Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-12-10, 18:56   #1
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei
Thumbs down

I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Heihei,
Jeg begynte forrige lørdag på lavkarbodiett. Kom i ketose allerede utpå søndag ettermiddag. Har vært i ketose helt til lørdagsnatten - gikk ut grunnet julebord på fredag kveld. Tilbake i ketose igjen utpå lørdag ettermiddag.

Til å begynne med gikk jeg ned ca 1,6 kg tvert, men det stoppet opp der. Er i ketose men vektnåla rører seg ikke. Taper ikke cm heller... Noen som har opplevd det i starten på en ketoseperiode? Trodde det var etter et par uker man kunne finne på å stagnere, og ikke stå helt i ro fra start...?

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 19:05   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

Det er helt normalt at det går i rykk og napp. Har du lest nybegynnertråden? http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-12-10, 20:57   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

Du kan poste en typisk dagsmeny her.

Jeg er litt usikker, siden du følger: "Generell lavkarbo". Det kan være så mangt. Har du en grense på 20 g kh per dag? Eller over/under? Har du lest noen bøker, eller følger du et egenkomponert kosthold basert på artikler i ukeblad?

Jeg følger en strengere diett enn de fleste hva kh angår. Jeg spiser Skaldemann de fleste dager, med 5-10 g kh eller mindre... Når jeg får lyst på grønnsaker, spiser jeg LCHF.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:31   #4
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av mam, her.

Jeg er litt usikker, siden du følger: "Generell lavkarbo". Det kan være så mangt. Har du en grense på 20 g kh per dag? Eller over/under? Har du lest noen bøker, eller følger du et egenkomponert kosthold basert på artikler i ukeblad?

Jeg følger en strengere diett enn de fleste hva kh angår. Jeg spiser Skaldemann de fleste dager, med 5-10 g kh eller mindre... Når jeg får lyst på grønnsaker, spiser jeg LCHF.


Jeg følger egenkomponert kosthold basert på det jeg finner her, og spiser generelt bare lavkarbo. Jeg er ganske kresen når det kommer til mat, så det er absolutt ikke alt jeg liker. Derfor har jeg forsøkt meg på denne måten. Jeg holder meg under 20 g kh pr dag også. Det har vært veldig hektisk på jobb en periode, så jeg har gjerne vært på jobb 12 timer daglig. Disse dagene har jeg bare spist en Atkinsbar når det har vært på tide med måltid - en omelett til middag/kvelds. Drikker masse vann, og litt Pepsi Max.

Ellers blir det gjerne litt omelett med diverse (alltid veldig lite karbs), kylling, svinekjøtt, brokkoli, blomkål, asparages osv.. Har brukt den store matvaretabellen som oppslagsverk, sammen med oppskriftene her inne. Samtidig sjekker jeg næringsinnhold på alt jeg kjøper. Føler jeg er veldig nøye, og som sagt, så ER jeg i ketose. Jeg har en kontorjobb, så jeg er langt fra så aktiv som jeg burde vært siden det blir en del sene kvelder, men hadde håpet at vektnåla skulle røre seg litt likevel...

Må åpenbart finne på noe annet, men er helt bekvem med å spise lavkarbomat, så har ikke noe overveldende behov for å gå tilbake til gamle synder med masse usunn mat og godis...

Hva er LCHF?

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:36   #5
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

lchf = low carb high fat

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:54   #6
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

lchf = low carb high fat

Aahh... Tusen takk fra en nybegynner, som ikke har fått det i fingrene ennå å bruke søkemotoren her...

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 22:10   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

Lykke til! Ikke gi opp! Husk å få i deg nok fett, så løsner det skal du se Heier på deg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 08:51   #8
Phobia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Alder: 50
Innlegg: 37
Phobia er på en erverdig vei

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

Hei
Spis MYE MER fett og kutt ut Atkinsbaren er mitt tips

Lykke til !

