Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kokosmel vs mandelmel

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-03-10, 23:55   #1
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Kokosmel vs mandelmel

Jeg var på jakt etter mandelmel i dag, men fikk beskjed om at det var utsolgt fra leverandøren. Endte opp med å kjøpe kokosmel (Aman Prana) fra Supernature i stedet. Kan man bruke kokosmel i stedet for mandelmel i oppskrifter, og bruker man isåfall samme mengde??

Og hvis noen har prøvd begge, hvem var du mest fornøyd med, og hvorfor??

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 13:25   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel vs mandelmel

Kokosmel og mandelmel smaker forskjellig og har foskjellig konsistens. Du må prøve deg frem, - det kan jo godt hende du liker det.

Jeg kjøper ikke mandelmel heller, men maler mandler selv, det er minst like bra. Verdt et forsøk om ikke kokosmelet funker.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 15:26   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel vs mandelmel

Jeg har ikke giddet å kjøpe begge del. Bruker kun kokosmel der hvor det står mandelmel og det går heeeelt fint!
Er litt søtere enn mandelmel, da.

Malte mandler inneholder en del olje som er fjernet for å lage mel, så malte mandler er ikke det samme som mandelmel.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 16:59   #4
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel vs mandelmel

Takk for svar Da blir det vel litt kokosmel-baking i påsken

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-10, 17:23   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kokosmel vs mandelmel

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

J
Malte mandler inneholder en del olje som er fjernet for å lage mel, så malte mandler er ikke det samme som mandelmel.

Nei, det er ikke det samme, de sier seg selv. Men jeg har brukt begge deler omhverandre og det funker stort sett helt likt. Jeg har iallefall ikke oppdaget noen stor forskjell på det jeg baker. Om det er noe så må det være at bakverket blir tørrere med mandelmel i forhold til malte mandler. Så fettet i mandlene har jeg ikke noe imot. Liker saftige kaker/brød/boller jeg

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandelmel maynard Generell diskusjon 0 12-03-10 17:50
Mandelmel Aphrodithe Lavkarbo generelt 4 01-02-09 14:16
Mandelmel kristine89 Kake/dessert og snacks 1 26-07-08 07:43
Mandelmel Bergen27 Spørsmål og svar 2 31-05-08 00:47
mandelmel Trolljenta Spørsmål og svar 1 16-12-07 21:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no