Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-06, 10:30   #26
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Men hvilken pannekakeoppskrift?

  Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 10:47   #27
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Oj sorry

3 egg
2 ss Cottage cheese
1 ss protein pulver. Siden dette er det eneste jeg bruker det til har jeg det smakløse
2 ss oliven olje

Jeg snur den ikke bare har lokk på og veldig lav temperatur......

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 13:55   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Gratulerer
med flott resultat denne uka !!


1,4 kg !! Yooooohoooo !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-02-06, 16:51   #29
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Så fin den katten der er da Liker øynene, de kan virkelig borre seg lengst inn i sjelen

JEG HAR RIDD I DAG!!!!!!!!!!

Det var så gøy å kjenne at vi ikke har tapt noe på disse dagene hvor jeg har vært "krank"

Fikk tatt endel flotte bilder av den store lille mannen, så jeg skal legge dem ut på hjemmesiden min www.dressurhesten.com

Kjenns som om det er på tide å gi Rocky en plass der også, det har han virkelig fortjent.

Så jeg er kjempefornøyd med dagen så langt....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone

Sist redigert av Caxa : 13-02-06 kl 18:18.
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-02-06, 00:27   #30
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Se så vakker han er!!!! Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Rocky13.02.06 006.jpg
Visninger: 170
Størrelse: 46,0 KB
ID:	   1982

Slik har vi det om dagene nå, litt kaldt men håper det holder seg.

Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Rocky13.02.06 013.jpg
Visninger: 159
Størrelse: 44,9 KB
ID:	   1983

Så i dag kom jeg meg på hesteryggen igjen.....

Har spist fleskepannekake, avokado med krepsehaler og masse majones, og til middag ble det stoooooor kjøttkake. Lager den av 500 gr kjøttdeig, 3 egg, litt fløte, krydder, løk, ost og bacon. Blander det og steker hele som en stor pannekake, deler den i 4 deler så jeg kan snu den, og heller på litt mer fløte når den er nesten ferdig stekt. Da har jeg mat til 4 måltider, varmer bare en og en bit sammen med litt fløte og grønnsaker. Alt ettersom det er frokost, lunsj eller middag.

Håper alle har hatt en like fin dag som vi har hatt

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone

Sist redigert av Caxa : 14-02-06 kl 01:39.
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-02-06, 00:39   #31
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Dette er fantasiske lesning !!

Jeg ble SÅ utrolig inspirert av å lese hele dagboken din Tone Snakk om pågangsmot og "stå-på-vilje" - og ikke minst måten du har tatt tak i problemene dine på !!!

Høres utrolig spennende ut med både Karin og Balderklinikken - så nå lurer jeg på om jeg skal følge i dine fotspor ! Var det lang ventetid ? Priser på de ulike behandlingene/prøvene/konsultasjonene??? Jeg vil vite... *fnis*

Jeg brukte Progestacare en periode selv - men er jo så utrolig slumsete at jeg glemte den etter en måneds tid. Nå har du minnet meg på hvor bra den kan være - så jeg skal løpe og kjøpe igjen !!! Kroppen min er som en BRØNN - jeg samler vann av alt mulig rart (aner liksom ikke hva som gjør susen) og jeg har forsøkt med all verdens remedier for å bli kvitt vannet - uten hell. Føler også ofte at legen tar altfor lett på dette - ved å kontrollere blodtrykket og deretter fortelle meg at blodtrykket er bra, MEN det er sikker overvekten som gjør at jeg samler vann..... *sukk*

Nææææ - dette ble et utrolig rotete innlegg *fnis* men det kan kanskje unnskyldes med at jeg er stuptrett og veldig sliten. I tillegg til all jobbing idag så har jeg vært en tur i stallen og tatt meg av en hest med betennelse i en leddkapsel (noe skikkelig DRIT - unnskyld uttrykket) - så hun har fått litt massasje for å løse opp på steder hvor hun kompenserer det vonde benet.

Ha en toppen dag i morgen !! Sol deg i glansen av supre resultater og en bukett solstråler fra meg til deg Du er en flott inspirator !

