Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Medlemsområdet > Min journal > Åpne dagbøker

Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Åpne dagbøker Har du lyst å kunne linke til dagboken din fra hjemmesiden din? Da er her plassen! Dagbokforumet ligger ikke synlig for uregistrerte brukere, men en kan ved å følge en direkte lenke lese dem uten registrering. OBS, dagboken kan gi treff via google ;)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-06, 11:30   #101
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Spillers joint...

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

Kommer hun seg ikke tilbake i konkurranseform så får vi avle på henne - hun har en gullkantet stamtavle så det kunne vært spennende å se hva det kunne blitt.....

Treffsikker jeg ja men for sikkerhets skyld sender jeg noen buketter solstråler også - så kan du høste akkurat når du trenger dem

Da lar jeg buketten ligge til jeg kommer hjem iskald etter rideturen

Skal dere avle får du si ifra, jeg er på utkikk etter en hoppe jeg vil ha bedekket med pappaen til Rocky, hvor jeg står for alle utgiftene til bedekningen.... Får jeg hingsteføll kjøper jeg det, blir det hoppeføll kan de som eier hoppen beholde det om de vil...

Forhåpentligvis blir hun bra igjen, men sånne ting har lett for å komme tilbake dessverre.... Enklere med oss dressurtanter som holder oss på bakken

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 11:35   #102
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Så spennende tid du har foran deg, Tone.
Masse mesterskap med hest ...og nå også noen små "intern- konkuranser" med ketolysekost

Gleder meg med deg og Rocky....hm kanskje et fremtidig Lavkarbo-treff blir et sted vi kan være med å heie

Ha en fin dag, Tone

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 11:38   #103
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Opprinnelig lagt inn av Anne

Gleder meg med deg og Rocky....hm kanskje et fremtidig Lavkarbo-treff blir et sted vi kan være med å heie

Ha en fin dag, Tone

Tusen takk Anne, en strålende dag ønskes deg også

Jeg vil nok legge ut konkurransene etterhvert som de kommer, da kan vi jo ta en treff da, så får vi narret Mat& Helse dit til en skikkelig lavkarbo reklame

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 15:12   #104
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Tusen takk til Strutsen som sendte oss solen

Var ikke bare jeg som satte pris på det, etter noen runder på ridebanen fikk Rocky springe ute selv, noe som tydeligvis er litt morsommere enn når jeg sitter på Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Bilde042.jpg
Visninger: 143
Størrelse: 31,4 KB
ID:	   2044

Men han er da allikevel søt nok til å komme når man roper på ham

Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Bilde044.jpg
Visninger: 137
Størrelse: 79,6 KB
ID:	   2045
Klikk bildet for større versjon

Navn:	   Bilde045.jpg
Visninger: 145
Størrelse: 37,9 KB
ID:	   2046

I dag har det ikke vært noen legetime, blir ikke veid og sjekket før i morgen kl 12, så jeg har en dag ekstra

Så nå er lunsjen lagd og fortært, ble en pannekake stekt sammen med squash og litt vårløk, MCT olje, litt rømme og salt westfaler.....

Da er jeg mett resten av dagen

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 17:13   #105
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Greie retningslinjer....

Så har jeg kjøpt videokurset til ketolyse... Tenkte det var greit å se opplegget rundt mer grønnsaker, og fant ut at Ketolysekuren var noe for meg...

Skal bli spennende å se gjennom den i kveld og få litt innspill på matfronten... Passet på å bestille de forskjellige vitaminene/mineralene som ble anbefalt, så får jeg se hvordan dette gir utslag på treningen...

Har ikke bestilt boken derimot, må kanskje gjøre det for å få ett bedre innblikk i endel ting som kanskje ikke kommer frem i videoen....

Er litt som små barn når det kommer til sånne nye ting, så alt må gjennomgås med en gang

Må sikkert se den igjen og igjen endel dager for å få med alt

Så fra i morgen er det å følge ketolysekuren til 100% som gjelder

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 06-03-06, 22:02   #106
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Nå må jeg kjøpe

boken også...

Har sett igjennom videokurset til ketolysekuren og funnet ut at jeg må ha boken.... Tror jeg begynte litt i feil ende, selv om videokurset gav mange svar og var veldig bra lagt opp, tror jeg man kommer lengst ved hjelp av begge.... De utfyller nok hverandre, selv om videokurset nok kommer til å bli mer brukt etter at boken er lest....