Phobia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gravid på LCHF Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 09:38   #9
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

Enig! Atkinsbar kutter vi ut

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 09:47   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

Ketose er ikke ensbetydende med vektnedgang, selv om det ofte fremstilles sånn. Man må også spise riktig, det er ytterst viktig. Hva som er riktig er vanskelig å svare på for det som fungerer for meg fungerer ikke nødvendigvis for deg.

Mitt beste råd er å velge deg en kostholdsfilosofi (f.eks ketolyse)også lese deg opp på den og følge den. "A little bit of this and a little bit of that" kan fort så feil ut når man er nybegynner (har prøvd selv) også spiser man ikke riktig. Atkinsbarer bør også være nødløsning eller kos i sjelden tilfeller og ikke måltid.

Det er nå en gang sånn at dette ikke går av seg selv og man må ruke en del tid for å sette seg inn i det.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 10:58   #11
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: I ketose men går ikke ned i vekt...

Jeg skjønner at det ikke er enkelt når jobben krever så mye av deg.

Jeg tror også at du ikke har kommet inn i en god rutine med å lage matpakker til å ta med. Jeg vet, det var en av de tingene jeg slet med i starten, og fremdeles sliter med.

Jeg vet ikke hvordan fettfordelingen bør være i henhold til ketolyse, som du går på. Det virker på meg som om du får i deg for lite fett i forhold til protein. Du nevner ikke frokost i det hele tatt?

Hvis tiden er et problem, prøv å stå opp 10 min før om morgenen? Du trenger ikke mer tid for å steke egg og bacon. Jeg mistenker at du ikke liker mat som smaker fett. Du kan også prøve en smoothie, og tilsette kokosolje eller rapsolje.

Atkinsbarer er ikke bra å spise hver dag. Har dere en kjøkkenkrok på jobben? Kan du ha salat i et kjøleskap? Hvis du tar med en grønn salat med f.eks fetaost og masse deilig olje fra fetaosten, litt tomat og masse kylling eller bacon, så er det mye bedre.

Jeg elsker kaffe latte. Det er veldig mye karbo i melken. Her er en oppskrift på melkefri kaffelatte med nesten ingen karbohydrater. Jeg kan love deg at du ikke kjenner at det er smør i, hvis du velger usaltet meierismør! Jeg er ikke så glad i saltet smør. Dette er fint som frokost.

-kok opp vann i vannkoker. Hell 2 dl i et høyt mixebeger for stavmixer. Legg 30-50 g usaltet meierismør i. La det smelte mens du tilsetter Nescafe espresso og søtning hvis du mener det er nødvendig. Jeg bruker sukrin, kanel, vaniljedråper, bakekakao, alt etter hva jeg vil ha. Tilsett 1 helt egg eller 2 eggeplommer. Kjør med stavmixer til det skummer. Dette blir deilig cafelatte. Hvis du er glad i å ha den glovarn, så kjøler smøret og egget ned vannet ganske mye. Du kan sette målebegeret 30 sekunder i mikroen før du mixer.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:29   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Kanskje forbrenningen er noe nedsatt pga for lavt energiinntak(under 1000 eller deromkring) og eller for lite fett i forhold til proteinene? Er du sulten kan det være det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 22:34   #13
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Tusen takk for de fine og konstruktive tilbakemeldingene - setter stor pris på det!

Jeg tror dere har fått et lys til å gå opp for meg ang for lite fett i maten... Det kan veldig godt skyldes det. Jeg har vært så opphengt i karbene at jeg har glemt fettet på en måte.

Skal kjøpe meg ketolyseboken, og lese meg litt opp i den retningen, tenker jeg. Problemet mitt er imidlertid todelt: Veldig lite tid til å lage seg skikkelig mat og at jeg er pinlig kresen i matveien.

