Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

For mye bacon?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-11-07, 13:12   #1
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

For mye bacon?

Hei!
jeg er en ivrig leser av innleggene deres her. og får masse gode tips og råd når jeg er inne på sidene.
vekta mi har stått stille i ukesvis nå.. og ønsker så inderlig at den skal bevege seg nedover igjen!
Jeg tror selv at jeg har klart å kutte ut partystopperne mine. . det ga i allefall tydelige utslag på vekta da jeg kuttet de ut. men nå er det som sagt stopp og fullstopp igjen!!
så leste jeg i ett annet innlegg her at noen stoppet opp av bacon?? kan det være at jeg spiser altfor mye bacon?? trodde det var så bra jeg!!
Jeg spiser en pakke til frokost, og av og til til kvelds. til lunsj er det salat m ymse oppi. slik som enten kylling, skinke, reker, egg osv.. av grønnsaker har jeg salat,agurk, oransje paprika og noen få sukkererter. det skulle vel ikke stoppe dette? lager dressing av majones og litt ketchup uten sukker.
til middag er det kjøtt eller fisk av ymse slag. så jeg synes selv at det virker ganske riktig.. men kan jeg altså få i meg for mye bacon??

hjelp meg a kjære dere!!!!!

janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:17   #2
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: for mye bacon?

Det kan HELT KLART være bacon. Det var det hos meg. Nå har jeg helt sluttet med det og er på vei nedover. Nå spiste jeg 1-2pakker om dage da, det har nok litt å si. Prøv heller å kos deg med det til søndagsfrokosten. I tillegg slepper du å få alt det vannet i kroppen pga saltet. Neste mål for meg er å kutte så mye ned som mulig på saltet. Det har hatt stor innvirkning på min vekt.
Lykke til

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:39   #3
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: for mye bacon?

tusen takk for svar! jeg spiser også gjerne opptil to pakker pr dag... huff hva skal jeg lage istedenfor da...... har jo fått helt dilla på bacon! og aldri trodd at det var det som kunne være det som stopper alt!!
men hvordan er det om jeg spiser slike lapper/vafler etc istedenfor? har vært så redd for å spise slikt i den tro at jeg da får i meg for lite fett.....

janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 13:59   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: for mye bacon?

Det går jo an å begrense mengden også. Ikke en hel pakke til hvert måltid. Jeg spiser egg (2-3) og 4 remser bacon pr gang. Og jeg har spist bacon gjennomsnitt 1 gang hver dag i 9 måneder.....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 14:12   #5
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: for mye bacon?

Deler samme erfaring som Gerd. I ketcup uten sukker er det søtstoff, kan det være synderen? Bacon kan byttes ut med skinke, men da må du få i deg mer fett på anna vis.

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 20:27   #6
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: For mye bacon?

takker for svarene!!
så i kveld har jeg bakt brød! stekt pannekaker.. og ¨nå står muffins i ovnen! så er det bare å håpe at brødet smaker godt...
skal kutte kraftig kraftig kraftig ned på baconet. prøve å unngå dressingen min på salaten ( da jeg ikke er noe glad i oljer...) og heller spise noe av det andre. !! blir jo for meg en spennende ny vri på hele kuren! har i tillegg blitt superflink til å kutte ut cola light og heller drikke vann.

så nytt mot er i boks!

janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 21:25   #7
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye bacon?

Opprinnelig lagt inn av janine75, her.

prøve å unngå dressingen min på salaten ( da jeg ikke er noe glad i oljer...) )

Bare et tips; hva med å bruke Creme Fraiche på salaten? Du kan røre inn favorittkrydder om ønskelig. Like fett som seterrømme, men ikke den intense smaken (synes jeg da)

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 08-11-07, 23:54   #8
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: For mye bacon?

Opprinnelig lagt inn av janine75, her.

....blir jo for meg en spennende ny vri på hele kuren! har i tillegg blitt superflink til å kutte ut cola light og heller drikke vann.

så nytt mot er i boks!

så flott!! Lykke til, stå på videre!! Du har sannelig tatt grep om situasjonen!!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 07:02   #9
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: For mye bacon?

Du har jo fått de svarene jeg hadde tenkt til å gi deg. Samtidig vil jeg råde deg til å variere litt på frokosten. Ikke bare ete bacon. Bytt ut med omelett, brød, muffins, salat. Lite variasjon kan også bremse deg:erfart:

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 11:55   #10
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: For mye bacon?

takker igjen for svarene deres!
ja det har blitt lite variasjon hos meg... så nå er det ny frisk start! idag ble det pannekake/lapp til frokost! til stor glede for både meg og lillegutt!! og muffins til lunsj idag( rakk ikke lage salat da vi hadde legetime til lillegutt på morran...) Det m creme fraiche har jeg ikke tenkt på til salaten! det skal jeg prøve i helga!!

god helg alle sammen!

janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 14:56   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: For mye bacon?

Hei
Stått stille i flere uker . Det virker OK det du spiser, så derfor vil jeg bare gi deg ETT råd, nei forresten det blir TO.: spis litt mindre til alle måltider. Øk mosjonsmengden til 45 min daglig.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 21:36   #12
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For mye bacon?

Opprinnelig lagt inn av janine75, her.

Det m creme fraiche har jeg ikke tenkt på til salaten! det skal jeg prøve i helga!!

god helg alle sammen!

Ja, hvordan gikk det - var det godt? Min ultimate favorittsalat, mikset på 3 sekunder er ruccola, agurkskiver og litt creme fraiche. Perfekt motvekt til bacon f.eks Smaker genialt!

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 12-11-07, 09:33   #13
janine75
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 94
janine75 er på en erverdig vei

Sv: For mye bacon?

jeg har ikke fått prøvd det enda! tok salat uten dressing med meg på jobben idag. men skal prøves til middagen!!

janine75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bacon gilbertine Generell ernæringsdebatt 7 15-04-07 20:46
Bacon? Sprudle Spørsmål og svar 4 21-02-07 17:54
Bacon og olje Anitave Lavkarbo generelt 7 01-07-06 00:56
Karen B's kylling med bacon, fløte og timian Nille Middag 1 25-03-05 22:28
Eggepanne med bacon og purre Iset Frokost og kveldsmat 0 06-05-04 12:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no