Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-11, 20:21   #276
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hjubs, her.

hei, jeg har fulgt denne tråden og lest de fleste innleggene..jeg skal ta min gbp den 20.januar 2011 og har hatt mye glede og hjelp ved å lese innleggene her..takk til dere alle.. min bmi var på konsultasjonsdagen 38. jeg veide da 102 kg og må gå ned 4-6 kilo før operasjon. jeg er snart i mål med minus tre kilo. jeg har valgt privat sykehus. vill ikke stå åresvis i kø for så kansje ikke få operasjon..har spist knekkebrød siden nyttår, men fra i dag går jeg over til nutrilett...

Ønsker deg masse lykke til

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 00:20   #277
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/n...dane/1.7272359

sånn kan det også gå etter en slankeoprasjon..heldigvis sjelden det går sånn

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 19:18   #278
hjubs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3
hjubs er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Hei..nå er jeg operert. kom hjem i dag. den første dagen var skikkelig tung. sov mesteparten av tiden. men det går fort fremmover. har klart meg veldig bra i dag både m drikke og "måltider"..har vlitt smerte i siden der de innvendige stingene er.. men det er helt normalt..

hjubs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 19:36   #279
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Gratulerer med vellykka operasjon!!Håper du blir smertefri fort

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:20   #280
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av hjubs, her.

Hei..nå er jeg operert. kom hjem i dag. den første dagen var skikkelig tung. sov mesteparten av tiden. men det går fort fremmover. har klart meg veldig bra i dag både m drikke og "måltider"..har vlitt smerte i siden der de innvendige stingene er.. men det er helt normalt..

gratulerer hvor lenge lå du på sykehuset

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 25-01-11, 13:20   #281
hjubs
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3
hjubs er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

jeg lå tre dage på sykehuset. nå er det 6 dager siden operasjonen og jeg er i overraskende bra form. ha litt vont enda men ikke noe å snakke om. i dag har jeg heller ikke tatt noe paracet. merker godt på energien at jeg ikke spiser mat..er litt lei flytende men snart kan jeg spise most.. og da blir det "fest" går ned nesten en kilo pr.2.dag...

hjubs er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 19:23   #282
koala83
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 2
koala83 er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Lurte på om det er noen her som har tatt Gastrick bypass i Riga? Vurderer å ta det der, når det er så lang vente tid med å få hjelp her. Hvis du i det hele tatt for det. Koster ikke så mye der borte som det gjør her. Har snakket med legen min, og han er positiv til det, men sa at jeg skulle sjekke litt mer rundt det først. Har lett igjennom alt av nettsider og har ikke funnet noe negativt om privat klinikken Baltic Bariatric. Men vil ikke bare hoppe rett uti noe, uten og sjekke stedet godt. Hadde satt pris på tilbake meldinger av alleslag Har slitt med vekta i 10 år nå og nå er jeg luta lei

koala83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Libra Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 20:49   #283
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av koala83, her.

Lurte på om det er noen her som har tatt Gastrick bypass i Riga? Vurderer å ta det der, når det er så lang vente tid med å få hjelp her. Hvis du i det hele tatt for det. Koster ikke så mye der borte som det gjør her. Har snakket med legen min, og han er positiv til det, men sa at jeg skulle sjekke litt mer rundt det først. Har lett igjennom alt av nettsider og har ikke funnet noe negativt om privat klinikken Baltic Bariatric. Men vil ikke bare hoppe rett uti noe, uten og sjekke stedet godt. Hadde satt pris på tilbake meldinger av alleslag Har slitt med vekta i 10 år nå og nå er jeg luta lei

Har man råd, er det fritt frem å "snike i køen"! For den er jammen lang!

Har du lest på vektoperasjon.no? Flere der som har vært i Riga!
Jeg har ikke råd til å gjøre det privat. Står på venteliste på Bærum, men triller det inn penger er jeg i Riga så fort som bare f....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 20:58   #284
koala83
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 2
koala83 er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har man råd, er det fritt frem å "snike i køen"! For den er jammen lang!