  Svar med sitat
Gammel 14-02-06, 00:50   #32
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Usj og usj, ikke gøy med sånne leddkapsler, føler ofte at det kommer tilbake eller setter seg andre steder pga at de overbelaster ....

Hos Karin kan det gå riktig fort og hun gjennomfører litt av det samme som de gjør på Balderklinikken. Den er det han legen som pleide å være på TV2 som driver og der er det laaaaaang ventetid. Så jeg ville valgt å forsøke Karin.

Nå har jeg hatt en lengre utlegning av det med å samle vann inne hos Eva så min mening om det finner du det..... Det blir for langt å forklare igjen, latskapen slår til i figertuppene

Ønsker deg en flott dag i morgen også, det er så fint å få en nyfylt konto med 86400 nye sekunder å leve hver dag, så jeg velger å gjøre det beste ut av dem, vet aldri når den slutter å bli fyllt.

Ta vare på deg selv

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-02-06, 10:26   #33
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

GOOOOOD MORNING NORWAY!!!!


Så er dagen startet, ble en del "pannekjøttkake" ett egg og litt kaviar til frokost. Nå skal jeg komme meg til Hønefoss for å hente ridestøvlene mine og på hesteryggen en tur før jeg er hjemme igjen til 2....

Helt utrolig godt å ha så mye overskudd selv om det er den tiden i mnd. Det kan jeg aldri huske å ha hatt før, starten på dagen har liksom vært litt "uff må jeg virkelig det i dag, kan vel gjøre i morgen" men nå strutter kroppen av energi og jeg nyter hver dag.

Ønsker dere alle en fin dag, lykke til med "jakten på gull" i Torino.

Gullet som kom er virkelig et tegn på at man kan forandre seg og nå sine mål om man bare vil nok og tørr utfordre seg selv. Så i min verden var det ingen som fortjente den medaljen mer enn Bystøl, han har bevist at man kan bli best selv om man virkelig har hatt tøffe tider.

HEIA OSS!!!!!

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-02-06, 22:20   #34
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Så er treninger og alt annet som skal gjøres gjort.

Har spist masse kjøttkaker i dag, og mye olje, tomater har det også blitt endel av.

Har lovet å legge til en side om Rocky på en hjemmeside jeg en gang lagde, så det er vel i store drag hva resten av ettermiddagen/kvelden er brukt til.

Gleder meg til CSI som er det eneste tv programmet jeg bryr meg om å følge hver uke, så det er kjekt å ha bærbar på stua. Samboeren jobber natt i 2 uker, så det er bare meg og da kjeder jeg meg vel litt kan man si

Rocky har enn en gang overbevist at han er "best i verden", så jeg er vel litt redd for å få en liten tilbake gang snart. Håper ikke den kommer den helgen vi er i Drøbak på rekrutteringssamlingen.

Ellers er det sånn klage, klage kveld, for ryggen gjør så veldig vondt, skjønner ikke hvorfor det ikke er menn som skal leve med denne månedlige greia, snakk om svake kjønn, det såkalt sterke hadde stoppet verden om de måtte leve med dette fra de var 12- 13 og føde barn i tillegg

Derfor tror jeg det blir varme bjørnebær og is til trøst sammen med CSI Og vips var alt så mye bedre...

For dere som har lyst å se mer av min drøm, finns han her:

www.dressurhesten.com

Siden er ikke den som har blitt mest oppdatert må jeg tilstå, men skal skjerpe meg jeg lover!!!!

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 00:22   #35
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Jeg lurte på en ting kanskje noen som dukker innom her kan svare meg?

Siden jeg nå en gang har det medlemskapet i Vk bruker jeg den "kaken" de har for å holde rede på hvordan jeg ligger an i forholdet, fett, proteiner og karber.

Nå er det 3 dagen hvor jeg nesten ikke ser at jeg spiser proteiner og karber, mye av dette pga at jeg bruker MCT oljen på og i det meste.

Noen som vet hvordan dette gir seg utslag på vekten? Må jeg bli flinkere til å spise karber og protein?