Så da er det bare å håpe den kommer fort

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 12:40   #107
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

UFFog HUFF og alt det der...

Turen til Sandessjøen kostet 1 kilo opp, og jeg blir ikke kvitt den.... Har vært hos legen og der ble det 0,9 kilo opp siden sist uke.... Vet ikke om dette har med høyere inntak av grønnsaker, glemt progesta care på turen, mindre vann og ingen krom/vitamin inntak på 4 dager, å gjøre....

Spiller egentlig ingen rolle, nå er det ketolysekuren som skal brukes fremover, så jeg får se hvordan det går de nærmeste ukene...

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 07-03-06, 16:05   #108
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Jeg er såååååå mett :smil:

Wow for med mat jeg spiser

Nå har jeg spist en nakkekotelett, surret sammen med frisk spinat, løk, squash og en halv tomat, i fløte blandet med rømme, og en ss MCT etter at det kom på tallerkenen.... Og pyntet opp med noen pinjekjerner

Jeg er stappmett

Har en mistanke om at det kan være fløten som er syndebukken hva gjelder vektstillestanden, så jeg skal sjekke om jeg finner andre alternativer til saus o.l

Alle gode forslag takes imot med takk

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 07:38   #109
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)



Legger inn denne her også jeg, selv om det egentlig er en kopi av det jeg skrev under tråden SUKKERALKOHOL???

Til skrekk og advarsel for alle som kanskje vil gjøre den samme dumme tingen som meg


Sitat:

Prøvde meg på en atkins bar i går jeg, var borte i mange timer og sulten nok til å ta en rask løsning

For 3 år siden fikk jeg påvist fibromyalgi, noe jeg selv tror kommer av overbelastning på grunn av skadene etter ulykken, og feil ernæring... Men uansett er det over en periode på 3 mnd påvist endringer i muskelfibre, muskelfester o.l på en klinikk i Sverige, og de kaller det fibromyalgi....

Jaja nok om det, disse smertene har jeg IKKE hatt siden jeg begynte med lavkarbo kost, de ble borte etter de 2 første ukene... Helt til i dag, og knaggen det må henges på er SUKKERALKOHOL

Det er det eneste jeg har spist som jeg ikke har spist opptil flere ganger i løpet av ukene jeg har levd med lavkarbo... Selv om jeg ikke har opplevd noen form av oppblåsthet, magesmerter har jeg nå smerter i muskelfester i nakken, skuldre, albuer, hofter og knær

Så den baren ble dyrekjøpt
__________________

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 07:56   #110
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Au da...

... det der med muskelsmerter er noe skikkelig herk. Svært interessant å lese om den oppdagelsen du har gjort (hadde nemlig en lang diskusjon med en venninne i går - hun har fibromyalgi, men spiser bare junk og sukker, og jeg anbefalte henne å forsøke "sukkerfritt" i 14 dager for å se)!!

Tror at jeg selv skal ta en gjennomgang av mitt eget kosthold for å se om det er sukkeralkoholer der - kanskje det vil hjelpe på min vonde kropp også (stive ledd, muskelverk og stølhet i skjelettet - spesielt i ribbena). Jeg har blitt langt bedre etter at jeg la om kosten - men har fremdeles dager hvor det kjennes ut som om jeg har fått julig (eh.... vet egentlig ikke hvordan det føles - for det har jeg aldri fått ).

Forresten må jeg også si TUSEN TAKK for supre rideråd i går. Vi satt her og leste det du skrev frem og tilbake - og frem og tilbake en gang til..... Først så fikk vi et lite fniseanfall hvor vi var enige om at dressurryttere er en helt egen rase og så konkluderte vi med at vi nok burde kunne mer dressur enn hva vi kan pr idag rett og slett for å kunne finne virkelig gode treningsmetoder for å bygge opp muskler.... For før vi fikk satt oss ned og tegnet og forklart så hørtes det du skrev nesten gresk ut *hahaha* Reservedattra syns jeg skulle sende deg melding for å høre om du underviser..... men kom på at det kanskje var litt langt å reise to ganger i uken når hun går på skole, jobber, har kjæreste, hest, hund, katt og stor vennekrets..... Så det får bli timer på stallen i stedet Men nå har vi i det minste fått fikset en dressurrytter til å ri hesten litt i en tid fremover (her får man bare innse sin egen begrensning) - en tidligere landslagsrytter (godt voksen)...