Har du lest på vektoperasjon.no? Flere der som har vært i Riga!
Jeg har ikke råd til å gjøre det privat. Står på venteliste på Bærum, men triller det inn penger er jeg i Riga så fort som bare f....

Det har jeg ikke, men det skal jeg sjekke ut Takk Skal ta opp et lån, som sagt, er en j... lang kø. Og jeg vil ikke vente i 3-4 år på kanskje få svar. Ønsker deg lykke til Håper det triller inn litt penger

koala83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Libra Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:16   #285
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av koala83, her.

Det har jeg ikke, men det skal jeg sjekke ut Takk Skal ta opp et lån, som sagt, er en j... lang kø. Og jeg vil ikke vente i 3-4 år på kanskje få svar. Ønsker deg lykke til Håper det triller inn litt penger

Veldig mye nyttig info om alt som har med denne typen operasjoner å gjøre på vektoperasjon.no, men ikke like mange hyggelige mennesker som her!

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 07:46   #286
swegon
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 58
swegon er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Hei

Jeg er innvilget gastric bypass, har diabetes 2 og hadde en BMI på 45 når jeg var på undersøkelse. Det tokk 1,5 år fra jeg søkte til operasjon var innvilget. Jeg har utsatt denne operasjon til våren 2012. Søkte fordi det var 4-5 års ventetid. Holder på å slanke meg ned til under 100 kg, har et mål om å klare dette innen desember 2011.

Slanket meg ned 10 kg i 2010, har tatt av meg 13 kg i januar 2011. Bør man ta opersjon fordi man har diabetes 2 eller bør man slanke seg ned til en akseptabel vekt?

__________________


swegon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 11:14   #287
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av swegon, her.

Slanket meg ned 10 kg i 2010, har tatt av meg 13 kg i januar 2011. Bør man ta opersjon fordi man har diabetes 2 eller bør man slanke seg ned til en akseptabel vekt?

Mange blir kvitt sin dia2 for alltid etter en GBP, men langt fra alle!
Klart det er bedre å slanke seg ned i vekt enn å ta en operasjon, men det viser seg jo gang på gang at svært mange går opp i vekt igjen etter noen år.
Har man som mange med meg gått ned 20-30-40 eller flere kilo flere ganger, kan en operasjon være siste mulighet til å komme ned i en akseptabel vekt en gang for alle!
(Selv om noen få også går opp igjen etter en vektoperasjon, er tallene her snudd på hodet)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 11:55   #288
swegon
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Bodø
Innlegg: 58
swegon er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Jeg har mål å slanke meg ned til 90 kg, er 185 høy. Har nok ikke noe seriøs slanking før 2010, veide 150 kg på det meste. Har lagt om kostholdet og spiser ikke samme dritten som før, spiser mindre også. Hvordan er det å klare å holdet på vekten i fremtiden, er det noen som har erfaring...

__________________


swegon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 20:55   #289
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Jeg er slankeoperert
Første gang jeg leste denne tråden tenkte jeg at "aldri i verden om jeg skal gjøre det".
Men her sitter jeg da, 12 dager post.op, og jeg har det kjempebra!
Det å tro at en operasjon er en enkel utvei er hvertfall bare tull, for det første gjør det møkkvondt (!) og det er ganske krevende å få i seg alt man trenger.. Det skal jammen ikke være enkelt

Ønsker alle som vil ha operasjon lykke til

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 14:17   #290
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Jeg har ikke lest hele denne tråden, for den er laaang!

Vurderer GBP, da ikke noe funker skikkelig på disse påklistrede kiloene...

Gått på ketolyse i ca 4mnd, uten å gå ned så mange kilo. Startet på 117kg fordelt på 165cm. Nå 109,3. Altså BMI rundt 40 nå.

Lurer bare på ifht vektnedgang før en evt operasjon. Ser at mange går ned flere kilo før operasjon. Hva om jeg feks greier å presse meg ned til en BMI på 34 eller mindre før operasjon, vil jeg "miste retten" til operasjon da?

