Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo når man bor på hybel

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-02-08, 21:35   #1
Kaine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 5
Kaine er på en erverdig vei

Lavkarbo når man bor på hybel

Hei, jeg har lyst til å starte med lavkarbo livsstilen men har en stor utfordring (tror jeg) med at jeg bor på hybel uten komfyr:s Jeg har micro ovn da, og kjøleskap, men har ikke akkurat så mange stekemuligheter:s Noen som har liknende erfaringer og kanskje vil gi meg noen tips om hvordan ting kan gjøres?

Jeg ser jo at det meste går ut på å spise kjøtt og egg osv, men jeg vet ikke hvordan jeg skal få laget slike ting i micro ovnen:s

Kaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:00   #2
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Kylling ol. kan du jo kjøpe ferdig i ferskvaredisk? Egg blir kanskje noe vanskeligere

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:09   #3
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

man kan lage eggerøre i micro.

Tror det vil bli vanskelig ja. Men alle kosthold er vel vanskelig med bare micro.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:11   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Er det ikke mulig å bare kjøpe en sånn hybelkomfyr, eller bare en plate med en eller to stekeplater på?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:23   #5
Kaine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 5
Kaine er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Er ikke lov med sånn hybelkomfyr hær:S Student hubel vettu:s

Kylling kan jeg kjøpe iallfall De gangene jeg vil ha iallfall... Er litt lei kylling egentlig Spiser det så ofte

Jeg har hørt at man kan koke egg i microen, er det sant? Noen som vet hvordan?

Kaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:24   #6
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Men hvis det ikke er lov må det da være et felleskjøkken et sted?!

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:34   #7
Kaine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 5
Kaine er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Det er det. Men har du noen gang laget mat på et kjøkken som 20 andre personer (tenåringer som akkurat har flytta hjemmefra antar jeg med tanke på åssn det ser ut der) også bruker? Hadde det vert helsekontroll her av mattilsynet så hadde hele kjøkkenet blitt stengt til noen hadde pussa det opp

Det er en grunn til at jeg kjøpte meg egen micro og eget kjøleskap da jeg kom hit Skal flytte senere, men må finne noe som ikke koster alt jeg har av penger først. Ikke så lett lengre når husleia er 60% av lønna du får om du ikke vil bo på hybel:s

Penger til mat har jeg nok av, da det er noe jeg prioriterer, så å handle inn blir ikke store problemet. Det å preparere maten er det værre med:s

Kaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:35   #8
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Men da er det vel ikke SÅ stort problem å få kokt deg noen egg? Bare vaske kjelene godt før du bruker dem dersom de er så grisete?

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:36   #9
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Hmm.. Ikke med egne gryter og panner heller?
Jeg har sett noen hybelkjøkken ja, men de har ikke vært så ille.

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:37   #10
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Forresten, det finnes jo eggekokere!

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:42   #11
Kaine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 5
Kaine er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Jeg kunne jo vaske kjelene før jeg bruker dem ja, men det blir lissom litt kjedelig når jeg må vaske dem /hver/ gang jeg vil lage mat. Jeg mener, etter meg selv har jeg ingenting imot, men å tilstadighet vaske etter andre er jeg ikke fullt så begeistret for:s

Men eggkoker ja:s Uff:s Så dum jeg er Dette var nesten flaut Det må jeg kjøpe. de koster jo bare en hundrelapp

hehe. Takk for tipset^^,

Kaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:44   #12
isola
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 42
Innlegg: 112
isola er ny på veien

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Et par kasseroller og en stekepanne trenger ikke å koste all verden, og tar ikke så mye plass. I tillegg kommer du ALLTID til å ha bruk for de, uansett hvor du skal bo! Ha dem inne på hybelen din, så er det bare du som bruker de.

isola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:45   #13
Mila
:)
 
Mila sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Innlegg: 4.592
Mila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastiskMila er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Da kan du kanskje kjøpe egne panne å kjele? Eller låne noen mens du bor der? så er det bare du som vasker og bruker dem
Må være irriterende å bo sånn, dele kjøkken med folk som griser værre.. Jeg har bare bodd på egen hybel, med komfyr. Heldigvis..

__________________
Hilsen Mila
Mila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:49   #14
Kaine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 41
Innlegg: 5
Kaine er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Ja, det er ikke det helt store. En hybelleilighet koster jo bortimot 6000 nå, mens en hybel er bare 2500 kr. Litt kjedelig å bruke over 50% av inntekta på boenhet, så da velger jeg heller hybel... Skal ikke bo hær så lenge da. Er på praksis så snart får jeg jobb med full lønn. men det er noen måneder til:s

Må vel skaffe meg noen kjeler og slikt. Selv om det er ganske ekkelt å lage mat dær nede på komfyren. Jeg har klagd til ledelsen men ingenting blir gjort... Og nå er det helg, som betyr mye søppel dær på mandagen:s

Kaine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 22:59   #15
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Kjøp og en egen ildfast form. Da kan du steke koteletter i ovnen uten å måtte bruke det som er på kjøkkenet. Sånt er billig på Europris.

Eggkoker er genialt. Microformer til å dampe grønnsaker i har du sikkert.
Stavmikser med mixsebolle til smoothies med rå egg og olje.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-08, 23:39   #16
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Det går an å koke egg i micro. Du må slå det over i en kopp e.l., og så bare prøve deg fram med tida. Tror kanskje ett minutt pr egg på full styrke er ca passende.
Jeg syns også faktisk at eggerøre laget i micro kan være like godt som stekt eggerøre. Du bare mikser sammen slik man vanligvis mikser eggerøre, har den i en form, og kjører på! Så vidt jeg husker trenger man ikke røre i den. Husker ikke hvor lenge den skulle stå i, men det finner du sikkert ut hvis du prøver. Muligens samme tid som når man koker egget.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 02:11   #17
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Egentlig kan det være lettere med å spise lavkarbo. Middagene mine har blitt mye enklere. Kjøtt, damper lgrønsaker, ingen langtekkelige poteter eller røredreieri av en saus. bare steke kjøttet, dampe grsaker og ha i en skvett fløte, litt rømme, etc så er sausen klar...
Ellers, kokt egg, skinke, røkelaks, ost, etc, etc.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:47   #18
Jollers
Juniormedlem
 
Jollers sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hedmark, enda
Innlegg: 43
Jollers er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo når man bor på hybel

Jeg ville kjøpt inn en stekepanne, en ildfastform med lokk og en kjele med lokk samt stekespade, sleiver etc. Trenger ikke koste all verden og er noe man alltid behøver å ha. Og ev. en eggkoker også ja så kan du koke egg på rommet og slipper unna det ekkle kjøkkenet med mindre du skal steke/koke.

Kjøp deg noen microfiberkluter også så du får vasket litt før du starter å lage maten din!

Jollers er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I endring Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når man når et platå Begod Lavkarbo generelt 5 18-04-12 13:52
Når man ikke følger noen filosofi Joika Lavkarbo generelt 13 27-10-08 13:25
Mål og belønning - viktig for suksess firth Generell diskusjon 9 28-04-08 00:05
Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse Siljevi Ketolysekuren 24 22-11-07 17:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no