Eh... .dette skulle kanskje ikke stå i din dagbok - men pytt nå er det skrevet

Jeg håper du får en flott dag - og at kroppen utover dagen bestemmer seg for å spille på lag med deg. Sender noen ekstra buketter med solstråler til nesetippen og en stor strutseklem fra meg til deg.

  Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 08:10   #111
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)


Jeg regnet med at det ble litt gresk ja

Dessverre er det mange sprang ryttere som tror at å jobbe en hest riktig på bakken er å ri dressur, og "de' e' fa'li' de' "... De har egentlig veldig feil, for bakketrening er muskelbygging, dressur er basert på øvelser som man også kan bruke til å bygge muskler men i en løsere form på hesten enn det vi bruker som er dressurtanter

Egentlig er kanskje det å ri en hest i riktig form viktigere for en sprang rytter enn en hvilken som helst annen rytter, pga påkjenningen som er i ledd når de lander, og problemer med bakbein når de tar av foran ett hinder, og ryggen når de svever over....

Tenk så mye enklere det er å hoppe høyt om bakbeina kan gi maksimalt fraskyv, ryggen bære opp svevmomentet og sener, muskler er sterke nok til å ha kontrollerte landinger

Ja jeg instruerer, har gjort i mange år, og ta turen for å hjelpe gjør jeg gjerne, ikke 2 ganger i uken men


Så til din venninne med muskelverk, hils henne fra meg og si at jeg iblandt i 4 år har krøpet via gulvet for å stå opp, den siste mnd har det ALDRI skjedd, og riktig så ille var det heldigvis ikke i dag morges, selv om det var en voldsom forverring i forhold til hvordan det har vært den senere tiden

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 09:24   #112
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Hei du !
Ville bare melde at jeg har samme erfaring som deg med sukker alkoholene. Merker lite når jeg bruker bittelitt Splenda, - men Atkins produkter og andre som inneholder faenskapet blir jeg dausjuk av. Ikke BARE i magen, men hele kroppen. Reagerer på høykarbo mat på samme måte dessverre, slik som pasta og ris og lyst brød.....

Så den eneste alkoholen jeg inntar nå er i form av sprit eller vin (men jeg tåler lite av den og )

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 22:25   #113
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Opprinnelig lagt inn av Nille

Så den eneste alkoholen jeg inntar nå er i form av sprit eller vin (men jeg tåler lite av den og )

Billig i drift med andre ord

Jeg har en voldsom tro på at fibromyalgi er opphopning av slaggprodukter i kroppen, eneste forklaring jeg har på at de på smerteklinikken hos OsloAkutten forrige uke kunne uttale at jeg ikke har det lengre....

Det eneste jeg har gjort i forhold til tidligere er å legge om kosten til lavkarbo.... Heldigvis kjenner jeg kroppen min VELDIG godt, og kan derfor knytte dagens opplevelse til inntaket av den Atkins baren i går....

Ennå er grunn til å holde seg til denne typen mat....

Grunnen til at jeg begynte var å gå ned i vekt, det har nå bare blitt ett positivt følge av at jeg lever riktigere i forhold til hva min kropp har det best med....

Etter å ha levd på smertestillende i så mange år har det i dag gått 4 uker og 6 dager siden sist jeg måtte ha OxyContin, ett veldig sterkt smertestillende middel....
I dag tok jeg en pinex forte og dagen har egentllig fungert veldig greit...

Men ett løfte er herved avlagt, til alle og mest meg selv.... SUKKERALKOHOL og lignende skal ikke spises mer av meg...

Selv om det var godt er det ikke verd det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 22:40   #114
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Det er ganske utrolig....

..... at en liten "uskyldig" Atkins-sjokolade skal kunne velte et så stort lass av smerter. Ennå mer fantastisk er det jo at kosthold kan gjøre en smertefri !!

Jeg vet veldig godt hvordan det er å gå på sterke smertestillende medisiner hver dag. Etter bilulykke for mange år siden utviklet jeg en ekstrem migrene - opptil 25 anfall i måneden. Jeg har virkelig kjent på kroppen hvor ille det kan bli når man har spist mye smertestillende over lang tid. Så jeg reiser meg og gjør bølgen for den effekten dette kostholdet har hatt for deg !! Helt suverent !