Prøver bare å samle mest mulig informasjon... Om jeg velger GBP, så er det noe med "stoltheten" å ha greid å gå ned disse kiloene SELV før operasjon.

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 14:36   #291
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Vurderer GBP, da ikke noe funker skikkelig på disse påklistrede kiloene...

Gått på ketolyse i ca 4mnd, uten å gå ned så mange kilo. Startet på 117kg fordelt på 165cm. Nå 109,3. Altså BMI rundt 40 nå.

Lurer bare på ifht vektnedgang før en evt operasjon. Ser at mange går ned flere kilo før operasjon. Hva om jeg feks greier å presse meg ned til en BMI på 34 eller mindre før operasjon, vil jeg "miste retten" til operasjon da?

Prøver bare å samle mest mulig informasjon... Om jeg velger GBP, så er det noe med "stoltheten" å ha greid å gå ned disse kiloene SELV før operasjon.

Du må ha en BMI på minimum 40 eller 35 med tilleggssykdommer ved søknadstidspunktet for å komme til vurdering. Dvs den BMI du har når legen sender henvisningen.
Mange får beskjed om å gå ned før operasjonen da det første fettet som forsvinner er innvollsfett. For at kirurgen skal ha best mulige arbeidsforhold, er det fint om man klarer å kvitte seg med dette fettet før operasjonen!
Man ja, noen er "for" flink og får dermed ikke operasjon.
Tror dog dette er sjeldent, da det jo ikke er å gå ned i vekt osm er problemet for de fleste, men å holde vekten. Mange går jo opp og ned og opp og ned og opp og opp flere ganger!

Det er veldig lang ventetid på offentlig operasjon for oss som søker nå. 2-4 årfaktisk!
Dersom du vurderer operasjon, vil jeg ha fått avgårde en henvisning, så kan du heller takke nei når den tid kommer!

Du finner masse info på vektoperasjon.no

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 14:52   #292
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Takk for raskt svar, Kitt !

Har allerede meldt meg inn på vektoperasjon.no. Hehe

Men det er så masse informasjon, at man nesten drukner...

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:03   #293
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Takk for raskt svar, Kitt !

Har allerede meldt meg inn på vektoperasjon.no. Hehe

Men det er så masse informasjon, at man nesten drukner...

Vet! Det er mye på en gang! Og det er forskjell på offentlig og om man tar det privat, i Norge eller i utlandet.
Mye varierer fra sykehus til sykehus og det blir gitt forskjellige beskjeder og.........

Det finnes sikkert flere nettsteder om dette også, men jeg har valgt å kun forholde meg til en, ellers er jeg redd jeg hadde blitt koko!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:33   #294
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vet! Det er mye på en gang! Og det er forskjell på offentlig og om man tar det privat, i Norge eller i utlandet.
Mye varierer fra sykehus til sykehus og det blir gitt forskjellige beskjeder og.........

Det finnes sikkert flere nettsteder om dette også, men jeg har valgt å kun forholde meg til en, ellers er jeg redd jeg hadde blitt koko!

Jepp, det var det jeg tenkte også ifht mange nettsteder (spesielt når jeg meldte meg inn, og så hvor MYE informasjon som lå der! ) Bedre med informasjonen på en plass... Men jeg trives innmari godt på forumet her da Det er mange kjekke folk, og det er "så enkelt å spørre" her...

Ja, jeg er klar over at køa er lang... I første omgang tenker jeg offentlig. Nærmeste for meg er Ålesund. Men om jeg får avslag, så blir det nok privat. Jeg begynner faktisk å tenke sparing allerede. Skrekken er å vente i 2 år, vurderes og så få avslag...

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 15:34   #295
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Du er GBP-op du, Kitt?

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 16:24   #296
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Du er GBP-op du, Kitt?