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 00:37   #36
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Du må sørge for å få i deg nok protein, særlig når du er så aktiv som du er. I følge Lindberg skal jeg ha 1,3 gram protein pr. kg fettfri kroppsvekt, noe som blir omtrent 100 gram pr. dag. Hvis jeg er mer aktiv trenger jeg mer. Nå vet jeg ikke hvor mye proteiner du har spist i det siste, men som du beskriver det høres det ut som det er for lite. Karbene kan med fordel ligge lavt, rundt 20 gram.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 00:44   #37
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

OKI.....

Men jeg tror jeg får i meg ganske mye proteiner, ihvertfall mye mer enn karber. Problemet er at den kaka blir helt rar siden den går amok hver gang jeg legger inn oljen...

Føler at jeg får i meg proteiner i kjøtt og endel ost, men med MCT'n der tar den helt bort den lyse oransje farven til slutt...

Det er jo ikke sånn at jeg bare spiser fett

Hmmmm lurer på hvordan jeg kan få en skikkelig oversikt....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 00:56   #38
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

HMMMM om jeg spiser 500 gr kjøttdeig, 30 gram gräddost, 75 gr bacon, 2 tomater, 6 ss med MCT, (den er som oliven olje extra virgin) 3 ss majones (Mills ekte) og 0,5 dl kremfløte i løpet av dagen hvordan ligger jeg an da? Og jeg glemte visst at det er 3 mediuum egg i den kjøttkake saken og så spiser jeg ett kokt egg til frokost. Masse Kcal, men vet ikke helt i forhold fett/protein/karber.

Har du noe program som kan regne ut det for meg Albertine?

Tusen takk for hjelpen!!!!!!!!

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone

Sist redigert av Caxa : 15-02-06 kl 09:01.
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 10:13   #39
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

God morgen alle kjente og ukjente

Så starter en ny dag med mange muligheter det er bare å ta for seg


Selv starter jeg med bacon, egg, tomat, MCT og litt kaviar, curling og lavkarbo.no

Faktisk en rett trivelig start, og fortsettelsen blir bare bedre siden dagen også skal tilbringes sammen med Rocky noen timer. Rart hvordan noe kan få en til å glede seg over lite, men ennå så enormt mye i min hverdag. Ting jeg aldri tenkte på før ulykken, ting som var en selvfølge som ikke er det lengre....

Jeg var 6 uker på Beitostølen Helseportsenter i forbindelse med at jeg skulle begynne å gå mest mulig uten krykker også, etter tiden i rullestol, og jeg må si man får litt perspektiv etter en tur der oppe.

Små ting gir så enormt stor glede om vi bare gir oss lov til å nyte det.

Som en liten stemme som stryker og lurer på om du skal stå opp, en liten klem, eller et smil av en ukjent, en hest som stryker mulen i halsgropen.

Jeg er så utrolig rik!!!!!

Ønsker dere alle en fantastisk dag

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 10:36   #40
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Prøv www.fitday.com. Tar litt tid å komme inn i, men det er verdt det.
Når jeg ser det du spiser i løpet av en dag er jeg ikke det minste bekymret over proteininntaket ditt. Tre egg og 500 gram kjøtt er jo masse proteiner. Bare spis i vei du, og sjekk innimellom hvordan forholdet er mellom næringsgruppene. Hvis du spiser 75% fett, 20% protein og 5% karber er kaka toppers.

  Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 10:42   #41
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Det er så godt...

.... å KJENNE at man lever og ikke minst at man faktisk er i stand til å verdsette hverdagen !!!

Ble glad og rørt når jeg leste innlegget ditt !!! TAKK !!!

  Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 10:42   #42
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Tusen Takk Albertine.....

Det er bare den "kaka" på VK som forundrer meg siden den viser en sånn enorm overvekt av fett, den lilla karbofarven er borte og den lyse oransje proteinfarven er nesten også borte, så etter en dags mat innførsel der ender jeg opp med å se ut som om jeg spiser 95 % fett....