Jeg har forsøkt meg på egg og bacon til frokost, men jeg er hverken glad i egg eller bacon, så det funket ikke så godt. Salat på morningen har gjort meg litt sulten før lunsj. Atkinsbar dog har fungert godt... Trenger noe raskt og enkelt liksom. Må bare finne på noe lurt altså - mener ikke som "juksesnarvei", men noe som kan imøtekomme mine behov. Jeg merker absolutt sult når det er en stund siden jeg har spist, så det igjen kan jo tyde på at dere har rett om fettinntaket mitt.

Hvorfor er Atkinsbarer så fy-fy forresten? Jeg er nok veldig dum som spør, men gjør det likevel... Et av mine store problem før var godis i pinlig store mengder. Til tross for at noen mener Atkinsbarer kan holde ved like søtsuget, så funker det ikke slik hos meg. Har ikke noe craving etter søtsaker nå.

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 22:39   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av Nordpia, her.

Har ikke noe craving etter søtsaker nå.

Ikke hvis du kutter ut baren heller?

Hvis du leser innholdsfortegnelsen sier den endel om hvorfor det ikke er bra å spise for mye. Litt av peonget er å gi kroppen naturlig mat. Ikke mye naturlig i de barene...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 22:42   #15
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

jeg spiser aldri egg og bacon.. du kan jo spise middagsrester til frokost, det funker jo fint.. eller steke løvbiff med saus.. det går jo kjemperaskt

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 22:47   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Eller lagre mikroknekkis. Tar 3 min.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 23:20   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Jeg spiser heller ikke egg og bacon, er kresen og vil ha det lettvint. Derfor bruker jeg en del ost(100 gram dgl), og steker opp kjøtt (oftest kyllingfileter og reinsdyrflak) jeg gomler i meg uten annet enn olje, sennep og krydder på. Grønnsaker spiser jeg når jeg har tid til å lage, e'n gang om dagen. Om du blir sulten etter salat til frokost var det kanskje ikke nok fett og proteiner i den?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 23:51   #18
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Hmmm... Mange gode idéer her...

Jeg har brukt å ta med meg middagsrestene som lunsj de dagene jeg har laget for mye... Cluet er kanskje å lage for mye hver dag, og spise litt av dette på morningen og ta med resten... Saus må jeg også bli bedre på.

Men pokker.. De Atkinsbarene er lettvinte altså... *ler*

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 00:27   #19
monix1973
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 5
monix1973 er på en erverdig vei

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Hei !
Ser du sliter med alternativ til frokost og lunch, og tenkte jeg kunne dele med deg min løsning på problemet :-)
Jeg startet min lavkarbodiett 23. november, og har nå gått ned 6kg, og er superfornøyd. Fant internettsiden slankutensult. no, som passer meg helt perfekt. Jeg bestiller alle måltider for 2 uker i slengen, alt fryst, og tar opp fortløpende det jeg skal spise ut i fra menyen. Kun pålegg til lavkarbobrødet jeg må kjøpe inn, i tillegg til drikke :-D
Dette hentes da ved City Syd i Trondheim annenhver fredag kveld, så superenkelt å planlegge, og lære seg mengde/forskjellige retter + meget normal frokost/lunch, enten brødskive eller rundstykke ! Tom pizza til middag i ny og ne, hehe !
PS: du kan også velge kun enkeltprodukter, eller kjøpe kun brødmix, hvis du vil bake lavkarbobrød selv. Synes de forskjellige brødene er fantastisk gode, spesielt mandelbrødet :-)
Hvis du lurer på noe mer, så ta kontakt, jeg svarer så godt jeg kan !

Hilsen en ganske så fersk, men fornøyd lavkarbo slanker

__________________
Smil til verden, og verden smiler kanskje tilbake
monix1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spisdegslank/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 11:19   #20
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Opprinnelig lagt inn av monix1973, her.