Ellers håper jeg at dagen din har vært bra, og at kroppen spiller mer på lag med deg i morgen ! Store buketter med solstråler til nesetippen i morgen tidlig og en strutse-godnatt-klem fra meg til deg !

  Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 22:42   #115
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Takk for det.... Håper du er bedre også, hodepine er definitivt noe som tar knekken på det meste

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 22:46   #116
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Opprinnelig lagt inn av Caxa

Takk for det.... Håper du er bedre også, hodepine er definitivt noe som tar knekken på det meste

Som med det meste så lærer man seg til å leve med det også Men jo jeg er mye mye bedre. Var såpass desperat til slutt at jeg oppsøkte en healer (tro det eller ei) - etter å ha forsøkt ALT innen skolemedisin, akupunktur, soneterapi, homeopati (you name it). Healer Tom har jeg nå gått til i over ett år - migrenen er så godt som borte (har kanskje 4 anfall pr mnd - og de er mye svakere enn tidligere), samt at alle mulige andre plager stadig blir mindre. Så han er en av de som IKKE driver humbug

  Svar med sitat
Gammel 08-03-06, 22:51   #117
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Fint de finnes, bare så synd at det finns mange fler som faktisk driver med humbug....

Dessverre skaper det en skepsis blant mange, som med alt annet som ikke kan forklares...

Så bra at du fant noe som hjalp deg, uansett hva det er er jo det at resultatet blir bra det som er viktigst... Har aldri hatt migrene, siden skaden i hodet mitt sitter foran...

Rocky har fri dager, vi pusser opp hjemme så ridingen er litt lagt på hylla, har en gubbe som driver med sliping av tregulv og parkett, og nå var det på tide å ta det her hjemme også... Rart det der med skredderens barn

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 17:54   #118
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

GLEEEEEEEEEEDER meg til tirsdag

Pusse opp en såååååå kjedelig, til og med hesten har fått ferie på grunn av at vi pusser opp

Det er kjempegøy når det er ferdig men fytterakkern så kjedelig å flytte fra rom til rom.... Heldigvis bare maling av kjøkkenet, og sliping av gulvet på siste stuen igjen nå.... Og GARDINER HJEEEEEELP

Jeg har 10.000 tommeltotter når det kommer til å sy, skjønner ikke hvorfor jeg fikk høye karakterer i forming på barneskolen, tror det må være det flotte bordet jeg lagde på sløyden, for håndarbeid er det IKKE

Ellers går dagene greit, helt utrolig hvor bra jeg har det i dag, med tanke på hvordan ting var i går, så det gjorde ikke så mye skade heldigvis.... Maten er så morsom om dagen, spiser masse grønnsaker jeg aldri har likt, som plutselig nå er super godt, dessuten har jeg bakt brødet til Torkil's nabo, noe jeg absolutt vil anbefale alle som gjerne vil ha noe å tygge på til frokost å gjøre....

Spiser 1 skive om dagen sammen med laks og egg, 1 med westfalerskinke og rømme... I går var det makrell i tomat med masse majones, skikkelig godt brød som jeg virkelig setter pris på om morgenen....

Var en tur hos Karin på Næringsvett i går, og hun kunne fortelle at det snart vil gå å kjøpe majones lagd på MCT olje.... DEN vil bli flittig brukt her hos oss


Jeg har funnet ut at den MCT'n som hun selger funker bedre for meg enn den på apoteket, så jeg får hjem en hel eske snart... Vil noen prøve den istedet for den på apoteket, kan jeg sende en av de jeg har....

Den er tysk og inneholder endel ting den på apoteket ikke gjør, som b karoten, A D og E vitaminer, safloröl og leinöl (hakke peiling på hva de oljene er siden jeg ikke kan tysk) og den er lagd av kokosolje... Det er vel de andre også tror jeg...

Så skulle dere ville prøve hollar opp og jeg sender en

Rekker ikke bruke opp alle uansett jeg, selv om jeg er stooooor forbruker

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone

Sist redigert av Caxa : 09-03-06 kl 18:07.
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 18:08   #119
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg satt og skrev...

.... et langt innlegg.... og så klarte jeg å slette det !!! GGrrr....

Det jeg liksom skulle si er at det var hyggelig å lese at dagen idag har vært skikkelig bra og at ikke vondtene etter sukkeralkoholen har satt større spor i helsen !!!