Å,nei da! Ble satt på venteliste i slutten av oktober, så har jo kommet litt på vei!
Har mann og barn og masse huslån, så noe privat blir det ikke!
Har BMI på 35, men vanskelig regulererbar, insulinbehandlet diabetes2, betente hofter og ødelagte knær gjør at det gir meg oppstart ifb operasjon innen garantidato!

Trenger å miste minst 35kg og har etter x- antall slankekurer gitt opp å håpe at jeg skal klare det selv!

Om du titter i journalen min på side 239, #5962, finner du brevet jeg la ved henvisningen til GBP!

Tenkte å sende overvektsteamet på Bærum sykehus et nytt brev snart og fortelle at jeg nå må øke og øke insulindosen og at jeg får sår på hornhinnene av det høye blodsukkeret! Aner ikke om det får meg lengre frem i køen, men det skade ikke å opp datere dem litt uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 17:00   #297
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Å,nei da! Ble satt på venteliste i slutten av oktober, så har jo kommet litt på vei!
Har mann og barn og masse huslån, så noe privat blir det ikke!
Har BMI på 35, men vanskelig regulererbar, insulinbehandlet diabetes2, betente hofter og ødelagte knær gjør at det gir meg oppstart ifb operasjon innen garantidato!

Trenger å miste minst 35kg og har etter x- antall slankekurer gitt opp å håpe at jeg skal klare det selv!

Om du titter i journalen min på side 239, #5962, finner du brevet jeg la ved henvisningen til GBP!

Tenkte å sende overvektsteamet på Bærum sykehus et nytt brev snart og fortelle at jeg nå må øke og øke insulindosen og at jeg får sår på hornhinnene av det høye blodsukkeret! Aner ikke om det får meg lengre frem i køen, men det skade ikke å opp datere dem litt uansett!

Uff, nei.. Jeg er nok i den heldige posisjonen at jeg har kapital i bakhånd, eller kan (bør) ta opp noe særlig mer lån jeg heller. Sykepleierlønna er ikke sånn veldig fet nei...Og ikke fant jeg meg en rik doktor til mann heller (Men jeg fant meg en veldig kjekk sykepleier-mann da...)

Skal lese i journalen din, jeg.

Ikke noe særlig med dia'n din da. Håper GBP/vektreduksjon vil hjelpe på diabetesen din! Håper at dette kan "trøkke" deg lengre frem i køen.

Forøvrig vet jeg det er det flere som har hatt god erfaring med kombinasjon Humalog/Lantus når de har uregjerlig blodsukker... -Men vektnedgang er jo ENDA bedre!!!!

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 17:09   #298
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av HeleneV, her.

Uff, nei.. Jeg er nok i den heldige posisjonen at jeg har kapital i bakhånd, eller kan (bør) ta opp noe særlig mer lån jeg heller. Sykepleierlønna er ikke sånn veldig fet nei...Og ikke fant jeg meg en rik doktor til mann heller (Men jeg fant meg en veldig kjekk sykepleier-mann da...)

Skal lese i journalen din, jeg.

Ikke noe særlig med dia'n din da. Håper GBP/vektreduksjon vil hjelpe på diabetesen din! Håper at dette kan "trøkke" deg lengre frem i køen.

Forøvrig vet jeg det er det flere som har hatt god erfaring med kombinasjon Humalog/Lantus når de har uregjerlig blodsukker... -Men vektnedgang er jo ENDA bedre!!!!

Nei, sykepleier- lønn blir man ikke fet av, og i hvert fall ikke når jeg på AAP bare får 66% av det jeg hadde i 50% nattstilling!
Ikke fant jeg noen lege og heller ingen sykepleier iom at jeg var gift før jeg begynte på sykepleierskolen!
Men kjekk er han! Selv med +20kg etter snart 18 år!