Jeg startet min lavkarbodiett 23. november, og har nå gått ned 6kg, og er superfornøyd. Fant internettsiden slankutensult. no, som passer meg helt perfekt. Jeg bestiller alle måltider for 2 uker i slengen, alt fryst, og tar opp fortløpende det jeg skal spise ut i fra menyen. Kun pålegg til lavkarbobrødet jeg må kjøpe inn, i tillegg til drikke :-D

Oi oi - høres spennende ut... Er dette en ketosediett eller bare mindre karbs enn ordinært? Og jepp - er i stor grad frokost og lunsj jeg sliter med å få tid til...

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 11:33   #21
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Frokost og lunsj-problemet har jeg alltid løst ved å lage dobbel porsjon middag og kvelds. Hvis jeg har omelett til kvelds så spiser jeg resten til frokost, og steiker to digre koteletter til middag, tar den ene med til lunsj neste dag. Er snart regjerende kretsmester i plastbokser, tror jeg. Jeg har heller aldri giddet å stå og steike mat kl halv sju om morran men har nå tatt av over 40 kilo lell da, sju.

Men jeg kan heller ikke spise de Atkins-barene, for da gåer jeg ikke ned i vekt.

Kjøper også lunsjmat i ferskvaredisken på ICA, de har alltid mye nydelig kjøtt, og ganske billlig, kyllinglår, ribbe, koteletter, osv. Dessuten har de salatbar hvor jeg kan plukke tilbehøret selv

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:15   #22
Nordpia
Juniormedlem
 
Nordpia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28
Nordpia er på en erverdig vei

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Da er det på tide å strukturere seg enda mer da... Skal bli flinkere til å komme meg hjem fra jobb tidligere, slik at jeg faktisk har tid til å lage meg skikkelig mat, og leve som jeg ønsker.

Men de gangene man blir forsinket på jobb uten at det er planlagt... Noen som har noen nødløsninger å anbefale da? Om ikke Atkinsbarer, er det noe annet lite og lett man kan ha liggende i vesken..?

Hilsen en frøken som skal bli bedre på fett og sauser.. *ler*

__________________



Nordpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 12:28   #23
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Hurtigsnacks til å ha i vesken;
- en pose mandler
- en pose hasselnøtter
- tørrfisksnacks (hvis du ikke er redd for å lukte litt )
- Babybel småoster
- Beef Yerky (tørket kjøtt - rent protein)
- en liten boks med oppskåret agurk og squash

Lykke til!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 13:51   #24
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Noen skiver ost. Om du har ferdigstekt kjøtt kan du ta noe i en boks før du går hjemmefra. Eller egg i en boks. Har du kjøleskap på jobb er dette null poblem. Da er det bare forberedelse hjemme som skal til.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-12-10, 14:20   #25
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, men går ikke ned i vekt ...

Vet du, jeg tror du skal forsøke å spise mere rent, fett kjøtt jeg. Det metter utrolig bra. Når jeg spiser en stor nakkekotelett eller et kyllinglår til lunsj så blir jeg ikke sulten igjen før i åttetida på kvelden.

For meg var det lurt å komme meg ut av den mentale fella hvor de ulike måltidene er definert av hva som er "typisk frokostmat", "typisk lunsjmat" og lignende. For det setter så mange begrensninger på hva vi tenker at vi kan spise på de ulike tidspunktene på dagen. Nå synes jeg det er helt greit å spise en kald kotelett til frokost selv om hele resten av verden rister på hodet. Den koteletten holder meg mett, energisk og fornøyd hele arbeidsdagen igjennom. Er ofte ikke sulten til lunsj engang. Rasjonell næring, altså.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er i ketose, men går ikke ned i vekt Lillemeg1 Ketolysekuren 14 22-06-14 23:10
Kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt? Knubbelubba Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 24-07-12 19:27
Ketose = ned i vekt? trude.lutt Spørsmål og svar 9 03-08-10 13:48
Ikke vært i ketose på 2 dager og har ikke spist over 15 gram karber Stellamor Ketolysekuren 8 30-03-09 16:36
Ned i vekt med ketose? blå blomst Eurodiett 22 16-02-09 12:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no