Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

tviler allerede......

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-10-04, 18:41   #1
m@nisha
Juniormedlem
 
m@nisha sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Alder: 45
Innlegg: 33
m@nisha er ny på veien
Unhappy

tviler allerede......

jeg er bjynt å tvile på at jeg kan klare å gjennomføre denne dr.atkins metoden
jeg er ikke en gang bjynt......
vill så gjerne at noen kan hjelpe meg med å sette om min første dag...altså en "spiseplan"...å hvor mye av div jeg har lov å spise.....
bare for at jeg kan komme i gang... ........
og samtidig lurer jeg på om jeg har råd til biff og dyr mat hver dag....
noen sier at di kuttet ut dette pga at d ble altfor dyrt....
jeg vill så gjerne gå ned litt fort...vill ikke gå i maaange år å vente på at jeg tar av meg 10kg....mitt mål tilslutt er 30kg....
håper noen vill hjelpe meg litt.........................

__________________


*Hvis du tror du kan klare d,eller tror du ikke kan klare d,så har du helt rett!*
m@nisha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-10-04, 19:23   #2
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Hei kjære du, ikke fortvil ....

http://atkins-se.com/billboard/index.php/sv/24

Gå inn på denne linken så ser du du menyforslag.

Jeg er vel ikke en beste til å gi deg råd i.o.m. at jeg ikke spiser nok selv, men jeg prøver likevel.

Se i linken under, der står det hva du kan/skal spise
(du skal ikke være sulten!!)

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=419

På induksjonen skal du spise 20 karbohydrater hver dag i 14 dager.
Drikke minst 2 liter vann hver dag, eller mer om du greier (vann er viktig for nyrene dine). Spis minst 3 måltider hver dag, men det er bedre om du spiser flere små måltider f.eks. 5 fordelt over hele dagen.

Grønnsakene er det lettest å veie, ikke måle i dl. Det synes jeg var vanskelig. Bruk vekt du.

Greie matvarer på induksjonen er blomkål, brokkoli, paprika, slangagurk (lite næring, men godt ), og EGG. Egg i alle varianter, 1 egg er 0,8 kh. Litt fløte, creme fraich. Jeg bruker mye bogskinke på boks, ikke helt lovlig men lite kh. Ost, f.eks. gaudaost, inneholder omtrent null karbohydrater.
Egentlig skal du ikke drikke kaffe og lett brus. Jeg har ikke greid å kutte det ut,- da hadde jeg nok blitt litt smågal, men stopper vekta mi opp dropper jeg det med en gang. Som du ser i tabellen (i linken) så er det masse kjøtt, reker, egg du kan spise. HP har skrevet at du skal spise moderat av disse tingene, men du må huske at du IKKE SKAL GÅ Å VÆRE SULTEN! Mengden mat vil regulere seg selv over tid.

Det behøver ikke bli så dyrt skjønner du.

Skjønner at du vil gå ned fort i vekt. Du sier du vil ned 30 kilo og det er jeg helt sikker på at du vil greie!! Bare husk at dette ikke er en slankekur, men en kostomlegging,- som vil vare livet ut. Slutter du å leve "Atkins" vil vekta gå opp igjen over tid. Du vil finne din "kh-verdi" eller for å si det på en annen måte, du vil finne ut hvor mange kh du vil kunne spise hver dag for å ikke gå opp i vekt.

Jeg har selv bare litt igjen for å ha minska vekta mi med 20 kg. fra midten av juli fram til nå.

Bare vær standhaftig, søk råd/støtte/hjelp her i forumet, så skal du se at det går bra!

Det er ikke noen katastrofe om du feiler innimellom, det gjør vi alle. Og det er feila sine en lærer av.

Skriv gjerne et PM til meg om du lurer på noen mer, skal hjelpe deg i gang så godt jeg kan. Eller om du har MSN kan vi ta en prat der.

Det er helt sikkert mye jeg har glemt å skrive, men det er sikkert andre som kommer til å tre støttende til med mer informasjon.

Dette er jeg helt sikker på at du får til, du er så motivert og vil så gjerne, så dette går veien!!

Stå på!
Dette får du til!!

til deg fra meg

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-04, 19:46   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Helt enig med Musti...og hun klarer det. Ta en titt på journalen hennes også og alle MUPene, så der du hva i spiser. Du trenger slett ikke spise biff hver dag. Og se hva Nille skriver i en annen tråd til deg..og jeg..
Dette klarer du men du må være snill å se litt på de trådene vi har om dette ...Journaler og MUP tråder inneholder masse menyer. Alt vi spiser i løpet av uksa. I tillegg finner du mange oppskrifter i kokebøkene du bør lese.
Lykke til

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no