Overlater til dia- legen min å bestemme hva jeg skal prøve i hvilken rekkefølge. For øyeblikket 5+5 Byetta og 16+18 Insulatard! Lever i håpet om at en varig vektreduksjon vil gjøre sprøytene overflødige i det minste, men det ser ut som om insulin- produksjonen min er veldig redusert! Men det er lov å håpe uansett!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 21:57   #299
HeleneV
Medlem
 
HeleneV sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Molde
Innlegg: 75
HeleneV er på en erverdig vei

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nei, sykepleier- lønn blir man ikke fet av, og i hvert fall ikke når jeg på AAP bare får 66% av det jeg hadde i 50% nattstilling!
Ikke fant jeg noen lege og heller ingen sykepleier iom at jeg var gift før jeg begynte på sykepleierskolen!
Men kjekk er han! Selv med +20kg etter snart 18 år!

Overlater til dia- legen min å bestemme hva jeg skal prøve i hvilken rekkefølge. For øyeblikket 5+5 Byetta og 16+18 Insulatard! Lever i håpet om at en varig vektreduksjon vil gjøre sprøytene overflødige i det minste, men det ser ut som om insulin- produksjonen min er veldig redusert! Men det er lov å håpe uansett!

Glad jeg ikke har dia -enda. Er arvelig disponert (pappa), så der det denne vekta da... Tenker mer og mer på helsa etter hvert som vekta bare har gått opp og opp de siste 10 årene

Jeg skal i alle fall gjøre skikkelig research på GBP. Er veldig mange som er skeptisk/negativ. Og det skjønner jeg jo. Men jeg vil gjerne få muligheten til å "leve vanlig" nå når jeg er i begynnelsen av 30-åra. -Enn om 10-15 år når jeg allerede har fått tilleggssykdommer pga vekta.

Har barn som jeg gjerne kunne tenkt meg å være MER aktiv sammen med. Jeg kjenner at vekta blir mer og mer et hinder for det, selv om mottoet mitt bestandig har vært at "Vekta skal aldri få bli et hinder i å la meg gjøre det jeg har lyst til"... Tross vekta har jeg vært med på fjellturer, trening og annet. Samtidig begynner det å bli et hinder (alderen? ), og da MÅ jeg begynne seriøst å gå ned i vekt! (ikke bare prøve og feile i flere tiår fremover slik det har vært siste 10 årene).

Legen min ville vente til neste time om et par mnd å se hvordan vektnedgangen har vært; og om det ikke var noe særlig frem(ned)gang ville han henvise til GBP. Da hadde jeg også fått litt tid på å gjøre litt research, og bestemme meg for hva jeg vil. Og det er vel bare å frese på med den henvisningen, som du sier kan man heller (forhåpentligvis) hoppe ut av køen (hvis man er så heldig)

HeleneV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-11, 18:38   #300
Impulsiw
Seniormedlem
 
Impulsiw sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Øvre romerike
Alder: 57
Innlegg: 12.140
Impulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastiskImpulsiw er bare helt fantastisk

Sv: For de som vurderer gastric bypass, kriterier og info


Jeg er GBP operert. Det blir 1 år i mai siden operasjo. Har mistet 85% av overvekten og er veldig fornøyd.

Men har 6 kg igjen til mål og de må jeg virkelig JOBBE for

__________________
[IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot.png[/IMG][IMG]file:///C:/DOCUME%7E1/Turid/LOKALE%7E1/Temp/moz-screenshot-1.png[/IMG]
Filmsnutter av snuppen Min journal Pommehagen
Operert med gastric bypas ved Asker og bærum sykehus 10 mai 2010

Impulsiw er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedonaktig Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt liv etter Gastric Bypass-operasjonen i januar Iset Livets lyse side 102 26-09-11 19:17
Gastric bypass operert? kokkeline Generell ernæringsdebatt 6 20-06-08 11:51
Vurderer Fedon supha Dr Lindbergs 24 16-04-08 19:10
Jeg vurderer ... Fredrikke07 Ketolysekuren 4 16-03-08 11:47
Vurderer ketolyse, og har et par spørsmål Mamseboms Ketolysekuren 14 09-05-07 16:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no