Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Ferie? Hva med maten da?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-03-11, 15:36   #1
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Ferie? Hva med maten da?

Hvordan gjør dere det når dere skal på ferie?

Jeg er nokså ny i gamet og har ikke vært på ferie siden jeg begynte å leve på lavkarbo kost.

Vi skal dra til Thailand og være borte 14 dager og jeg lurer på hva jeg gjør med maten mens vi er der? Gå tilbake til "gammelt kosthold" er jo ikke så smart da jeg er redd vi rett og slett blir uvel av dette, kjenner jo at om vi skeier ut litt for mye så blir vi uvel.

Noen som har erfaringer å dele med seg til en grønnskolling

Kan jo ikke slutte å dra på ferie fordi om en har lagt om kostholdet

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 15:50   #2
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Ferie? hva med maten da?

Ingen problem å spise lavkarbo på ferie vel? Ketolyse kan bli en utfordring, men å kutte de viktigste karbokildene er jo problemfritt...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 17:02   #3
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ferie? hva med maten da?

Opprinnelig lagt inn av Ferskenbeinet, her.

Ingen problem å spise lavkarbo på ferie vel? Ketolyse kan bli en utfordring, men å kutte de viktigste karbokildene er jo problemfritt...

hmm, jo jeg synes det er vanskelig med lavkarbo når en bor på hotell og ikke kan lage maten selv

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 17:31   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ferie? hva med maten da?

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

hmm, jo jeg synes det er vanskelig med lavkarbo når en bor på hotell og ikke kan lage maten selv

Hjelper jo veldig om dere dropper de store karbofellene som ris, brød, pasta og øl og heller ber om litt ekstra grønnsaker

Vil tro det er frokostbuffè på hotellet, da er det bare å forsyne seg av pålegget

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 18:58   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Ferie? Hva med maten da?

I sydligere strøk er det gjerne mer frukt enn pålegg
Send en mail til hotellet og spør om hva frokosten er, om det ikke er bilder på siden deres

Middag og lunsj er gjerne varme retter, så der kan du be om å ikke få ris f.eks.
Og ikke bestille wokede nudelretter uten at du er sikker på at de har forstått uten nudler

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:35   #6
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

I sydligere strøk er det gjerne mer frukt enn pålegg
Send en mail til hotellet og spør om hva frokosten er, om det ikke er bilder på siden deres

Middag og lunsj er gjerne varme retter, så der kan du be om å ikke få ris f.eks.
Og ikke bestille wokede nudelretter uten at du er sikker på at de har forstått uten nudler

det går jo mye i ris og nudler i Thailand

Frokosten går nok greit, jeg tar med knekkebrød og så er det nok egg og bacon på frokostbuffeen. Men er litt usikker på om vi kan spise eggene der? noen som vet om det er stor fare for å bli syk av egg i Thailand?

Middagen tror jeg nok også vi skal klare uten ris og nudler, men er redd det kan bli litt sult i og med at vi kommer til å få lite fett i oss

De har mye god frukt, men det skal vi jo ikke spise så mye av

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:39   #7
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 30
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Ferie? Hva med maten da?

JEG for min del, hadde glemt lavkarbo og bare kost meg! Ferie skal man kose seg!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:47   #8
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

JEG for min del, hadde glemt lavkarbo og bare kost meg! Ferie skal man kose seg!

men er redd vi skal bli dårlige da. vi kjenner godt nå også om vi skeier ut litt fra det "vanlige" lavkarbokostholdet

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:50   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Ikke mer vanskelig enn du gjør det til
Ligger du på hotell i Thailand er det ofte omelett med valgfritt fyll til frokost og du velger som regel antall egg også selv. Så da er frokost i boks. Ellers så har de ofte buffet på hotellene og da velger du jo selv hva du vil ha.

Kylling har de mye av og grønnsaker, så gjør det du føler er best for deg og kroppen din du og nyt ferien uten at mat og tanker for hva som er riktig og ikke legge skygger over nytelsen det er å være i varmere strøk.
Bak deg evt. et proteinbrød og ta med frys det og pakk det ned når det frosset, oppbevar det i kjøleskap når du kommer frem. Holder seg i 1-2 uker i kjøleskap Jeg baker alltid det brødet og tar med på ferie Du finner oppskrift på bloggen min. Da heter det lavkarbo brød

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:53   #10
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Hotell er greitt. Men jeg planlegger som vanlig fjelltur med ryggsekk og telt....hvordan gjøres det da?
vanligvis er det jo tørrmat jeg tar med for å få ned vekta i sekken + holdbarhet.....