Kan neppe stemme så jeg skal dobbel sjekke med fitday....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 10:46   #43
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Takk selv Strutsen, utrolig hvordan små ting kan forandre en ellers vanlig dag

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 12:23   #44
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Opprinnelig lagt inn av Caxa

HMMMM om jeg spiser 500 gr kjøttdeig, 30 gram gräddost, 75 gr bacon, 2 tomater, 6 ss med MCT, (den er som oliven olje extra virgin) 3 ss majones (Mills ekte) og 0,5 dl kremfløte i løpet av dagen hvordan ligger jeg an da? Og jeg glemte visst at det er 3 mediuum egg i den kjøttkake saken og så spiser jeg ett kokt egg til frokost. Masse Kcal, men vet ikke helt i forhold fett/protein/karber.

MCT oljen alene har 718 kalorier og 80 gram fett.

Alt dette blir:

Total:2464 Fat:217 1949 79% Sat:87 785 32% Poly:18 164 7% Mono:15 133 5%Carbs:15 51 2% Fiber:3 0 0%Protein:113 454 18%Alcohol:0 0 0%

2464 kalorier
217 gram fett (79 energiprosent)
12 netto karber (2 energiprosent)
113 gram protein (18 energiprosent)

Dvs. en fordeling som 79/18/2

Ikke ille i forhold til Skaldema/OE kosthold dette nei !! Og de fleste karbene kommer fra tomatene !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 12:33   #45
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Tusen takk Nille du er ett levende leksikon i informasjon om emnet

Må finne ut av den fitdayen jeg også tenker jeg, for med det inntaket hadde jeg ikke karber og protein i det hele tatt på siden til VK

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 15-02-06, 21:42   #46
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Så er denne dagen over og det er kveld.

Ennå en flott dag med Rocky, han gjør noe med hjertet mitt.

Sitter og ser curling, og nyter litt fun-light gele med masse fløte. Ble endel proteiner til middag så det er greit å fylle på med litt mer fett.

Det er en veldig rar følelse å sitte og spise alt dette fettet, man har jo blitt innprentet at da blir man tjukk, at man skal velge lett mat, og nå føler jeg egentlig at jeg legger på meg. Rart hvordan man er programmert til å ha en følelse av noe, som til og med kan motbevises ved å gå på vekten.

Jeg har aldri vært noe glad i fett egentlig, alltid skjært av fettranden av koteletter o.l men jeg er nok veldig sær, for jeg har en tro på at vi mennesker er skapt til å mestre så utrolig mye mer enn vi egentlig er klar over. Hvordan overlever ellers en mor eller far som mister et barn, hva er det som gjør at vi klarer å kjempe som hardest for det vi tror på når det er noen som virkelig betyr noe for oss vi kjemper for. Hva er det som gjør at foreldre velger å beholde et barn som har en sykdom eller andre ting som gjør at de må kjempe og kjempe for hvert lille steg?

Hvor henter vi all denne styrken ifra?

Noen av oss henter den i andre, noen i troen, noen i en røyk, noen i mat, noen bare gjør det.

Så i 1993 sluttet jeg å røyke, i Mars det året hadde jeg en diskusjon med endel venner i Stockholm, vi bodde der da, om å slutte å røyke. Jeg mente man ikke kan si at jeg har lyst men jeg klarer ikke nå, eller jeg skulle så gjerne a sluttet men dette har jeg gjort i så mange år så det blir nok vanskelig. om man skal endre noe. I min verden har man da alt bestemt seg for at dette får man ikke til. De mente jeg var veldig kaxig, som kunne påstå at alle klarer det om de bare vil. Så jeg fikk en utfordring, slutt å røyk selv da vel. De syns det ble for enkelt at jeg skulle slutte dagen etter, så de satte en dato 6 mnd frem i tid. Den 21 sept.1993 tok jeg min siste røyk, kl 23.20.

Nå har jeg bestemt meg for at jeg skal ned i vekt, jeg vet at jeg nå har funnet en måte som passer for meg, og med den vitenskapen har fett blitt godt. Jeg er sikker på at en sjokolade, eller ett lite kakestykke hadde vært kjempegodt, eller ikke å snakke om 1 glass TabX....