Oppussing er egentlig ganske morsomt syns nå jeg - men det er pyton å bo i kaos (det virkelig avskyr jeg). Gardinstoffet ditt kan du jo bare sende til meg - for jeg er faktisk ganske glad i å sy (om det ikke er for avansert da)

Du får sette på herlig musikk og tråkke ivei på pedalen på symaskinen - og glede deg ved tanken på at det kommer til å bli SÅ lekkert når du får hengt opp gardinene !!!!

Ha en toppen kveld !

  Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 18:10   #120
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Også glemte jeg...

... å si at jeg kunne være veldig interessert i MCT oljen - så det er bare å si ifra hvordan du vil gjøre det

  Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 18:15   #121
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Også glemte jeg...

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

... å si at jeg kunne være veldig interessert i MCT oljen - så det er bare å si ifra hvordan du vil gjøre det

Send meg adressen du så skal jeg sende deg MCT'n

Tror de kommer på ca 175 kroner jeg, må bare se hva jeg skal betale for kartongen når den kommer i morgen eller lørdag....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 18:17   #122
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg satt og skrev...

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

Du får sette på herlig musikk og tråkke ivei på pedalen på symaskinen - og glede deg ved tanken på at det kommer til å bli SÅ lekkert når du får hengt opp gardinene !!!!

Ha en toppen kveld !

Musikk HER? Høretelefonene klarer ikke holde ute bråket fra slipingen av tregulvene

Så jeg får nynne inne i hodet mitt og tenke på hvor fint det blir på tirsdag

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 09-03-06, 23:56   #123
Strutsen
Gjest
 
Innlegg: n/a

Ser det for meg...

.... Tone foran symaskinen - tråder som vikler seg inn i hverandre - stoff som ikke samarbeider.... En mann som sliper gulv så hele huset fylles med finfinfinkornet støv.... Tone med ørepropper for å holde støyen ute av hodet.... JODA DET ER GØY Å PUSSE OPP !!!

Hvordan har det gått med gardinsømmen ??? Ble så inspirert av at du skulle sy at jeg faktisk kastet meg rundt og fikk klippet mine egne gardiner til hjemmekontoret (skal sy panelgardiner - og har kviet meg litt til å klippe stoffet på langs!!) Så i løpet av helgen blir det sying her i gården også.

Gleder meg til å prøve denne oljen. Hvor lenge holder forresten en flaske (skjønner forsåvidt at det er helt avhengig av hvor mye jeg tar hver dag - men det finnes kanskje en "normaldose" jeg skal forholde meg til ???) ?

Håper dagen ikke har vært så værst - og at gardinene blir riktig flotte

  Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 08:14   #124
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Ser det for meg...

Opprinnelig lagt inn av Strutsen

Gleder meg til å prøve denne oljen. Hvor lenge holder forresten en flaske (skjønner forsåvidt at det er helt avhengig av hvor mye jeg tar hver dag - men det finnes kanskje en "normaldose" jeg skal forholde meg til ???) ?

Håper dagen ikke har vært så værst - og at gardinene blir riktig flotte


Jeg bruker ca 5-6 ss hver dag, da holder den ca 4 uker.....

Dagen var fin den, har ikke mye å klage over, har brukt mengder av penger på møbler, maling, gardiner o.l så bare det gjør at man syns ting er gøy

Men i dag skal jeg RI!!!!! Gleder meg til å gjøre det igjen, bare gradestokken vil samarbeide utover dagen, - 19 her nå og det er ALT for kaldt å ri ute da....

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 10-03-06, 22:30   #125
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Rocky's treningsdagbok, Tones slankedagbok ;-)

Og jeg fikk ikke ridd i dag heller

Kan ikke skylde på noen andre enn meg selv, men men....

Rocky nyter vinterferien ihvertfall, han spiser masse mat og leker ute i snøen og syns livet er topp....

Jeg har malt kjøkkentak i kveld, så kroppen er ødelagt, så resten av kvelden skal tilbinges i badekaret og en snartur innom bastuen.... Så får jeg ri imorgen i stedet

Skal til Hønefoss og ri for den danske instruktøren jeg bruker neste helg, han som eide Rocky tidligere, så jeg må komme i gang med treningen....

Meeeeen så skal det males ferdig i morgen også da Tror jeg snart må sende inn en søknad om 2-3 timer lengre døgn jeg

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no