Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Argumenter for lavkarbo?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-12, 15:11   #1
Nileh
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 39
Nileh er på en erverdig vei
Post

Argumenter for lavkarbo?

Nå er jeg i full gang med å skrive en omfattende oppgave om lavkarbo. I siste del av oppgaven må jeg drøfte og komme med argumenter både for og i mot lavkarbo og jeg lurte på om dere kanksje kunne hjelpe meg med dette? På internett fins det nesten bare negativie vinklinger, som ikke minst er uten begrunnelse, og utrolig mange uttalelses som ''Hvordan kan det være sundt å leve på egg og bacon?'' Derfor trenger jeg noen positive innspill i tillegg

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wrgf5Do/]
Nileh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:07   #2
Paraplyen
Juniormedlem
 
Paraplyen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 15
Paraplyen er på en erverdig vei

Sv: Argumenter for lavkarbo?

les her: http://paljabekk.blogspot.com/

Paraplyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-02-12, 17:38   #3
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Noen (av mange) for:
Ren og naturlig mat, de fleste spiser mye mindre tilsetningsstoffer.
Mange øker inntaket av grønnsaker. Og mange spiser flere typer grønnsaker enn tidligere.
Matglede, matlagingsglede. Mange lærer seg å lage mat fra grunnen av eller lager oftere mat fra bunnen av.
Selv har jeg begynt å spise lever, lungemos og flere deler/kjøttstykker fra forskjellige dyr - ikke bare brystfilet av kylling, renskåret svinekjøtt...

Jeg kjøper med kraftbein og koker. Masse gode næringsstoffer i kraftbein. Har også lært meg å koke kraft av rekeskall og ha som base til fiskesuppe.
Altså kan det være en bedre utnyttelse av ressursene våre. Mange spiser også rester til frokost/lunsj. Og kaster mindre mat. I Sverige er mange opptatt av å kjøpe kjøtt fra gresspisende kuer og økologisk kjøtt. Og nærprodusert mat. Kan argumetere med at det blir mindre utslipp pga kortere transport.

Inntaket av sukker går kraftig ned. Det er alle enige i at er et gode
Inntaket av korn går ned. En lenke til til P. Jåbekk - som gjør at du kan argumentere for at det er bra

Om man spiser lavkarbo på en god måte, så slipper man blodsukkersvingingene mange ellers sliter med. Ikke alltid så lett å få spist hver 3.-4. time


Du kan jo lete litt mer hos Jåbekk, se litt hos kostdoktorn.se og de bloggene han lenker til.

Lykke til.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 08:23   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Denne blir vel litt på siden, men tråden heter "100 andre grunner til lavkarbo"

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=31219

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 11:23   #5
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Argumenter for lavkarbo?

For min del handler det først og fremst om å holde meg frisk. Jeg har PCOS, og blir dårlig av for mye karbohydrater i kosten, selv de langsomme.

Mange sykdommer blir lettere håndterlig/borte på lavkarbo, det beste argumentet av dem alle. Men hva slags vinkling har oppgaven? Er det en ren kostholdsoppgave, medisinsk, livsstil eller hva?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 13:24   #6
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Jeg fungerer bedre psykisk. Sliter ikke like mye med depresjoner, og ikke minst har de vanskelige følelsene rundt mat blitt mye bedre, nærmest fraværende. Det er et veldig tungtveiende argument for meg. Dessuten er det bedre for tannhelsa! Mange spiser sjeldenere, og så vidt jeg har skjønt er det karbohydrater som er årsaken til karies/hull. Merker det godt sjøl på at jeg får mindre belegg på tenna.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 14:06   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Lavkarbo kan gjøre alle over-og undervektige normalvektige og sunnere.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 14:44   #8
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Yrla: Alle er kanskje å ta i da vi er skrudd sammen litt forskjellig, men enig i at svært mange vil få et bedre liv ved å redusere på KH. Enkelte idrettsutøvere fungerer ikke så bra på lavkarbo, selv om andre fungerer meget bra. I min familie har vi de som fungerer bra på lavkarbo\fedon og de som fungerer best på anbefalinger mer i tråd med myndighetene, ja, de har testet diettene over flere måneder. Jmf genenes diett responerer jo de fleste best ift gensvar på fordelingen 1\3 av hvert næringsemne, altså en moderat lavkarbodiett hvor proteininnholdet er økt mye mens fettinntaket er økt litt jmf offentlige anebfalinger: http://www.forskning.no/artikler/2011/september/298348 30\30\40 er kanskje ikke så dumt for mange? Ikke langt unna fedon.