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:54   #11
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Ikke mer vanskelig enn du gjør det til

Bak deg evt. et proteinbrød og ta med frys det og pakk det ned når det frosset, oppbevar det i kjøleskap når du kommer frem. Holder seg i 1-2 uker i kjøleskap Jeg baker alltid det brødet og tar med på ferie Du finner oppskrift på bloggen min. Da heter det lavkarbo brød

ja det kan jeg gjøre, det var ikke dumt

er usikker på om vi kan spise egg, er jo det vi hører om, at vi ikke bør spise egg i utlandet pga salmonella
er litt pinglete av meg, men vil ikke ha en ødelagt ferie

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 22:59   #12
sirib
Medlem
 
sirib sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 172
sirib er ny på veien

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

JEG for min del, hadde glemt lavkarbo og bare kost meg! Ferie skal man kose seg!

Jeg koser meg ihvertfall mest på lavkarbo!

På ferie hhadde jeg holdt meg unna de største karbo-kildene, også ikke brydd meg om "resten" så sant jeg følte meg fin. Blir vel veldig mye stress på ferie å skulle passe på om sauser er uten mel og margarin etc etc...

Tipper de har mye kokosmelk-baserte retter i Thailand?

__________________


sirib er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-11, 23:44   #13
g_h_87
Juniormedlem
 
g_h_87 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 36
Innlegg: 19
g_h_87 er på en erverdig vei

Sv: Ferie? Hva med maten da?

jeg har en far som bor i thailand.. å han har diabetes.. så han må jo og holde seg unna de værste karbo'ene... greit det er ikke hotell han bor på så det gjør det lettere.. men egg spiser han hver dag å ikke blitt syk.. bare passe på at det er gjennomkokt/stekt å ikke rått så er det absolutt ingenting å bekymre seg for'! er som de andre sier.. hold deg unna de værste men kos deg ellers

selv skal jeg 3 uker til marokko i juni... jeg begynte med dette for en uke siden.. men når jeg kommer til marokko så skal jeg KOSE meg å ikke tenke på det en gang... bare holde meg unna de værste karb'oene

__________________


g_h_87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 09:39   #14
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Opprinnelig lagt inn av bevaremegvel, her.

ja det kan jeg gjøre, det var ikke dumt

er usikker på om vi kan spise egg, er jo det vi hører om, at vi ikke bør spise egg i utlandet pga salmonella
er litt pinglete av meg, men vil ikke ha en ødelagt ferie

Jeg spiste egg og omelett hver dag da jeg var i Thailand og vi var t.o.m. en plass dom ikke var for turister, kun infødte i noen dager. Anbefaler deg å ta "drikkevaksine" ( Dukoral) før du drar. Den fjerner ca 70% av det som lager feriermage. Hør med legen eller varavax de vet hva det er. Absolutt å anbefale. Så har du iallefall gjort ditt for å unngå ferie magen

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 09:48   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Eggene i Thailand er ikke farlige, du skal vel ikke spise dem rå, heller!
Hotellene i Thailand har flotte frokoster med egg, bacon, pølser, omeletter osv.
Hvor i Thailand skal du?

*bare litt misunnelig. Elsker Thailand*

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 09:49   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hotell er greitt. Men jeg planlegger som vanlig fjelltur med ryggsekk og telt....hvordan gjøres det da?
vanligvis er det jo tørrmat jeg tar med for å få ned vekta i sekken + holdbarhet.....

Det finnes flere tråder her inne med turmat!
Denne feks!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 09:59   #17
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Jeg ville spist mye suppe. Det er jo veldig populært i Thailand og lages av kokosmelk!

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 12:14   #18
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Eggene i Thailand er ikke farlige, du skal vel ikke spise dem rå, heller!
Hotellene i Thailand har flotte frokoster med egg, bacon, pølser, omeletter osv.
Hvor i Thailand skal du?

*bare litt misunnelig. Elsker Thailand*

Tusen takk for gode råd! Og da skal jeg jammen meg spise mye egg og bacon
Vi spiser lavkarbo hele familien og vil ikke kutte dette selv i ferien for vi blir dårlige av karbomat
Spiser lavkarbo pga helsen og ikke for vekttap da vi er slanke nok alle sammen

Vi skal først til Bangkok noen dager og deretter til Cha Am og Hua Hin
Gleder oss masse, men jeg har vært litt småbekymret for dette med maten men skal gjør som foreslått her inne. ta med brød og spise mye egg og bacon
Middagen regner jeg med går helt fint, det er mye godt kjøtt og gode fiskeretter der regner jeg med og salat og grønnsaker er det jo alltid å få.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 12:16   #19
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ferie? Hva med maten da?

Opprinnelig lagt inn av Tami, her.

Jeg ville spist mye suppe. Det er jo veldig populært i Thailand og lages av kokosmelk!

Jeg elsker suppe så om de har gode supper så vet jeg hva mine mellommåltider kommer til å være

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ferie leneriks Spørsmål og svar 1 06-01-11 21:36
Mat på ferie? Nellen Lavkarbo generelt 2 10-02-10 22:05
Ferie 06 mariat Livets lyse side 3 09-06-06 09:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no