Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp ønskes! =)

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-12, 21:51   #1
Slimjim87
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1
Slimjim87 er på en erverdig vei

Hjelp ønskes! =)

Hei! jeg er en smule overvektig 25 år gammel mann...
Jeg trener masse styrke,svømming og jogger også,har holdt på med dette i 6mnd nå samtidig som jeg kuttet ut snop,brus,alkohol etc..
Alt dette for å gjøre en livstils endring og tro meg det funker! har kommet i knallgo form og alt er bare bra.
MEN vekta mi da jeg startet stod på 120 kg nå står den på 122,5
sååå.. da lurte jeg på om det var mulig å få noen tips til en diett som funker slik at jeg kan ta av noen kg nærmere bestemt 10 kg..??
er 193 cm og 122,5 kg.

Slimjim87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bodybuilding Svar med sitat
Gammel 25-07-12, 23:31   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp ønskes! =)

Hva sier klær og målebånd?
Hva liker du matmessig?

Se forøvrig linken i signaturen min.... Det er en matfilosofi av og med en mann som kan både trening og kosthold.
Kort sagt går den ut på - avpass karbohydrater i forhold til om du ønsker vedlikehold eller vektnedgang. Ta med mengden trening som en faktor. retningslinjene er 150g -100g karbohydrater for vedlikehold, de fleste går ned i vekt på 100g-50g karbohydrater om dagen.
Ellers - spis mat som man kunne ha spist i steinalderen; kjøtt, fisk, grønnsaker, osv. IKKE e-stoffer, ris, korn, mais, sukker og "sukker-liknende" stoffer - litt honning går an. Ikke bønner, linser, erter (mindre strengt) og se på melkevarer med mistenksomhet. Sky "fabrikkmat" som pesten. Man skal følge retningslinjene 80-90% og tillate seg selv kontrollert "juksing".
Filosofien tar også opp sunne forhold til trening og generelt "livet" og er utarbeidet etter tanken at "vi er egentlig steinaldermennesker genetisk sett og bør forsøke å legge opp kostholdet og levesettet etter det."

Kanskje passer dette deg, kanskje ikke.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-07-12, 00:09   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp ønskes! =)

smgj har bidratt med den viktigste informasjonen når det gjelder lavkarbokosthold her

Hva spiser og drikker du til vanlig?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råd ønskes, stillstand stjernedryss Lavkarbo generelt 19 03-02-12 21:04
Råd ønskes, stillstand stjernedryss Spørsmål og svar 6 07-08-11 14:26
Tips ønskes Ninaveronica Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 12-08-10 17:56
Hjelp ønskes snarest! Pannekakeoppskrift lilleM Ketolysekuren 3 04-02-09 15:40
Fløte og holdbarhet, rask hjelp ønskes Budeia Oppskrifter 4 24-04-08 12:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no