Hovedfordelene med lavkarbo er at det er vanskelig å legge på seg, det er meget fornuftig å redusere på karbohydratene for de aller fleste overvektige da de fleste er insulinresistente\metabolsk syndrom\DB2. En rekke sykdommer som PCOS, psoriasis og endel hudsykdommer blir bedre\friske. Dette har nok endel med omega 3\6 balansen som er betydelig lettere å oppnå ved lavkarbo enn ved lavfett samt raske karbohydrater som ikke er bra ift betennelser etc.

En av de største potensielle ulempene er nok det med bærekraftighet. Et balansert lavkarbokosthold med stort innslag av grønnsaker, nøtter, bær og litt frukt uten å øke særlig på mengden kjøtt\fisk og melkeprodukter vil være svært barekraftig, men jeg kjenner desverre flere som spiser langt mer kjøtt, egg osv. Ikke et problem når noen få gjør det, men når svært mange begynner å gjøre det kan det bli et problem. Jeg håper og tror det ikke blir noe problem, men man bør tenke over det. Dog tror jeg de aller fleste som velger lavkarbo øker på grøntinntaket og bruker varierte fettkilder (avocado, olivenolje, kokosfett osv) og ikke nesten utelukkende animalske.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 20:00   #9
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Argumenter for lavkarbo?

For det første gir media et feil inntrykk av lavkarbo og hva man spiser i forhold til "bare" egg, bacon, smør og fløte... Stort innslag av grønnsaker og feit fisk er jo felles råd med staten.

For meg har et stabilt blodsukker bedret på angst og depresjon, søvnvansker, reduksjon i medisinbruk, stabilisert matinntaket og nesten redusert vekta til normalen etter netopp dette som bivirkning av medisiner ( bytte av medisiner alene hjalp ikke nok ).

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 20:44   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Yrla: Alle er kanskje å ta i da vi er skrudd sammen litt forskjellig, men enig i at svært mange vil få et bedre liv ved å redusere på KH.

Hvem stabiliserer ikke vekten med lavkarbo da? Om alle følger fedon eller strengere er jeg overbevist om at alle kunne vært normalvektige. Noen måtte kanskje tatt piller for lavt stoffskifte, men ellers ser jeg ingen. Og det ville forebygget diabetes 2 om barn fikk det fra dag 1.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:13   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Mine to beste argument for å spise lavkarbo? Altså, ikke medias oppfatning av lavkarbo - men rene råvarer, gode proteinkilder, masse varierte grønnsaker og gode fettkilder i passe mengde.

1. Det gjør meg symptomfri fra en ganske smertefull morbus chrons
2. Jeg er nesten aldri sulten.

Det finnes tusen andre, let litt på forumet, og bruk egne erfaringer. Hvis du starter med og beskrive godt hva lavkarbo EGENTLIG består i, både de ketogene retningene og de med mer kh som fedon, er det et godt utgangspunkt for å liste argumenter for.

Helsemessig er det sådd så mye tvil bla om fett er farlig at det regner jeg som et argument FOR lavkarbo. Sjekk ut denne linken for god gjennomgang av de noe svake studiene staten bruker som grunnlag for lavere fettinntak

Den eneste negative argumentet mot lavkarbo er om man sier man spiser lavkarbo og IKKE gjør det korrekt - da kan man faktisk spise seg syk. Men det gjelder altså om grunnkunnskapen mangler. Altså, IKKE velg et lavkarbokosthold om du ikke orker og sette deg inn i hva det faktisk dreier seg om

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-02-12, 21:16   #12
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Det viktigste for meg er at leddene mine er mye bedre nå. Har fibromyalgi og lavkarbo hjelper utrolig mye mot smertene.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 09:14   #13
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Bedre sex
(ikke tull, faktisk)

Ja, noen måtte si det

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 09:22   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Jeg tror mange (ikke alle) allergikere kunne ha hatt nytte av et lavkarbokosthold hvor brødmat og gluten er utelukket i hvert fall for å bli bedre/frisk fra allergier. Det er visst overraskende mange som har kryssallergier uten å vite det. Da jeg kutta ut alt av korn i kosten, forsvant pollen- pels- nøtte- og sitrusallergi!
Ikke minst er jeg kvitt migrene (bortsett fra et og annet stressutløst optisk anfall, men det kan jeg leve med), og jeg begynte å bli fryktelig plaget, på grensen til det lett invalidiserende. Jeg vet ikke helt hva som ligger bak det, men ettersom migrene er en blodåresykdom, så kan det ha seg sånn at jeg fikk bedre blodgjennomstrømming?! Migrene har jo også en del triggere, mye av det kan ligge i mat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 09:52   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Når jeg leste om allergi i Photos kommentar kom jeg på at jeg ikke har hatt utslett siden jeg la om til lavkarbo. Jeg fikk høre det var nervøst utslett. Det stemte altså ikke. Jeg tålte uten å vite det ikke korn men da jeg sluttet med det roet magen seg straks. Tidligere hadde jeg hele tiden løs mage men ikke nå. Jeg hadde også opptil 4 kg med vann jeg gikk opp før mensen, dette er også helt borte. Det er det deiligste av alt. Jevnere humør og ikke helt på tur når jeg er sulten. Nå blir jeg ordentlig mett og slipper å sulte meg for å holde vekta.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 12:37   #16
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Argumenter for lavkarbo?

