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 106
lirumlei er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Det høres veldig bra ut og helt normalt Hilde. Man får mer vann i kroppen den uka. Men så lenge du er flink, så vil jo vekta vise nedgangen etterhvert.

Ikke mye kakebaking her heller, men til helgen skal vi i selskap og jeg baker ei kake og har med. Da vet jeg hva jeg kan spise. Jeg bakte lavkarbobrød nå i helgen, må nok skjære det opp i skiver og fryse ned, for det gikk ikke unna på sorten. Greit å ha å ta til, tenker jeg.

lirumlei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg frem med lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 09:53   #248
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vi som starter i mai -14!

Tante Rød kom på besøk her også i helgen. Jeg drakk mye vann pga trening. Syntes at lårene var full av cellulitter. Så virket det som om vannet slapp tak . Måtte tisse hver time og det mye hver gang. Var opp 1 kg men det er borte igjen. Er ned 5.3 kg siden start. Det er kjekt med ned 5 kg. Har lest at det er en størrelse. Klærne er iallefall mer romslig. Og jeg føler meg mer vel. Rart egentlig for når jeg gikk opp i vekt for en lang tid siden følte jeg meg som en flodhest før jeg ble elefant. Er jeg nå en elegant flodhest?

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 16:25   #249
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Vi som starter i mai -14!

😄😄😄 må le av spørsmålet ditt, jeg tror ikke du ser ut som en elefant nå.
Du har sikkert som meg fått mer overskudd og energi og da bærer vi vekten på en annen måte enn når vi er tung, lat og full i karbohydrater😊
Da jeg skulle gifte meg for 5 år siden gikk jeg ned 5 kg og den vekten som jeg var på bryllupsdagen er 3 kg mindre enn jeg er i dag. Likevel føler jeg meg faktisk slankere i dag enn den gang. Kanskje har både jeg og du fått muskler😊

__________________


Jeg er vel ikke overvektig- bare underhøy
Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 22:57   #250
Melissa90
Medlem
 
Melissa90 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 80
Melissa90 er på en erverdig vei

Sv: Vi som starter i mai -14!

Hei Har ikke vært så aktiv på dataen i det siste De pølsene kjøpte jeg på en lokal butikk her i tromsø. Tror kanskje meny selger samme, prøvde å google det å da kom det opp de heter jakobs utvalgte de har masse godt med lite karbo Flere typer pølser.

__________________


Melissa90 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter nå! Bli med? Karikatur Lavkarbo generelt 18 24-07-14 11:46
I dag starter jeg Tiilda 24 Ketolysekuren 10 11-02-10 14:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no