Jeg er så heldig at jeg har et valg, jeg kan velge om jeg vil gå ned i vekt eller om jeg vil være som jeg er. Jeg kan velge å gå en tur, istedet for å sitte i sofaen, jeg er så heldig at jeg faktisk kan kle på meg, rydde huset mitt, lage maten min, kjøpe det som er sundt eller usundt for meg i butikken, jeg er så heldig at jeg faktisk kan gå på butikken selv.

Når jeg ser på alle mine valg, har jeg i min verden gitt meg selv en lov, JEG HAR IKKE LOV TIL Å TA VALG SOM VIL SKADE MEG.

Derfor er det nå enkelt å spise fettranden, det er enkelt å spise 0,5dl pisket krem uten sukker, det er enkelt å drikke vannet istedet for TABX'n, jeg fikk en gang livet i gave og det er opp til meg å gjøre det til noe jeg er stolt av. Ingen andre kan gjøre mine valg, jeg må gjøre dem selv og jeg må leve med konsekvensene av valgene jeg tar.

Så hver dag velger jeg å se på de små tingene rundt meg, og jeg ser hvor heldig jeg er som fortsatt kan ta mine valg.

Velg din egen vei, men husk at den veien er ditt valg og dine konsekvenser, velg klokt!!!!!

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 09:22   #47
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

For en flott....

... filosofi - og for en jernvilje du fremviser ! Jeg tror at jeg må printe ut innlegget ditt og henge det på veggen for å minne meg selv på at det faktisk er JEG som velger.....

.... mens en liten sint stemme sier inni hodet mitt "jeg VELGER å drikke cola light når jeg vil" *fnis*...

Ha en toppen dag - og så håper jeg du får deg en flott ridetur eller treningsøke idag !

  Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 11:31   #48
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: For en flott....

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

.... mens en liten sint stemme sier inni hodet mitt "jeg VELGER å drikke cola light når jeg vil" *fnis*...

Den stemmen har jo også rett Strutsen Ditt valg og dine konsekvenser....

Du vet jo hva konsekvensen i verste fall er og når den "prisen" du betaler for den Cola Light'n er verd det syns jeg du skal drikke den. Det er det fine med min filosofi, står du for handlingen uten å klage over den etterpå, da skal du ha respekt for valget ditt uansett om man er enig i det eller ikke!!!!

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 12:20   #49
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

En ny dag, nye valg, nye muligheter.... Selv om Rocky har fått fri, det er masse snø som har kommet i løpet av natten og ridehus får vi først til sommeren, så vi er litt overlatt til værgudene....

Det blir mer OL sammen med en annen av mennene i mitt liv, min sønn. Han er hjemme fra skolen i dag, kastet opp i hele natt så det ble sofaen i dag.

Vi har kost oss med frokost, jeg med kylling fra middagen i går, han med brød med ost og smør. Han med kakao med krem, jeg med vann med sitrondråper.... Av alt det han spiste var det bare kakaoen som fristet, lurer på om jeg skal kjøpe inn av den mørke sjokoladen og lage kakao av den sammen med fløte, da blir det sikkert så jeg kan ta litt også.

Gleder meg med jentene som har tatt 2, 3 og 4 plass i dag. Mange av oss forventer nok gull, men bare det å få være med i et OL tilsier jo at man er blandt de beste i verden. Så lenge utøverne gjør så godt de kan står det respekt av det de klarer uansett hvilken plass de kommer på. Tror vi i vår medaljeforventning glemmer hva de faktisk legger ned i tid og trening for å bli så bra de kan... Da er det for meg en bragd i seg selv.

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 16-02-06, 13:10   #50
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Helt enig, Tone, vi må glede oss over at de klarer seg så fantastisk godt.
Sølv, bronse og fjerdeplass....utrolig bra.

Forresten så vil jeg takke deg for en positiv og konstruktiv dagbok...mye å lære her.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no