For meg personlig er det positive med lavkarbo at jeg har lært meg å lage ordentlig mat. Jeg spiser mye sunnere og mer variert enn før, slipper sultfølelse og har fått en mye roligere mage. Før slet jeg mye med urolig mage og luftproblemer, og det er ikke verken morsomt eller lett å gå rundt som et gasskraftverk.
Tidligere hadde jeg også en voldsom trang til raske karbohydrater (ofte sjokolade) når jeg var trøtt, nå slipper jeg det suget. Det er veldig sjelden jeg er fysen på noe nå.
I tillegg har det stille og rolig forsvunnet 13 kilo på to år, og det er jeg veldig glad for.
Matbudsjettet er blitt lavere, fordi jeg planlegger innkjøp bedre, og spiser stort sett opp alt jeg kjøper inn. Det blir ikke så mye impulshandling, for jeg er mere bevisst på hva jeg handler inn. Før ble nok handlingen mere styrt av hva øyet hadde lyst på der og da. Og da slang jeg ofte noe godteri med i handlekurven, det er det helt slutt med.
Før hev jeg ofte i meg noen brødskiver før jeg kom igang med middagslaging, fordi jeg var så sulten når jeg kom hjem. Og da ble det ikke noe mer middag. Nå lager jeg ordentlig middag hver dag, har fått helt andre vaner, og ikke minst så får jeg ikke sånn voldsom sultfølelse at jeg må dytte i meg noe veldig fort.
Jeg har et bedre liv med lavkarbo, og kan si at kostholdet mitt er blitt betydelig sunnere.
I tillegg vil jeg legge til at det er lett å gjennomføre denne livsstilen, jeg føler ikke at jeg forsaker noe eller savner noe, det fins så utrolig mye god mat man kan lage på lavkarbo!

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 24-02-12 kl 12:56.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 13:01   #17
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvem stabiliserer ikke vekten med lavkarbo da? Om alle følger fedon eller strengere er jeg overbevist om at alle kunne vært normalvektige. Noen måtte kanskje tatt piller for lavt stoffskifte, men ellers ser jeg ingen. Og det ville forebygget diabetes 2 om barn fikk det fra dag 1.

Jeg kjenner et par som er overvektige som bare fikk "vanndroppen" før ketose de første dagene etter å ha fulgt strikt lavkarbo, men lyktes bedre med fettfattig kost i å gå ned uten å telle kalorier. Ei var ei dame i flott fysisk form uten noen avvik ift sykdom\blodprøver etc på 71 år som er godt over normalen hva vekta angår, ei annen var ei dame på 45, hun fikk så sterke bivirkninger ift humør, kvalme osv at hun måtte avbryte etter noen måneder når vektnedgangen i tillegg uteble og hun spiste ketogent, dog skal det sies at damer etter overgangsalderen ofte er vanskelige å få ned i vekt. Dog har det store flertallet av de jeg har fulgt opp som pasienter og i min omgangskrets lyktes med vektnedgang\stabilisering. Husk at ASP (som kan lagre fett uten insulin), ghrelin, leptin osv spiller inn, ikke bare insulin. Jeg tror det er omtrent umulig å legge på seg mer enn noen få kg på lavkarbo, vet bare om ei som greide å gå opp 4 kg pg da spiste hun mye, men metthetssignalene fra fett\protein var tydeligvis ikke sterke nok for henne. Ingen regel uten unntak, det finnes ingen fasit for alle, men det finnes en fasit for mange

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 13:27   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Takk, Taraquin, setter pris på mer kunnskap.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-12, 13:51   #19
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Argumenter for lavkarbo?

Nå er ikke nødvendigvis jeg noen ekspert, sikkert mye du kan om lavkarbo som jeg ikke kan og, deler bare mine erfaringer og det jeg har lest og lært

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Herbalife ... Trenger noen argumenter Maz Generell diskusjon 19 14-03-11 19:40
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05
Fett (argumenter) Drømmepie Generell ernæringsdebatt 5 29-05-06 21:17
Morsomme argumenter på at lavkarbo er usunt donjuanwannabe Lavkarbo generelt 5 20-12-05 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no